eilleen333 schreef:Anoniem schreef:Ik snap echt niet wat het probleem is met Holland hoor.Ga je over iets nuttigs druk maken.
Heeft niets met druk maken te maken. Is het zelfde als zeggen dat je naar Amerika gaat en de VS bedoelen.
Het komt op mij over alsof je je topo dan niet echt voor elkaar hebt. Als ik naar Spanje op vakantie ga zeg ik toch ook niet dat ik naar Europa ga?
Als je naar Holland gaat, ga je specifiek naar Noord of Zuid Holland..
Als je naar NEderland gaat, kun je ook naar Holland gaan.. Het een sluit het ander niet uit..
Een amerikaan die naar spanje gaat kan rustig zeggen: ik ga naar Europa, immers hij gaat naar het werelddeel europa.. Dat sluit spanje als land niet uit.. Als hij zegt ik ga naar Spanje, dan is hij gewoon iets specifieker.
Als hij gewoon zegt ik ga naar Europa, wil dat echter niet direct zeggen dat hij dan ook naar spanje gaat..
Als Nederlander zeg je niet ik ga naar europa.. Want daar ben je al.. je gaat dan naar spanje, of je bent specifieker je gaat naar andalusië.
Wij kunnen dus niet zeggen ik ga naar Nederland, want daar zijn we al.. we kunnen alleen aangeven naar welk deel.. Zeg je dat je naar Holland gaat, is net zoiets als melden dat je naar Drente gaat, of de kop van holland, of west friesland, of de veluwe.
er is een heel groot verschil tussen Holland en Nederland
Noem een Limburger maar een hollander,
of een Fries..
Ze zullen het niet op prijs stellen..
De Friezen, door de afsluitdijk, weten echter wel dat holland begint, op de afsluitdijk..
De provincie namen zeggen het ook al.. Noord Holland en Zuid holland.. Meer hollanden zijn er niet in Nederland, daarmee zijn de bewoners van Noord en Zuid holland Hollanders, die van Brabant zijn brabanders, die van Friesland zijn Friezen..