xNursiex schreef:*
Daarnaast komt het inderdaad zo vaak voor dat er geen vegetarisch is. Bij mensen thuis vind ik dat helemaal geen probleem, ik ben anders .. ik pas me aan.
Maar als ik dik geld moet neerleggen vind ik het een heel ander verhaal! Er zijn mogelijkheden tot vegetarisch eten genoeg tegenwoordig (veel meer dan alleen dat stuk karton/vega burger van de appie 12 jaar terug). Als ik dan bijvoorbeeld 1000 euro betaal voor een vliegticket, duidelijk aangeef vegetarisch te zijn!, en vervolgens nog appels en twee koekjes zit te eten 24h lang .... sja dat vind ik wel een beetje triest.
Zelfde verhaal voor een restaurant waar ik 20 euro mocht neertellen voor het enige vegetarische gerecht wat bestond uit: witte rijst, gele curry saus, en een diepvriesgroentepakket. Nou .. dat vind ik echt niet kunnen sorry. Verder als ik in het buitenland uit eten ga ben ik allang blij als er iets zonder vlees tussen blijkt te zittenis vegetarisch vaak gewoon nog minder ingeburgerd. (of ik zou alleen naar indonesie op vakantie moeten gaan
).
Oftewel; leven en laten leven, erg fraai als je de mensen waar je te gast ben afstempelt als egoïsten..
Ik kan je alleen gelijk geven. Ook ik pas mij aan als ik ergens kom waar alles om vlees draait.(bv een BBQ feest) Ik ga niet mieren, maar eet gewoon stukje brood en geniet van de gezelligheid. Kwestie van respect hebben voor de gastvrouw/man.
Iets dat m.i. ook mag als de gastvrouw/man buitenlands is en dus buitenlands eten op het menu heeft of vanuit andere overtuiging iets serveert wat misschien niet helemaal mijn keuze zou zijn.
Ik ben immers gast. Het is toch al super als je ergens wordt uitgenodigd/als mensen laten weten dat ze het gezellig vinden als je komt
Dat je idd wel iets verwacht als je daar dik voor betaald, vind ik ook een andere zaak. Zoals de spagetti in een poel olie met 3 zure groentestukjes, waar ik op doelde. Mocht ik wel dik voor betalen en ook nog een boze serveerster omdat ik het niet te eten vond
(niemand trouwens, want de andere mensen aan tafel probeerden het ook en vonden het net zo smerig)