meikelief schreef:Hoezo dat dan , een Break eh das niet voor eeuwig stoppen
Nja, voor mn nichtje is dat al het einde van de wereld
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(sorry
) De leiding had alleen maar tampons bij, en dat vond ik dood eng. Dus bij een random iemand aangebeld en gevraagd of ik een maandverbandje en de wc mocht gebruiken.
Tigress schreef:Oh, nog een confession die in mij op komt...
Dan lees ik een topic ergens, en vind ik het nogal jammer dat een topicstarter weinig reageert maar juist een wederhelft voornamelijk het woord voert...alsof de ts zelf geen stem heeft of dingen kan uitleggen
Nogal een puntje waar ik mij aan kan ergerenVoel ik me soms best slecht over
Ik snapte er niets van
) vlaai had gehaald en de overvolle winkel heel blij had verteld dat ik voor het eerst ongesteld was geworden.
Bedankt mam! Cayenne schreef:Ik was 12 toen ik voor de eerste keer ongesteld was geworden. Op die leeftijd schaam je je dood en wil je daar helemaal niet over praten of over nadenken. Loop ik in ons piepkleine dorpje naar school, word ik door dorpsgenoten gefeliciteerd omdat ik 'een grote meid ben geworden'Ik snapte er niets van
![]()
Maar toen ik thuis kwam viel het kwartje. Mijn moeder was zo trots dat ze naar onze lokale banketbakker was geweest en daar een grote rode (ja, nog rood ook) vlaai had gehaald en de overvolle winkel heel blij had verteld dat ik voor het eerst ongesteld was geworden.
Echt, ik kon wel door de grond zakken en durfde niet meer over straat
wat errug
) ze dacht dus dat die blauwe plek bloede en maakte mijn stiefvader wakker.. uiteindelijk kwam ze erachter dat ik ongesteld was geworden, en ja mijn stiefvader ook.
Cayenne schreef:Ik was 12 toen ik voor de eerste keer ongesteld was geworden. Op die leeftijd schaam je je dood en wil je daar helemaal niet over praten of over nadenken. Loop ik in ons piepkleine dorpje naar school, word ik door dorpsgenoten gefeliciteerd omdat ik 'een grote meid ben geworden'Ik snapte er niets van
![]()
Maar toen ik thuis kwam viel het kwartje. Mijn moeder was zo trots dat ze naar onze lokale banketbakker was geweest en daar een grote rode (ja, nog rood ook) vlaai had gehaald en de overvolle winkel heel blij had verteld dat ik voor het eerst ongesteld was geworden.
Echt, ik kon wel door de grond zakken en durfde niet meer over straat
hier heeft ze het alleen aan de familie vertelt(inclusief de tantes die je alleen op de verjaardagen ziet).
Ik denk dan: Ik snap best dat je trots bent dat je dochter een vrouw aan het worden is maar niet heel het dorp hoeft het te weten
Cayenne schreef:Ik was 12 toen ik voor de eerste keer ongesteld was geworden. Op die leeftijd schaam je je dood en wil je daar helemaal niet over praten of over nadenken. Loop ik in ons piepkleine dorpje naar school, word ik door dorpsgenoten gefeliciteerd omdat ik 'een grote meid ben geworden'Ik snapte er niets van
![]()
Echt, ik kon wel door de grond zakken en durfde niet meer over straatBedankt mam!

.
) en zette een lekkere warme douche voor me aan met lekkere douchegel op het plankje. Opmerking van mam: 'tsja, nu het dan toch zover is moet je er voor jezelf het beste van maken en jezelf lekker verwennen.' Toen ik beneden kwam na de douche stond er een kop chocomel klaar en waren papa en mijn broers naar de bios gestuurd... 
Hier was het niet zo'n heisa gelukkig. Mijn vader trok bleek weg (oudste dochter he
) en mijn moeder heeft me gewoon uitgelegd hoe alles werkte. Papslief heeft me uiteindelijk mee uit eten genomen om luidkeels te proosten op het feit dat ik een vrouw was geworden
Dat vond ik destijds echt al het einde van de wereld.