Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:45

Perziken en nectarines zijn best moeilijk te onderscheiden als ze in zo'n plastic zakje zitten :'). Gewoon los is het verschil overduidelijk, maar als ze in een zakje zitten moet ik ook even twee keer kijken hoor.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:50

kohtje schreef:
Jolien87 schreef:
En bij deze mijn bijdrage aan dit topic:

-kassamedewerkers die nog rustig even het gesprek afmaken met de vorige klant terwijl jij inmiddels aan de beurt ben. Ik praat er dan meestal dwars doorheen, of ik zeg juist helemaal niets, ook niet tijdens het afrekenen zelf.
-klanten die zojuist bij een kassa hebben afgerekend en vervolgens even later weer terugkomen met het bonnetje omdat er is fout is gegaan waarbij ze zonder pardon dwars door het afrekenen van een andere klant komen, "Omdat ze 7 cent korting hadden moeten krijgen".
-klanten die grappig en origineel denken te zijn als ze zeggen dat ze het aankoopbedrag toch niet kunnen declaren, als ze wordt gevraagd of ze het bonnetje willen.
-klanten die de moeite niet nemen om het briefgeld even open te vouwen en je dus een soort van origamiwerkje in de hand drukken.
-kassamedewerkers die niet terugtellen en je gewoon een hand vol geld teruggeven.
-kassamedewerkers die je niet aankijken en min of meer tegen het kassameubel zitten te praten.
-en ik denk wel de grootste ergenis in Nederland: klanten die achteraan de rij niet weten hoe snel ze naar een nieuwe kassa moeten rennen die opengaat, zodat ze ineens vooraan staan. En oh wee als je er wat van zegt, wat ik dus altijd wel doe. Ik doe dan altijd heel onschuldig: "Ik geloof dat ik eerst was". Hierbij heb ik zelfs een keer dikke ruzie gehad met een man die voorkroop. Toen ik er wat van zei, zei hij dat het toch niet zo belangrijk was wie er nu eigenlijk eerst was, waarbij hij alsnog zijn plekje vóór op eiste. Toen ik zei dat, dat idioot was trok hij zomaar aan mijn oor. :oo Ik heb hem toen maar gezegd dat hij dat maar bij zijn eigen vrouw moest doen. En die winkelmedewerkster liet hem vervolgens dus ook rustig voorgaan.

Nou er zit hier niets bij waar ik me aan stoor. Je doet alleen maar boodschappen omdat het moet hoor het hoeft niet leuk te zijn.

Dus jij vindt het geen enkel probleem als een klant voorkruipt bij jou? Als er een klant achter mij staat met een enkele boodschap en ik heb een heleboel meer, dan laat ik diegene zonder enkel probleem voor. Maar mensen die zonder pardon voor een ander springen kan ik heel slecht tegen.
Daarnaast heeft het ook met fatsoen te maken vind ik. Ik hoef mijn vrienden echt niet in de supermarkt te maken, maar ook hier mag je best fatsoenlijk met je medemens omgaan. Zowel winkelpersoneel als klanten.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:54

Waar ik altijd een hekel aan had, als caissière (niet in een supermarkt, maar dan alsnog), als de klanten hun oortjes van muziek in hielden, aan het bellen waren, zonnebril ophielden, of gewoon niet terug praatte.
Ik vond en vind dat nogal onbeleefd..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:55

Nee Jolien. Het maakt mij niets uit. Dan doe ik er maar een paar minuten langer over.
Ik vind het leven al ingewikkeld genoeg dus over dat soort dingen maak ik me niet druk.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:15

Marocje schreef:
Maar hoe 'hoort' het dan? Ik doe ze nl ook weleens gemengd, als het maar duidelijk zichtbaar is. Dus bijv 5 pistoletjes in een zakje, en een ander zakje met 2 ham/kaas croissant en twee gewone: dan zeg ik dus wel altijd wat erin zit, is toch een stuk makkelijker? Les ze dan ook ook op de toonbank natuurlijk, voor als de cassiere het zelf goed wil nakijken, maar ik zeg het er echt niet bij omdat ik zou denken dat ze het niet ziet ofzo, maar puur om het net wat sneller te laten gaan?

Zelfde met appels oid: soms zie je een cassiere kijken welke appel het is, zeker de nieuwe mensen. Dan zeg ik ook meteen dat het Elstar is , en vaak zien ze daarna ook snel het stickertje op de appel. Maar waarom zou ik een Cassiere laten zoeken terwijl ik weet wat ik heb?

Ik vind gemengd niet erg zolang er geen 14 broodjes in een zakje worden gepropt waar er maar 8 in kunnen, maar dat doen vooral de oosterburen. En inderdaad 2 croissant zie ik wel dat hoef je niet te zeggen, zo slim ben ik nog wel. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:23

kohtje schreef:
Nee Jolien. Het maakt mij niets uit. Dan doe ik er maar een paar minuten langer over.
Ik vind het leven al ingewikkeld genoeg dus over dat soort dingen maak ik me niet druk.

Ik vind het niet ingewikkeld genoeg om me daar niet aan te ergeren. Je hebt je gewoon fatsoenlijk te gedragen naar anderen toe. Als mensen dat al moeilijk vinden dan ben ik benieuwd waar ze dan wel goed in zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:32

Jolien87 schreef:
Je hebt je gewoon fatsoenlijk te gedragen naar anderen toe. Als mensen dat al moeilijk vinden dan ben ik benieuwd waar ze dan wel goed in zijn.

Dat vind ik eigenlijk best een onvriendelijke opmerking. Ten eerste kan die verkeerd opgevat worden als bedoeld richting kohtje ('als je het leven zo ingewikkeld vindt, waar ben je dan nog wel goed in') en daarnaast weet je niet of mensen dat echt niet kunnen. Genoeg mensen met een situatie waarin ze het inderdaad (op dat moment) niet beter kunnen. Dat weet je soms niet.

Daarnaast kan ik alleen maar zeggen: als je je ergert aan het gedrag van anderen maak je het vooral voor jezelf moeilijk. Die anderen gaan namelijk niet veranderen, maar elk stukje ergernis maakt jouw tijd minder mooi.
(Daarnaast... ik ben de afgelopen week eens op een aantal dingen gaan letten en heb me eigenlijk juist verbaasd over hoe aardig mensen kunnen zijn en hoe open, en hoevaak er wel beleefd wordt gedaan en hoeveel mensen je wel voor laten gaan in de trein en bus. Als je gaat letten op de dingen die fout gaan, lijken dat er ook meteen veel meer. Als je alle leuke interacties telt - elke glimlach die je wel krijgt en elke keer dat je even oogcontact hebt, of elke keer dat iemand iets aardigs doet of probeert te doen, zul je zien dat het er meer zijn dan je denkt.
Noem mij maar een positivo :) Ik had niet het idee dat de mensen waar ik naar glimlachte daar moeite mee hadden.)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:39

Oh je hebt helemaal gelijk, zo was hij ook helemaal niet bedoeld maar ik kan me voorstellen dat het wel zo overkomt dus sorry daarvoor. Ik bedoel meer: wat is er zo lastig aan voor mensen om je netjes te gedragen? Ik heb ook echt weleens een slechte dag hoor, maar je gaat me niet wijsmaken dat alle mensen die zich zo ergerlijk gedragen daar last van hebben.

En om op je positivo stukje in te gaan: over het algemeen ben ik ook zo hoor. Maar in dit topic werd er naar ergernissen gevraagd. Eigenlijk zou er een tegenhanger moeten komen: 'wat vind je fijn aan je medemens?'. Zo'n topic kunnen we altijd wel gebruiken.:j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:46

Ik bedoel meer dat ik voor mezelf het leven al ingewikkeld genoeg vind. Ik maak me dus niet meer druk over mensen die het dus nodig vinden om eerder bij de kassa te zijn. Als zij er blij mee zijn doen ze maar.

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:47

Ik zit zelf ook soms achter de kassa. ( doe van alles bij de Lidl ) waar ik me t meeste aan irriteer (en ik ben echt een vrolijke meid vooral voor de klanten want de klanten zien jouw als laatste en je bent voor hun hen eerste zelf heb je er 1000 gehad) klanten die bellen als ze aan de beurt zijn en dan gewoon door bellen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:12

Waar mijn nekharen ook van omhoog gaan staan zijn klanten met kinderen.
Kinderen die zeuren en dan ook nog eens hun zin krijgen.
Kinderen die onhandelbaar zijn, en dingen rustig slopen.
Kinderen die een grote mond tegen de ouders op zetten....

Gelukkig ben ik een beetje doof aan de kant van de klanten. Dus kan ik me aardig er voor afsluiten...

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:59

Iets waar ik me ook aan kan storen: mensen die bijv. Een flesje drinken kopen en dit al half op hebben als ze aan de kassa komen.. ook met bijv. Snoep, speelgoed etc.
Mensen met diabetes of iets dergelijks natuurlijk uitgezonderd!

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:00

Vivian: Waarom stoot je je daaraan? Vond het altijd netjes als die mensen het alsnog kwamen afrekenen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:02

Zolang mensen het afrekenen vind ik het alweer een minder groot probleem. De enkeling die dat doet kan ik me weinig aan storen, tenzij er uiteindelijk natuurlijk een supermarkt vol etende mensen is. Het is gewoon niet de bedoeling dat er gegeten wordt in de supermarkt, maar mensen met diabetes is natuurlijk weer een verhaal apart.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:22

Ik vind het in principe geen probleem zolang ik het nog normaal kan scannen.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:31

Mensen die eten in de supermarkt vind ik ook niet kunnen.. Het is nog niet van jou en we zien regelmatig dat het doosje gewoon is weggegooid (leeg), dus ook niet afgerekend. Zie het vooral bij kindjes, die met opa en oma bijv. boodschapjes doen. Hoe gaan die kinderen ooit leren dat je niet alles zomaar open mag maken en mag opeten als hun grote voorbeeld het tegenovergestelde doet?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:34

Hoe vaak ik wel geen lege flesjes of half gegeten broodjes aan de kassa krijg.. Moet eerlijk bekennen dat ik ook aan de klant laat merken dat ik dat eigenlijk niet vind kunnen. :j

Morgen weer een nieuwe werkweek ben benieuwd of ik weer gekke dingen ga mee maken.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:34

Omdat je bij ons in de winkel niet mag eten en drinken. Ik snap niet dat mensen niet het geduld hebben om eerst iets af te rekenen en daarna pas te gebruiken. Je betaald je bioscoopkaartje toch ook vooraf en niet halverwege de film?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:41

Het hoort ook niet, het betreffende product is pas in jouw bezit nadat je afgerekend hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:44

Ik mocht vroeger wel altijd een kaascroissantje in de supermarkt! :9 (Toen hadden ze trouwens nog lekkere kaascroissantjes met zo'n hele laag kaaskorst erop, en niet die rare smurriekaas aan de binnenkant.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:45

Ik vind het in sommige gevallen best kunnen. Mensen die kleine (krijsende) kinderen hebben mogen imo best wel even een koekje uit het pakje halen, heb liever dat het pakje open is dan dat ik een krijsend kind door de hele winkel hoor gaan :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:48

Dat soort kinderen moeten ze gewoon buiten aan een paal vastbinden. :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:49

Emmaa_ schreef:
Ik vind het in sommige gevallen best kunnen. Mensen die kleine (krijsende) kinderen hebben mogen imo best wel even een koekje uit het pakje halen, heb liever dat het pakje open is dan dat ik een krijsend kind door de hele winkel hoor gaan :=

Ja idd, maar meldt het dan even. Hier gebeurt het een enkele keer. De meeste verontschuldigen zich ook :D als je echt wat moet eten/drinken vind ik het niet erg (diabetes of als je je niet lekker voelt). De meeste mensen geven dit ook wel netjes aan bij de kassa gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:51

angelaatjuh schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja idd, maar meldt het dan even. Hier gebeurt het een enkele keer. De meeste verontschuldigen zich ook :D als je echt wat moet eten/drinken vind ik het niet erg (diabetes of als je je niet lekker voelt). De meeste mensen geven dit ook wel netjes aan bij de kassa gelukkig

Nou ja precies. Als een moeder of vader met een klein kindje komt dat zit te smullen van een koekje of een pakje Wicky ga ik daar echt geen probleem van maken. Of als iemand het idd nodig heeft bij niet lekker voelen of diabetes.. Als willekeurige mensen het doen laat ik wel blijken dat het niet de bedoeling is, maar dat is mij eigenlijk nog maar heel weinig overkomen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:52

BIj ons gebeurd dat best vaak, vreten ze een aardbei uit een bakje aarbeien. Zonder toestemming. := :?

Of een hapje uit een appel voordat ik hem afweeg. :=