Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:18

Wat mij stoort aan het verhaal van de ts is dat ze zegt dat de verliefdheid haar is overkomen, dat ze er dus niets aan kan doen. Erg zwak om daarmee te rechtvaardigen dat je een relatie aan bent gegaan met een getrouwde man. Het overkomt je niet, je hebt er keer op keer bewust voor gekozen. Dan moet je ook niet zeuren over de beperkingen van zo'n relatie, kom nou, plenty more fish in the sea. Op mij komt ts voor haar leeftijd erg onvolwassen over. Ook nu kan ze nog kiezen om ermee te kappen. ff door de zure appel van het afkicken van deze kennelijk nogal lekkere foute man heen bijten en dan op zoek naar een leuke ongebonden kerel. Over het vreemdgaan van minnaarlief ga ik niks zeggen, daar is hier al genoeg zinnigs en onzinnigs over gezegd (met, dat moet gezegd, af en toe een hoog entertainmentgehalte :D )

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:19

Huertecilla schreef:
Inderdaad.
Ik denk eerder dat er sprake is van grotere angstagressie dan bij de modale vrouw omdat de meeste dames hier een paard rijden door kostwinnerschap van manlief.
Soort van hyperhypocrisie door groter egoistisch belang.

Even :oo : :wow:
Ik dacht dat ik in het jaar 2015 leefde, maar blijkbaar ben ik een paar eeuw terug gezapt met een tijdmachine ...

Of het is een compliment en kan ik hieruit opmaken dat ik geen modale vrouw ben <<)

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:21

Timbers schreef:
Huertecilla schreef:
Inderdaad.
Ik denk eerder dat er sprake is van grotere angstagressie dan bij de modale vrouw omdat de meeste dames hier een paard rijden door kostwinnerschap van manlief.
Soort van hyperhypocrisie door groter egoistisch belang.

Even :oo : :wow:
Ik dacht dat ik in het jaar 2015 leefde, maar blijkbaar ben ik een paar eeuw terug gezapt met een tijdmachine of het is een compliment en kan ik hieruit opmaken dat ik geen modale vrouw ben <<)

Op die berg in Spanje zal er weinig feminisme ontstaan zijn vrees ik. vreemde denkwijze :)
Laatst bijgewerkt door Furrow op 13-01-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:22

Knert schreef:
Huertecilla schreef:
Daar komen we op een interessant gebied!

Menig gehuwde vrouw heeft sex met de kostwinner uit economisch belang.
Dat kan je zien als prostitutie met 1 klant.

menig man wil aan de vrouw om zijn warme maaltijd voorgeschoteld te krijgen en wat schone gestreken kledij in de kast te hebben... wat maakt dat de man dan?

En zo vullen ze elkaar precies aan. :) Letterlijk en figuurlijk. :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:23

En daar is de berg in Spanje weer _O-
Tja, als de mods nou gewoon even netjes ingrijpen, dan hoeven andere mensen nu geen OW's te ontvangen, omdat ze hun frustratie jegens bepaalde personen niet goed kunnen inhouden, nadat dit het zoveelste topic is, waar dit gebeurt..
Sorry mods, voor het offtopic gaan, maar kom op, laat het niet uit de hand lopen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:24

Wellicht ook een andere discussie, maar was het ooit ook niet zo dat vrouwen moesten stoppen met werken als ze gingen trouwen .... Bedacht door mannen net als in sommige andere culturen nog steeds het geval is -O-. Maar goed dat is een hele andere discussie en ver off topic :o

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:24

femke27 schreef:
Nu is het natuurlijk wel zo dat in een lange relatie de partner kan veranderen. Moet men maar alles accepteren?
Als de man herhaaldelijk de vrouw heeft verzocht eens een sportschool te bezoeken en afstand te nemen van het o zo praktische bloempot kapsel en de vrouw vertikt het. Ze is wie ze is. Maar ze is niet meer de persoon op wie de man 10 jaar geleden verliefd is geworden!
Ja. Ik kan een buitenechtelijke relatie wel begrijpen. Liever niet scheiden ivm koophuis en kinderen. Snap ik wel ja.
Overigens kan dit uiteraard ook andersom voorkomen.

Van deze reactie schrik ik toch echt heel hard. Moet de vrouw altijd het knappe slanke vrouwtje blijven? Een man die zijn vrouw verzoekt om de sportschool te bezoeken om voor hem aantrekkelijker te worden? Amai, we leven in 2015. En de man? Die mag een bierbuik kweken?

Als mijn man zich zou gaan bemoeien met mijn figuur en haardracht, dan zou ik inderdaad serieus aan de relatie gaan twijfelen. We blijven niet allemaal jong, slank en mooi. De vrouw niet en de man niet. Zolang je met elkaar kan praten, dingen kan delen en lol met elkaar kan hebben doen kilo's of een kapsel er echt niet toe. Als een relatie op de klippen loopt kan je beter scheiden, koophuis en kinderen of niet.

De opmerking van Cinderella en Ruitje snap ik niet. Alsof paardenvrouwen compleet afhankelijk zijn van hun man en daarom maar niet vreemd gaan. Denk dat ik in een andere wereld leef.

Zit al heel lang in de paardenwereld en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar toch al heel wat vreemdgangers tegengekomen ben. Zowel mannen als vrouwen.

Denk toch echt wel dat hier de mensen reageren die niet vreemd gaan. Er zijn nog duizenden bokkers meer en een deel daarvan zal misschien niet reageren omdat ze zelf ook een lief hebben met een relatie of zelf een relatie hebben en een lief.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:25

Ailill schreef:
Dat bedoel ik, alleen benoemde ik de andere kant: minder zelfverzekerd/aantrekkelijk voelen, hierdoor eventueel minder charme en verleidingskracht = minder snel de gok durven/willen wagen.

Ik vind mijzelf enorm knap, dus hoe dat andersom werkt weet ik niet *D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:27

Cinderella schreef:
Tja, als de mods nou gewoon even netjes ingrijpen, dan hoeven andere mensen nu geen OW's te ontvangen, omdat ze hun frustratie jegens bepaalde personen niet goed kunnen inhouden, nadat dit het zoveelste topic is, waar dit gebeurt..
Sorry mods, voor het offtopic gaan, maar kom op, laat het niet uit de hand lopen.

Come on, ieder mag zijn mening verkondigen hier (mits binnen het normale). Dat een mening haaks op die van jou staat is nog geen rede om zo te reageren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:27

ruitje schreef:
Ailill schreef:
Dat bedoel ik, alleen benoemde ik de andere kant: minder zelfverzekerd/aantrekkelijk voelen, hierdoor eventueel minder charme en verleidingskracht = minder snel de gok durven/willen wagen.

Ik vind mijzelf enorm knap, dus hoe dat andersom werkt weet ik niet *D

Ik moet je het antwoord ook schuldig blijven :Y)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:28

Ik weet niet maar krijg toch de indruk dat een aantal posters, waaronder HC relaties reduceren tot sex en geld. Dat vind ik een droevige en deprimerende instelling. En ook nogal oppervlakkig eerlijk gezegd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:29

minikatje schreef:
Sex wordt soms ook ingezet als machtsmiddel.

En dat is ook een vorm van prostitutie.

Dat geldt al bij sex en belofte van een binding = sex voor zekerheid.

Zo lang sex schaars is, is het een ruilmiddel.

Het is overigens maar de vraag of de vrouw daar als geslacht baat bij heeft.
Het is namelijk ook de grond voor prostitutie, vrouwenhandel en veel zedendelicten.

Het is heel interessant om een breder beeld van antropologie te bekijken. Grotere sexuele vrijheid voor man en vrouw is een VELE malen normaler situatie voor de mensheid dan ons 'westerse' model met sex op de bon.
Tussen aanhalingstekens, want het komt net als (en niet toevallig) de drie dominante godsdiensten uit het Midden Oosten.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:29

Kuggur schreef:
Ik weet niet maar krijg toch de indruk dat een aantal posters, waaronder HC relaties reduceren tot sex en geld. Dat vind ik een droevige en deprimerende instelling. En ook nogal oppervlakkig eerlijk gezegd.

Volgens mij moet je het met een heuvel zout nemen ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:31

Huertecilla schreef:
minikatje schreef:
Sex wordt soms ook ingezet als machtsmiddel.

En dat is ook een vorm van prostitutie.

Dat geldt al bij sex en belofte van een binding = sex voor zekerheid.

Zo lang sex schaars is, is het een ruilmiddel.

Het is overigens maar de vraag of de vrouw daar als geslacht baat bij heeft.
Het is namelijk ook de grond voor prostitutie, vrouwenhandel en veel zedendelicten.

Het is heel interessant om een breder beeld van antropologie te bekijken. Grotere sexuele vrijheid voor man en vrouw is een VELE malen normaler situatie voor de mensheid dan ons 'westerse' model met sex op de bon.
Tussen aanhalingstekens, want het komt net als (en niet toevallig) de drie dominante godsdiensten uit het Midden Oosten.

Is seks schaars dan? :Y)

mang

Waarom wordt er nog gesproken over 'verliefdheid overkomt je' en 'gevoel hou je niet tegen'?

TS wist vanaf ontmoeting dat de man in kwestie getrouwd was, en is op de eerste 'date' met hem naar bed geweest. Daar speelt nog geen gevoel of verliefdheid, hooguit wat aantrekkingskracht..

TS ik denk dat je eens uit de slachtofferrol moet stappen. Deze '''''situatie'''' is je niet ''''overkomen''''...
Laatst bijgewerkt door mang op 13-01-15 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Ailill schreef:
Cinderella schreef:

Come on, ieder mag zijn mening verkondigen hier (mits binnen het normale). Dat een mening haaks op die van jou staat is nog geen rede om zo te reageren.

Hoe bedoel je? :)
Ik geloof dat mijn mening haaks tegenover het merendeel van dit topic staat en ik heb al eerder aangegeven dat sommige reacties echt beroerd zijn. Een tegengestelde mening is prima hoor, geen problemen mee, het gaat erom hoe een mening gebracht wordt.
Ik zie het weer gebeuren dat er mensen persoonlijk gaan worden tegenover een andere bepaalde gebruiker hier, omdat deze gebruiker elke keer weer tot het randje gaat, en dan gaan er weer (onnodige) OW's vallen voor de anderen hier. :) Kan gewoon opgelost worden, als de modjes ingrijpen.
Sorry, maar ik zie dus persoonlijk echt niks verkeerds aan mijn reactie?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:33

mang schreef:
Waarom wordt er nog gesproken over 'verliefdheid overkomt je' en 'gevoel hou je niet tegen'?

TS wist vanaf ontmoeting dat de man in kwestie getrouwd was, en is op de eerste 'date' met hem naar bed geweest. Daar speelt nog geen gevoel of verliefdheid, hooguit wat aantrekkingskracht..

TS is denk dat je eens uit de slachtofferrol moet stappen. Deze '''''situatie'''' is je niet ''''overkomen''''...

Waar lees jij dat TS tijdens de eerste date als seks heeft gehad (heb niet het hele topic gelezen)?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:34

@percy: onderaan heb ik neergezet dat de gedaanteverwisseling van personen ook andersom kan gebeuren. Waardoor wellicht de vrouw in de verleiding kan komen om een wat appetijtelijker exemplaar erbij te nemen.

Sommige verloederen helaas zo dat de partner het er simpelweg niet meer op kan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:34

Cinderella schreef:
Ailill schreef:

Hoe bedoel je? :)
Ik geloof dat mijn mening haaks tegenover het merendeel van dit topic staat en ik heb al eerder aangegeven dat sommige reacties echt beroerd zijn. Een tegengestelde mening is prima hoor, geen problemen mee, het gaat erom hoe een mening gebracht wordt.
Ik zie het weer gebeuren dat er mensen persoonlijk gaan worden tegenover een andere bepaalde gebruiker hier, omdat deze gebruiker elke keer weer tot het randje gaat, en dan gaan er weer (onnodige) OW's vallen voor de anderen hier. :) Kan gewoon opgelost worden, als de modjes ingrijpen.
Sorry, maar ik zie dus persoonlijk echt niks verkeerds aan mijn reactie?

Ik begrijp wat je bedoelt en denk te weten over wie je het hebt, maar diegene heeft hier en daar wel een punt (shame on me).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:36

Kuggur schreef:

Die indruk mbt MIJ wek je bijzelf door niet goed te lezen: door mijn observeringen over wat er veelal aan de hand is te verwarren met wat ik schrijf te vinden en jij blijkbaar niet gelezen hebt.

Ik schrijf toch echt dat liefde voor de partner maakt dat je voor het geluk daarvan bent.
Dat onvoorwaardelijke liefde geen voorwaardes kent.
Wie je liefhebt laat je vrij.

Sex is een welzijnbehoefte en aangezien je voor het geluk van je partner bent is dat vrij. Dan is het dus GEEN ruilmiddel :)*

mang

Ailill schreef:
mang schreef:

TS is denk dat je eens uit de slachtofferrol moet stappen. Deze '''''situatie'''' is je niet ''''overkomen''''...

Waar lees jij dat TS tijdens de eerste date als seks heeft gehad (heb niet het hele topic gelezen)?

Citaat:
Dag erop weer gewerkt en op het moment dat iedereen vertrok heeft hij mijn nummer gevraagd en of hij mocht bellen als hij in de buurt was. Ik heb dat gegeven en binnen 2 dagen belde hij op.

Citaat:
Afgesproken bij mij thuis en een heerlijke avond / nacht gehad. Ik ben eigenlijk helemaal niet van de “one night stands” maar dit voelde gewoon goed. Ik ging er ook een beetje vanuit dat dit eenmalig was.

Okay ze hebben vóór deze avond na het werk een keer een drankje gedaan samen.... De anderhalfste date dan.
Laatst bijgewerkt door mang op 13-01-15 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Ailil: Ben ik het mee eens. Gaf ik ook aan in een eerdere post, dat ik het wonderbaarlijk eens was met bepaalde dingen, maar hey ook dat moet af en toe gezegd worden :+.
In ieder geval wel over het stukje dingen kunnen bespreken in een relatie.
Sowieso vind ik dat in dit topic veels te veel schuld bij de TS wordt gelegd, terwijl zij in mijn ogen niet de home wrecker is.. Maargoed, ik val in herhaling, dat heb ik al meerdere malen gezegd!
:D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:39

Cinderella schreef:
Ailil: Ben ik het mee eens. Gaf ik ook aan in een eerdere post, dat ik het wonderbaarlijk eens was met bepaalde dingen, maar hey ook dat moet af en toe gezegd worden :+.
In ieder geval wel over het stukje dingen kunnen bespreken in een relatie.
Sowieso vind ik dat in dit topic veels te veel schuld bij de TS wordt gelegd, terwijl zij in mijn ogen niet de home wrecker is.. Maargoed, ik val in herhaling, dat heb ik al meerdere malen gezegd!
:D

Dan zijn we het met elkaar eens, my mistake ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:41

femke27 schreef:
@percy: onderaan heb ik neergezet dat de gedaanteverwisseling van personen ook andersom kan gebeuren. Waardoor wellicht de vrouw in de verleiding kan komen om een wat appetijtelijker exemplaar erbij te nemen.

Oké, dit is iets genuanceerder maar ondertussen blijf je geen twintig, veertig, vijftig of zelfs tachtig. Je groeit daar, als het goed is, samen in.

Appetijtelijk is voor mij minder interessant dan een jarenlange goede relatie. en

Wij hebben het ook wel eens over de moeders op het schoolplein gehad met verwarde haren, onopgemaakt en in joggingbroek maar dat zegt in principe niets over een relatie en dat is ook geen vrijbrief voor de partner om vreemd te gaan.

Als je het niet meer voor je partner over hebt zijn er misschien wel andere dingen aan de hand maar dan moet dat uitgesproken worden en daar uit moeten conclusie's worden getrokken.

Vreemdgaan vind ik echt een no-go.

Ts is net zo goed degene die het huwelijk van de minnaar op spel zet. Waar er twee zijn hebben er twee schuld.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:41

femke27 schreef:

Pffff ... Ervaring mee? :D