Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:47

Waarom de mannetjes in de dierenwereld vaak mooier zijn dan de vrouwtjes terwijl het in de mensenwereld meestal omgekeerd is :')

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:49

xTitanic schreef:
Waarom de mannetjes in de dierenwereld vaak mooier zijn dan de vrouwtjes terwijl het in de mensenwereld meestal omgekeerd is :')

Haha, dat is best een goeie vraag!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:51

xTitanic schreef:

Mannen moeten hun zaad zoveel mogelijk verspreidden onder de dames: dus hebben concurrentie, want hoe meer ze bevruchten des te beter. Dus dan is het belangrijk dat je de genen goed laat zien: uiterlijk :) Vrouwen hoeven alleen maar te ontvangen en te baren :+ dus daar wordt minder geselecteerd op de uiterlijke vertoning: een opening, baarmoeder/cloaca oid is al voldoende dus die hebben keus genoeg.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:53

vuurneon schreef:
xTitanic schreef:

Mannen moeten hun zaad zoveel mogelijk verspreidden onder de dames: dus hebben concurrentie, want hoe meer ze bevruchten des te beter. Vrouwen hoeven alleen maar te ontvangen en te baren :+

En alleen maar te baren.
Nou ik ben bang dat je daar ook niet zomaar mee klaar bent :')

vuurneon

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:54

Ligt eraan wat voor dier je bent; de guppy doet het zo even :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:56

Waarom snurken mannen meer EN hard

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:56

In de dierenwereld zijn het vaak de vrouwtjes die selecteren en omdat voortplanting voor de vrouwtjes vaak veel meer energie kost, kiezen zij alleen de best mogelijke partner voor hun nageslacht. Deze partner moet zo fit mogelijk zijn en dat laat het mannetje zien door te investeren in zijn uiterlijk, felle kleuren, onhandige uitsteeksels (geweien etc.) waardoor ze kwetsbaarder zijn voor roofdieren. Als de mannetjes ondanks die onhandige felle kleuren en uitsteeksels weten te overleven zijn zij fitter en sterker dan degene die niet zulke mooie felle kleuren/uisteeksels etc. hebben.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:01

elisa_ schreef:
M_D_H schreef:
waarom zijn mannen het sterke geslacht en wij vrouwen het zwakke?

inderdaad! dat vraag ik me ook af!!!

Geen idee, maar vrouwen hebben een hogere pijngrens als mannen dus eigenlijk zijn we sterker.
Maar mannen hebben meer spier aanmaak iets. kracht zijn ze sterker maar verder niet :Y)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:04

Die antwoorden over voortplanten en etc kon ik mezelf ook al geven, maar toch, still wondering :D

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:06

Of het ooit mogelijk word een springpaard te fokken die zo lenig is als een kat :Y)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:07

vuurneon schreef:

en hoe weet jij dat zo goed? :') :') :') :') :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:08

Ketaki schreef:
vuurneon schreef:

en hoe weet jij dat zo goed? :') :') :') :') :')

Ik ben van guppy gereïncarneerd naar mens :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:10

Mossel schreef:
vuurneon schreef:
Waarom zijn veel mannen watjes als ze een kwaaltje hebben? Kunnen ze echt minder hebben? Of worden ze gewoon graag verzorgd?

Dat was laatst op TV omdat mannen niet kunnen multitasken. Dus als ze ziek zijn kunnen ze zich alleen maar focussen op het feit dat ze ziek zijn.

Het begrip multitasken is al een tijdje geleden ontkracht, niemand kan dat. Ook vrouwen niet :).

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:10

Haha guppy's idd doen het zo maar even :') wij hebben hier ook een aquarium vol, maar gelukkig zijn het soms kannibalen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:12

Hoe komt het dat je bij sommige liedjes kippenvel krijgt?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:12

Sokje_6 schreef:
Mossel schreef:

Dat was laatst op TV omdat mannen niet kunnen multitasken. Dus als ze ziek zijn kunnen ze zich alleen maar focussen op het feit dat ze ziek zijn.

Het begrip multitasken is al een tijdje geleden ontkracht, niemand kan dat. Ook vrouwen niet :).

Toch was het op die manier op tv ;) Imo kunnen vrouwen wel meer dingen tegelijk dan een man ;)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:13

Hoe kan het dat je soms zo'n overgeef boer hebt,maar dan komt er toch geen overgeef?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:15

SienenIvo schreef:
Hoe kan het dat je soms zo'n overgeef boer hebt,maar dan komt er toch geen overgeef?

Het eten komt wek naar boven. Maar niet te hoog. Maar toch heb je die vieze smaak ik je mond

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:16

SindyKaya schreef:
SienenIvo schreef:

Het eten komt wek naar boven. Maar niet te hoog. Maar toch heb je die vieze smaak ik je mond

Dank je wel!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:20

Mossel schreef:
Sokje_6 schreef:

Toch was het op die manier op tv ;) Imo kunnen vrouwen wel meer dingen tegelijk dan een man ;)

Wat mensen mulitasken noemen is niet terecht: wij kunnen maar 1 taak bewust doen (daarom is autorijden en sms'en zo gevaarlijk), maar wel meerdere taken die automatisch verwerkt worden; iets simpels lezen zoals een reclame folder en telefoneren gaat prima samen; lezen is een automatisch proces.

Misschien dat mannen juist hun bewuste denkproces aanspreken bij ziekte en daardoor niets anders kunnen doen dan daarmee bezig zijn :j

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:23

[***] schreef:
En landsgrenzen dan? Wie heeft die ooit getekend?

Ik heb daar een tijdje terug een documentaire over gezien, die ging over hoe ze in Amerika de grenzen van alle staten bepaald hadden. Alleen was het een reeks en ik heb maar twee afleveringen gezien helaas dus er moet nog meer achter zitten. Maar hier wat ik opgepikt heb: Iedereen wou namelijk aansluiting hebben met water zodat er handel gedreven kon worden en dus geld verdient. Hierdoor heb je de meest vreemde vormen doordat de middelste 'groepen mensen' ook bij het water wouden komen dus heb je van die vreemde uitsteeksels. En daarnaast hebben ze onderhandeld en land verkocht of geruild. Iedereen claimde als het ware grond, en uiteindelijk ziet het eruit zoals het nu is. Denk dat het voor andere landen ook wel opgaat dat iedereen aansluiting wou bij de handelsroutes (en dus water), en dat er land geruild/verkocht werd. En natuurlijk oorlogen voeren en zo een goed stuk land opeisen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:30

Waarom schijnt heel vaak de zon als ik de hele dag binnen moet zitten wegens studie of werk. Maar regent het bijna altijd als ik vrij ben... >;)

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:33

Nayomie schreef:
Hoe kunnen we in crisis zitten als er toch alsmaar geld wordt gemaakt?

Tegenover elke cent staat een bepaalde hoeveelheid goud, dat maakt het geld waardevol. Je kunt dus niet eindeloos geld bijdrukken want er is niet genoeg goud om die waarde te vertegenwoordigen. Blijf je bijdrukken dan wordt alles waardeloos.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:34

vuurneon schreef:
Mossel schreef:

Wat mensen mulitasken noemen is niet terecht: wij kunnen maar 1 taak bewust doen (daarom is autorijden en sms'en zo gevaarlijk), maar wel meerdere taken die automatisch verwerkt worden; iets simpels lezen zoals een reclame folder en telefoneren gaat prima samen; lezen is een automatisch proces.

Misschien dat mannen juist hun bewuste denkproces aanspreken bij ziekte en daardoor niets anders kunnen doen dan daarmee bezig zijn :j

Ja, dat bedoelde ik inderdaad! :)

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:27

-
Laatst bijgewerkt door hoi op 19-10-22 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt