Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:49

Haha dat ziet er wel naar uit idd. Ik zeg er meestal wel wat van, of het moet echt een mini brokje zijn dat eraf is, dan is dat weer zo moeilijk doen :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:57

Hangt er bij mij beetje vanaf, als verder alles goed is, dan vind ik een beetje breuk niet erg. Wel heel bizar dat het gewoon gebruikt word, maar dat terzijde. Vies glas oid ga ik direct mee terug, wat dat betreft heb ik wel lichtelijk smetvrees verschijnselen.

Wij hadden zaterdagavond oa een gezelschap van 6 mensen aan tafel zitten, waarvan 1 een kalfslever had besteld. Meneer vond deze echt te zacht en kon hem bijna prakken. Dus ik terug naar de keuken en dat schijnt wel vaker bij lever voor te komen. Dus voor meneer een nieuwe gebakken, iets doorbakken want dat wilde hij graag en zonder appel in de garnituur. Vrij vlot geregeld allemaal en meneer was echt onwijs blij daarna. Heb nog een aantal complimenten mogen ontvangen over de service.

Netjes opgelost dan toch?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 23:25

Dat is zeker netjes opgelost.

Over dat glas, bij ons slippen er ook wel eens dingen met een hoekje eruit tussendoor. Dit hebben we vooral bij de soepkommen. Als iemand dit aangeeft (zie het zelf soms niet, aparte hoek ik kijk natuurlijk van boven) dan ga ik gewoon een nieuwe halen. Maar die van de foto zou bij ons regelrecht de prullenbak in gaan..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:42

Wat op zich fijn is is dat kommetjes enzo vrij sterk zijn, maar ze breken wel in 1x. Dus er gaan vrij weinig hoekjes vanaf, t breekt gewoon :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:37

Scherfje eraf zeg ik normaal niet zo snel iets van, hoewel ik het niet zo netjes vind. Maar waren laatst bij een restaurant waar ik er wél wat van gezegd heb. Letterlijk AL het aardewerk op tafel was beschadigd, flinke stukken af, hele oren eraf etc. Vond het zeer onverzorgd staan en heb dat ook laten weten. Mevrouw liet weten ervan op de hoogte te zijn en dat er aan gewerkt werd, maar ja, doe dat dan voordat je geen normaal heel servies meer over hebt ofzo :')

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 02:07

Een aantal weken geleden gegeten in een Sushi restaurant. Trouwens geen all-you-can-eat restaurant.

Allereerst werd de bestelling van het drinken fout opgenomen. Hij verstond telkens wat anders (leek wel doof). Uiteindelijk maar achteraan gelopen of hij daadwerkelijk de goede drankjes op had geschreven, had hij niet.
Daarna werd onze bestelling opgenomen. Wel door iemand anders dan die de drankjes opnam, maar dit ging ook al erg moeizaam. We vroegen ons af of hij alles wel goed had opgeschreven, maar we wilde niet weer erachteraan lopen(is het zo moeilijk om een bestelling op te schrijven? }:0 ). Daarnaast hadden we een extra sushiplaat besteld en we hadden gevraagd of deze voor de rest van de gerechten geserveerd kon worden.. Dit zou geregeld worden.
Tien minuten later wordt er een deel van de rest van de gerechten geserveerd. Wij dus uitgelegd dat we nog op de sushiplaat aan het wachten waren welke we als eerste zouden ontvangen. De gerechtjes werden weer mee genomen.
Na een dik uur nadat we besteld hadden, hadden we nog geen sushi ontvangen. Stel je voor; je komt om 8 uur binnen met rommelende maag en om kwart over 9 heb je nog niets te eten gehad. We hebben er wat van gezegd en kregen een slap verhaal, dat er ipv 4 mensen nu maar 2 mensen stonden en dat alles wat minder snel ging. We waren met een stel hongerige mannen, die op den duur wel humeurig werden. We stonden dus net op het punt om weg te gaan, toen de sushi geleverd werd.
Op een keurige tijd erna werden de rest van de gerechten geserveerd behalve één gerecht. Puntje bij paaltje had de ober dit gerecht niet opgeschreven. De eigenaar kwam dus met de vraag of die man ook iets anders lustte. Diegene dacht dus dat, omdat het misgegaan was, hij of wij allemaal wat extra's kreeg/kregen. Uiteindelijk was dit niet zo; hij kreeg wat anders omdat een deel van het gerecht dat hij besteld had op was.
Bij het toetje kreeg ik pas mijn tweede glas drinken, omdat ze in het anderhalf uur of langer dat we daar zaten maar 2 keer hebben gevraagd of we wat wilde drinken. Voor de rest negeerden ze ons, bijvoorbeeld als je wuifde deden ze alsof ze je niet zagen.
Voor de goede orde toch nog maar allemaal wat de drinken besteld om de avond goed af te sluiten.. Besteld één van de mannen een Bailey's voor 5€, ontvangt hij een glas met net 4 kleine slokjes Bailey's. Over dit laatste hebben we maar niets meer gezegd. (We waren het allemaal zat.)
Uiteindelijk hebben we ook nog de volle pond moeten betalen voor deze service. We gaan er nooit meer heen, zonde, want het eten was er wel goed.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 07:50

haha dat kommetje!

Omg.. kan echt niet meer... je hebt voor ijssallons juist van die mooie coupe's van glas enzoo!! :)
Of is dit een bourgondier ... ;-)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:56

Als jullie ergens heengaan waar het echt slecht is zoals bijvoorbeeld bij Wieldop, laten jullie dan later nog iets horen dmv bijvoorbeeld een email of brief? Ik vind namelijk dat een restaurant zoiets best mag horen.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 09:59

absoluut !

wij hebben een keer een high tea gedaan in Apeldoorn. Wij waren echt on-tevreden!
De bediening liep in zo'n MCHammer broek / pyama achtige.
We wilde ipv de carrot cake want die vinden we niet lekker een ander taartje of een extra broodje ofzo... dat kon maar moesten we wel 1,50 per extra ding betalen .... :S

Mail gestuurd dat we het niet echt net vonden hoe ze het hadden opgelost kregen we een mail terug;

We nemen uw klacht erg zereneus en ik zal aan mijn personeel door geven dat ze niet meer in haar pyama naar haar werk mag komen.

Dat was alles... niet eens een excusses of iets.. haha mijn bek viel letterlijk open van verbazing!!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:06

Zijn zaterdag uit eten gegaan in Brugge, was erg lekker! Echte Vlaamse gerechten, de bloedworst was to die for :9
Porties waren groot en alhoewel ik in principe patatjes op m'n bord had liggen vroegen ze ook aan mij of ik frietjes wou. Die kwamen ze gewoon opscheppen vanuit zo'n grote metalen kom (zoals in de echte frietkoten) en frietjes waren er gewoon bij, niet +X-aantal € extra per portie.
De bediening was twee keer iets vergeten: een potje mayo en een nieuwe fles bier maar als we er hem aan herinnerden werd er niet moeilijk over gedaan en kwam hij dat direct brengen.
Het was wat krap maar toch deed hij z'n best netjes uit te serveren.
En als we aangaven wat nog te willen wachten met het dessert mocht dat gewoon, ook had hij netjes onthouden wie er een menu had en wie niet, en wie dus nog een dessertje van de kaart moest kiezen en wie niet!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:08

KimberleyE schreef:
absoluut !

wij hebben een keer een high tea gedaan in Apeldoorn. Wij waren echt on-tevreden!
We wilde ipv de carrot cake want die vinden we niet lekker een ander taartje of een extra broodje ofzo... dat kon maar moesten we wel 1,50 per extra ding betalen .... :S

Mail gestuurd dat we het niet echt net vonden hoe ze het hadden opgelost kregen we een mail terug;

We nemen uw klacht erg zereneus en ik zal aan mijn personeel door geven dat ze niet meer in haar pyama naar haar werk mag komen.

Dat was alles... niet eens een excusses of iets.. haha mijn bek viel letterlijk open van verbazing!!

Omg dat is echt hilarisch.. Ik vraag me af of dat de filiaalmanager was, of gewoon iemand die daar werkt. Als ik zo'n reactie zou krijgen zou ik echt contact opnemen met degene die de baas is daar.. Als het een eigen winkel is dan heb je pech, maar de meeste winkels zijn wel onderdeel van een keten.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:16

Ik vind het ergens wel begrijpelijk dat je extra moet betalen als je wat anders wil, kost natuurlijk extra werk en als je alles kosteloos omwisselt zullen er ook weleens gasten komen die werkelijk alles willen omwisselen.

het personeel in mchammerbroek, kan slordig zijn, kan ook hip staan, denk dat dat meer iets waar de baas op zou moeten letten aangezien het de uitstraling van zíjn zaak is. Vind dit beetje 'n vage klacht, kan je net zo goed zeggen dat je iemands haar/makeup/schoenen niet mooi vind :+

De mail vind ik simpelweg hilarisch, vind het ook een beetje muggezifterige klachten (althans, die hier staan) dus prima op zijn plek :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:26

CoronaLime schreef:
Ik vind het ergens wel begrijpelijk dat je extra moet betalen als je wat anders wil, kost natuurlijk extra werk en als je alles kosteloos omwisselt zullen er ook weleens gasten komen die werkelijk alles willen omwisselen.

het personeel in mchammerbroek, kan slordig zijn, kan ook hip staan, denk dat dat meer iets waar de baas op zou moeten letten aangezien het de uitstraling van zíjn zaak is. Vind dit beetje 'n vage klacht, kan je net zo goed zeggen dat je iemands haar/makeup/schoenen niet mooi vind :+

De mail vind ik simpelweg hilarisch, vind het ook een beetje muggezifterige klachten (althans, die hier staan) dus prima op zijn plek :=

Ik kan het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn :P. Misschien als je bij je reservering had aangegeven dat je geen carrotcake mag/wil/lust dat je dan gratis wat anders had kunnen krijgen, maar k vind het wel logisch dat je niet zomaar op het moment zelf kan besluiten dat je dingen wilt wisselen: het is al gekocht en klaargemaakt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:29

Zaterdag een heel fijne bediening.
Een van de tapasgerechten was paprika gevuld met kabeljauw en dan met kaas overbakken.
Het bleek gevuld met aardappelpuree waar de vis overheen is gevlogen.
Toen we iets wilden zeggen over dit gerecht vulde het meisje ons al aan ''ja er zit nauwelijks vis in hè?''.
Ze vroeg of we iets anders wilden, wij gaven aan dat we daar niet zozeer op uit waren, maar we een geluid naar de keuken wilden laten gaan dat als je iets op de kaart zet, het dat ook moet zijn en daar was ze het wel mee eens. Het stond niet op de rekening +:)+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:12

Ik vind niet dat je kan maken om zo'n mail te sturen :o al zijn de klachten niet helemaal terecht of wat dan ook.
Een serieuze mail met bovenstaande uitleg (alles is al klaargemaakt n.a.v. de reservering en de pyamabroek is huisstijl) had toch op zijn minst normaal geweest.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:15

KimberleyE schreef:
absoluut !

Dt van die vervangende spullen begrijp ik ergens wel... Maar bedoel je 1,50 voor een mini vierkantje? Dat is idd wel een beetje suf :+ Ik zou de volgende keer wat beter informeren wat je krijgt, dan voorkom je dit soort dingen..
En ja uhm, ik zou ook niet willen dat het personeel erbij loopt alsof ze even tussendoor bedienen en daarna weer voor de tv ploffen := Maar alles goed en wel, zo'n manager mag echt niet zo reageren! Iets met klant is koning...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:17

Ik vind die ijscoupe wel erg hoor. Het is niet alleen dat het niet netjes staat, maar het is ook onhygiënisch.
Daar waar het glazuur eraf is zuigt aardewerk vloeistof op....yuk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:18

Magrathea schreef:
En ja uhm, ik zou ook niet willen dat het personeel erbij loopt alsof ze even tussendoor bedienen en daarna weer voor de tv ploffen := Maar alles goed en wel, zo'n manager mag echt niet zo reageren! Iets met klant is koning...

Ja, maar ook een koning moet weten wanneer ze niet moeten miepen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:20

Vjestagirl schreef:
Magrathea schreef:

Ja, maar ook een koning moet weten wanneer ze niet moeten miepen...

Maakt niet uit. Als de klant een klacht heeft is dat gegrond, ongeacht of je er effectief de vloer mee aanveegt en het op het prikbord laat prijken als zijnde grappigste klacht van de maand. Je moet ten allen tijden de indruk geven dat je het daadwerkelijk serieus neemt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:22

Toch denk ik dat je dan als manager maar beter je gast serieus kan nemen. Ook al vind ik een klacht totaal onterecht, ik ga er niet tegenin. Deze manager had beter door de zure appel heen kunnen bijten en zijn excuses aan kunnen bieden en uitleg geven over de broeken bijvoorbeeld. Dan was Kimberley misschien nog teruggekomen. Nu sowieso niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:24

Douce schreef:
Toch denk ik dat je dan als manager maar beter je gast serieus kan nemen. Ook al vind ik een klacht totaal onterecht, ik ga er niet tegenin. Deze manager had beter door de zure appel heen kunnen bijten en zijn excuses aan kunnen bieden en uitleg geven over de broeken bijvoorbeeld. Dan was Kimberley misschien nog teruggekomen. Nu sowieso niet.

Exact. Ik lees hier wel eens dat mensen te horen krijgen 'Nee hoor het is niet koud' of 'Nee hoor hij is niet taai'. Dat doe je gewoon niet. Die klacht is er, of je het nou leuk vindt of niet. Op deze manier je klant voor aap zetten vind ik echt not done.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:28

Mja, ik weet niet. Ik vind dat je, ook in het horeca wezen, geen kruiperige pushover hoeft te zijn. Ik ben het ermee eens dat deze manager beter iets subtieler had kunnen laten weten dat hij vond dat ze zeikt, maar ik vind niet dattie z'n excusses aan hoeft te bieden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:38

Excuses is een uiterste misschien, maar deze reactie is echt totaal het andere uiterste.

Wij lossen trouwens dingen snel op met een drankje van het huis. Is denk ik typisch iets Nederlands?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:45

Maar bij 'kruiperige pushover' denk ik aan iemand die zegt "Goh mevrouw, u heeft volkomen gelijk, u krijgt een waardebon van 10 euro en we gaan het tenue aanpassen!"

Iemand die reageert met "Wat vervelend dat u het zo heeft ervaren, maar u moet begrijpen dat alle producten al zijn ingekocht en klaargemaakt, en dit tenue is nu eenmaal onze keuze en past bij ons restaurant bladiebla" vind ik gewoon netjes laten weten dat je niks met de klacht gaat doen maar het oprecht vervelend vindt voor de klant.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:12

Eens met Danibanani.