palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:05

RoyceMack schreef:
In veel gemeenten indiceren ze nooit meer positief omtrent een traplift.
Het wordt dan standaard een verhuisindicatie. Wellicht dat ze bij iemand in de laatste levensfase andere regelingen kunnen treffen met leveranciers maar dat is afhankelijk per gemeente. Als hij in mijn gemeente zou wonen, had hij dikke pech gehad.

Hij heeft al een traplift

Hutcherson

Re: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:12

Oh, dat had ik niet begrepen uit voorgaande tekst. Dan heb ik niks gezegd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:14

TS, ik hoop alleen maar dat jij er nog bent als hij er niet meer is. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dat je niet in een zwart gat zult belanden waarbij je geen idee meer hebt van wie je zelf bent en wat je wilt, omdat je de mogelijkheid niet meer hebt gehad om dat voor jezelf te ontdekken en te onthouden...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 01:27

TS; een ding valt me op in de laatste aantallen reacties, velen schrijven je zeer handige tips op bijna een presenteerblaadje aangeboden. Inzichten, goede raden en adviezen. Wees niet bang alleen te komen staan. Je bent alleen op de wereld gezet en zult ook alleen sterven. Je zegt dat je mogelijk wel aan woonruimte kan komen. Ga hier als de wiederweerga mee aan de slag. Jij moet je eigen ruimte hebben waar je heen kan, al is het maar tijdelijk een kamer. Misschien eerst in de vorm van een vakantiehuisje/chaletje/kamer huren. Pas dan heb je ook de mogelijkheid om daarheen te vluchten. Uit de situatie gaan als iemand tegen je scheld is vele malen beter dan discussies aan te gaan met heibel.
Je schreef eerder dat je ouder al op jonge leeftijd zijn overleden. Vaak herhalen helaas situaties zich dan later in relaties voor de toekomst. Zo is het misschien niet helemaal toevallig om juist met een palliatief persoon een relatie te hebben en je hebt misschien te weinig goede voorbeelden gehad van je eigen ouder. Daarnaast maakt het geen zak uit of zijn hersenpan in orde is of niet, juist dan moet je extra je eigen grenzen gaan bewaken. Ik hoop echt dat je desnoods tijdelijk ergens een kamer kunt huren zodat je uit deze situatie kan gaan en je nu niet ahw door hem vastzit. Zelf een uitkering en woonruimte verkrijgen lijkt me erg goed. De basis om vandaaruit eens verder te kijken.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:11

Wat goed van je dat je al je poot stijf gehouden hebt met de zorgboerderij! Dat is echt een stap in de goede richting. En dat je nadenkt over bovenstaande tips!
Hoe is het gegaan vanochtend om hem in de taxi te krijgen?

Ik las ergens iemand iets zeggen over je laten betalen voor het werk dat je nu voor hem doet.
Mogelijk uit persoonsgebonden budget?
Is er iemand hier die meer weet over de mogelijkheden daarvan?
En waarom krijg je nu nog geen uitkering? Ik zou eens beginnen kijken om dat soort zaken te regelen zodat je iig een beetje kunt sparen voor jezelf en misschien inderdaad vast beginnen op de donderdagen aan je rijbewijs. Als hij er dan straks niet meer is ben je vast een stapje op weg. Werk vinden is namelijk ook wel veel makkelijker als je een rijbewijs hebt.
Wat voor opleiding wil je gaan doen? Misschien kun je dat nu deels ook wel vast thuis doen (op de donderdagen)
Of als je bijvoorbeeld de zorg in wilt, op hem oefenen ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:16

Vandaag dé dag toch?

Ik hoop niet dat je een horror ochtend hebt om hem zover te krijgen
Heel veel succes met je eerste vrije dag, het is je zo gegund. Het zal raar voelen maar ik hoop dat je er van geniet. En bij de boerderij weten ze wel van wanten met hem.

leestmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 10:00

Hannanas schreef:
Vandaag dé dag toch?

Ik hoop niet dat je een horror ochtend hebt om hem zover te krijgen
Heel veel succes met je eerste vrije dag, het is je zo gegund. Het zal raar voelen maar ik hoop dat je er van geniet. En bij de boerderij weten ze wel van wanten met hem.

Viel mee. Meneer was wel chagrijnig en afkattend naar mij toe. Maar niet op gereageerd. Tasje gepakt broodtrommel fles melk en beker erin. Hij wil geen eten van de zorgboerderij prima geef ik t je wel mee. De taxi in gezet. En de taxichauffeur het over laten nemen.
Uitgezwaaid. En ik ga zo nog ff de hond uitlaten en dan bedenken waar ik heen ga vandaag. Blijf niet thuis.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:01

Sterkte vandaag TS :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:03

Geniet van je vrije dag TS!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:08

Fijn! Tot hoe laat heb je de tijd voor jezelf?
Geniet ervan.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:18

Volg je al vanaf het begin.
Geniet van je dag!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:18

Wanneer hij vanavond thuis komt kan het heel handig zijn dat jij al op de hoogte bent hoe het daar gegaan is. Stel hij heeft zich redelijk vermaakt maar maakt thuis weer een hoop heibel dan ben je hem voor door te kunnen zeggen dat hij zich blijkbaar goed vermaakt heeft en niet moet zeuren. Je kunt ook wat anders horen natuurlijk , dat hij de hele dag heeft zitten mopperen maar dan ben je iig op de hoogte. Fijne dag, geniet er van.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:34

Wat fijn dat het goed ging. Laat hem maar wat mopperen verandering is moeilijk maar voor jullie beide heel goed. Hopelijk kan je nu zelf een beetje opladen en wat leuks doen voor jezelf.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:36

Ts geniet van je dag!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:44

Geniet van je dag. Kan je op donderdag niet naar je paardje bij de oude eigenaar.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:43

Stille meelezer hier maar misschien kun je op de donderdag autorijlessen gaan nemen? Als je dan je rijbewijs kunt halen en een autootje kunt kopen heb je ook gelijk zo veel meer vrijheid.
Geniet van je vrije dag vandaag!
Hopelijk smaakt het naar meer zodat je je vriend durft te gaan aanpakken.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:00

Hoe gaat het TS? Heb je een beetje kunnen genieten van wat tijd voor je zelf?
Toen mijn man ziek was en ook nogal veel eisend was ik heel blij met wat tijd voor mijzelf. Een vriend van ons haalde hem op en zo had ik wat tijd voor mij zelf. Ik wilde in het begin er ook op uit. Maar later besefte ik dat ik het juist heerlijk vond om thuis te zijn, helemaal in mijn uppie!

leestmeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 18:25

bigone schreef:
Wanneer hij vanavond thuis komt kan het heel handig zijn dat jij al op de hoogte bent hoe het daar gegaan is. Stel hij heeft zich redelijk vermaakt maar maakt thuis weer een hoop heibel dan ben je hem voor door te kunnen zeggen dat hij zich blijkbaar goed vermaakt heeft en niet moet zeuren. Je kunt ook wat anders horen natuurlijk , dat hij de hele dag heeft zitten mopperen maar dan ben je iig op de hoogte. Fijne dag, geniet er van.

Ik pluk deze post er even uit. Ik heb allereerst een hele fijne dag gehad en smaakt zeker naar meer.
Ik heb tegen de tijd dat hij bij de zorgboerderij vertrok naar ze gebeld en gevraagd hoe het ging. Volgens de persoonlijke begeleider had hij zich prima vermaakt en zich niet afgezonderd.

Toen hij thuis kwam heb ik hem gevraagd hoe het ging. En hij wilde gaan mopperen en doen. Toen heb ik hem gezegd dat ik gebeld had en hele andere verhalen had gehoord.
En meneer bond in en begon te vertellen over een gesprek dat hij daar met iemand had gehad.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:27

Fijne update ts.

Goed dat je een fijne dag hebt gehad.

En wat betreft zijn dag. Mooizo. Het bewijs ook dus als je consequent bent en hem geen ruimte geeft je het allemaal wel voor elkaar krijgt.

En wie weet ziet hij daar in hoeveel hij je belast (en dit nooit zal toegeven uiteraard)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:29

+:)+ Top!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:39

Heel goed!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:41

Super gedaan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:45

Wat fijn om te horen geeft jou ook een beetje zelfvertrouwen om niet over je heen te laten lopen. En nu heeft hij ook eens wat te vertellen en dat is voor zijn eigenwaarde ook goed. En maakt het uiteindelijk ook beter voor jou.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:59

Stille meelezer, maar wat een mooie update van vandaag! Klinkt voor ons als lezers misschien soms als een kleine stap, ik begrijp dat het voor jou een hele grote is! Echt top gedaan!
En goede tip van he nabellen, ook fijn dat het gelijk hielp. Keep up these positive vibes! +:)+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:32

Fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad en dat hij het leuk vond op de zorgboerderij!