Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:18

@Jo, wat is ripsticken :o ?
Ik wil mijn DZP ook gebruiken om mezelf er toe te zetten wat meer te gaan sporten inderdaad.

Om in het thema van sporten te blijven: Ik heb gister mijn eerste ultimate frisbee training gehad ... echt heel leuk maar ook heel zwaar (het is echt niet alleen een frisbee overgooien). Ik heb ook bizar veel spierpijn, maar voelt goed :D

@Ineke: oh wat leuk! Ik woon ook dichtbij de campus (minder dan 5 min fietsen ... zo blij met mijn 'nieuwe' plekkie O:) ) Aan welke 'kant'/buurt woon je, als ik vragen mag?
Het is ook een hele kleine studie, dus dat is niet zo gek. Wij vormen met zo'n 20 studenten een heel jaar. Alhoewel de huidige eerstejaars wel met wat meer zijn geloof ik, maar goed het blijft weinig.
Het bevalt erg goed. Het is behoorlijk breed, wat veel mensen niet verwachten. Het gaat literatuur (niet alleen duits, ook algemeen), linguïstiek, textanalyse, geschiedenis, maar wij krijgen bijvoorbeeld ook (zoals geloof ik alle andere letterenstudies) filosofie :)

Qua musicals/theater, ik ga er graag heen. Om zelf op de bühne te staan, mis ik bepaalde talenten :P Maar ik kan heel erg ervan genieten.

Ik heb even in je profiel gespiekt trouwens en wat een leuk paard rij je zeg!

@Anneloes: ik vind juist dat je een mooie, complete introductie hebt geschreven. Klinkt alsof je heel veel zelfkennis hebt.

@Brigitta: bij de loesje posters? dat klinkt als leuk werk!
Mooi doel heb je inderdaad voor ogen. Ik hoop voor je dat het DZP je daarmee kan helpen!

Wat is het gezellig druk hier nu zeg :D Ik had moeite om mijn bericht te posten (kreeg tot 2x toe de melding dat er een nieuw bericht was)
Ik ga er nu in ieder geval vandoor, want ik heb zometeen college :evaw:

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:20

Succes met je college Jetske!

Ik ga zo naar mijn verzorgpaardjes en dan huiswerk maken en nog even goed naar mijn doelen kijken :j

Yontheke

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:31

Ik ben niet goed in drukke topics bijhouden en op iedereen reageren dus alvast excuses :)

Zal me alvast even voorstellen. Ik ben Yenthe maar mijn boktnaam is mijn bijnaam. Ik ben 25 en woon zoals ik al zei in België net over de grens bij Eindhoven. Ik werk sinds mijn 19 al fulltime. Eerst 3 jaar bij Bart Smit de speelgoedwinkel waar ik ook al sinds mijn 16de vakantiewerk deed en sinds 3 jaar ben ik fulltime tiepmiep achter een bureau :). Ik heb op de universiteit van Antwerpen het eerste trimester taal en letterkunde gedaan en hoewel de studie me echt interesseert ben ik geen fan van school en studeren. Ik lees erg graag boeken en ben serieverslaafd..
Ik heb 2 eigen paarden. Een 9 jarige kwpn die helaas meer in de lappenmand zit dan dat hij gezond is en sinds mei heb ik een terrorshet erbij omdat ik helaas mijn jonge haflinger heb moeten laten inslapen. Ik heb een eigen stuk land met stallen.

Dankzij de tekst kunnen jullie mijn doelen al wat beter verklaren.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:32

Ik ben trouwens net in de Big Bazaar de WWF spaarpot gaan kopen dankzij de tip hier in het topic! Weer een doel geslaagd!

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:37

Ik zal me ook even voorstellen :)
Ik ben Melissa en ik ben 16 jaar. Ik woon in dedemsvaart (overijssel). Ik doe havo 5 maar heb echt geen idee wat ik hier na wil gaan doen .. Ik heb 4 verzorgpony's, 2 halflingers, een draver en een shetlander. :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:39

Ik zal me ook even voorstellen, al zal ik niet heel actief meepraten.

Ik ben [naam], 16 jaar oud en zit in de vijfde van het VWO. Hierna wil ik hoogstwaarschijnlijk verloskunde gaan studeren (nog een beetje aan het twijfelen). Ik heb een eigen pony genaamd Guus, een Shetlanderhengst van drie maanden oud, daarnaast verzorg ik ook zijn moeder Zoë.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:43

Meeting is leuk ja!

Ik zal me ook even voorstellen :)
Ik ben Lisa, 15 jaar en zit nu in 4vwo :) later wil ik graag veearts worden :)
Ik heb een peerdje, een tinkermerrie van 5 jaar, hiermee ga ik binnenkort starten haha

Is wel genoeg denk ik?

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:59

Zal ik me dan ook maar even voorstellen?

Ik ben Chantal, 27 jaar. Ik woon samen met mijn vriend sinds de zomer van 2011 in een klein appartementje in Leiden (Zuid-Holland). Op mijn verjaardag in 2008 raakte het aan (makkelijk onthouden voor hem als man _O- ...het was die nacht een gala-avond :o ). Ik heb geen eigen paard, maar wel een poes, genaamd Lizzy. Ze is geboren in maart 2008 en dus inmiddels zes jaar oud. Ze is voor mij een enorme steun geweest toen het met mij minder ging, waardoor ik nu met haar kan lezen en schrijven. Voor mijn vriendje is ze wat minder lief :Y) ...

Door persoonlijke omstandigheden lig ik er al een tijdje uit met mijn studie, met als gevolg dat er nu vakken niet meer geldig zijn (verouderde kennis noemt de Universiteit Leiden het dan _-:( ). Wel heb ik in die periode zeer succesvol drie stages afgerond. Het komende half jaar ga ik hard aan mezelf werken, zodat ik (hopelijk) in februari opnieuw kan starten met (dezelfde?) masters. Dat verklaart ook een groot deel van mijn doelen. Wel heb ik altijd met veel plezier allerlei activiteiten georganiseerd binnen mijn studie- en studentenvereniging. Daarnaast heb ik ook nog altijd bijbaantjes gehad. Als student-assistent, in de horeca, bij de rechtbank, als postbezorger, ehm...vast nog wel meer. Op dit moment werk ik met ontzettend veel plezier via een uitzendbureau bij de Faculty Club in Leiden, waar ik voornamelijk wat chiquere lunch- en dinerdiensten draai.

Ik ben pas in 2010 voor het eerst echt begonnen met paardrijden. Het was altijd al een droom, maar financieel voor mijn ouders niet haalbaar. Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn vriend als verrassing een introductiepakket met proeflessen paardrijden, wat bestond uit vijf longelessen. Tja, en toen was ik natuurlijk verkocht :)) . Op een klein half jaartje na waarin mijn pols in steungips heeft gezeten, heb ik altijd 1x per week gereden op een manege in Haarlem, en af en toe een losse springles just for fun.

Ehm, wat nog meer? Zoals je aan mijn lijst kunt zien, ben ik dol op koken. Ook houd ik ontzettend van fietstochten, wandelen en backpacken, maar dat is er de laatste jaren erg bij in geschoten. Met het DZP wil ik dat toch weer meer gaan oppakken. Daarnaast ben ik dol op fotograferen. Mijn digitale camera is oud en vrij flut, voor mijn APS-camera bestaan bijna nergens meer rolletjes, maar ik heb ook een geërfde analoge camera die ik echt geweldig vind! Daar ben ik alleen nu weer in de ontdekkende fase van hoe het allemaal werkt als je alles handmatig in moet stellen...het is alweer jaren geleden dat ik met een vergelijkbare camera had gewerkt. Aangezien ik altijd honderden foto's maak op vakantie, liggen er nog aardig wat foto-album projecten te wachten op uitvoering. Daar wil ik in het kader van het DZP ook maar eens aan beginnen :j !

Dat was wel zo'n beetje alles over mij denk ik. Zie je Mizora...ik ben ook lang van stof :D !

@ Joaltijd Dat was ook deels de bedoeling. Welke vind je pittig dan?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:21

Net als yenthe ben ook ik niet heel erg goed in bijhouden en op iedereen reageren, maar ik doe mijn best :D

Cnterpstra, wat leuk, ik heb ook een analoge camera waar ik af en toe nog heel veel plezier van heb! Ik heb er eigenlijk 2, maar eentje is echt met recht antiek te noemen. Wel heel leuk als je gek bent op alles wat met foto's/fotograferen te maken heeft!

Als ik niet zo uitgebreid post zit ik meestal op mijn telefoon te bokken, en reageren is soms verdraaid lastig met dat ding.

Mizora, ik kan ook lekker lang van stof zijn hoor! Gewoon door blijven kletsen haha. En met zijn drieën die lang van stof zijn hier valt het alweer minder op.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:47

Ik wil mij ook graag voorstellen :) Al moet ik eerlijk bekennen dat ik jullie vast allemaal door elkaar ga halen, we zijn al met zo veel! Ik lees wel alles mee mits het niet té snel gaat.

Mijn naam is Laura, ik ben 21 jaar maar heb soms het gevoel dat ik veel ouder ben.
Ongeveel 5 jaar lang heb ik geworsteld met een depressie, wat maakt dat ik mijn VWO nooit heb kunnen afmaken.

Eind deze maand start ik met de studie Massagetherapie (HBO) in Utrecht. Is een deeltijdstudie van 1 dag per week, wat precies te doen moet zijn. Op het moment heb ik namelijk de keuze om a) saaie en extreem rustige dagen te hebben of b) om 1 dag vol bezig te zijn en vervolgens 2 dagen niks meer te kunnen. Vaak kies ik voor het laatste :')

Mede voor mijn gezondheid probeer ik veel te sporten, heel erg leuk vind ik het maar af en toe :+
Ik heb samen met mijn zusje twee pony's. Een daarvan is min of meer met pensioen. De andere wordt recreatief gereden door mijn zusje. Zelf al tijden niet meer gereden omdat ik ohz geen klik heb met Waldemir. Ik ben te angstig en hij gaat dan lekker gek doen.

Verder ben ik ook erg geïnteresseerd in psychologie (vooral psychopathologie) maar mijn motto is altijd geweest dat je bij psychologen uit de buurt moet blijven :P

Ook liggen mijn interesses bij paardenvoeding, tuig (ver)maken, keramiek, schilderen, tekenen, wandelingen maken, en natuurlijk mijn vrijwilligerswerk. Ik heb het leukste vrijwilligerswerk ooit ( :D ) ik ga namelijk op vakantie met mensen met een beperking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:55

Safiera schreef:
Op het moment heb ik namelijk de keuze om a) saaie en extreem rustige dagen te hebben of b) om 1 dag vol bezig te zijn en vervolgens 2 dagen niks meer te kunnen. Vaak kies ik voor het laatste :')

Dit is echt heel herkenbaar :')
Als je al zo weinig energie hebt is het echt zonde om dat te besteden aan suffe dingen. Beter een dag iets superleuks doen en een mooie herinnering maken, en daarna twee (of meer) niks kunnen, dan stabiel suffe dinge doen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:58

Ik ga morgen beginnen met een week lang alleen maar water drinken. Ik ga het gewoon proberen en zie het wel of ik het vol houd!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:14

Ik ben weer terug, was een verrassend interessant college (keuzevak) :P

Chantal: leuk nog iemand uit leiden! Lekker uitgebreide introductie heb ook jij geschreven inderdaad :D

Laura: Wauw, dat klinkt inderdaad als heel mooi vrijwilligerswerk!

Selene: succes! ik heb dat doel ook, maar dan voor een maand. Ben erg benieuwd hoe lastig dat vol te houden is := Dus ik hoor graag ervaringen (ook al is van een week naar een maand nog best een stap)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:15

Mich, politie? Ik mag jou :P
Wil later ook proberen om bij de politie te komen. Maar die test :')
Succes als jr het weer gaat proberen!

Jetske, mmm.. Ripsticken is waveboarden :) http://m.wikihow.com/Ride-a-Ripstick
Ik heb de echte!
Zoiets: Afbeelding
Alleen is die van mij blauw <3

Leuk dat iedereen zich voorstelt :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:19

Oh, zo'n ding! Die heb ik wel eens voorbij zien komen, ik wist niet dat dat zo heette :P Lijkt me gaaf om te doen!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:19

Jetske, ik moet 2 maanden maar ik verspreid het. Ik denk dat ik eerst een week en dan over een paar weken 2 weken ga doen. En zo verder. Is denk. Is denk ik makkelijker volhouden. :j

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:20

Oooh waveboarden. Ik heb nog zo'n waveboard liggen maar doe er niks mee :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:23

_Selena schreef:
Oooh waveboarden. Ik heb nog zo'n waveboard liggen maar doe er niks mee :')

ik ook, doe er al een hele tijd niks meer mee :') . ik weet niet eens of ik het nog kan :')

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:23

_Selena schreef:
Jetske, ik moet 2 maanden maar ik verspreid het. Ik denk dat ik eerst een week en dan over een paar weken 2 weken ga doen. En zo verder. Is denk. Is denk ik makkelijker volhouden. :j

Klinkt als een goed plan inderdaad! Op die manier is de kans dat het een nieuwe gewoonte gaat worden om de frisdrank vaker te laten staan ook groter lijkt me, omdat je het vaker herhaalt.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:25

Ja zo dacht ik dus ook. Ik heb zegmaar een cola verslaving dus het zal wel lastig worden, maar ik ga gewoon doorzetten ;)

Veertje, ik kan het nog wel alleen sinds ik heel dom gevallen ben doe ik het niet meer. :))
Wel nog eens een keer geprobeerd of ik het kon en dst lukte nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:27

Zulke doelen (tijd lang geen frisdrank drinken) kunnen echt blijvend effect hebben. Bij mij wel in elk geval :)
Dronk voor mijn eerste lijst echt vrij veel cola, inmiddels al heel lang eigenlijk alleen maar water. Alleen na het paardrijden op een erg warme dag vind ik het nog wel eens lekker, of als ik uit eten ga :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:30

Fijn om dat te horen Blijheid (ben je naam even kwijt). Kraanwater vind ik ook niet het lekkerst maar ik ga dat gewoon drinken. Als ik water drink drink ik vaak SPA. Maar ik ga geen honderd flessen SPA inslaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:33

Is zo'n fles met filter er in (bobble heet ie) niet wat voor jou dan? Dat filtert je kraanwater, dan is het misschien wat lekkerder :)

Kraanwater in mijn huidige woonplaats vind ik trouwens echt prima, maar waar we eerder een tijdje gewoond hebben, jakkie! Kan me goed voorstellen dat je dan liever filtert!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:35

Dat is wel een heel goed idee ja. Dankjewel!
Waar heb je gewoond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:48

Ik kan door een zenuwziekte niet goed opstappen met ripsticken, altijd houvast nodig :)
maar sinds gister weer begonnen, en gaat een stuk beter dat ripsticken :)
Na een beetje oefenen lukt het wel weer, ga zo weer naar buiten :P
Kniebeschermers om.. Polsbeschermers om en gaan! :)

Ook ik ben eens raar gevallen :=
Op mn elleboog, nog dagen last van gehad :P beetje te hard op de grond gekomen :')