Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:07

Ik heb gewoon voor de 2e keer vandaag geen machinist.. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:23

Queelens schreef:
Ik heb gewoon voor de 2e keer vandaag geen machinist.. :')

Is die daar niet achtergebleven :+

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:23

Vorige week maakte ik iets mee wat ik pittig bijzonder vond. Op Veenendaal de Klomp stapte ik 's ochtends in de trein naar Utrecht. We zijn nog geen vijf minuten onderweg of we gaan in de ankers. De trein voor ons had een aanrijding gehad met een fiets dus wij konden niet verder. Begrijpelijk!

Vervolgens gaan we terug rijden en rijden we opeens Veenendaal de Klomp voorbij?! Daar stonden we dan met allemaal Veenendalers gezellig op Ede-Wageningen. Nou scheelt het dat er lijnbussen gaan van Ede naar Veenendaal, maar die zaten echt bommetje vol. Ik ben niet iemand die zeurt als er een aanrijding is geweest en ik daardoor niet verder kan reizen, maar dit sloeg echt alles. Waarom rijden we een station voorbij waar net een man of 40 zijn ingestapt? :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:03

Ik weet nog wel dat ik ooit met de intercity stopte op Veenendaal De Klomp en dat er 2 mannen die naast mij zaten zeiden: Waarom stopt die intercity hier? Dit is toch geen station voor een intercity jongens! Kijk nou, de aardappels staan naast het station!
Ik heb zo gelachen toen _O-

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:07

Haha ik kan het me wel voorstellen hoor, Veenendaal de Klomp ligt ook zowat op het platteland.
Dat er een flink dorp in de buurt ligt en dat er vanuit de streek veel mensen naartoe komen kan je natuurlijk niet zien. :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:13

Mensen denken dat de trein verder gaat dan Den helder en zelfs naar Texel rijdt.. :=

Dat ga ik knap vibden hoor. :))

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:18

Naar Texel? Denken ze dan dat Texel geen eiland is? Of dat de trein op de boot gaat? Of dat er een tunnel is? Ehm? Juist. _O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:22

Of zowel trein als boot in 1 is :))

Ik heb geen idee wat ze denken.. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:22

Maartje1990 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik moet met wind tegen zowat een half uur fietsen naar de uithof / de hogeschool. Ik kan je vertellen dat je in die tijd heel veel vocht absorbeert..

maar daar word je niet ziek van :)

Nou en? Dat moeten mensen toch zelf weten?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:28

"]
Maartje1990 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik moet met wind tegen zowat een half uur fietsen naar de uithof / de hogeschool. Ik kan je vertellen dat je in die tijd heel veel vocht absorbeert..

maar daar word je niet ziek van :)

Nou en? Dat moeten mensen toch zelf weten?[/quote]

Zeker dat heb ik toch ook gezegt? Ik zeg alleen dat je niet ziek wordt van kou rn nattigheid

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:41

Lian schreef:
Naar Texel? Denken ze dan dat Texel geen eiland is? Of dat de trein op de boot gaat? Of dat er een tunnel is? Ehm? Juist. _O-

Uhm ik heb juist jarenlang gedacht dat Zwolle in Flevoland lag. Tot ik een keer met de trein naar Groningen ging en ik door Overijssel reed. Ineens kwam ik erachter dat het niet in Flevoland lag. Topografie is nooit m'n sterkste vak geweest :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:59

Oké ik heb een ergernis _O-

Ik ben vandaag voor het eerst op krukken naar school geweest.
Op school, wat heel makkelijk aan te reizen is, kregen we te horen dat we verwacht werden bij een andere locatie, vlakbij metrostation Beurs.
Serieus.
Elke roltrap ging de verkeerde kant op of stond uit :') En ik haat liften maar kon er niet onderuit haha.
Maargoed ik ben er gekomen en alle mede-reizigers waren wel erg vriendelijk en behulpzaam!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:16

Afgelopen vrijdag ook weer zo'n drama in de trein. Op tijd naar huis vanwege barstende hoofdpijn, voor de spits, dus maar een kleine trein, zitten er 30 kleine kinderen in en de hele treinrit te schreeuwen. Heerlijk joh als je kapot gaat van de hoofdpijn en nog fijner dat ze niet in 1 stuk van de trein zaten, maar door de gehele trein heen. |( |( |(

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:42

Gisteren heb ik er nog één meegemaakt :') Ik stond het station en te wachten op mijn trein naar huis; eindelijk! Zat ik in de trein, te wachten en te wachten... Wordt er omgeroepen dat de machinist nog niet is gevonden. Even later: machinist is onderweg. (hoe bedoel je onderweg? In zijn auto hierheen of ergens te zwerven op het perron :')?) Weer een ogenblik later: 'Sorry dames en heren, we hebben geen machinist voor deze trein. U kunt plaatsnemen in de eerstvolgende over een halfuur.' Fijn! Wat een ongeregeld zooitje zeg, dat kun je toch niet maken als je dienst hebt :)* _-:(

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:52

Je weet natuurlijk niet wat de exacte reden is, misschien is de man onwel geworden oid. Vervelend is het natuurlijk wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:55

Yunaa schreef:
Gisteren heb ik er nog één meegemaakt :') Ik stond het station en te wachten op mijn trein naar huis; eindelijk! Zat ik in de trein, te wachten en te wachten... Wordt er omgeroepen dat de conducteur nog niet is gevonden. Even later: conducteur is onderweg. (hoe bedoel je onderweg? In zijn auto hierheen of ergens te zwerven op het perron :')?) Weer een ogenblik later: 'Sorry dames en heren, we hebben geen conducteur voor deze trein. U kunt plaatsnemen in de eerstvolgende over een halfuur.' Fijn! Wat een ongeregeld zooitje zeg, dat kun je toch niet maken als je dienst hebt :)* _-:(

Het was gister weer een grote chaos met veel verstoringen. Dan kan je niet voorkomen dat personeel aan de verkeerde kant van een verstoring zit en dus niet bij de trein kan komen waarop ze gepland staan. Aan de andere kant van de verstoring werkt dat hetzelfde dus de bijsturing probeert dan alle machinisten en conducteurs zo goed mogelijk te herplannen op de treinen waar personeel van weg is gevallen. Maar dat lukt niet altijd even goed. Als een conducteur/machinist onderweg is dan bedoelen ze daarmee dat hij elk moment binnen kan komen met een andere vertraagde trein of dat hij onderweg is vanuit het verblijf. Op sommige grote stations kan de looptijd oplopen tot 10 minuten. Dus als ze je bellen of je direct naar een trein zonder personeel kan lopen dan kan dat soms nog even duren en hoop je dat je onderweg niet wordt aangesproken door reizigers met vragen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:53

Ik reis over station Blaak en daar zijn 2 roltrappen na elkaar om bij het perron te komen. De eerste kom je bij de incheckpoortjes en de tweede bij het perron. Vanaf boven kan je de 2e net niet zien.
Kwam beneden van de 1e, is de 2e uit.
Heel handig op krukken _O-
De lift is weer boven en de roltrap naar boven was volgens mij ook uit :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:41

Reizen met een vouwfiets is ook niet altijd leuk haha! Je hebt van die stukjes in de trein speciaal bedoeld voor fietsen. De trein is 's ochtends vaak erg druk, dus daar zitten altijd mensen. Dan staat mijn fiets dus echt midden in het pad omdat het ook weer raar is dat die mensen op moeten staan voor mijn fiets.

Nog een ergernis, als ik met mijn fiets in de trein sta om bijna uit te kunnen stappen, je half aan de kant wordt geduwd omdat mensen zo nodig eerder de trein uit willen dan ik met mijn fiets. Prima als je haast hebt maar zeg dat dan even dan laat ik je er gewoon snel langs.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:44

Het is ook irritant dat sommigen met vouwfies hun fiets niet vouwen als ze op de trein wachten. Gaan ze met uitgeklapte fiets de trein in en daar onnodige ruimte innemen. Vouw dat ding gewoon op.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:49

Jaa hij moet ook opgevouwen zijn :\ Daarom mag hij gratis mee, als je niet wilt opvouwen moet je gewoon een fietskaart hebben.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:23

purny schreef:
Lian schreef:

Uhm ik heb juist jarenlang gedacht dat Zwolle in Flevoland lag. Tot ik een keer met de trein naar Groningen ging en ik door Overijssel reed. Ineens kwam ik erachter dat het niet in Flevoland lag. Topografie is nooit m'n sterkste vak geweest :+

Ach, ik weet nogsteeds niet waar alle landen zitten.. En ook niet waar alle provincies precies zitten.. Nooit blijven hangen..
Hoe goed ik mijn best ook deed.. :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 07:40

Nou mijn dag begint goed hoor!

Stomme buschauffeur. Rijd gewoon door. En als ik dan van de halte verhoging afspring en zwaai met mn armen word ie boos dat ik er voor spring?? Hij was de halte al voorbij dus ik rende er langs zeg maar. Idioot. Misschien moet ie gewoon ff opletten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 07:56

Opeens rijden er bijna geen bussen rondom schiphol volgens 9292 en moet ik straks een end lopen? Normaal vliegen bussen om je oren maar ik heb geen enkele mogelijkheid om met een bus te gaan volgens 9292 om wat voor tijd ook...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:16

Hier is het stationomroepdametje in de war, Buitenpost ligt vanaf nu vlak voor Groningen in een weiland ergens. :P zal dr maar een koffie aanbieden. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:37

Ik zit naast iemand die niet fris ruikt