Ben ik nou echt zó dom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ben ik nou echt zó dom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:03

lol :') vind je nagellak interessant Tante_trien? :))

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:08

Echt intressant, mneh.. maar vooral leuk, ben graag bezig met nail art :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:09

ach iedereen zijn ding :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:11

Gelukkig wel zeg! :D

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 16:48

Gianti schreef:
hahahahaha,

beweerde laatst nog iemand dat dubai failliet is en in een hele erge economische crisis zit (vergelijkbaar aan griekenland) _O-

Eh tja, uhm. Hoe zeg ik dit? Ik wil je niet in de zeik zitten maar Dubai IS ook zo goed als failliet: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... lliet.aspx

}>
En landennamen schrijf je met een hoofdletter.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:39

muntdrop schreef:
Oeh die zijn klein zeg :o

Ik werk bij de ah en er zijn nu weer allemaal nieuwe mensen aangenomen. Soms vragen ze dus aan mij wat iets nou eigenlijk is (bijv, kakifruit of kousenband kennen veel mensen niet) want de klant wist het ook niet. Dat vind ik dus zo raar, je weet toch zelf wel wat je koopt? :')

En we hebben zo'n lijst met code's aangezien we groente en fruit bij de kassa wegen. En bakbanaan en watermeloen staat dus heel leuk bij de groente? :') Alle andere meloenen en bananen staan dan weer wel bij het fruit.

Een watermeloen is een groente :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:42

lifaya schreef:
ik interesseer me in dieren, dan kijk je oa. animal planet en hoor en zie je de meest interessante dingen. Ik vind hyena's fascinerende dieren :P Net zoals de meeste katachtigen :P

Zelfde hier, en weet je waar het door komt?. Testosteron! Daar hebben die dames zoveel van dat hun clitoris huge wordt, daarom zijn ze ook zeer aggressief en de baas in huis. Link goedje voor dames..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:44

Ja want t is toch geen meloensoort maar een komkommersoort ofzo ? Eb dat al eerder gehoord :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:47

Overigens tips: dingen als 1 tegen 100 kijken! Trivia!!

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:41

Ik voel me echt ontzettend dom als ik lees wat hier mensen allemaal weten van algemene kennis zoals waternoodsramp, columbus, napoleon etc. :') Ik weet dat allemaal niet.. :o

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 22:46

Hoe maak je een stelletje sprakeloze Polen duidelijk dat én het pinautomaat er mee is opgehouden én het bonnetjesapparaat?
Pinautomaat ging stuk toen ze aan het betalen waren..
Ik 'eeehm.. My pinautomaat isn't working.. He doesn't like ING'.. 'And my bonnetjesapparaat is er also mee opgehouden' :')

Sorry.. normaal gesproken kan ik een redelijk woordje engels spreken, maar dit was toch even andere koek.. Je had die hoofden van die Polen moeten zien :+

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:49

Jeempie, ik doe VWO met gemak en ben toch echt aardig slim (oke, dat klinkt echt heel arrogant). :P
Maar die weetjes die iedereen hier zomaar omhoog schudt. _O- De basis van algemene kennis weet ik wel. (darwin, een dozijn enz.) maar verder. pff, echt niet.
En vraag me al helemaal niet naar topo want hoe vaak ik daar ook tienen voor haal, de volgende dag ben ik het weer totaal vergeten :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:50

dan zeg je "Excuse me, you can not pay with debitcard because its not working at this moment" of iets in die richting :') en "unfortunatelly I also can not give you a receive because thats currently not working either" ofzo :')

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 23:03

lifaya schreef:
dan zeg je "Excuse me, you can not pay with debitcard because its not working at this moment" of iets in die richting :') en "unfortunatelly I also can not give you a receive because thats currently not working either" ofzo :')

Ja, dat zou ik nu ook hebben gezegd, maar het was echt heel druk en dan kom ik in het Engels écht niet uit m'n woorden.. Evenals ik het Duits of Frans..
In het Nederlands kan ik dan wel weer t.a.t. lûllen :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:06

xAlice: niet l*llig bedoeld ofzo hoor, maar ik ben toch van mening dat niveau geen ene moer te maken heeft met hoe je algemene kennis is en hoe slim je bent. Zoals je met topo zegt: de dag erna vergeten, dusdan ben je een goede leerling, toch? Het een hoef natuurlijk t ander niet uit te sluiten ;)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:07

lifaya schreef:

Ik zou atm card gebruiken aangezien als een bankkaart (pin) het niet doet doet de creditcard het over het algemeen ook niet :)
maar verder zou ik ongeveer hetzelfde zeggen.

Ik heb jaren achter de douane op Schiphol in 1 van de winkels gewerkt en tja... daar kwamen dat soort dingen ook wel eens voor, zelfs hele kassa's die uitvallen en je moet met rekenmachine en pen en papier verder. Erg leuk als het druk is (vergelijkbaar met zaterdag boodschappen doen in de supermarkt) en het 4.00 's nachts is en je weet dat de helpdesk/technische dienst niet voor 08.00 bereikbaar is :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:08

Ja twijfelde idd tussen debit of ATM :P maar aangezien het hier om een ING pasje ging :P

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:10

lifaya schreef:
Ja twijfelde idd tussen debit of ATM :P maar aangezien het hier om een ING pasje ging :P

yup, maar klanten kennende komen ze met een creditcard als alternatief >.< dus ben je de volgende afwijzing al voor

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:12

Celiien schreef:
xAlice: niet l*llig bedoeld ofzo hoor, maar ik ben toch van mening dat niveau geen ene moer te maken heeft met hoe je algemene kennis is en hoe slim je bent. Zoals je met topo zegt: de dag erna vergeten, dusdan ben je een goede leerling, toch? Het een hoef natuurlijk t ander niet uit te sluiten ;)

geef onmiddellijk toe dat algemene kennis er weinig mee te maken heeft.
Maar hoe slim je bent toch echt wel hoor, anders hoef je echt niet te proberen al die stof te begrijpen en te kunnen toepassen.

Qua algemene kennis bedoel ik juist idd dat het redelijk los van elkaar staat, want hoe makkelijk ik ook leer dat soort dingen heb ik gewoon gemist omdat ik weinig keek naar dingen als jeugd journaal of het klokhuis. en nee, ik las ook de krant niet (nu trouwens wel :P).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:14

Annemiek80 schreef:
lifaya schreef:

yup, maar klanten kennende komen ze met een creditcard als alternatief >.< dus ben je de volgende afwijzing al voor

in schiphol idd, denk dat veel mensen met creditcard betalen, maar een gemiddelde burger zal geen creditcard bij zich hebben denk ik :P ik gebruik hem ook niet buiten Amerika :n alleen als het nodig is bij online shoppen

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:15

Annemiek80 schreef:
xJitskee schreef:
Die mondriaan stond in de Donald Duck laatst. :')

*\o/*
Zie basiskennis pik je 'zomaar' op, hoef je niet persé geleerd te hebben op school, had nl verwacht dat de naam picasso zou vallen :')

Ik herhaal mijn quotje/quootje (hoe schrijf je dat) van gisterenavond nog maar even

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:21

xAlice schreef:
Celiien schreef:

Maar hoe slim je bent toch echt wel hoor, anders hoef je echt niet te proberen al die stof te begrijpen en te kunnen toepassen.

Qua algemene kennis bedoel ik juist idd dat het redelijk los van elkaar staat, want hoe makkelijk ik ook leer dat soort dingen heb ik gewoon gemist omdat ik weinig keek naar dingen als jeugd journaal of het klokhuis. en nee, ik las ook de krant niet (nu trouwens wel :P).

Mwaaah. Ben ik het toch niet mee eens: iemand die goed kan leren, kan t oppikken, en weten hoe t moet. Maar begrijpen waarom Is dan weer een heel anderverhaal, snap je :=

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:27

Celiien schreef:
xAlice schreef:

Mwaaah. Ben ik het toch niet mee eens: iemand die goed kan leren, kan t oppikken, en weten hoe t moet. Maar begrijpen waarom Is dan weer een heel anderverhaal, snap je :=

Maar dat is wel iets wat je moet kunnen op hogere niveau's juist.
Op HAVO bijvoorbeeld (heb alleen ervaring met HAVO/VWO dus neem dat als voorbeeld) leer je voornamelijk dat iets zo is en moet je het inderdaad uit je hoofd leren en zo.
Maar op VWO zul je het ook moeten toepassen en dan moet je toch echt wel weten waarom iets zo is, anders is het echt vrijwel onmogelijk om het regeltje ook op andere situaties toe te passen.

Ik snap je punt trouwens wel, makkelijk onthouden en begrijpen zijn andere dingen. Maar ik vind dat persoonlijk allebei onderdelen van hoe slim je bent.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:33

Citaat:
Hoe maak je een stelletje sprakeloze Polen duidelijk dat én het pinautomaat er mee is opgehouden én het bonnetjesapparaat?
Pinautomaat ging stuk toen ze aan het betalen waren..
Ik 'eeehm.. My pinautomaat isn't working.. He doesn't like ING'.. 'And my bonnetjesapparaat is er also mee opgehouden' :')

Sorry.. normaal gesproken kan ik een redelijk woordje engels spreken, maar dit was toch even andere koek.. Je had die hoofden van die Polen moeten zien :+

lifaya schreef:

De vertaling voor (kassa)bon is toch receipt? Receive is toch ontvangen?

En pinautomaat vertaling is ATM trouwens. ;)

Over het algemeen ben ik erg slecht in Engels spreken en schrijven, maar dit weet ik dan weer wel omdat ik vaak buitenlandse mensen aan de kassa krijg.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:41

Heb ik ook hoor. Sommige dingen denk ik echt.. oh ja dat weet ik eigenlijk ook niet.
Zoals het lopen op het land met schaatsen klünen ofzo? Ja dat wist ik echt niet hoor.
Of hoe hoog de eifeltoren is en dat soort dingen. Dat interesseert me zo ontzettend weinig dat het me niet interesseert.

Ik weet nog barbie's opmerking "Hoe onstaan bergen eigenlijk? Groeien die? " Wist ik ook niet hoor :+