Het kinderkleding topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:06

vuurneon schreef:
Dat signaal geef je niet af als je verder geen commentaar levert op de kleding en gewoon zegt 'deze kleding gaan wij wassen (de wasmachine moet bv vol) en krijg je zondag weer aan en dan ben je weer een hele mooie prinses/prins als je naar mama gaat'. Het zijn kinderen, niet groter maken dan nodig is :)
Dat denken wij als volwassen dat ze dat eventueel kunnen denken, maar pak het goed aan en kind zal die link niet leggen.

Sowieso krijgen kinderen regelmatig andere kleding aan, dus van mij part leg je de volgende ochtend andere kleding klaar en de Disney meuk apart voor zondag. En als je weg gaat kun je ook zeggen 'ik doe ook andere kleren aan omdat wij naar ... gaan, zullen wij ook in de kast kijken voor wat anders voor jou?'

Precies... Zo doen we dat hier... Meestal is de kleding van vrijdag nog schoon als ze gewoon naar school/zwemmen zijn geweest en dan zeg ik dat ze hun kleding nog een keer aan mogen doen omdat ze het zo goed schoon hebben gehouden en ze al zo netjes kunnen eten ofzo...

Ik verbind het absoluut niet met een negatieve gedachte of sfeer.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:08

Geen ervaring met stiefkinderen, kan niet helpen.

Ik heb een donkergrijs vestje van de Hema, was wel een kleiner maatje maar wie weet...

Ik heb een Oscha gekocht, Marakesh Cairns

Afbeelding

Afbeelding

D_Travis

Re: Het kinderkleding topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:17

Heel mooi marley!!

Hmm ik ook geen ervaring met stiefkinderen. zou dan idd gewoon op zaterdag iets uit jullie kast aan doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:22

Zo doe je het heel goed fred. Ik zie regelmatig zulke schrijnende gevallen in mijn werk, dat ik bijna vergeet hoe normale mensen dat soort dingen aanpakken. ..

oh die oscha ♡

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:28

Oh wow Marley, die is echt heel mooi. Ik heb net een nieuwe, maar zit er alweer aan te denken die te verkopen.

Vandaag nog op pad geweest voor zomerkleertjes, maar ze hebben heel weinig in onze smaak. We hebben nu 1 mwah jurkje, 2 jeuj shirtjes en 2 mwah shirtjes. Wat me wel mooi vinden is echt te duur dus geen optie helaas.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:48

zo gaat het hier ook Fred. Op vrijdag komt hij en dan krijgt hij zaterdag gewoon onze kleding aan en 10 dagen later weer haar kleding als hij daar heen gaat. Zelf weet hij eigenlijk wel dat als ie naar haar gaat hij haar kleding aan doet zoalw jas en schoenen.

Wauw erg mooi marley! Ik wil ook een mooie met kleur...

Ik ben vd week wel leuk geslaagd bij prenatal! Leuk zomers.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:49

Hele mooie doek marley.

Lastig zonnebloem.

Ik ben aardig compleet voor beide jongens.

Ben nu alleen in de uitverkoop ah shoppen in een maatje groter. Wat longsleeves en jeans.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:05

Wat een mooie draagdoek!!

Pfff wat zit er toch verschil in die kleine maatjes! De ene keer past 56 nog, volgende shirtje moet 68 zijn. Gemiddeld zit ie in 62, maar wel lastig zo :D

Net een gaaf limited shirtje van Z8 besteld, ook nog in de aanbieding. Nog veel te duur eigenlijk, maar ja, mama vind het zo leuk :D

http://www.z8.nl/import/shortsleeves/je ... VuJZ-caySM

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:09

Gaaf shirt!

Wel aan de prijs idd voor dat stukje stof :') maar wel mooi!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:16

Leuk jaffel. Zag het bij fb groep.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:19

Leuk jaffel! Ik had hem ook in mn winkelmand maar de verzendkosten houden me tegen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:39

Wauw wat een mooie draagdoek!!

Geen ervaring met stiefkinderen, maar ik zou ook de eigen kleren weer aantrekken als ze teruggaan naar de moeder. Zien ze er bij jullie toch leuk uit :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 22:39

Youknowme schreef:
zo gaat het hier ook Fred. Op vrijdag komt hij en dan krijgt hij zaterdag gewoon onze kleding aan en 10 dagen later weer haar kleding als hij daar heen gaat. Zelf weet hij eigenlijk wel dat als ie naar haar gaat hij haar kleding aan doet zoalw jas en schoenen.

Wauw erg mooi marley! Ik wil ook een mooie met kleur...

Ik ben vd week wel leuk geslaagd bij prenatal! Leuk zomers.

Nou in ieder geval zijn er meer mensen die dezelfde route volgen. Ik ben nu iets meer dan een jaar stiefmoeder en ik vond het eerst zo moeilijk om iets leuks te maken van al die kleding en vond het echt zooooo leuk om te shoppen en ze hier leuk aan te kleden.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:31

Fred_Kroket schreef:
Hebben jullie tips... Ik kleed mijn stiefkindjes wat hipper dan hun moeder. Alles is enorm op de groei, Disney gehalte is hoog en blauw voor jongen en roze voor meisje is over vertegenwoordigd.

Ik had een broekje gekocht die je moet omrollen met een paar bootschoentjes eronder. Ze stuurt dan een appje dat die broek te kort is of ik de broek terug wil om er een korte broek van wil maken...

Dus ik liet haar de plaatjes zien hoe het eruit hoort te zien... "Is dat de laatste mode" misschien met sandalen ofzo misschien leuk maar ze vond het niet zo mooi...

Mijn vriend betaald haar veel alimentatie en ze regelt de kleding ook. Maar het zijn ook zijn kinderen en we vinden het leuk om ze een beetje pittiger te kleden. Om nou een convenant te veranderen om 100 euro per maand minder zodat wij dat gebruiken voor kleding (ik noem gewoon een random bedrag hoor... )

Haar smaak is de mijne niet en de mijne is niet die van haar, hoewel ze weleens wat van ons aandoet. Maar dan dat grijze shirt met koraalroze strikken op een koraalroze broek met een roze vest...

Zijn er meer stiefmama's met dit probleem en hoe ga je er diplomatiek mee om. Ze kan echt lomp zeggen, "dat is toch veel te klein" of "daar kan ze maar een zomer in hoor...."
Ik zeg ook niet, ben je kleurenblind of doe die roze bril af...

Verder kunnen we met z'n allen prima met elkaar opschieten. Er is nooit ruzie geweest ofzo. Maar ze kan heel moeilijk over iets praten wat een beetje lastiger is. Alleen over koetjes en kalfjes

Dus gewoon onze kleding hier houden en af en toe wat kopen van ons eigen geld. Of wat (van ons eigen ) geld van haar terug vragen zodat we wat kunnen kopen daarvan
Of proberen uit te leggen wat wij ook leuk vinden en dat zodat van dat geld koopt. Hoewel het kopen is natuurlijk een van de leukere dingen om zelf te doen!

Help!!!

Hier een soortgelijke situatie, alleen heeft de moeder juist vrijwel dezelfde smaak. Het resultaat was alleen dat ze de kinderen altijd maar saaie en afgedragen kleding mee naar ons aan deed, omdat ze de mooie en nieuwe kleertjes zelf wilde houden... Ergens wel begrijpelijk, maar dit schoot voor ons niet op zo.

Wij hebben nu het systeem dat de moeder 150 euro overmaakt als ze de tegemoedkoming krijgt (4x per jaar) en wij daar kleertjes van kunnen kopen, dus 150 euro per semester per kind. Hier kan ik deels nieuw, grotendeels tweedehands een fantastisch gevulde kledingkast mee regelen! De kleertjes gaan gewoon mee naar de mama en andersom, maar worden teruggegeven zodra ze gewassen zijn. Dit is echter voor jullie misschien geen optie omdat ze jullie kleren niet zo kan waarderen... Misschien kan je wanneer de kinderen naar haar gaan ze het setje waar ze in naar jullie kwamen weer aantrekken? Dan kunnen ze als ze bij jullie zijn wel gewoon de kleertjes naar jullie smaak aan. :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:34

Tnx!!! Ben er zooooo blij mee :):) hoop echt dat ie er vrijdag is, heel het weekend oefenen op m'n rug hihi!
Ben nu ook wel benieuwd naar jullie doeken :)

Z8 vind ik te duur voor wat het is :o het enige voordeel is dat je het wel weer aardig kunt doorverkopen :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:36

Vind die zwart/wit collectie van Z8 zo tof. Maar véél te duur helaas.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:36

Marley schreef:
Geen ervaring met stiefkinderen, kan niet helpen.

Ik heb een donkergrijs vestje van de Hema, was wel een kleiner maatje maar wie weet...

Ik heb een Oscha gekocht, Marakesh Cairns

[ [url=m/tIU5pT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bAKdej.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas hebben ze daar nu alleen wat lichtere grijze vestjes... Maar goed, hier is het seizoen natuurlijk ook wel naar. Ik wacht de herfst dan wel even rustig af. :) Bedankt voor je tip en wat een prachtige draagdoek!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:49

Celestial schreef:
Fred_Kroket schreef:
Hebben jullie tips... Ik kleed mijn stiefkindjes wat hipper dan hun moeder. Alles is enorm op de groei, Disney gehalte is hoog en blauw voor jongen en roze voor meisje is over vertegenwoordigd.

Ik had een broekje gekocht die je moet omrollen met een paar bootschoentjes eronder. Ze stuurt dan een appje dat die broek te kort is of ik de broek terug wil om er een korte broek van wil maken...

Dus ik liet haar de plaatjes zien hoe het eruit hoort te zien... "Is dat de laatste mode" misschien met sandalen ofzo misschien leuk maar ze vond het niet zo mooi...

Mijn vriend betaald haar veel alimentatie en ze regelt de kleding ook. Maar het zijn ook zijn kinderen en we vinden het leuk om ze een beetje pittiger te kleden. Om nou een convenant te veranderen om 100 euro per maand minder zodat wij dat gebruiken voor kleding (ik noem gewoon een random bedrag hoor... )

Haar smaak is de mijne niet en de mijne is niet die van haar, hoewel ze weleens wat van ons aandoet. Maar dan dat grijze shirt met koraalroze strikken op een koraalroze broek met een roze vest...

Zijn er meer stiefmama's met dit probleem en hoe ga je er diplomatiek mee om. Ze kan echt lomp zeggen, "dat is toch veel te klein" of "daar kan ze maar een zomer in hoor...."
Ik zeg ook niet, ben je kleurenblind of doe die roze bril af...

Verder kunnen we met z'n allen prima met elkaar opschieten. Er is nooit ruzie geweest ofzo. Maar ze kan heel moeilijk over iets praten wat een beetje lastiger is. Alleen over koetjes en kalfjes

Dus gewoon onze kleding hier houden en af en toe wat kopen van ons eigen geld. Of wat (van ons eigen ) geld van haar terug vragen zodat we wat kunnen kopen daarvan
Of proberen uit te leggen wat wij ook leuk vinden en dat zodat van dat geld koopt. Hoewel het kopen is natuurlijk een van de leukere dingen om zelf te doen!

Help!!!

Hier een soortgelijke situatie, alleen heeft de moeder juist vrijwel dezelfde smaak. Het resultaat was alleen dat ze de kinderen altijd maar saaie en afgedragen kleding mee naar ons aan deed, omdat ze de mooie en nieuwe kleertjes zelf wilde houden... Ergens wel begrijpelijk, maar dit schoot voor ons niet op zo.

Wij hebben nu het systeem dat de moeder 150 euro overmaakt als ze de tegemoedkoming krijgt (4x per jaar) en wij daar kleertjes van kunnen kopen, dus 150 euro per semester per kind. Hier kan ik deels nieuw, grotendeels tweedehands een fantastisch gevulde kledingkast mee regelen! De kleertjes gaan gewoon mee naar de mama en andersom, maar worden teruggegeven zodra ze gewassen zijn. Dit is echter voor jullie misschien geen optie omdat ze jullie kleren niet zo kan waarderen... Misschien kan je wanneer de kinderen naar haar gaan ze het setje waar ze in naar jullie kwamen weer aantrekken? Dan kunnen ze als ze bij jullie zijn wel gewoon de kleertjes naar jullie smaak aan. :)

Dankjewel voor je tip! Wij (mijn vriend en ik) gaan nog eens samen in beraad en dan kaart hij het aan bij haar. Aangezien communiceren niet haar sterkste punt is en hij daar gewoon beter mee kan omgaan doet hij dat altijd namens ons beide. Ik ben veel te direct voor haar en klapt ze helemaal dicht.

Ik denk dat het setje waarin ze kwamen weer aandoen de makkelijkste weg is en tijdens de vakanties als we ze langer hebben dan een weekend we lekker los kunnen gaan! :D

Behalve smaak is het ook die maatvoering die ze hanteer en echt niet snap... als 104 voor hun dochter te groot is, 5 cm omgeslagen moet worden en volledig ingesnoerd is met die elastieken en dan nog van haar kont zakt dan is het toch gewoon te groot... waarom dan niet een broek op maat en volgend voorjaar een nieuwe voorjaarscollectie kopen. En geloof me ze krijgt echt heel erg veel alimentatie en ze koopt geen dure merk kleding. Alles is Hema en soms H&M en Bristol.

Oh die omslag doek is echt prachtig!!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:02

Fred_Kroket schreef:
Celestial schreef:

Dankjewel voor je tip! Wij (mijn vriend en ik) gaan nog eens samen in beraad en dan kaart hij het aan bij haar. Aangezien communiceren niet haar sterkste punt is en hij daar gewoon beter mee kan omgaan doet hij dat altijd namens ons beide. Ik ben veel te direct voor haar en klapt ze helemaal dicht.

Ik denk dat het setje waarin ze kwamen weer aandoen de makkelijkste weg is en tijdens de vakanties als we ze langer hebben dan een weekend we lekker los kunnen gaan! :D

Behalve smaak is het ook die maatvoering die ze hanteer en echt niet snap... als 104 voor hun dochter te groot is, 5 cm omgeslagen moet worden en volledig ingesnoerd is met die elastieken en dan nog van haar kont zakt dan is het toch gewoon te groot... waarom dan niet een broek op maat en volgend voorjaar een nieuwe voorjaarscollectie kopen. En geloof me ze krijgt echt heel erg veel alimentatie en ze koopt geen dure merk kleding. Alles is Hema en soms H&M en Bristol.

Oh die omslag doek is echt prachtig!!

Wat ontzettend sonde! Kort na de scheiding liepen de kinderen hier ook veel in te grote kleding, maar dat was na een half seizoen gelukkig weer bijgeschaafd. Volgens mij had ze zelf al door dat ze het toch geen twee seizoenen zouden kunnen dragen :) Dure merkkleding is niet altijd nodig hoor, ze lopen hier gerust de ene dag in Burberry of Ralph Lauren en de volgende dag in Primark (of we combineren het juist). Kan ook erg leuk zijn hoor! Maar ik snap wat je bedoeld, wij zijn ook niet zo van de "vormloze troep" om het even zo te zeggen :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:06

Celestial schreef:
Wat ontzettend sonde! Kort na de scheiding liepen de kinderen hier ook veel in te grote kleding, maar dat was na een half seizoen gelukkig weer bijgeschaafd. Volgens mij had ze zelf al door dat ze het toch geen twee seizoenen zouden kunnen dragen :) Dure merkkleding is niet altijd nodig hoor, ze lopen hier gerust de ene dag in Burberry of Ralph Lauren en de volgende dag in Primark (of we combineren het juist). Kan ook erg leuk zijn hoor! Maar ik snap wat je bedoeld, wij zijn ook niet zo van de "vormloze troep" om het even zo te zeggen :')

Ja.. merk maakt me echt niet uit als het maar leuk staat. Maar meer dat ze het niet zo op de groei hoeft te kopen... Ze maken het voor de tijd dat ze erin passen of kapot, vlekken of de rits functioneert niet meer dus het is zinloos om zoveel op de groei te kopen dat ze het twee seizoenen aan kunnen. En qua financien is dat ook niet nodig. Ze kan van het geld heel goed kleding kopen.

Soms vraagt ze mij om van een broek een korte broek te maken (ik heb een naaimachine) maar dan past die broek nog prima en gebruik ik die als broek om in buiten te spelen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:14

zoveel mensen zoveel smaken/meningen hebben de kinderen inspraak op de grootte en de modellen van de kleding vraag ik me dan af? kindjes hebben al snel een eigen mening.

ben zelf geen stiefmoeder maar het lijkt me ook lastig een kindje zijn moeders kleren te "verbannen"en onzinnig om 2 garderobes per kind te hebben.
zijn er ook tussen oplossingen bij mensen zoals ieder de helft kopen of om de beurt een garderobe kopen?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:20

Hier een stiefmoeder...
Echte mama koopt kleren, en die komen in de weekenden dat dochter bij ons is gewoon mee, dan ligt het er een beetje aan wat we gaan doen wat ze aan doet, mama regelt soms ook wel eens wat kleding voor bij ons maar daar moeten we wel echt om vragen...
Als we de hele dag thuis zijn krijgt ze meestal wat kleren van ons aan die gerust vies mogen worden, want wij wonen midden in de bossen dus ze zit de hele dag buiten...
Als we ergens naartoe gaan kijken we even wat ze aan doet, iets van mama of van ons, want zelf haal ik ook wel eens wat kleren, maar hoofdgarderobe komt dan dus van mama vandaan...

Ze krijgt inmiddels ook wel eigen wensen, vooral jurken en rokken zijn favoriet, maar ik probeer wel een beetje te sturen... Is ze het niet altijd mee eens maar vooruit :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:06

Hier wilt moeder geen kleding meegeven/aanschaffen voor bij ons, wij moeten dit dus uit eigen zak betalen. Kind zelf heeft nog niet echt wensen kwa kleding smaak, bij moeder loopt hij er met bepaalde dingen anders bij als bij ons. ( Bij moeder draagt hij leren jasjes en bij ons basebal jasjes zegmaar )

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:20

Of je nou twee garderobes hebt of eentje, het zijn uiteindelijk toch evenveel kleren? Dus ik zie daar absoluut geen probleem in. Kleren hebben ze toch wel nodig, waarom zou je als moeder dan niet de vader de helft laten kopen :)

Qua financiën ben ik wel benieuwd hoe jullie dit dan geregeld hebben. Hier krijgt de moeder alimentatie en al de toeslagen. Zij is volgens het convenant dus ook verplicht om alles (en dus ook de kleding) te kopen. Als dit bij jullie ook zo is, mag de moeder jullie toch niet verplichten tot het betalen van de kleren uit eigen zak? Dan moet ze officieel of voldoende kopen voor bij jullie of er moet een regeling komen dat jullie geld voor kleding krijgen. Ik bedoel, wij kopen heus buiten het geld dat wij krijgen is een setje kleren of bijvoorbeeld slippertjes of regenlaarzen, maar ik zou met alles volledig zelf moeten betalen nooit akkoord gaan als dit gewoonweg niet de gang van zaken zou moeten zijn volgens het conventant. Mocht je vriend zelf toeslagen/ alimentatie krijgen begrijp ik het overigens wel, dan valt het gewoon onder deze uitgaven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 11:32

Hier ook een stiefmoeder, ik koop gewoon een extra garderobe. Ik ben allergisch voor de in mijn ogen asociaal en armoedig ogende zooi die de moeder koopt dus dan maar zo. :o

Op vrijdag kleden ze zelf meteen om, sowieso omdat de oudste dan meteen gaat paardrijden. De jongste niet, maar ik zeg gewoon dat het meteen de wasmachine in moet zodat het op maandag weer schoon en droog is. Bovendien raken er anders altijd op mysterieuze wijze kledingstukken kwijt. :roll:

Dus het hele weekend lopen ze dan in onze kleren, en wat ze op vrijdag aanhadden ligt op maandagochtend weer klaar.

Zo heb je bovendien geen gezeur als er eens ergens een vlek op komt ofzo. Of dat ze willen paardrijden en dat in de tas alleen maar jurkjes zitten. Of dat blijkt dat er geen een onderbroek is ingepakt, ook leuk, kan je met spoed van alles gaan halen. Op den duur had ik op die manier dus een garderobe bij elkaar, toen dacht ik nou laat die tas maar zitten dan, en dan koop ik leuke kleren ook!

Beetje zonde van het geld is het misschien wel, maar ach uiteindelijk heeft moeders alleen zichzelf er mee, de kinderen hebben allang door dat er hier niet beknibbeld word en dat ze mooie spulletjes uit mogen zoeken.