Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Erpel

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 00:22

Gefeliciteerd iedereen! Mij bevalt het erg goed in mn huisje! Helaas nog steeds aan t wachten op meubels maar ondertussen creatief verder aan het klussen. Eindelijk mijn kapstok klaar die ik van een pallet heb gemaakt! Ben er helemaal trots op!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 00:28

Gefeliciteerd Anne.! *\o/*

In 1 van m'n vorige posts schreef ik nog over tzt een vriezertje aanschaffen, wel ik heb er 1. :D
M'n zusje was me nog een vriezer schuldig en toen we gisteren tijdens het appen toevallig daarover begonnen zei ze dat ik voor €50,- mocht reserveren en hoger even overleggen.
Nu heb ik er 1 gereserveerd voor €30,- inclusief bezorgen.
Wel een oudje, een vrieskist van tussen de 60 en 80cm breed en ik gok zo'n 100l inhoud, zou nog perfect werken maar ik ben al blij als hij een half jaar tot een jaar goed werkt, daarna kan ik hem wel vrij makkelijk vervangen als de katten geen al te gekke dingen gaan doen. :)
Gaat zoveel schelen qua weggooien enzo en kan nu ook fatsoenlijk KVV (gemalen vlees) gaan inzamelen voor de katten ipv telkens 1 pakje mee te nemen uit de winkel.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:52

Gefeliciteerd anne!!

Dat is nog eens leuk lor1, voor die prijs een vriezer. Ik ben ook heel blij met de mijne, scheelt zoveel!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:51

Dankjulliewel!!!

We zijn nu hard opzoek naar goede en goedkope mogelijkheden voor de vloeren.. Ons huisje heeft namelijk een nogal flink vloeroppervlak :') Hebben jullie nog tips/trucs? We hebben een ondervloer die 10db aankan nodig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:55

Mwah vloeren zijn gewoon duur :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:56

Hoe zijn jullie aan een huisje gekomen, ik ben internet al aan het afspeuren maar kom niet verder dan sites zoals Funda, woningnet enz. En tegen de tijd dat ik in aanmerking kom als ik me inschrijf heb ik misschien al wel een koophuis. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:59

Ik gewoon via de woningbouw, anderhalf jaar ingechreven en met geluk dit hokje gekregen

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:02

Het ligt denk ik per woningbouw..

Ik stond 40 dagen ingeschreven bij 1 toen ik een huis aangeboden kreeg. Had er niet eens op gereageerd maar ze belden of ik dat huis niet wilde hebben.

Bij andere woningbouw heb ik hier ook een huis geaccepteerd die wordt nu gebouwd en mei/juni opgeleverd. :+ Daar stond ik denk ik 2,5 jaar ingeschreven.

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:20

Gefeliciteerd Anne!

Ik ook 'gewoon' via de woningbouw, stond wel al een tijdje ingeschreven (kleine 3 jaar denk ik) maar een vriend van me had binnen twee maanden geluk met een lotingwoning, dus als je woningbouw daaraan doet kun je dat natuurlijk proberen!

Nanno, het huisje bevalt heel goed! Er moeten nog wat dingetjes aan de muur en ik zoek een mooie kleine salontafel, maar verder is het eigenlijk echt al af. Ben ook al twee dagen wat ziekjes dus 'geniet' al echt van mijn eigen plekje met bakken thee, een dekentje op de bank en de televisie lekker aan. Het enige dat ik nog mis is internet want bokken op m'n telefoon is toch wel lastig hihi.

Maar goed, het bevalt dus zeker! Het is alleen wat gehoriger dan ik in eerste instantie verwacht had. Niet extreem storend, maar ik kan de muziek van mijn bovenbuurman wel echt meeluisteren haha.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:23

Het is ook natuurlijk maar een kleine moeite om mezelf in te schrijven en wie weet komt het sneller dan verwacht. Hoe hebben jullie de keuze gemaakt waar je je hebt ingeschreven want er zijn er natuurlijk meer dan 1 in je woonplaats.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:29

Ik heb mijn huisje via Marktplaats gevonden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:43

Hebben jullie de kachel al aan? , man heb het koud maar de afspraak met mezelf is pas in oktober dus nog weekje wachten

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:44

Haha ik probeer de kachel zo veel mogelijk uit te houden, zit onder een dekentje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:45

Ik ook wil niet teveel geld besteden :') , cheaappp maar ja scheelt nogal als je de kachel nog wat langer uitlaat

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:46

Zolang het nog niet echt koud buiten is, weiger ik de kachel aan te doen :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:48

xNathaliee schreef:
Hoe zijn jullie aan een huisje gekomen, ik ben internet al aan het afspeuren maar kom niet verder dan sites zoals Funda, woningnet enz. En tegen de tijd dat ik in aanmerking kom als ik me inschrijf heb ik misschien al wel een koophuis. :=

Ik heb mij ingeschreven en inderdaad eerder een koophuis gekregen. Echter blijf ik braaf ingeschreven staan; je weet nooit hoe het leven kan lopen en heel simpel; ik kan momenteel niet alleen de kosten van ons huis dragen dus stel er gebeurd iets, dan kan ik tenminste wel gelijk een leuke woning bij de woningbouw accepteren :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:50

Wij hebben dure gaskachels in huis en daarnaast stinken die dingen ook nog..
Dus mijn dekentje van 3 euro is momenteel mn beste vriend :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:51

Hier een groot fleecedeken bij de action weggehaald: past prima over onze 3zits bank dus wij kunnen er beide onder :D
Maar beneden hebben wij vloerverwarming en convector putten, dus t is best zuinig. Boven heb ik nog nooit de verwarming aangehad := hooguit even kort, omdat ik er moest werken achter de computer.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-09-14 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:51

Dat is inderdaad wel slim ja vuurneon. Ik ben nu aan het kijken waar ik me precies ga inschrijven :j
Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn per maand (mag uiteraard ook via de pb). Ik heb wel een aantal 'eisen' maar kom in de prijscategorie maar heel weinig tegen. Denk ik dan te goedkoop of kijk ik in duurdere gebieden? En wat ben je zoal 'gemiddeld' aan GWL en boodschappen kwijt. Zo kan ik alles een beetje op een rijtje zetten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:53

Ik heb een koopwoning, is dat ook goed? Toevallig net alles net weer op papier gezet.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:56

Ja in principe wel hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:13

Ik niet zo veel , Gas en elektra 100 pm . Water is 12,50 per maand , boodschappen hangt er vanaf hoeveel ik verdien en hoeveel uitkering.. kan 150 zijn per maand of 100 maar . Huur is effe denken 354 euro nu , dan heb ik een keukentje gang een mini badkamer een berging/washok een slaap en woonkamer :P

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:26

Echte gemiddelde zijn er natuurlijk niet. Het ligt een beetje aan jezelf.

Maar inderdaad zo rondom de 100 gas/licht en water 10 zal wel normaal zijn. Water zit bij mij in de huur en ik red me met 70 aan gas/licht aangezien ik zelden thuis ben en 's avonds meestal een dekentje pak.

Maar denk ook aan verzekeringen, die verschillen enorm. Internet en telefonie, je mobiele abonnement, eventuele vervoerskosten (denk aan auto, brommer, benzine en verzekering daarvan)

Dat zijn natuurlijk vrij variabele kosten, bij iedereen anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:32

O ja water; ik betaal per jaar zo'n 166 euro voor.

Gemeentelijke belastingen vond ik vies tegenvallen trouwens := 66 euro per maand en voor waterschap ehh ehhh ehh weet ik zo niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:35

Ik hoef de diftar en de riool geloof ik niet te betalen heb ik kwijtschelding voor , scheelt me ook weer :=