Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:14

Waar werk jij dan?
Naalden horen toch terug ingeleverd te worden bij de apotheek?
Ik zou ze gewoon terugbrengen en zeggen dat ze die zelf maar weer meenemen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:04

Een frustratie perfect verwoord (vanaf min.7 ongeveer): :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:08

Nu weet je ook hoe je het op moet lossen :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:15

Insuline naalden hoeven niet ingeleverd bij de apotheek (tenminste, de onze neemt ze niet aan). Maar er zitten hele goede dubbele dopjes bij, is dus gewone luiheid van je klant. Mijn vader neemt ze altijd mee naar huis.

Ik wil even een hele goede ervaring delen: in Haarlem heb ik vanavond heerlijk in het zonnetje op het terras bij een Frans restaurant kunnen dineren. Het eten was voortreffelijk en het personeel op het terras (een jonge dame en een jonge man) was super! Ze waren ontzettend gemotiveerd en heel erg beleefd. Ook steeds tussendoor vroegen ze of het smaakte en of we tevreden waren, en elk drankje dat we tussendoor bestelden werd super snel gebracht. Kortom: helemaal tevreden!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:11

Nu ben ik wel nieuwsgierig welk restaurant dat was Amy :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:27

Dat mag ik zeker niet in het topic zetten? Ik stuur je wel even een pb!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:49

waarom niet, ervaring uit de eerste hand en nog een goede ervaring ook, dat mag toch?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:56

Oh, dan gooi ik het gewoon hier neer: het was bij Parels in Haarlem. Zit nu nog na te genieten. Goede prijs kwaliteit verhouding ook.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:01

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:03

Die ga ik zeker onthouden Amy! Goede ervaringen zijn altijd mooi om te horen.

Ik raakte gister in gesprek met een oudere man(was met zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen bij ons aan het eten) en dat was echt een super gezellige man, kon heerlijk vertellen. Dat zijn wel echt de leuke dingen in de vele sociale contacten!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:58

Ik werd vandaag toch ook weer zo gestoord.

Meneer wilde een big mac menu. Dus ik gevraagd of meneer een groot menu wilde, want dan kreeg hij daar een gratis cola glas bij. Dat zag hij wel zitten, dus groot menu aangeslagen. Maar mevrouw vond dat niet nodig, hele discussie voor mijn kassa terwijl er nog meer mensen stonden te wachten. Ik dus maar weer veranderd naar een medium menu. En uiteindelijk wilde hij toch maar wel een groot menu... Arghhh!!!

En van het weekend ook. Mevrouw had een glas gekregen, maar toen ze thuis was had haar zoon het glas laten vallen en was hij dus gebroken. Kwam ze met dat halve glas terug: "ja mijn zoon heeft dit glas laten vallen, mag ik een nieuwe?" Nee mevrouw, dat mag ik helaas niet doen van mijn baas. "Ja maar je baas is er toch niet op dit moment?" Net alsof ik dan wel ineens dat glas ga mee geven.. Not!!

En jongeren die er echt een puinhoop van maken in de lobby.. Als ze hun dienbladen laten staan, tel ik even tot 10 en ruim het dan gewoon zelf op. Maar als ze dan ook nog natte propjes tegen de kast boven de prullenbak hebben gegooid, kauwgom aan de tafel hebben laten plakken, servetten en rietjes op de grond. Daar kan ik echt chagrijnig van worden.... Gewoon onbeschoft!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:39

Dat van die jongeren is inderdaad heel erg onbeschoft Fee_, dat is ronduit asociaal gedrag.

Soms lees ik posts hier over mensen die lang moeten denken, ik ben zo iemand :o voor mij is het dus heel irritant als de kassamedewerker (mac) of terrasmedewerker ongeduldig word, dan word ik namelijk nóg meer onzeker waardoor het alleen maar langer duurt :+.
Bij de mac bestel ik nu ook alleen aan die computers, hebben ze die niet, ga ik ook niet naar de mac.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:56

AmyII schreef:
Dat van die jongeren is inderdaad heel erg onbeschoft Fee_, dat is ronduit asociaal gedrag.

Soms lees ik posts hier over mensen die lang moeten denken, ik ben zo iemand :o voor mij is het dus heel irritant als de kassamedewerker (mac) of terrasmedewerker ongeduldig word, dan word ik namelijk nóg meer onzeker waardoor het alleen maar langer duurt :+.
Bij de mac bestel ik nu ook alleen aan die computers, hebben ze die niet, ga ik ook niet naar de mac.

Ik heb daar als terrasmedewerker altijd wel begrip voor hoor, kan me best voorstellen dat iemand even moet denken wat die wil. Komt misschien ook omdat ik dat zelf een beetje heb.

Laatst schoot het me toch een beetje in het verkeerde keelgat. Zat een echtpaar op het terras, meneer wilde een biertje en mevrouw vroeg wat voor vruchtensappen we hadden. Waarop ik antwoord geef "Jus 'd Orange en tomatensap"(onze jus word versgeperst, dus dat vertel ik er uiteraard bij). Toen ging mevrouw al beetje geïrriteerd vragen "oh jullie hebben geen lekkere dingen zoals mango o.i.d.?", dus ik weer vriendelijk "nee die hebben we niet"(dat ik bij mezelf dacht, dan had ik dat toch wel verteld?).
Ze wilde dus nog even nadenken en zei dat ik alvast wel dat biertje op kon halen en dan zou zij het daarna weten. Nouja prima, onderweg naar binnen nog wat andere tafeltjes opgenomen en toen ik 2 tafels verder was, begon ze over het terras te schreeuwen dat ze het wist en tomatensap wilde.
Leuk dat je een keuze hebt gemaakt, maar dat hoef je niet zo over het hele terras te schreeuwen. Ben dus gewoon doorgelopen naar binnen, niet op haar gereageerd en toen ik terug was met het biertje aan haar gevraagd of ze een keuze gemaakt had.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:01

Of ongeduldig melden dat men wil bestellen en als je dan aan tafel staat dan gaan ze pas nadenken. Joh ik heb maar 15 tafels, neem rustig uw tijd hoor...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:55

AmyII schreef:

Oh maar ik word niet ongeduldig, en snap ook best dat je even moet nadenken (kan je overigens ook doen voordat je in de rij gaat staan) maar een hele discussie voor mijn kassa gaan voeren, wat de hele boel ophoud en ze waren ook gewoon echt asociaal. Bewaar dat lekker voor thuis!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:58

Caira schreef:
Of ongeduldig melden dat men wil bestellen en als je dan aan tafel staat dan gaan ze pas nadenken. Joh ik heb maar 15 tafels, neem rustig uw tijd hoor...

Kan best miscommunicatie zijn binnen de tafel.
Vaders weet altijd precies wat hij wil en wil dus snel bestellen, waar ik nog al eens lang durf twijfelen.
Dan roept mijn vader ongeduldig, begint degene die moet opnemen (zoals het hoort) bij de dames en moeten ze dus op mij wachten.
Sorry -O-

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:14

Optiwolk schreef:
Caira schreef:

Vaders weet altijd precies wat hij wil en wil dus snel bestellen, waar ik nog al eens lang durf twijfelen.
Dan roept mijn vader ongeduldig, begint degene die moet opnemen (zoals het hoort) bij de dames en moeten ze dus op mij wachten.
Sorry -O-

Miscommunicatie of niet, ongeduldig gaan roepen vind ik not done.
Net als mensen die gaan zwaaien/roepen/aandacht trekken, terwijl ik net bij andere mensen sta af te rekenen(en als ik daar sta met de mobiele pin in mijn handen, is dat echt wel duidelijk voor de omgeving), kan ik ook heel slecht tegen. Ik heb heus wel gezien dat je nieuw bent, maar ik ga niet mijn werkzaamheden bij de andere tafel afbreken om snel naar de nieuwe mensen te rennen en te vragen wat ze willen drinken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:16

of je gewoon op je schouder tikken als je bezig bent...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:16

anneliesdj schreef:
Waar werk jij dan?
Naalden horen toch terug ingeleverd te worden bij de apotheek?
Ik zou ze gewoon terugbrengen en zeggen dat ze die zelf maar weer meenemen.

in principe zou dat wel moeten bij de meeste naalden , maar de naaldjes van een insulinepen zit een beschermkapje op, als je die bij weggooien er netjes op doet is er niets aan de hand, maar ja, als mensen de naaldjes bloot in hun afval mikken...ik kan daar niet bij hoor.
denk ook dta je daar vaak pas achterkomt als de mensen in kwestie weg zijn en het spul in de keuken weggegooid word en afgewassen word .
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 07-08-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:17

Die vertel ik altijd direct dat ik niet wens aangeraakt te worden...
Ik heb namelijk ook mensen die je hand vast pakken als je langsloopt en geloof me, daar word de balans op je overvolle dienblad niet beter op..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:18

of als ze glazen zelf van je volle blad gaan pakken, dan ga ik echt meppen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:19

Heel veel dingen komen mij bekend voor, haha. Lees hier al een hele tijd mee, maar reageerde nooit zelf.

Werk zelf op een restaurant/zaal/terras een dorp hier verderop. Veel fietsers, wandelaars etc. dus in het terrasseizoen. Daarnaast ook veel vaste dorpsgasten. We hebben een aardig groot terras (zo'n 45 tafels) en verder hebben we ook vrij vaak hele grote feesten en partijen, met buffetten etc. maar ook wel kleinere groepjes. En á la carte eters. Heel leuk en afwisselend dus.

Ik merk alleen nu wel met mijn vader dat dat nog wel eens voor 'rare' situaties kan zorgen, en kan me ook voorstellen dat de bediening van diverse zaken het allemaal niet zo begrijpt.

Mijn vader heeft nl. een tijdje terug een gastric-bypass (maagverkleining met omlegging v/d darmen) gehad. Hij kan dus alleen maar kleine porties eten, en vaak moet hij kiezen tussen óf drinken, óf eten. Eten en drinken tegelijk of vlak na elkaar, gaat meestal niet goed (= dumping, komt alles er weer uit en voel je je heel ellendig). Daarnaast zijn de meeste porties te groot, en 3 gangen achter elkaar betekent dus een paar hapjes van iedere gang en de rest weer weg laten gooien, is ook zonde van het eten én zonde v/d portemonnee.

Dus mijn vader is dan wel zo'n persoon waarvoor we graag een voorgerecht als hoofdgerecht willen (wij 2en eten voorgerecht, hij niet, hij eet z'n éne gerecht tijdens ons hoofdgerecht) máár dan dus niet een grotere portie. Maar juist een kleinere portie!. Tsja......... is erg lastig en vaak ook niet te begrijpen voor bedienend personeel. Als er dan ook nog eens geen drankje voor z'n neus staat en mams en ik wél een wijntje bij 't eten hebben, komt er natuurlijk vaak ook om de haverklap personeel bij je tafel om te vragen wat hij wil drinken. En sommigen kijken daar serieus heel vreemd bij als mijn vader dan netjes aangeeft dat hij écht niets te drinken hoeft.
Die zullen wel dingen: 'weer zo'n knieperd die geen drankje wil'.
Overigens vragen wij nooit of het gerecht van mijn vader dan ook goedkoper mag hoor, omdat het dan een kleinere portie is soms (of we bestellen de gewone portie en mam en ik eten er wat van mee). Dat vind ik gewoon not-done. Wij veranderen er zelf wat aan qua wensen, maar als de prijs dan niet in ons voordeel wordt aangepast, vind ik dat ook gewoon normaal.

En ja, wij leggen het niet altijd uit hoe het zit. Gewoon, daar heeft mijn vader geen zin in, niet de hele wereld hoeft zoiets te weten .(want mensen kunnen hard van oordeel zijn hoor, zijn er zat die denken dat het 'een gemakkelijke oplossing is voor het obesitas-probleem', dat je je er mooi gemakkelijk van af maakt, maar dat is zéker niet zo!!!)

Maar kan me wel voorstellen dat er veel personeel het ook niet zal begrijpen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:24

ijssnuiver schreef:
Optiwolk schreef:

Sorry -O-

Miscommunicatie of niet, ongeduldig gaan roepen vind ik not done.
Net als mensen die gaan zwaaien/roepen/aandacht trekken, terwijl ik net bij andere mensen sta af te rekenen(en als ik daar sta met de mobiele pin in mijn handen, is dat echt wel duidelijk voor de omgeving), kan ik ook heel slecht tegen. Ik heb heus wel gezien dat je nieuw bent, maar ik ga niet mijn werkzaamheden bij de andere tafel afbreken om snel naar de nieuwe mensen te rennen en te vragen wat ze willen drinken.

Hé ho don't shoot the messenger!
Hij doet't ook niet direct hoor, maar hij weet wel graag dat er iemand komt om te helpen. Een "ik kom zo meteen bij u" volstaat dan ;)

Ik heb ook al opgediend en weet ook best hoe vervelend dat is.
Of (ik zie er blijkbaar vlot 4 jaar jonger uit dan ik ben) iemand die de aandacht probeert te trekken met een ongeduldig "Juffrouwtje! hier!" naar mij, daar ging ik ook niet bij.
Deed dan teken naar mijn collega, dat hij die tafel mocht doen.
Want op de een of andere manier riepen ze ook altijd mij terwijl we met 4 rondliepen -O-

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:37

Caira schreef:
of als ze glazen zelf van je volle blad gaan pakken, dan ga ik echt meppen!

Dat oook, maar ook als ze goedbedoeld lege glazen terug gaan zetten!

Optiwolk: Ik schiet niet hoor ;) . Vind het alleen een ergernis...

@Joyciej: ik tref hier regelmatig mensen die als hoofdgerecht nog een "voorgerecht" nemen, is hier eigenlijk nooit een probleem of onduidelijk. Dan betalen ze ook gewoon de prijs van dat voorgerecht, word verder niet moeilijk over gedaan.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 12:42

Zo, de feestweek is hier weer begonnen.
Grooste frustratie, wat élk jaar weer voorkomt:

Wij moeten vanaf een bepaalde tijd, gisteren 8 uur, overgaan op plastic glazen. Dit is een regel vanuit de gemeente. Als wij dit niet doen, krijgen we een (dikke) boete. Hier wordt ook op gecontroleerd!
Toch heb je ALTIJD mensen die daarover gaan zeuren, klagen en sacerijnig doen. Nou, dan heb je bij ons de verkeerden hoor. We snappen best dat je liever je biertje uit een glas drinkt. Maar regels zijn regels. En als er iemand met een ruzie glas in zijn gezicht krijgt, dan zijn wij wel verantwoordelijk!
Ik snap nooit goed waarom er zo ontzettend moeilijk over gedaan word. Alsof wij denken, kom even lekker pesten, we doen het in plastic glazen... :n