silmitan schreef:Het blijft lastig dit soort discussies omdat een gelovig mens altijd zíjn geloof als waarheid ziet en zich onvoldoende kan inleven in mensen die leven met als leidraad, hun gezonde verstand.
Het een sluit het ander niet uit (geloof als waarheid zien en daarom onvoldoende inleven). En verstand hoef niet altijd ‘gezond’ te zijn.

Dat er (vanuit een oogpunt) anders tegen *iets* aangekeken wordt wil niet nog zeggen dat het gezonde verstand ontbreekt noch dat er geen inlevingsvermogen is.
Ik denk dat het veel beter is om begrip voor elkaars zinswijze te hebben? Als je dat onder gezond verstand schaart, dat kan. Nu valt het in dit topic harstikke mee, maar in andere topics heb ik opmerkingen voorbij zien komen waarbij begrip veel meer ontbreekt bij de ‘niet gelovige’ groep.
Citaat:
je laten niet laten leiden door je emoties, maar handelen vanuit rust en ratio.
Waarom kan iemand die naar ‘geloof’ handelt dit niet doen vanuit rust en ratio? Volgens mij zeg je het zelf al als het geloof als waarheid wordt gezien is het toch ook naar ‘ratio’
(de ratio; het menselijk denkvermogen) En diverse mensen hebben hier al aangeven rust te ervaren in hun geloof.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 07-08-13 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt