Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyenbram schreef:Ik had inderdaad gelezen dat je de evolutietheorie niet afwijst nu je het zegt. Evengoed benieuwd naar je mening over de zwilwrat. En weet ik niet is een straight antwoord. Ik weet het ook niet. Vooralsnog ga ik er wel van uit dat het een teen geweest is, maar ben me ervan bewust dat dit niet is bewezen. Voor zover ik weet. In ieder geval bedankt voor het delen van je visie. In deze post en die ervoor.Zo zou het met de zwilwrat ook kunnen zijn. of daar ooit een teen gezeten heeft? weet ik niet (hebben wij ooit een staart gehad stuitbotje) Maar veranderingen ja hoor!
verootjoo schreef:Dat je die vraag niet wilt beantwoorden, jammer maar oké.Wat maakt dat eigenlijk uit Ik snap niet wat die vraag er toe doet daarom beantwoord ik hem ook niet. Heb me nooit zo verdiept in de theorie over de zwilwrat Vind ik ook niet zo'n relevant onderwerp over het paard.
oji schreef:Wendyenbram, je haalt echt een heleboel dingen door elkaar. Net zoals evolutie en embryonale ontwikkeling. Niet elke verandering (zoals strafmaat) is evolutie, dat is gewoon gedrag en wet en regelgeving die in de loop der tijd of per land veranderen. Iets is pas evolutie als de verandering in de genen van de soort verankerd worden en doorgegeven aan de volgende generatie. Daarbij is de definitie van een soort juist dat er bij kruising tussen verschillende soorten geen vruchtbare nakomelingen geproduceerd worden. Dus dit wordt niet genetisch verankerd en doorgegeven. In dierentuin gefokte dieren overleven niet in het wild omdat het vinden van voedsel hen niet wordt aangeleerd. Pas als de genen om te jagen veranderen, overleven ze niet in het wild en dan is er juist de evolutie voor dat deze dieren dus uisterven. Survival of the fittest...niet survival of the weakest.
schotjes schreef:Nee, ik geloof niet in evolutie theorie. Want waarom evolueren wij dan niet door?? En ik stam liever niet van een aap af...
Eke1 schreef:_San87_ schreef:Zoals sommige slangen die nog rudimentaire pootjes hebben, bijvoorbeeld.
Van alle voorbeelden die er te kiezen zijn... komt zij met de slang![]()
Ricky Gervais over de slang:
[ Video ]
_San87_ schreef:schotjes schreef:Nee, ik geloof niet in evolutie theorie. Want waarom evolueren wij dan niet door?? En ik stam liever niet van een aap af...
Wij evolueren juist door. Zo worden wij steeds langer dan vroeger, hebben alle mensen rudimentaire lichaamsdelen (zoals het staartbotje, de appendix en oorspieren) en stammen we inderdaad niet van de apen af, maar hebben we een gezamenlijke voorouder.
Maar goed, lezen is natuurlijk wel erg lastig.
schotjes schreef:_San87_ schreef:
Wij evolueren juist door. Zo worden wij steeds langer dan vroeger, hebben alle mensen rudimentaire lichaamsdelen (zoals het staartbotje, de appendix en oorspieren) en stammen we inderdaad niet van de apen af, maar hebben we een gezamenlijke voorouder.
Oh sorry had niet alles gelezen haha. Maar komt dat niet gewoon door ook goede medicijnen en dingen enz? (zal wel niet) En hoe zou iedereen dan weten dat dat vroeger niet zo was..
schotjes schreef:Nee, ik geloof niet in evolutie theorie. Want waarom evolueren wij dan niet door?? En ik stam liever niet van een aap af...
_San87_ schreef:schotjes schreef:Nee, ik geloof niet in evolutie theorie. Want waarom evolueren wij dan niet door?? En ik stam liever niet van een aap af...
CK88 schreef:Haha, ik moet wel lachen om 'zoiets perfects als de mens' pfff we zijn juist alles behalve perfect, zelfzuchtige monsters zijn we....
Pletje123 schreef:Nou ja.. je gelooft de theorie of je gelooft er niet in. Net als dat je wel of niet in God gelooft..
Ruga schreef:Pletje123 schreef:Nou ja.. je gelooft de theorie of je gelooft er niet in. Net als dat je wel of niet in God gelooft..
Dat geldt alleen voor gelovigen dus.
Voor de niet gelovigen blijft er over dat je de principes van de evolutietheorie ook gewoon kan begrijpen en ondervragen. Hoef je niets voor te geloven.