Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:56

Nee, het is niet de 360, je maakt als vrouw zijnde geen extra draaien (zoals bij de turn) en de handen blijven zoals bij de inzet.

Maar Francis, toch vind ik het raar dat je als koppel moet inschrijven, want stel jij schrijft je alleen in, kan hij aangeven van 'onder voorbehoud dat er iemand wil assisteren' en heeft hij toch half inschrijfgeld extra :)
En geeft jou de kans wel mee te lessen.

Bij ons in de les zijn nu 6 die als stelletje dansen, 6 of 7 dames alleen, 2 mannen alleen en meestal dus 4 of 5 extra heren. En dan 2 lesassistentes en 2 docenten.
Rondje doordraaien heb je dus de helft die het ook net geleerd heeft en de helft ervaren die je wel door het figuur heen draaien.

sjouks

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:58

@ Ethelate, ik kan heel slecht voorstelling maken, ik weet het niet haha :+

Vorige week zondag was een buitenfeestje in Eindhoven, dat was gaaf! Was heel warm, heb er een kleurtje van gekregen. Jammer dat je buiten je dansschoenen niet zo goed aankunt, maar dat mocht de pret niet drukken. Heb heerlijk gedanst en vond de opzet erg leuk.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:16

Ik heb vorige week zaterdag in 't plantsoen bij Deventer gedanst, ook buiten. Houten vloer was niks dus niet eens dansschoenen aangedaan (hakken waren levensgevaarlijk tussen die planken) maar op m'n soort-van-slippers gedanst, ging heel prima. Op een gegeven moment zelfs op het gras staan dansen en dat ging met bloten voeten beter dan op die slippers dus toen op bloten voeten verder. En gewoon een dubbele draai d'r uit gooien of het niks was hé! :P

Vanavond zou ik naar Villa Bailar in Apeldoorn. Daar is vanavond life muziek. Helaas gaat geen van m'n dansmaatjes mee waarmee ik normaal naar een party ga dus ik ben alleen. Dat maakt voor 't dansen niet uit, ik vraag toch wel, maar tussen het dansen door in je eentje langs de kant zitten is niet echt leuk. Ik twijfel dus nog...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:42

Dubbele draai op blote voeten op het gras, toe maar! Petje af, hahaha.

Persoonlijk zou ik niet zo snel alleen naar een feestje gaan, als er verder ook niemand komt die ik ken. Voor mij is het ook een stukje socializen/gezelligheid. Ik zou gewoon een rondje overslaan en gaan wanneer er ook anderen gaan die je kent :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:03

Hihi, ja, ik stond er zelf ook van te kijken dat het lukte! :P

Oh, er zullen geheid mensen zijn die ik ken, mensen die ik vaker op feestjes tegen kom en van andere dansscholen en misschien ook wel van mijn eigen dansschool waar ik verder niet mee afgesproken heb (onze dansschool is dusdanig klein dat iedereen elkaar wel zo'n beetje kent). Maar ik ga niet zo snel bij een groepje mensen zitten die daar samen zijn, voel ik me toch al snel een beetje een 'inbreker' in hun uitje zeg maar.
Ik denk er nog even over na. Ik weet dat er bekenden gaan, dat sowieso en ik ga zelf toch meestal voornl. om het dansen en er is life-muziek en dat lijkt me zo leuk.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:49

Francis gewoon gaan joh! Ik wou dat ik kon dansen.. Dansen staat hier ff stil ivm gebroken teen :s Anders was ik ook in Apeldoorn geweest vanavond!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 02:58

Nou, ben geweest maar toch een beetje tegenvaller. Band speelde bijna geen salsa, veel Merengue. Muziek tussendoor was begin van de avond nog wel salsa, later ook bijna niet meer. En toch minder bekenden dan ik had gehoopt en dus ook heel weinig gedanst.
Maar goed, dat is het risico, weet je vantevoren ook niet natuurlijk. Volgende keer beter ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:48

sjouks schreef:
Vorige week zondag was een buitenfeestje in Eindhoven, dat was gaaf! Was heel warm, heb er een kleurtje van gekregen. Jammer dat je buiten je dansschoenen niet zo goed aankunt, maar dat mocht de pret niet drukken. Heb heerlijk gedanst en vond de opzet erg leuk.

Ja was warm hé! Gelukkig lag de salsa vloer na een paar uur in de schaduw.
Vond het wel jammer dat sommige van die showdansers de vloer behoorlijk probeerde op te eisen.
Workshops waren ook erg leuk, waren vriendinnen mee die geen salsa kunnen en ook die hebben zich goed vermaakt :)

Haha, netjes Francis! Ik had gympies met gladde zool aan, ging best goed en kan je tenminste hele dag op lopen & dansen :D

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:51

Hee Francis, ik was ook in Apeldoorn :D. Ik vond het juist helemaal geweldig, maar cache is dan ook helemaal mijn ding! Ik heb super lekker gedanst en gek gedaan vooraan. Wel vervelend dat je weinig hebt kunnen dansen. De volgende keer moeten we per feest iets aan met een boktlogo ofzo. Dan kunnen we elkaar herkennen :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:28

Ja, 't was op zich ook wel gezellig hoor, muziek was leuk maar niet veel salsa en als je in je eentje bent zonder aanspraak dan is zo'n feestje al snel heel anders. Met een stel kun je dan nog samen 'los' dansen of gewoon lol hebben. Geeft niet, volgende keer beter.

Ik zit nu vreselijk op een berichtje van m'n danspartner te wachten, we zijn als koppel gevraagd om mee te dansen als entourage-dansers op een netwerk-feestje. Als 'opluistering' en om de boel 'aan de gang te houden' zeg maar. Lijkt me hartstikke leuk en ook best een eer want het is ook reclame voor mijn dansschool dus hij vraagt vooral z'n beste koppels. Maar m'n danspartner heeft z'n mail en sms-jes kennelijk nog niet ontvangen/gelezen en ik weet nog steeds niet of hij kan. Aangezien we als koppel gevraagd zijn hangt het dus van hem af of ik kan. Hopelijk heeft m'n leraar nog wat reserve-heren/koppels in gedachten zodat ik met een andere heer kan als m'n danspartner niet kan maar uiteraard ga ik 't liefst met hem...
Dat betekent 3 avonden salsa want morgen de laatste les van het seizoen en zaterdag weer een heerlijk zwoel feestje bij SamSam in Apeldoorn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:36

Leuk Francis, hopelijk kan hij met je mee!

Wij hebben net de laatste les van dit seizoen gehad, dat wordt dus feestjes bezoeken tot we weer los mogen in september ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:02

Klinkt leuk Francis, hopelijk laat hij snel wat horen.

Morgen avond feestje met een reggeaton workshop, ben benieuwd.
En zaterdag workshop Ladies Styling en workshop Bachata Freestyle "Hoe dans je Bachata los en hoe kan je met elkaar toch hele mooie draaien maken in de Bachata?"
Dus steken nog wat op van die feestjes :D

Volgende week laatste les en dan inderdaad pas weer in september.
Wel wordt er een bootcamp kizomba georganiseerd en een paar keer social dance en open dagen in augustus.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 01:46

Dikke vette bummer. Hij moet werken :( Echt balen want 't leek me zo leuk!
Ik ga er wel heen, 't is iets 'openbaars' dus kan sowieso op eigen titel en er komen nog wel wat mensen even kijken, ook heren, maar die kunnen niet al zo vroeg dat ze als koppel mee willen doen aan het 'flashmobachtige stukje'. Maar dan pluk ik later op de avond dus wel een van die mannen uit 't publiek om toch nog wat te kunnen dansen. Maar toch jammer dat ik niet met alles mee kan doen.

Vanavond laatste les gehad. Les ging 'zozo' maar daarna weer zó heerlijk gedanst! Ik vind het toch best bijzonder, de connectie die ik met m'n dansmaatje heb. Beiden een pestbui en we kunnen samen zo volledig op gaan in het dansen en de muziek, bíjna met de ogen dicht kunnen dansen en elkaar zo feilloos aanvoelen dat het als 'vanzelf' gaat, dat we uiteindelijk opgeladen, voldaan en vrolijk naar huis gingen.

Ik heb nu eerst nog een korte zomercursus 'toepasbare ladystyling' van 3 lessen en samen met m'n maatje 2 lessen van 1,5 uur basic Kizomba en dan is't echt even op qua lessen. Dan de rest van de zomer maar vooral veel feestjes opzoeken zodat we niet roestig worden en straks weer vol er tegenaan kunnen. Zeewolde en Sonsbeekpark staan in ieder geval op de agenda. XXL in Zutphen, een keer Villa Bailar denk ik en misschien een keer Open Air bij Ziko's zelf... Verder nog leuke tips?

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 03:07

Hoi, ik kom graag even binnenvallen als dat niet erg is! :)

Ik kwam het topic toevallig tegen. Op dit moment woon ik op Sint Maarten en dans hier sinds vier maanden ook salsa. Ik vind het ontzettend leuk en geniet er elke keer weer van! Over een paar weken ga ik weer terug naar Nederland en ik overweeg om daar ook vanaf september salsa-lessen te gaan nemen. Als is het alleen al om te kijken of ik salsa in een danszaal net zo leuk vind als salsa in de open lucht! Daarom mijn vraag, is er iemand bekend met dansscholen die salsa aanbieden in de omgeving van Groningen of Friesland? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:45

Laat even weten wanneer jullie naar Zeewolde gaan, kunnen we misschien meeten, want daar komen wij ook graag!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 01:06

Hoi Mirjam, wat gaaf zeg, salsa op Sint Maarten. Houd er rekening mee dat de meeste dansscholen tegenwoordig LA-style onderwijzen en dat is echt wezenlijk anders dan de cuban/cumbia stijl die op Sint Maarten gedanst wordt. Maar zéker ook leuk en heerlijk. En je kunt natuurlijk op zoek naar een dansschool die les geeft in beiden, dan leer je ook echt met iedereen dansen. Zal even zoeken zijn en ik kan je helaas niet aan goede dansscholen helpen, maar moet mogelijk zijn.

Joyce, zal ik doen, lijkt me leuk om met anderen te meeten.

Vanavond toch even naar die netwerkparty geweest en ook heerlijk gedanst. Niet aan de flashmob mee kunnen doen maar daarna was 't gewoon een kwestie van 'dansvloer vullen en de boel een beetje op gang houden' dus toen ik aan kwam waren ze gewoon lekker aan't salsa dansen, heb ik een man langs de kant weg geplukt en heb ik lekker gedanst. Later op de avond nog een keer een blokje salsa en tussendoor vooral 'gewone' muziek, waarbij m.n. in't begin van de avond de dansvloer nog steeds voor 80% met 'gewoon dansende' salsa-dansers gevuld. 't Was gezellig in ieder geval. Morgen lekker SamSam, dat wordt weer ZWETEN!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:46

Mooi dat het toch een leuk feestje was! Grappig idee om zo op een feestje de dansvloer te vullen :)

Hoi Mirjam! Oeh, lekker op St. Maarten :D
Ken geen dansscholen in Groningen of Friesland.

Vrijdagavond echt heerlijk gedanst :)
Kleinschalig feestje maar toch met veel mannen gedanst en zo'n 'alles lukte' idee :D
Zaterdag plannen omgegooid en weekendje zee van gemaakt ipv gaan dansen.
Gister flink wezen shoppen, ook een leuk jurkje voor een volgend feestje.
Eerst dacht ik dan altijd, wanneer trek ik nou zo iets aan.. nu is er elk weekend wel een gelegenheid voor O:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:32

Leuk, leuk, leuk! Dias Latinos gaat dit jaar door! Wel een hele kleine variant (op 1 plein), maar het is een voorproefje voor het jaar daarop en dan gaan ze weer door de hele stad feest vieren. Het is op 16 en 17 augustus in Amersfoort, ben nu al benieuwd wat ze op Salsa gebied gaan organiseren...

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:14

Hoi Mirjam, welkom! Wat gaaf dat je daar zit zeg, gewoon doorgaan met dansen dus :D

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 01:37

Ja het is echt waanzinnig gaaf om hier te dansen! Het dansen lijkt de lokale bevolking echt in het bloed te zitten! Ik kan er wel naar blijven kijken! :)
Het was inderdaad even zoeken, maar ik heb een cuban style dansschool gevonden in Groningen. http://www.salsajuancarlos.nl/ :) Ik hoor inderdaad dat LA-style anders is, dat kan natuurlijk ook een leuke uitdaging zijn! Ik ga me zeker even oriënteren in dansscholen in de omgeving!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:28

Oh ik vergeet echt heel de tijd dit topic :) schandalig...

Leuk zeg Mirjam! Supercool dansen op Sint Maarten... *droomt even verder* en dat van die lokale bevolking klopt denk ik wel haha... Ik ken er zat en die bestaan niet voor (wat was het ook weer) 80% uit water maar uit dans haha...

Ik kan eindelijk morgenavond weer een keer gaan!! 3 weken niet geweest en mijn benen zijn gewoon letterlijk onrustig als ik eraan denk haha...

Gelukkig is mijn danspartner (en hele goede vriend enzo ) maandag op bezoek gekomen en zegt ie kom! we gaan dansen :) hebben we de halve avond in de kamer gestaan haha... oefenen, filmpjes maken, keigrappig :)

Komende tijd weinig in de planning wegens omstandigheden, maar wil wel graag naar salsa breeze in juli!!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:25

Salsa Breeze staat inderdaad ook weer op mijn lijstje, kaartje heb ik al binnen :D

Nu zondag is er een buitenfeestje hier in Weert, gelukkig hebben ze een nood locatie mocht het slecht weer worden. Dat is maar goed ook, de weersvoorspellingen zijn niet echt super :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:46

Ik had idd ook een FB-berichtje over Dias Latinas. Gaat hier ook in de agenda, wil ik zeker heen, maar niet alleen dus hoop iemand van m'n dansschool mee te krijgen. Eind Juli staat ook Sonsbeekpark in de agenda en ik wil echt ook nog een keer naar Ziko's en naar Zeewolde.

Gisteren avond echt dikke domper. Ging naar Zutphen, XXL party, afgelopen twee keer was dat leuk dus had er goed zin in en was van plan de hele avond op de dansvloer te staan. Nou, dat pakte dus even heel anders uit. Nog nooit zó weinig gedanst en nog nooit zó vaak geweigerd door een heer. Echt bizar en soms ook ronduit lomp met zo'n blik van 'hoe verzin je het, dansen met jou!?'... Na het zoveelste rondje van beneden naar boven en me her en der strategisch opstellen (ja, ik sta leuk te kijken, op muziek mee te bewegen, helemaal 'kijk mij es zin hebben om te dansen'... ) ging ik naar beneden om nog 1 laatste poging te doen om op de dansvloer te komen, maar na 3 keer op rij nee had ik 't wel gehad en ben ik naar huis gegaan. Dat ik alleen was en dus ook niks te kletsen had hielp ook niet echt maar goed, ik kwam om te dansen. Zelfs de man waar ik vlak bij aan de bar stond, volop te swingen op te muziek en rond te kijken wie hij nu es zou vragen zei nee 'want ik heb een drankje" toen ik hem vroeg (daar zat hij eerder op de avond ook niet mee want ik had 'm al vaker gespot).
Ik weet 't niet... er worden oudere dames gevraagd, dus leeftijd is het niet, er worden dames gevraagd die heel veel voller zijn dan ik dus 'niet slank genoeg' is het ook niet, misschien niet blond genoeg, maar ja, dat zijn er ook heel veel niet... ik weet niet waar het aan ligt ('t zal wel een combinatie van factoren zijn: beginnende, oude, niet-slanke doos die ook zo nodig wil dansen) maar af en toe frustreert het mateloos want liefst sta ik de hele avond op de dansvloer en dat lukt dan gewoon niet en keer op keer afgewezen worden is sowieso niet echt goed voor je zelfvertrouwen.

Maar goed, klaar, volgende XXL party sla ik geloof ik maar over. Volgende week heb ik lekker wel drié zomercursuslessen en dan ga ik gewoon weer lekker dansen. Rueda, Ladystyling en Kizomba in één week. Há.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:07

Heel herkenbaar hoor Francis! Ik heb het idee dat het vaak een soort kliekjesvorming is op sommige feestjes. Zelf ben ik al meerdere keren naar Salsa Madhouse XXL geweest. Een aantal keer ontzettend naar mijn zin gehad, maar de laatste keer dat ik ben geweest heb ik ook meerendeels stil gestaan. Het heeft weinig met uiterlijk te maken, hier een vrolijke jonge, slanke meid van 24 :)
Maar ik heb het idee dat veel mannen toch graag dansen met dames die zij herkennen van eerdere feestjes en waarvan ze weten dat ze wat verder zijn / meer trucjes mee kunnen :j

Zelf probeer ik nu via cursussen mannen te leren kennen en hopen dat ik die op feestjes tegenkom. Maar zelfs dat valt vies tegen, veel 'gevorderde' mannen willen alleen maar dansen met de 'bekende gevorderde' dames. Als beginneling voel ik mij af en toe wel echt een buitenstaander :+

Terwijl ik veel meer leer van dansen met iemand die het goed kan, want daarna kan ik tegen een medebeginnende man pas aangeven waar hij dingen niet goed aangeeft enzo :Y) }:0

De danswereld is soms frustrerend!
En dan op de momenten dat je het totaal niet verwacht, dan heb je ineens een mega leuke avond en dans je constant :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:26

Ik denk ook niet dat je moet blijven zoeken naar een dingetje van je uiterlijk waardoor ze je niet kiezen. Je hebt al vaker in het topic aangegeven dat je denkt dat je niet slank genoeg bent, te oud bent, etc., maar nu heb je ook meegemaakt dat het daar niet perse aan ligt. Het is natuurlijk wel lekker makkelijk om te zeggen "ze willen niet met me dansen omdat ik te dik ben, wat zijn al die mannen toch oppervlakkig", maar ik denk echt niet dat het de oorzaak is.

Van sommige heren die ik ken, weet ik dat ze het echt niet fijn vinden om door een dame gevraagd te worden (te intimiderend ofzo). Ze hebben liever zelf de touwtjes in handen. Mijn vriend bijvoorbeeld vindt het echt heel ongemakkelijk, hij zegt altijd nee, tenzij het dames zijn die hij al kent uit de les. Hij heeft 1x met een totaal vreemde dame gedanst: Ik kwam net met m'n vriend van de vloer en ik werd gelijk door een vriend de vloer weer opgetrokken. Die dame zag dat, pakte mijn vriend zijn hand en zei "kom op, lekker de vloer op!". Hij was nogal overdonderd, dus is maar met haar gaan dansen, maar hij vond het 10x niets.

Misschien dat dat het dus wel is: te intimiderend of ongemakkelijk voor ze als ze door een vreemde vrouw gevraagd worden (niet dat ik bedoel dat jij ze bij de hand pakt en de vloer op sleept ;) ).
Iedereen die ik ken, gaat ook altijd met minimaal 1 of 2 personen naar een party, of spreekt daar met een groepje af. Je ziet mensen hier ook altijd socializen of dansen, er staan eigenlijk nooit mensen helemaal in hun remi en als de vrouwen de heren vragen, doen ze dat eigenlijk alleen bij heren die ze al kennen. Andersom zie ik ook dat de heren meestal vrouwen vragen die ze al kennen, of die ze al vaker op party's hebben gezien (hebben ze waarschijnlijk eerst even gecheckt hoe iemand danst en of ze daar wat mee kunnen, haha).

Persoonlijk zou ik echt alleen naar party's gaan als je iemand hebt om mee te dansen. Alles wat je dan extra danst, naast met degene met wie je af hebt gesproken, is mooi meegenomen. Scheelt een hoop boosheid, teleurstelling en onzekerheden! Maar goed, ik ben mevrouw "play it safe", ik hou er sowieso niet van om in mijn eentje naar feesten te gaan (ongeacht wat voor feestje), als ik al weet dat er niemand komt die ik ken ;)