Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:01

Sommige mensen hebben echt geen geduld.
Vrijdagavond was ik even naar de stad met mijn zoon.
Had er iemand via fb gereageerd op iets wat ik te koop aanbood.
Een kwartier later een boos bericht eronder dat ik nu moest reageren. Want hallo "wil je nou verkopen of niet". En ik wil de vraagprijs weten.
Je kon d'r horen stampvoeten alleen door haar berichtjes te lezen.
Thuis terug gereageerd dat er ook mensen zijn die niet 24/7 internet tot hun beschikking hebben omdat ze misschien wel aan het werk zijn.
Nou toen werd ze helemaal boos (en stiekem snel de andere berichtjes verwijderd).
waarom ik nu opeens zo boos reageerde, maar goed ze had haar info al gevonden.
Vond het schandalig dat ik het zowel op mp als fb aanbood, want ja dan zou ik er wel de hoogste prijs voor willen hebben..... En ze was niet van plan om meer te bieden da ter al geboden was (nee ruim 100 minder)
Maar ze had geen zin in een discussie. En ik moest mijn berichten die aan haar gericht zijn verwijderen! (ja inclusief een dikke !!!!)

Let wel tussen haar eerste berichtje en mijn antwoord zat net ff meer dan een uur..... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Verder vandaag wel weer een paar leuke kopers gehad, dat maakt je dag weer goed :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:30

Wat een asociaal stuk ongeduld :+ Die heeft duidelijk het tijdperk vóór de smartphone niet meegemaakt :')

Ik had een geïnteresseerde voor een bit, die dacht dat die via de brievenbuspost kunnen. Maar zijn die niet veel te zwaar? :o? Het is geen heel licht bitje, gewoon RVS en vrij grote maat... Iemand ervaring met bitten via de brievenbus?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:45

Ja hoor kan gewoon met brievenbus post.

Hahaha idd! Ik kom zelfs nog uit de tijd dat er geen internet was _O-
En een spelletje via de pc spelen? Ja dat kon als je heel veel geduld had, de bandjes gingen niet zo snel _O-

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:24

Proef op de som genomen. Werd echt gek van onzinnige biedingen op een deken. Vp dik 25 omhoog gezet en binnen 2 uur een bod heel dicht bij mijn "oude vp". Dus blijkbaar werkt het echt zo, wil je er x voor gooi er dan minimaal een ruim bedrag bij om op x uit te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:33

kiki1976 schreef:

En een spelletje via de pc spelen? Ja dat kon als je heel veel geduld had, de bandjes gingen niet zo snel _O-

Ik weet nog wel dat mijn ouders vertelden dat we internet thuis kregen..
Echt?! :wow:
Was heel bijzonder :=

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:33

Erg dat het eigenlijk zo moet he Bugpluisje, maar ja. Wel heel fijn dat je hem nu waarschijnlijk hebt verkocht voor een bedrag wat jij in gedachten had!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:42

dees_daan schreef:
kiki1976 schreef:

Ik weet nog wel dat mijn ouders vertelden dat we internet thuis kregen..
Echt?! :wow:
Was heel bijzonder :=

O heerlijk geheel off-topic.
Maar denk eens aan het inbellen. En die geluiden!!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:01

ElfiL92 schreef:
Erg dat het eigenlijk zo moet he Bugpluisje, maar ja. Wel heel fijn dat je hem nu waarschijnlijk hebt verkocht voor een bedrag wat jij in gedachten had!

Idd heel jammer. Nu hopen dat we nog iets van de bieder horen......dat is namelijk met stip op 1 mijn grootste ergernis. Mensen die niets meer laten horen (los van mp mail wat soms fout gaat, want daar kan niemand iets aan doen).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:16

Ik ben benieuwd of men mij nu ook een meut van Marktplaats gaan vinden :P

Gisteren die VW Kever erop gezet om een uur of 8 's avonds.
Nu doe ik net een uurtje geleden de laptop over en er staat een hele vracht Marktplaats-mails in mijn mailbox...niet normaal joh :oo

Een aantal mensen met vragen, maar ook heel veel mensen die het gestripte wagentje graag z.s.m. op willen komen halen voor de 200 euro die ik er voor vraag.

Maarja als meerdere mensen hem heel graag willen komen halen, aan wie gun je hem dan :=

Om iedereen een gelijke kans te geven heb ik nu maar gezegd dat mensen op Marktplaats een bod(je) kunnen doen en degene die a.s. donderdag om 15:00 uur het hoogste bod heeft gedaan, die krijgt hem.

Dit leek me de eerlijkste oplossing, maar ik ben benieuwd of ik nu boze mails terug ga krijgen van mensen die dit maar een nare aanpak vinden om 1 of andere reden :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:22

Is toch logisch? Zo deed ik dat altijd...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:23

Ik vind het ook de meest logische en eerlijke aanpak, maar gezien mensen om niks al kunnen flippen / vinden oneerlijk bejegend te worden....ben ik toch wel benieuwd... -O-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 10:26

plaats je hier updates? :D wil wel weten waar het eindigt :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:29

Ik denk niet dat de prijs ver omhoog gaat hoor, dat hoeft ook niet :)

Ben vooral benieuwd in hoeverre er mensen die hem nu direct graag hadden willen halen, de kont tegen de krib gooien en nors zeggen: als het zo moet dan willen we hem niet eens meer >;)

Zal je straks zien dat ineens niemand hem meer wil :P

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:37

Ah je hebt er maar 1 nodig he ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:38

Je zou de mails ook op volgorde van binnenkomst kunnen behandelen, dat zou ik het eerlijkst vinden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:42

Shirley schreef:
Je zou de mails ook op volgorde van binnenkomst kunnen behandelen, dat zou ik het eerlijkst vinden :o

Dat was ook mijn gedachte.. Je ziet een tijd staan bij de mail en dan werk je ze op die manier 1 voor 1 af.. Zou het zelf niks vinden dat als ik 'm bij wijze van voor 200 euro (vraagprijs) wil komen halen, dat ik dan tegen anderen nog op moet gaan bieden.

Even off-topic; ik kom nog op je boomloze zadel terug shirley! Mogen die van een stalgenootje even lenen om te kijken hoe knollief erop reageert :') Dus niet denken dat ik een raar bokt-mens ben :+ Wordt aan gewerkt haha.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:47

Eerst komt, eerst maalt. Wie het eerste op de auto heeft gereageerd krijgt hem. Haakt die af, dan de volgende enzovoorts.
Zeker als er een vraagprijs is en ik ben bereid die vraagprijs ervoor te geven, dan zou ik het niet leuk vinden om dan achteraf toch tegen iemand te moeten opbieden en op het einde waarschijnlijk er meer voor geven dan je oorspronkelijk had gewild. :+
Maar goed, het is ook eigenlijk maar marktplaats dus ik zou dan niet de tijd en moeite steken in het sturen van een verontwaardigde mail. Ik zou waarschijnlijk gewoon vriendelijk afhaken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:49

Dat is goed, hoor chelle_dora, er is geen haast bij van mijn kant :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:55

Dat denk ik ook dat mensen daarom af kunnen haken :j

Maar ik heb dus gewoon 11 reacties van mensen die hem heel graag direct op willen komen halen, en nog 17 van mensen met vragen maar die wel serieus klinken...en dat in 12 uur tijd dus allemaal heel erg dicht op elkaar.

Ik vind het lüllig om dan iemand die net een minuutje eerder was voor te trekken op een ander die er misschien wel veel blijer mee zou zijn. En het is ook een dusdanig laag prijsje dat ik direct al het "bieden vanaf 200 euro" aangezet had.

Gewoon iedereen gelijke kansen en zelf er een iets beter bedrag voor krijgen, slechts een paar dagen laten bieden en niet eeuwig rekken lijkt me gewoonweg heel erg fair voor alle partijen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:03

Ik dacht te begrijpen dat je vraagprijs 200 was, niet dat het bieden vanaf was ...

In dat geval is het inderdaad logisch :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:44

Misschien is de auto veel meer waard? Gezien er zoveel interesse voor is. Zou zonde zijn om hem dan voor 200 euro te verkopen als hij misschien wel 500 euro waard is in deze markt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:55

Nou, heb inmiddels reacties gehad van mensen dat als de carrosserie nog goed is men er minstens 800 euro voor zou moeten geven, dus dan kan ik me wel voorstellen dat er zoveel mensen NU voor 200 euro willen halen :)

Stalgenootje (vrouw van mijn neef) die bleef er bijna in toen ik zei dat hij van ons voor 200 euro wel weg zou mogen, mijn neef is altijd met VW bezig en die heeft een paar jaar geleden schijnbaar voor een "wrak" van een Kever nog 650 euro betaald bij een garage :P

Manlief was eigenlijk al blij als iemand hem weg kwam halen zonder dat het hem wat zou kosten :o

Maarja als hij nog best wat waard is.... wij kunnen het geld ook heel goed gebruiken want moeten momenteel best zuinig aan doen, dus dan is het ook zonde om iets veel te goedkoop weg te doen :)

Hoeven er echt de hoofdprijs niet voor verder. Vanavond gaat manlief toch maar even proberen om wat meer detailfoto's te maken :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-01-14 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:58

Tja kevers zijn geliefd!
Worden omgebouwd voor crossauto's, is een flinke handel in.
http://members.quicknet.nl/wf.groen/ima ... 000404.jpg
(foto mag, de witte was van een vriend van ons waarbij mijn man monteur was)

En ze worden ook omgebouwd tot trike, dus daar zijn ze ook geliefd voor.

In mijn ogen is de € 200.- dus dan ook een koopje :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:55

Oke, ik zit met een heel irritant probleem!

Iedere keer als ik een advertentie plaats, is deze binnen 10 minuten weer verwijderd!
Hij staat niet in de verkeerde categorie en breekt verder geen regels.

Heeft iemand anders hier last van of een verklaring voor?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:14

Nee geen idee en ook geen last van.
Stuur anders de advertentietekst eens door via pb