Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:23

Edit: blijkbaar is mijn vraag hier ongepast, bij deze verwijder ik de ongepaste vraag
Laatst bijgewerkt door Optiwolk op 18-06-12 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:32

Optiwolk, dit is niet het juiste topic om dit te vragen. Heb getemt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:35

Optiwolk schreef:
Aangezien jullie ervaring hebben met kopen/ verkopen:

Ik zou binnen Nl een pakketje willen verzenden. De grens is niet zover en internationaal verzekerd verzenden, daar doen ze niet aan in België 8)7

Het pakketje is -10kg, verkoopwaarde onder de €200.
Hoe verzend ik dat nu het best (aangetekend/ verzekerd?) en wat kost me dat?

www.postNL.nl staat alles op.

Optiwolk

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:53

Whoa mijn excuses GC.
Zal de post al weghalen :S

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:53

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om andere gebruikers negatief te bespreken, hun persoonsgegevens bekend te maken etc. Daarom zullen een heel deel reacties worden verwijderd. Als er sprake is van een Markttransactie die fout is gelopen, dan kunnen jullie altijd terecht bij de Bezwaarcommissie, meer info daarover hier: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waar_ ... transactie Maar het is niet de bedoeling om zelf een heksenjacht te beginnen. Daarom bij deze het dringende verzoek om de betreffende bokker niet meer te bespreken en je tot de bezwaarcommissie te richten ipv het hier te bespreken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:57

Yasmine schreef:
Het is niet de bedoeling om andere gebruikers negatief te bespreken, hun persoonsgegevens bekend te maken etc. Daarom zullen een heel deel reacties worden verwijderd. Als er sprake is van een Markttransactie die fout is gelopen, dan kunnen jullie altijd terecht bij de Bezwaarcommissie, meer info daarover hier: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waar_ ... transactie Maar het is niet de bedoeling om zelf een heksenjacht te beginnen. Daarom bij deze het dringende verzoek om de betreffende bokker niet meer te bespreken en je tot de bezwaarcommissie te richten ipv het hier te bespreken.

maar het ging niet om een bokker :=
en het is toch logies dat je wilt weten door wie je bent opgelicht? -O-

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:00

nou idd, lekker die struis vogel politiek!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:03

Dan nog is het niet de bedoeling om een klopjacht te beginnen op Bokt. Het is geen struisvogelpolitiek maar een kwestie van het feit dat het gewoon not done is om bankrekeningnummers, woonplaatsen en emails openbaar te maken en te dreigen met dat je haar wel even een bezoekje zal brengen. Je kan zo'n dingen aankaarten bij het beheer van Marktplaats of aangifte doen bij de politie, maar daar is Bokt niet de plaats voor.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:16

ik vind het best logies, begrijp me niet verkeerd Yasmine, ik snap dat jij de regels van bokt na leeft,
maar ik zou ook zo veel mogelijk gedupeerde willen vinden.
hoe meer gedupeerde die naar het zelfde rekeningen nummer geld over hebben gemaakt, hoe meer bewijs er is, hoe groter de kans dat er iets mee gedaan wordt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:46

Yasmine schreef:
Dan nog is het niet de bedoeling om een klopjacht te beginnen op Bokt. Het is geen struisvogelpolitiek maar een kwestie van het feit dat het gewoon not done is om bankrekeningnummers, woonplaatsen en emails openbaar te maken en te dreigen met dat je haar wel even een bezoekje zal brengen. Je kan zo'n dingen aankaarten bij het beheer van Marktplaats of aangifte doen bij de politie, maar daar is Bokt niet de plaats voor.

En het is wel done om mensen maar op te lichten?
Zulke mensen zouden met naam en toenaam plus adres en foto en al op elke site die er maar te vinden is te schande gezet moeten worden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:15

Wat dat betreft vind ik ook dat "criminelen/oplichters" altijd heel erg beschermd worden en de "slachtoffers/gedupeerden" moeten zich in de meest onmogelijke bochten wringen om maar iets voor elkaar te krijgen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:28

Alja schreef:
nou idd, lekker die struis vogel politiek!

bokt altijd, oplichters zijn dikke vrienden met bokt!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:48

Kom op zeg, dat zijn gewoon de regels van Bokt. Open dan een topic op Radar ofzo.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:05

Lees al een hele tijd mee en vind dat jullie gelijk hebben.
Wel een heleboel mensen mogen oplichten maar als daar wat van gezegd of aan gedaan word dan is bokt weer te klein.
Regels zijn regels maar ik vind dat de gedupeerden hier ook recht van spreken hebben.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:07

Tja, je mag mensen kwaad doen, maar niet kwaad over spreken.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:16

Zij mag dus wel mensen belazeren en oplichten maar er wat van zeggen mag niet kom zeg
Ze heeft een heleboel mensen geld afhandig gemaakt en daar mag dan helemaal niets tegen gedaan worden?
Als zij gewoon de spullen had geleverd en geen oplichtster was geweest dan had dit helemaal niet gehoeven.
En had ze niet met met de hele reut op bokt hoeven te staan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:22

Als ze niet met naam en dergelijken op internet had willen verschijnen, dan had ze niet aan die oplichting moeten beginnen. Dat had ze zich vooraf ook wel kunnen bedenken.
Dit is onder anderen een topic waarin dergelijke verhalen besproken kunnen worden. Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar ergens in dit topic, evenals het 1e topic, heb gelezen dat oplichters niet bij naam genoemd mogen worden. Beetje jammer dus ook dat er achteraf wordt gemeld dat "dit niet mag".
Foei dames, niet meer doen! *tik op de vingers*

Na de laatste ontwikkeling te hebben gelezen, kan ik alleen maar zeggen: topwerk dames!
Dat speciale topic hoeft dus niet meer geopend te worden neem ik aan ;)
Laten we hopen dat 'vaderlief' dit op een goede manier zal oplossen zodat madam dit niet nog eens zal doen. En misschien nog belangrijker: dat al het geld weer wordt teruggebracht naar de gedupeerden.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:48

Ik heb Christina/Amber weet ik veel wat een mailtje gestuurd dat ik er zat van ben.
Ga morgen naar de politie, aangifte doen..
als we nou massaal aangifte doen?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:51

ja gewoon allemaal aangifte doen met de gegevens die jullie hebben. dan moeten ze er toch een zaak van kunnen maken?

Sabrina1304

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:53

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem met persoon X uit X (mag blijkbaar geen namen noemen hier).
Kan iemand mij ajb in pb sturen wat jullie weten want ik ben er echt niet goed van.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:55

Jolien87 schreef:
Als ze niet met naam en dergelijken op internet had willen verschijnen, dan had ze niet aan die oplichting moeten beginnen. Dat had ze zich vooraf ook wel kunnen bedenken.
Dit is onder anderen een topic waarin dergelijke verhalen besproken kunnen worden. Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar ergens in dit topic, evenals het 1e topic, heb gelezen dat oplichters niet bij naam genoemd mogen worden. Beetje jammer dus ook dat er achteraf wordt gemeld dat "dit niet mag".
Foei dames, niet meer doen! *tik op de vingers*

Na de laatste ontwikkeling te hebben gelezen, kan ik alleen maar zeggen: topwerk dames!
Dat speciale topic hoeft dus niet meer geopend te worden neem ik aan ;)
Laten we hopen dat 'vaderlief' dit op een goede manier zal oplossen zodat madam dit niet nog eens zal doen. En misschien nog belangrijker: dat al het geld weer wordt teruggebracht naar de gedupeerden.

Staat in de boktregels, zou in dit topic niet genoemd moeten worden :).

En we kunnen nu allemaal blijven mierenneuken dat het niet eerlijk is, kunnen we hier weer een leuk topic van maken?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:01

Ik ben in ieder geval blij dat het wel effect heeft gehad om de naam/namen van deze dame te publiceren. Nu blijkt dat er heel wat meer duidelijkheid over komt en het lijkt er zelfs op dat de zaak wordt opgelost.

Ik ben nu alleen wel heel benieuwd hoe dit verder gaat. Heeft iemand hier nu nog iets van gehoord?

@ sabrina1304: ik heb je een pb gestuurd met een beknopte versie van het verhaal over deze 'zaak'. Toch raad ik je aan om de laatste pagina's door te lezen hierover, dat zal je een hoop duidelijkheid geven.

Ik denk niet dat ik aangifte ga doen, ik mag namelijk van geluk spreken dat ik niet zover ben gekomen dat ik een overeenkomst met haar gesloten had.
Ik kan nog altijd wel een melding doen. Als er inderdaad door anderen ook aangifte is/wordt gedaan, dan wordt deze melding meegenomen in de lopende zaak.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:06

Pff, sommige mensen 8)7

Had gereageerd op een kooitje, stond teab bod en ''doe een leuk bod en hij is voor jou!''. Dus ik doe een bod. Krijg ik een berichtje; Ik vind je bod véél te laag, mijn vraagprijs is 5 euro hoger! :=

Vraagprijs? Veel te laag? :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:07

Daphne__ schreef:
Pff, sommige mensen 8)7

Had gereageerd op een kooitje, stond teab bod en ''doe een leuk bod en hij is voor jou!''. Dus ik doe een bod. Krijg ik een berichtje; Ik vind je bod véél te laag, mijn vraagprijs is 5 euro hoger! :=

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:17

Daphne__ schreef:
Pff, sommige mensen 8)7

Misschien dan ook handig als ze de vraagprijs erbij vermelden;)
Ik vind het ook altijd zo vervelend wanneer je om een richtprijs vraagt, dat je terugkrijgt: 'wat heb je zelf in gedachten?'
Ik bedoel, een verkoper heeft toch altijd wel een bedrag in gedachten.
Bied je te laag, krijg je zonder pardon op je donder van de verkoper. Bied je te hoog, dan zal de verkoper snel akkoord gaan zonder te vermelden dat je eigenlijk ruim boven de vraagprijs zit.
Als ik iets te koop aanbiedt en iemand bied boven de vraagprijs, dan ben ik altijd wel zo eerlijk om te vermelden dat de vraagprijs toch een stukje lager ligt.
Dat vind ik wel zo eerlijk naar de koper toe en dit wordt toch altijd wel gewaardeerd denk ik.
We blijven wel Nederlands natuurlijk ;)