. Gewoon los is het verschil overduidelijk, maar als ze in een zakje zitten moet ik ook even twee keer kijken hoor. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Gewoon los is het verschil overduidelijk, maar als ze in een zakje zitten moet ik ook even twee keer kijken hoor. kohtje schreef:Jolien87 schreef:En bij deze mijn bijdrage aan dit topic:
-kassamedewerkers die nog rustig even het gesprek afmaken met de vorige klant terwijl jij inmiddels aan de beurt ben. Ik praat er dan meestal dwars doorheen, of ik zeg juist helemaal niets, ook niet tijdens het afrekenen zelf.
-klanten die zojuist bij een kassa hebben afgerekend en vervolgens even later weer terugkomen met het bonnetje omdat er is fout is gegaan waarbij ze zonder pardon dwars door het afrekenen van een andere klant komen, "Omdat ze 7 cent korting hadden moeten krijgen".
-klanten die grappig en origineel denken te zijn als ze zeggen dat ze het aankoopbedrag toch niet kunnen declaren, als ze wordt gevraagd of ze het bonnetje willen.
-klanten die de moeite niet nemen om het briefgeld even open te vouwen en je dus een soort van origamiwerkje in de hand drukken.
-kassamedewerkers die niet terugtellen en je gewoon een hand vol geld teruggeven.
-kassamedewerkers die je niet aankijken en min of meer tegen het kassameubel zitten te praten.
-en ik denk wel de grootste ergenis in Nederland: klanten die achteraan de rij niet weten hoe snel ze naar een nieuwe kassa moeten rennen die opengaat, zodat ze ineens vooraan staan. En oh wee als je er wat van zegt, wat ik dus altijd wel doe. Ik doe dan altijd heel onschuldig: "Ik geloof dat ik eerst was". Hierbij heb ik zelfs een keer dikke ruzie gehad met een man die voorkroop. Toen ik er wat van zei, zei hij dat het toch niet zo belangrijk was wie er nu eigenlijk eerst was, waarbij hij alsnog zijn plekje vóór op eiste. Toen ik zei dat, dat idioot was trok hij zomaar aan mijn oor.Ik heb hem toen maar gezegd dat hij dat maar bij zijn eigen vrouw moest doen. En die winkelmedewerkster liet hem vervolgens dus ook rustig voorgaan.
Nou er zit hier niets bij waar ik me aan stoor. Je doet alleen maar boodschappen omdat het moet hoor het hoeft niet leuk te zijn.
Marocje schreef:Maar hoe 'hoort' het dan? Ik doe ze nl ook weleens gemengd, als het maar duidelijk zichtbaar is. Dus bijv 5 pistoletjes in een zakje, en een ander zakje met 2 ham/kaas croissant en twee gewone: dan zeg ik dus wel altijd wat erin zit, is toch een stuk makkelijker? Les ze dan ook ook op de toonbank natuurlijk, voor als de cassiere het zelf goed wil nakijken, maar ik zeg het er echt niet bij omdat ik zou denken dat ze het niet ziet ofzo, maar puur om het net wat sneller te laten gaan?
Zelfde met appels oid: soms zie je een cassiere kijken welke appel het is, zeker de nieuwe mensen. Dan zeg ik ook meteen dat het Elstar is , en vaak zien ze daarna ook snel het stickertje op de appel. Maar waarom zou ik een Cassiere laten zoeken terwijl ik weet wat ik heb?
kohtje schreef:Nee Jolien. Het maakt mij niets uit. Dan doe ik er maar een paar minuten langer over.
Ik vind het leven al ingewikkeld genoeg dus over dat soort dingen maak ik me niet druk.
Jolien87 schreef:Je hebt je gewoon fatsoenlijk te gedragen naar anderen toe. Als mensen dat al moeilijk vinden dan ben ik benieuwd waar ze dan wel goed in zijn.
Ik had niet het idee dat de mensen waar ik naar glimlachte daar moeite mee hadden.)
Emmaa_ schreef:Ik vind het in sommige gevallen best kunnen. Mensen die kleine (krijsende) kinderen hebben mogen imo best wel even een koekje uit het pakje halen, heb liever dat het pakje open is dan dat ik een krijsend kind door de hele winkel hoor gaan
als je echt wat moet eten/drinken vind ik het niet erg (diabetes of als je je niet lekker voelt). De meeste mensen geven dit ook wel netjes aan bij de kassa gelukkig angelaatjuh schreef:Emmaa_ schreef:Ik vind het in sommige gevallen best kunnen. Mensen die kleine (krijsende) kinderen hebben mogen imo best wel even een koekje uit het pakje halen, heb liever dat het pakje open is dan dat ik een krijsend kind door de hele winkel hoor gaan
Ja idd, maar meldt het dan even. Hier gebeurt het een enkele keer. De meeste verontschuldigen zich ookals je echt wat moet eten/drinken vind ik het niet erg (diabetes of als je je niet lekker voelt). De meeste mensen geven dit ook wel netjes aan bij de kassa gelukkig