Fred_Kroket schreef:Hebben jullie tips... Ik kleed mijn stiefkindjes wat hipper dan hun moeder. Alles is enorm op de groei, Disney gehalte is hoog en blauw voor jongen en roze voor meisje is over vertegenwoordigd.
Ik had een broekje gekocht die je moet omrollen met een paar bootschoentjes eronder. Ze stuurt dan een appje dat die broek te kort is of ik de broek terug wil om er een korte broek van wil maken...
Dus ik liet haar de plaatjes zien hoe het eruit hoort te zien... "Is dat de laatste mode" misschien met sandalen ofzo misschien leuk maar ze vond het niet zo mooi...
Mijn vriend betaald haar veel alimentatie en ze regelt de kleding ook. Maar het zijn ook zijn kinderen en we vinden het leuk om ze een beetje pittiger te kleden. Om nou een convenant te veranderen om 100 euro per maand minder zodat wij dat gebruiken voor kleding (ik noem gewoon een random bedrag hoor... )
Haar smaak is de mijne niet en de mijne is niet die van haar, hoewel ze weleens wat van ons aandoet. Maar dan dat grijze shirt met koraalroze strikken op een koraalroze broek met een roze vest...
Zijn er meer stiefmama's met dit probleem en hoe ga je er diplomatiek mee om. Ze kan echt lomp zeggen, "dat is toch veel te klein" of "daar kan ze maar een zomer in hoor...."
Ik zeg ook niet, ben je kleurenblind of doe die roze bril af...
Verder kunnen we met z'n allen prima met elkaar opschieten. Er is nooit ruzie geweest ofzo. Maar ze kan heel moeilijk over iets praten wat een beetje lastiger is. Alleen over koetjes en kalfjes
Dus gewoon onze kleding hier houden en af en toe wat kopen van ons eigen geld. Of wat (van ons eigen ) geld van haar terug vragen zodat we wat kunnen kopen daarvan
Of proberen uit te leggen wat wij ook leuk vinden en dat zodat van dat geld koopt. Hoewel het kopen is natuurlijk een van de leukere dingen om zelf te doen!
Help!!!
Hier een soortgelijke situatie, alleen heeft de moeder juist vrijwel dezelfde smaak. Het resultaat was alleen dat ze de kinderen altijd maar saaie en afgedragen kleding mee naar ons aan deed, omdat ze de mooie en nieuwe kleertjes zelf wilde houden... Ergens wel begrijpelijk, maar dit schoot voor ons niet op zo.
Wij hebben nu het systeem dat de moeder 150 euro overmaakt als ze de tegemoedkoming krijgt (4x per jaar) en wij daar kleertjes van kunnen kopen, dus 150 euro per semester per kind. Hier kan ik deels nieuw, grotendeels tweedehands een fantastisch gevulde kledingkast mee regelen! De kleertjes gaan gewoon mee naar de mama en andersom, maar worden teruggegeven zodra ze gewassen zijn. Dit is echter voor jullie misschien geen optie omdat ze jullie kleren niet zo kan waarderen... Misschien kan je wanneer de kinderen naar haar gaan ze het setje waar ze in naar jullie kwamen weer aantrekken? Dan kunnen ze als ze bij jullie zijn wel gewoon de kleertjes naar jullie smaak aan.