Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:16

eilleen333 schreef:
Anoniem schreef:
Ik snap echt niet wat het probleem is met Holland hoor. := Ga je over iets nuttigs druk maken.

Heeft niets met druk maken te maken. Is het zelfde als zeggen dat je naar Amerika gaat en de VS bedoelen.
Het komt op mij over alsof je je topo dan niet echt voor elkaar hebt. Als ik naar Spanje op vakantie ga zeg ik toch ook niet dat ik naar Europa ga?

Als je naar Holland gaat, ga je specifiek naar Noord of Zuid Holland..
Als je naar NEderland gaat, kun je ook naar Holland gaan.. Het een sluit het ander niet uit..

Een amerikaan die naar spanje gaat kan rustig zeggen: ik ga naar Europa, immers hij gaat naar het werelddeel europa.. Dat sluit spanje als land niet uit.. Als hij zegt ik ga naar Spanje, dan is hij gewoon iets specifieker.

Als hij gewoon zegt ik ga naar Europa, wil dat echter niet direct zeggen dat hij dan ook naar spanje gaat..

Als Nederlander zeg je niet ik ga naar europa.. Want daar ben je al.. je gaat dan naar spanje, of je bent specifieker je gaat naar andalusië.

Wij kunnen dus niet zeggen ik ga naar Nederland, want daar zijn we al.. we kunnen alleen aangeven naar welk deel.. Zeg je dat je naar Holland gaat, is net zoiets als melden dat je naar Drente gaat, of de kop van holland, of west friesland, of de veluwe.

er is een heel groot verschil tussen Holland en Nederland

Noem een Limburger maar een hollander,
of een Fries..
Ze zullen het niet op prijs stellen..

De Friezen, door de afsluitdijk, weten echter wel dat holland begint, op de afsluitdijk..
De provincie namen zeggen het ook al.. Noord Holland en Zuid holland.. Meer hollanden zijn er niet in Nederland, daarmee zijn de bewoners van Noord en Zuid holland Hollanders, die van Brabant zijn brabanders, die van Friesland zijn Friezen..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:23

Urielle schreef:
Ik niet eens als kind, maar als jonge twintiger met nota bene een prijs voor mijn eindexamen Duits }:0

En je dan ook nog hardop afvragen waarom je nog nooit van Ausfarht gehoord hebt als het zo groot is ^)
Waarna mijn medepassagier me echt stomverbaasd aankeek :D

ach ik spreek überhaupt maar een woord Duits (goed gejat)..

Nee, hoor, ik greep net naast die prijs.. Prijs van het Goetheinstituut zeker?
ik had een acht, samen met twee anderen.. We hadden echter ook iemand met een negen op zijn eindlijst..

Ausfahrt, duurde tot ik 17 was voor ik die doorhad ook..
en wij reden ieder jaar door Duitsland :')

Urielle

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:28

Zou zomaar kunnen. 9.6 voor Duits (en 9.8 voor Engels).
En dan zo blunderen _O-

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:35

Toen ik een pony genaamd orchids andreana Orgie noemde :+ waarom iedereen zo hard moest lachen snapte ik niet!

ORGIE KOM MAAR!!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:42

elenaMM77 schreef:
eilleen333 schreef:

Heeft niets met druk maken te maken. Is het zelfde als zeggen dat je naar Amerika gaat en de VS bedoelen.
Het komt op mij over alsof je je topo dan niet echt voor elkaar hebt. Als ik naar Spanje op vakantie ga zeg ik toch ook niet dat ik naar Europa ga?

Als je naar Holland gaat, ga je specifiek naar Noord of Zuid Holland..
Als je naar NEderland gaat, kun je ook naar Holland gaan.. Het een sluit het ander niet uit..

Een amerikaan die naar spanje gaat kan rustig zeggen: ik ga naar Europa, immers hij gaat naar het werelddeel europa.. Dat sluit spanje als land niet uit.. Als hij zegt ik ga naar Spanje, dan is hij gewoon iets specifieker.

Als hij gewoon zegt ik ga naar Europa, wil dat echter niet direct zeggen dat hij dan ook naar spanje gaat..

Als Nederlander zeg je niet ik ga naar europa.. Want daar ben je al.. je gaat dan naar spanje, of je bent specifieker je gaat naar andalusië.

Wij kunnen dus niet zeggen ik ga naar Nederland, want daar zijn we al.. we kunnen alleen aangeven naar welk deel.. Zeg je dat je naar Holland gaat, is net zoiets als melden dat je naar Drente gaat, of de kop van holland, of west friesland, of de veluwe.

er is een heel groot verschil tussen Holland en Nederland

Noem een Limburger maar een hollander,
of een Fries..
Ze zullen het niet op prijs stellen..

De Friezen, door de afsluitdijk, weten echter wel dat holland begint, op de afsluitdijk..
De provincie namen zeggen het ook al.. Noord Holland en Zuid holland.. Meer hollanden zijn er niet in Nederland, daarmee zijn de bewoners van Noord en Zuid holland Hollanders, die van Brabant zijn brabanders, die van Friesland zijn Friezen..

Kunnen we nu gewoon weer in topic?
Ik denk dat bij iedereen het kwartje inmiddels wel is gevallen dat het jou erg hoog zit.
Maar verder is deze discussie compleet irrelevant voor dit topic.
Open gerust een ander topic :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:47

waarom je je paard nooit Mo moet noemen....... als ie te hard gaat, rolt iedereen over de grond van het lachen: HOOOOOO MOOOOOO.......

sprak zij wiens Jack Russells vroeger Vibra en Thor heetten O:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:48

Helemaal mee eens fleurtjeuh. Ik zit nu al steeds dit topic aan te klikken in de hoop op een nieuwe leuke reactie maar er blijft maar door gezevert worden over de Holland discussie :=

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:17

omg kimberley en morrie _O-

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:22

Zo hadden wij op de manege een pony die Kinky heette... als klein schattig meisje dacht ik dat dit een uit de mode geraakt verkleinwoord van 'king' was. -O-

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:26

Aranel schreef:
Helemaal mee eens fleurtjeuh. Ik zit nu al steeds dit topic aan te klikken in de hoop op een nieuwe leuke reactie maar er blijft maar door gezevert worden over de Holland discussie :=

Idd, nu weten we het wel.

Morrie :oo :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:28

Maar vooral ook zelf even over door blijven zagen :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:48

Al een paar weken gaf m'n Ov chipkaart aan dat hij ongeldig was als ik hem in m'n portemonee had en ik hield hem voor het apparaat. Vandaag ontdekte ik een enkeltje van de ret in m'n portemonee. Enkeltje weggegooid en m'n kaart doet het weer

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:52

purny schreef:
Al een paar weken gaf m'n Ov chipkaart aan dat hij ongeldig was als ik hem in m'n portemonee had en ik hield hem voor het apparaat. Vandaag ontdekte ik een enkeltje van de ret in m'n portemonee. Enkeltje weggegooid en m'n kaart doet het weer

zoiets had ik met de toegangspas op mijn werk: er ging geen deur meer voor me open, kwam de parkeergarage niet meer uit, de plee niet in, niks, laten checken, alles stond goed. Tot er een helder lampje ontdekte dat de koffiekaart, die ik in dezelfde houder bewaarde, de chip in de toegangspas blokkeerde 8)7

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:55

Morrie schreef:
purny schreef:

zoiets had ik met de toegangspas op mijn werk: er ging geen deur meer voor me open, kwam de parkeergarage niet meer uit, de plee niet in, niks, laten checken, alles stond goed. Tot er een helder lampje ontdekte dat de koffiekaart, die ik in dezelfde houder bewaarde, de chip in de toegangspas blokkeerde 8)7

Dat is ook echt zo'n oooo moment

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:11

Als klein meisje was ik naar het kinderfeestje van een vriendinnetje.
Haar twee oudere nichten kwamen meehelpen met het kinderfeestje, om ons kleine kinderen allemaal in het gareel te houden haha.

We gingen zwemmen, en snotneus als ik was bleef ik maar doorzeuren waarom die twee oudere nichten niet mee het water in gingen... Tot vriendinnetjes moeder zei: "Zij zwemmen niet omdat zij last hebben van maandelijkse probleempjes waar jij hopelijk later ook last van krijgt".

Ik was helemaal overdonderd. Waarom wenste die moeder mij maandelijkse problemen toe? -O-
Het heeft destijds indruk gemaakt, want ik ben het nooit vergeten :')

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:00

Ik kwam er zojuist achter dat het georganiseerde 'Channel Island' van een aantal jaar geleden terug is te leiden tot de locatie waar het gegeven werd.. Jawel: Kanaleneiland :')

Sirocco12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:06

Ik dacht vroeger altijd dat stoplichten werden bestuurd door 'mannetjes'. En als we dan lang moesten wachten voor een stoplicht dacht ik altijd dat dat mannetje even moest plassen :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:07

Sirocco12 schreef:
Ik dacht vroeger altijd dat stoplichten werden bestuurd door 'mannetjes'. En als we dan lang moesten wachten voor een stoplicht dacht ik altijd dat dat mannetje even moest plassen :')

Ik dacht dat dat het werk was wat ambtenaren deden.... _O-

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:09

Ik kwam als klein guppie met mijn moeder bij de supermarkt. En een kassa naar ons stond Ron brandsteder zijn boodschappen in te laden.

Ik had helemaal gewacht tot dat hij weg was. En zei tegen mijn moeder: "mam, die man leek op Ron brandsteder."

Mijn moeder: "ja, dat klopt. Daar is ook."
Ik: "wat doet hij hier dan? "
Mijn moeder: "nou, zijn boodschappen? "
Ik: "O."

Heb daar serieus een paar dagen over na moeten denken :D

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:11

Over provincies gesproken: Bij ons vak Nederlandse Opstand is één van de eerste vragen 'welke provincies hoorden er bij de 7 noordelijke gewesten' Moesten met de klas heel hard lachen om een klasgenootje die maar niet begreep 'waar Flevoland dan bij hoorde'. In de 16e eeuw. :') Heeft echt een paar lessen geduurd voor dat kwartje viel.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:17

Suusie22 schreef:
Sirocco12 schreef:

Ik dacht dat dat het werk was wat ambtenaren deden.... _O-

Ik dacht dat er een camera in het stoplicht zat, en dat mensen in zo'n hokje vol met schermen dan keken of er een auto voor het stoplicht stond en dan op knopjes drukten om het ene lichtje op rood te zetten en de andere weer op groen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:21

Ik dacht vroeger altijd dat als je door die lange tunnels reed met deurtjes (nooduitgangen) dat daar arbeiders werkte met blauwe helmpjes. Hun taak was boterhammetjes smeren! S' ochtends stonden mijn botterhammetjes toch altijd klaar voor ik naar school vertrok?

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik hierbij kwam.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:31

Zoe_97 schreef:
Ik dacht vroeger altijd dat als je door die lange tunnels reed met deurtjes (nooduitgangen) dat daar arbeiders werkte met blauwe helmpjes. Hun taak was boterhammetjes smeren! S' ochtends stonden mijn botterhammetjes toch altijd klaar voor ik naar school vertrok?

Bij dit soort dingen is het toch wel jammer dat het niet echt zo is...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:05

musiqolog schreef:
Zoe_97 schreef:

Bij dit soort dingen is het toch wel jammer dat het niet echt zo is...

Ik wil er graag twee met pindakaas en twee met boterhammenworst! :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:10

Tegenwoordig geven scholen/opleidingen vaak thematisch les: Alle vakken in een blok hebben hetzelfde thema. Bij ons op de middelbare school was dat niet zo: Alle leraren zaten met hun eigen vak op hun eigen eilandje :-)
Ik ben nog steeds niet goed in onderlinge verbanden leggen, haha. Het duurde tot in de zesde klas eer ik doorhad dat de dingen die bij kunstgeschiedenis gebeurden, óók aan de hand waren bij Franse literatuurgeschiedenis bijv