Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:57

Wij verhuizen al een maand eerder, dus betalen de huur voor augustus maar het staat wel leeg.. Maar stel hij wil daarvoor al komen.. Ja uh het staat onder de verhuisdozen en ingepakte tassen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:58

Beloven schreef:
Wij twijfelen ook nog wel een beetje..

Verhuisbedrijf kost tegenwoordig 40 euro per uur inclusief 2 mankracht en busje.. :l

Wij zijn voor het busje huren incl KM etc. al 125 euro kwijt.. Komt omdat mijn ouders van ver komen maargoed.. Als het dichterbij had geweest hadden we dat dus gedaan.

welk verhuisbedrijf heb je dan? want dat is wel extreem goedkoop?
zet er voor de meeste bedrijven maar een 1 voor per uur..

betere verhuisbedrijven werken ook met een vaste prijs..
bepaald door het nodige materiaal en op het aantal kuub dat verhuist moet worden, tijd kwijt met rijden, en de wijze waarop het aangeboden wordt.. variaties heb je dan nog als je zelf meehelpt (drukt de kosten van het aantal mensen dat ze meenemen) en of je het super netjes aanbied (dan kan er op de dag zelf soms nog iets van de prijs af)..

maar een gemiddelde verhuizing op relatief korte afstand door een verhuizer waarbij je zelf verder niet helpt sjouwen.. zit zo rond de 850-1100 euro.. zelf helpen bespaar je zo'n 100-150 mee.. Het noorden is een stuk goedkoper dan het zuiden weer..

prijs per uur is niet zo verstandig om af te spreken, want dan loop je het risico dat ze alles op hun elfendertigst doen zodat je uiteindelijk net zoveel kwijt bent.. Met een vaste prijs, is het aan hen zelf met hoeveel man ze komen en werken ze door.. immers iedere minuut eerder klaar is vroeger naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:00

Marktplaats staan er genoeg hoor. Wij hebben een relatief kleine verhuizing, maar zo'n bedrijf is ideaal..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:03

Napie schreef:
Ons tweede bod is niet geaccepteerd. We hebben nu een laatste bod neergelegd maar ik ben bang dat ze er niet op in gaan. De taxatie waarde ligt 40000 euro onder hun vraagprijs. Ik ben bang dat het niet gaat worden. Helaas niks anders geschikt nog gevonden in de afgelopen maanden. Vreselijk balen als het niet gaat lukken. Ben bang dat we tijdelijk gaan huren.

Jammer Napie :( .. hopelijk komt er nog wel snel wat naar jullie smaak.. of krijg je over een poosje ineens bericht dat ze toch willen zakken..

hier nog 1 nachtje slapen.. gisteren lekker in een hotelletje gedoken, paar rondjes gezwommen en de sauna ingedoken.. na de middag busje ophalen en spullen halen in nijmegen.. terug.. dierenspullen en bureauspullen inladen.. morgenochtend dieren + koffiespullen erbij.. Die worden vooruit verhuist een uurtje voor de verhuizers uit.. zodat we de belangrijke spullen makkelijk boven water krijgen.. koffie gezet kan worden en de dieren ingesloten in het nieuwe appartement voor de hel uitbreekt.

inmiddels ook bericht van de bank.. die gaat met de vroege loop mee (jammer, wij wilden in de loop van de middag.. maar goed is niet anders).. verwachting is dat die tussen 10 en 12 komt.. Heb ze op het hart gedrukt rustig aan te doen (ze moeten eerst naar waalwijk en winterswijk), omdat wij voor 10 uur geen sleutel hebben :') .

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:05

Beloven schreef:
Marktplaats staan er genoeg hoor. Wij hebben een relatief kleine verhuizing, maar zo'n bedrijf is ideaal..

maar heb je dan ook een volle offerte laten maken?
want dan komt er ineens nog een hoop bij kijken..
reiskosten van en naar hun standplaats, reistijd van en naar hun standplaats, materialen etc
en die echt goedkope (eenmansbedrijfjes) is je inboedel vaak niet verzekerd.
al met al ben je dan vaak net zo duur of niet nog duurder uit als bij een wat groter bedrijf met een vaste prijs, inclusief materiaal (dozen, papier, plastic, dekens. als je die binnen 14 dagen retourneert zitten er bijna geen kosten aan.. en verzekering).

ik ben het met je eens.. voor een kleine verhuizing is het ideaal..

wij moeten helaas zo'n 35 kuub verplaatsen lol.. dat wordt m niet met een klein huurbusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:09

Is inclusief alles. :+

Wij hebben aan een klein busje genoeg, alleen omdat mijn ouders uit Spijkenisse nog mijn bureaus mee nemen (die pastte hier niet) en nieuwe bed besloten om dus gewoon een busje te huren. (Spijkenisse>Haarlem>Wormerveer>haarlem>Spijkenisse). Hoop dat alles in ieder geval in 1x gaat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:16

Hier meer al 40 kuub incl een aantal flipperkasten van mijn vriend die veel ruimte innemen. 1100 euro. Waarschijnlijk twee keer. Ook naar de opslag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:18

Pfoe dat zijn bedragen :o

Wij hebben 3 bureaus, hoekbank, eettafel met 6 stoelen, (water)bed.. En dan heel veel tassen/dozen. VT best mee dus :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:25

wij hebben een flexbedrag hier. Tussen de 1000 en de 1200 euro.. Hij gaat bovenop de 1000 zitten als wij het netjes aanbieden en hij dus niet losse rotzooi in dozen moet proppen morgen dat alles ophoudt.

verhuizing van Lauwersmeer naar Helmond was maar net duurder.. verhuisbedrijven in het noorden zijn op de een of andere manier echt significant goedkoper..

die verhuizing was:

Opslag (20 kuub) laden vanuit drachten > rijden naar Lauwersmeer> bijladen inboedel uit tijdelijke vakantiewoning (10 kuub)> rijden naar helmond > uitladen en aansluiten witgoed..

Nu is het puur, laden 15 minuten rijden, lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:32

Ik heb ook geen idee hoeveel kuub wij hebben, niet zoveel.

Komen ook 3 vrienden van mijn vriend helpen, dan hoeft me pa niet zoveel te tillen (hijs ook de jongste niet meer, en als ik zag hoe dat vorige keer ging..), ohjha de wasmachine mag ook mee natuurlijk, wordt het leukste, 2 trappen af en daar 3 op :+

Dus ik hoop dat we in 4-5 uurtjes klaar zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:52

wij hopen op 1.5-2 uur laden..
en 2-3 uur lossen..
met max 20 minuten rijden..

vanaf 15.00h kunnen we internet/tv pakket ophalen bij het postkantoor..
enige onbekende is witgoedleverancier nog..

dus met een beetje mazzel zijn we voor de avond geinstalleerd (exclusief alles uitpakken dan).

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:59

Wow wat een prijzen voor dat verhuizen.
Nu snap ik waarom zoveel mensen mijn vriend met zijn paardenvervoer contacteren voor verhuizingen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:00

Heb je geen vrienden met een trailer? Dat is zooo makkelijk verhuizen :D

Ik zoek nog iemand met een trailer die 5 of 6 december komt helpen met een verhuizing in de buurt van Tilburg. Mocht iemand zin hebben... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:03

Ik denk dat wij 1,5 uur bezig zijn met laden, en dat ook weer met uitladen. Het is ongeveer 30-40 min rijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:05

Hier alle het kleine spul in dozen gewoon verhuisd met een klein autootje. Gewoon tig keer heen en weer rijden. :+
En voor de grote spullen heb ik iemand met een busje met aanhanger geregeld. Paar keer rijden en alles is er.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:09

Tink89 schreef:
Heb je geen vrienden met een trailer? Dat is zooo makkelijk verhuizen :D

Ik zoek nog iemand met een trailer die 5 of 6 december komt helpen met een verhuizing in de buurt van Tilburg. Mocht iemand zin hebben... :D

we verhuizen voor de 3e keer in 2 jaar + ook nog eens het huis van mijn moeder ontruimd..
we waren er nu een keertje klaar mee en laten het nu helemaal doen (bieden het wel super netjes aan).
geen zin om weer te gaan slepen deze ronde.. dus vandaar ook dat we iets hoger zitten dan de voorgaande keren.. (en de andere keren was trailer geen oplossing. te veel heen en weer rijden.. ben je dagenlang bezig + de benzine kosten)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:13

Nou ik zie het al, ik laat een verhuisbedrijf komen. Geen gedoe en vind de prijs die hier genoemd wordt heel erg mee vallen.
Waar ik straks heen ga is een uur rijden, ze dan nog niet iedereen heen en weer rijden.
Er moet ook veel antiek mee, wel fijn als dat is verzekerd.
Maar ja eerst verkopen en dan pas verder dromen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:23

voor het noorden kan ik absoluut http://www.bandsmabultje.nl/ aanraden..
super goede service, komen ook vooraf langs om inboedel te bekijken voor ze een offerte afgeven..
brengen op het gevraagde tijdstip netjes alle materialen langs.. dozen, dekens, folie, papier (waar je om gevraagd hebt).. dozen en dekens zijn in bruikleen.. maar toen we niet alles gingen uitpakken op korte termijn, maakte ze gewoon een globale schatting.. we hebben zo'n 20 euro betaald voor zo'n 30 dozen (meeste nieuw).

is vooral een familiebedrijf, mensen in dienst lijken zich ook echt 'familie' te voelen.. wij hadden voor de eerste verhuizing 2 man besteld.. maar ze kwamen met 4 omdat de anderen toch vrij waren en wel een handje wilde helpen.. ipv bestelbus die we besteld hadden, kwamen ze met kleine vrachtwagen omdat ze dat makkelijker vonden.. uiteindelijk hebben we zelf nauwelijks hoeven te helpen, terwijl dat wel was meegenomen in de prijs.

harde werkers, zuinig met je spullen en voorzichtig met het legen en vullen van de woning.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:37

Jeetje wat wen prijzen voor dat verhuizen! Kan me voorstellen als je erg prijzige dingen zoals antiek verhuist dat je het doet, maar verder zou ik het er niet voor over hebben! Wij hebben 2 auto's met trekhaak en dan 2 boedelbakken geleend, we hoefde maar 3x heen en weer gelukkig. Een paardentrailer is ook erg handig inderdaad! En tsja een paar sterke mannen heb je ook wel nodig

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:09

Jeetje van die kosten word verhuizen wel erg duur :oo

Blij met m'n touran en trailer en dat wij maar 700 m verder moeten verhuizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:38

Wij doen het ook zelf, verschillende auto's, een trailer en aanhangers!

Morgen komt hier een makelaar voor de verkoop dus zijn nu druk bezig om alles net ff wat op te kalefateren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:04

Vandaag door gebuffeld , bank is geleverd en staat . Mijn hoekje is lekker knus nu!

Afbeelding

Dan moeten salontafel en tv meubel er nog bij hmm

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:01

ziet er super gezellig uit rebecca.. Die roomdeviders van ikea zijn echt ideaal :D.
wat ligt er voor blauwe doek tegen de verwarming daar? ben wel nieuwsgierig wat dat nu toch is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:38

Ziet eruit als een mandje voor de katten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:52

Beloven schreef:
Ziet eruit als een mandje voor de katten?

nee daar rechts van.. het mandje is grijs.. dan hangt er iets blauw stoffen zakachtigs dan de bank.