Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:01

Oh wat leuk, gefeliciteerd alvast :D Grappig, we zijn ongeveer even oud en ik zie mezelf de komende 5 jaar nog niet trouwen haha!

Hm... Ik zit sowieso in een dure regio (en Engeland is al iets duurder dan Nederland wb huizenprijzen, geloof ik) en de huizen die ik mooi vind zijn toch al snel rond de 4 ton (pond dus) :o Maar voorlopig zit ik zo prima! We hebben een heel fijn appartement en toch wat minder risico zo :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:05

Eulogy schreef:
Oh wat leuk, gefeliciteerd alvast :D Grappig, we zijn ongeveer even oud en ik zie mezelf de komende 5 jaar nog niet trouwen haha!

Hm... Ik zit sowieso in een dure regio (en Engeland is al iets duurder dan Nederland wb huizenprijzen, geloof ik) en de huizen die ik mooi vind zijn toch al snel rond de 4 ton (pond dus) :o Maar voorlopig zit ik zo prima! We hebben een heel fijn appartement en toch wat minder risico zo :)

Haha, grappig is dat. Zo ziet iedereen iets heel anders voor zich op deze leeftijd. :)

Oei, wat duur inderdaad dan in Engeland.. Als je voorlopig goed op je plekje zit dan zou ik daar ook lekker nog even blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:16

Komt denk ik ook omdat ik mezelf op deze leeftijd eigenlijk al heel anders had voorgesteld, niet met een vaste baan, vaste relatie en samenwonend maar meer als typische student :+ Vind dit eigenlijk veel fijner. Wij willen trouwen als ik gekwalificeerd ben als accountant want dan schiet m'n salaris ineens omhoog, dus over zo'n 4 jaar :D
Hoe lang zijn jullie al samen?

Ik ben ook wel kieskeurig hoor, dat helpt ook niet mee :o Maar de vraag is hier echt ontzettend hoog, een collega van mij heeft net gekocht en blijkbaar is alles steeds binnen een dag weg (dat was voor ons ook zo, maar ik dacht dat met koophuizen wel anders zou zijn) dus mooie huizen zijn echt binnen no time van de markt.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:26

Eulogy schreef:
Komt denk ik ook omdat ik mezelf op deze leeftijd eigenlijk al heel anders had voorgesteld, niet met een vaste baan, vaste relatie en samenwonend maar meer als typische student :+ Vind dit eigenlijk veel fijner. Wij willen trouwen als ik gekwalificeerd ben als accountant want dan schiet m'n salaris ineens omhoog, dus over zo'n 4 jaar :D
Hoe lang zijn jullie al samen?

Ik ben ook wel kieskeurig hoor, dat helpt ook niet mee :o Maar de vraag is hier echt ontzettend hoog, een collega van mij heeft net gekocht en blijkbaar is alles steeds binnen een dag weg (dat was voor ons ook zo, maar ik dacht dat met koophuizen wel anders zou zijn) dus mooie huizen zijn echt binnen no time van de markt.

Wij zijn nu 4 jaar samen.

Hier in NL in mijn regio vind ik dat wel mee vallen. Hele mooie huizen zijn niet snel weg.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:32

Hallo,

Wie van jullie is gaan samenwonen in een plaats waar je niet zelf vandaan komt? Dus niet het dorp naast het dorp waar je ouders wonen maar minimaal een half uur verder zeg maar?
En je huurt particulier?

Wie :) ?
En mag ik je dan een paar vragen stellen?
Alvast bedankt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:40

Ik ben eerst gaan wonen alleen in tilburg. Ik kom uit Hengelo. Ben particulier gaan huren.

nu ga ik samenwonen. Vriend komt uit hoeven (50km). We gaan via de woningbouw vrije sector huren in tilburg.

Volgende week verhuizen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:59

Ligt eraan wat je wil weten, ik woon namelijk een paar honderd kilometer verderop en huur particulier maar als je vragen over de Nederlandse markt gaan kan ik je helaas niet helpen :=

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:46

Die van mij weet je, maar als je nog meer vragen hebt kun je ze altijd stellen. :)

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:19

Spannend!
We hebben zojuist een bod gedaan op een huis :D

Wordt nu al gek van de zenuwen haha. :+

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:21

Gashmiron schreef:
Spannend!
We hebben zojuist een bod gedaan op een huis :D

Wordt nu al gek van de zenuwen haha. :+

Ik kom even binnenvallen, wij hebben vrijdag ook een bod gedaan op een huis en ik snap wat je bedoelt!
Was blij dat het weekend er tussen zit en dat het morgen bevrijdingsdag is, lekker veel afleiding.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 14:24

Als ik gewoon aan het werk ben valt het ook wel mee, maar als je even niks te doen hebt.. %) haha

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:16

Veel succes en sterkte! Wij hebben uiteindelijk bijna een maand gewacht xD maar dat werd ook door de bank verkocht.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:44

Een maaand. :wow:
Hopelijk duurt het bij ons niet zo lang,
maar het wordt ook niet verkocht door de bank dus dat maakt misschien al wel uit idd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:25

Leuk al die koopwoningen!

Hier al bijna verhuizen.
Spannend. En blij als het voorbij is.
Mijn woonkamer is volgebouwd met dozen en kratten.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:42

Haha leuk hè, die spanning! Wij hebben 5 weken nu gewacht en na een soort reactie van hun uit hebben we nu een termijn gesteld van 3 weken. Ook wij kopen overigens van de bank (hoop ik dan) 't Is zooooo spannend of dat het gegunt wordt of niet :):)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:14

LdJ schreef:
Haha leuk hè, die spanning! Wij hebben 5 weken nu gewacht en na een soort reactie van hun uit hebben we nu een termijn gesteld van 3 weken. Ook wij kopen overigens van de bank (hoop ik dan) 't Is zooooo spannend of dat het gegunt wordt of niet :):)

Ook geen reactie gehad van waarom? Bij ons zijn ze een hertaxatie gaan doen, maar dat moest er ook uitgetrokken worden door de makelaar om dat te weten.
Wij zijn uiteindelijk verder gaan kijken, toevallig ook 1 huis bij dezelfde makelaar, en die had dus tegen de bank gezegd dat wij verder aan het kijken zijn. Toen haden ze ineens binnen een half uur antwoord :')

Spannendsdddddd nessa!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:26

Kan me voorstellen bij koopwoningen dat het helemaal spannend is. Zeker als je een bod hebt gedaan.
Vond het bij mijn huurwoning al spannend, haha

Mijn oude wasmachine is net opgehaald. Morgen wordt de eettafel en stoelen opgehaald.
liefst zo min mogelijk sjouwen naar de milieustraat :P

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:04

Aurelia schreef:
LdJ schreef:

Ook geen reactie gehad van waarom? Bij ons zijn ze een hertaxatie gaan doen, maar dat moest er ook uitgetrokken worden door de makelaar om dat te weten.
Wij zijn uiteindelijk verder gaan kijken, toevallig ook 1 huis bij dezelfde makelaar, en die had dus tegen de bank gezegd dat wij verder aan het kijken zijn. Toen haden ze ineens binnen een half uur antwoord :')

Spannendsdddddd nessa!

Ow dat is ook mooi, hahaha. Bij ons is t ook opnieuw getaxeerd, alleen hoger als het huidige bod. Maar aangezien zowel de bank als de verkopend makelaar het kwijt willen gaat de directeur nu beslissen. Met dat termijn dus :+ Anders kunnen we weer 6 weken wachten

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:52

Vrijdag hadden we een openingsbod, maandag ons eerste tegenbod. Even over nagedacht, aangezien dit tegenbod ons wel errug tegenviel. Vanmorgen een tegenbod van onze kant gedaan en vanmiddag al reactie met opnieuw een nieuw tegenbod. Hoe we daarop hebben gereageerd zet ik hier nog eventjes niet neer (je weet nooit wie meeleest ;)) Maar ik had een maand geleden nog niet kunnen dromen dat we nu in onderhandeling over een huis zouden zitten.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:35

Baaaaaaal -O-

De makelaar zei dat er van de prijs wel wat af te halen was en er ruimte was tot onderhandelen,
niet dus.
Het max. wat ze eraf willen halen is 2500..
Omdat er nog best veel moet gebeuren aan het huis is het op die manier niet haalbaar voor ons |(

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:51

Wij hebben een huis gekocht! Nu de financiering in orde krijgen ;)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:29

Aaaaaah balen Gashmiron!! Da's niet echt veel nee.. :s

Gefeliciteerd Nicolien!!!! Leuk leuk leuk!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:45

Wat jammer zeg gashmiron!
Uiteindelijk komen jullie wel een passend huis tegen.

Gefeliciteerd nicolien!

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:08

We proberen ook nog 1x een uiterst bod en anders is het helaas verder zoeken.
M'n vriend zegt al, je moet niet verliefd worden op een huis dat gaat niet goed,
helaas, te laat haha :+

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:11

Gashmiron, I know....... alleen heeft het voor ons uiteindelijk wel goed uitgepakt.
Dan is de rest gelijk niet leuk meer he :')