Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:02

Kelly, ook mijn gevoel - onzin -. Ik zou toch kijken voor een nieuwe inmate, voor hem een hele hoop anderen die het wel op prijs stellen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:01

Poeh, laat het maar een lesje wezen hoor, lekker op zoek naar een andere penpal.

Nant

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:38

Woooot ik heb een heel verhaal getypt geeft bokt een error :(

Kelly het eerste wat in mij opkwam was ook onzin. Ik zou net als wat Quest, iemand uitkiezen die het ook verdiend en wel gewoon normaal kan doen en het waardeert.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:35

Voor je post altijd even snel copy paste doen :P

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:45

Ja ik heb er van geleerd :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 00:16

Jup, I know, was ook mijn gedachte! :j

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:58

Nant, waar blijft de foto en heb je al wat gehoord van de gevangenis, of je zijn kadootje mag opsturen?

Ik zit er aan te denken om nog 2 vrouwen te schrijven, althans, een eerste mail te sturen via de site. En dan maar zien wat er weer terug komt. Ik vond het toch erg leuk om te doen en vond ook de reactie en waardering erg fijn om te lezen, daar doe je het per slot van rekening voor.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:06

Ja ik heb zijn supervisor gesproken en die zei dat het idd niet mag om iets naar hen te sturen. Ik kan het eventueel wel via familie doen dat zij het voor hem meebrengen.

Ik heb alleen nog nooit telefonisch of e-mail contact gehad met zijn familie en vind bellen wel het handigste. Moet even over een drempeltje heen en moed bij elkaar rapen. In de e-mail die ze mij ooit hebben gestuurd kwamen ze wel erg leuk en dankbaar over, maar vraag me af hoe ze het zullen opvatten.

Ik heb het schilderij aan mijn broer gegeven tijdelijk, ik ben nog niet bij hem geweest, maar dit weekend wil ik wel even een foto'tje maken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:11

Ik heb heel het topic door gelezen en ben nu toch aan het twijfelen om iemand te gaan schrijven... (is natuurlijk erg goed voor mijn Engels :D)

Maar hoe pakken jullie zo'n eerste brief aan? En sturen jullie meteen een foto mee?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:20

Ik heb gisteren 2 geschreven. Daarin gewoon een korte introductie van mezelf, waar ik vandaag kom en dat ik niet zo goed weet wat je in zo een eerste brief moet zetten. Dat meer ook om de aanzet een beetje te "breken" als het ware... Verder een beetje ingespeeld op de tekst die ze in hun oproepje hebben staan. Ik heb iig geen foto meegestuurd. Misschien doe ik dat als ik een reactie terug gehad heb.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:13

Ik heb ook geen foto meegestuurd en de eerste ronde was een mail. Ook inderdaad met een introductie, ingegaan op profiel en de moeilijkheid van de eerste brief.

Ik kreeg van 1 heel snel een brief terug en daar heb ik een foto bijgevoegd van 1 van mijn honden, omdat ze aangaf van dieren te houden.

Wolken, heb jij mannen of vrouwen aangeschreven?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:26

Nant schreef:
Quest schreef:
Nant, ik hoop voor je dat het lukt, zou voor hem ook wel onwijs gaaf zijn. Heb je al iets in gedachten?

Hoe ben je in contact gekomen met zijn familie eigenlijk?

Ja hij speelt in een bandje en hij speelt basgitaar.. Dus ik wilde een gitaarband (om hem om zijn schouder te hangen) voor hem kopen.

Ik kreeg een e-mail van zijn familie met hun gegevens (tel nr en adres enz). Mijn e-mail adres hebben ze van mijn inmate gekregen. Ben ik wel blij mee want als mijn inmate opeens word overgeplaatst kan ik hem altijd nog vinden via familie.

Zijn ouders hebben een paardenfokkerij met quarters en american saddle nogwattessen.

@Sharoontje: Zouden ze het ook erg vinden als je inmate zit voor iets onwijs banketstaaf? Mijne zit omdat hij iets te veel marihuana bij zich had, je mag in de USA maar een bepaalde hoeveelheid op zak hebben (eigen gebruik) en hij kwam vanuit mexico dus werd al smokkel gezien. Maarja smokkel van twee joints noem ik geen smokkel :') Daar word je niet rijk van. Hij heeft hiervoor 15 jaar gekregen.

een gitaartbandje mag denk toch niet ivm ophangingen en wurgen.
sorry heb me nog niet erg in dit topic verdiept, maar dacht hier eens over na.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:17

@ stalnollie, gitaarband mag wel, maar dan moet ik het opsturen via zijn familie. Het kan gewoon bij zijn gitaar opgeborgen worden.
Mijn inmate zit namelijk niet in een heel strenge gevangenis en mag elke dag een uur oefenen met zijn prison band. Hij werkt ook gewoon enz.

Mijn eerste brief heb ik heel weinig over mezelf verteld. Niet gezegd hoe oud ik was, waar ik werkte enz. Meer over het schrijven opzich, over mijn beesten enz. En ik heb pas na 2 keer een foto gestuurd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:43

aan de andere kant
ben jij meschien iets waar hij heel erg naar uit keek elke dag iets wat hem op de been hield

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:56

shilady schreef:
aan de andere kant
ben jij meschien iets waar hij heel erg naar uit keek elke dag iets wat hem op de been hield

Bedoel je dit tegen mij?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:25

Quest schreef:
Ik heb ook geen foto meegestuurd en de eerste ronde was een mail. Ook inderdaad met een introductie, ingegaan op profiel en de moeilijkheid van de eerste brief.

Ik kreeg van 1 heel snel een brief terug en daar heb ik een foto bijgevoegd van 1 van mijn honden, omdat ze aangaf van dieren te houden.

Wolken, heb jij mannen of vrouwen aangeschreven?

Ik heb 2 mannen aangeschreven. Ik heb gekeken naar de inmates die nog geen post ontvangen en daar iemand uit gekozen die mij het meeste aansprak. Maar zoals eerder ook al gezegd, het lijkt soms wel een datingsite! Mijn mail zal pas 20 augustus verstuurd worden, dus het zal nog wel even duren voordat ze aankomen.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:51

Ik heb net naar aanleiding van dit topic mijn eerste brief geschreven en blijf dit even volgen :) interessant!

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:42

Kijken jullie vooraf trouwens naar wat iemand gedaan heeft en googlen jullie eerst - zodat je, als jullie je er niet in kunnen vinden niet schrijven en een ander zoeken?

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 08:27

Ik heb een man geschreven, door wat er in zijn profiel stond en om de paar dingen die wij gemeen hadden. Ik heb wel nadat ik had geschreven gegoogled maar kon niet zoveel vinden. Ik zou alleen niet met iemand willen schrijven met een moordenaar, verkrachter of iemand op death row.

Bij mijn tweede brief heb ik een foto van mij en mijn paard mee gestuurd.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:51

Ik wil graag gaan schrijven als we verhuisd zijn, dan weet ik zeker dat eventuele reacties op het juiste adres aankomen. :j
Bizar welke straffen daar gegeven worden voor zulke onbenullige dingen eigenlijk..

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:19

De ene die ik geschreven heb is veroordeeld voor 2 voudige moord en zit op DR. Hijzelf houdt vol dat hij onschuldig is. De ander had echt een super aansprekend profiel maar was wel veroordeeld wegens moord, wat hij ook toegeeft gedaan te hebben. Na ff googlen kwam ik erachter dat hij op zijn 16de zijn moeder door het hoofd heeft geschoten....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:22

Wolken ... :\ Weet je het verhaal er ook achter?
Ga je met hem ook schrijven of door zijn moord niet?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:26

Ik vond zojuist een vrouw waarvan het profiel me aansprak, zit ook voor moord. Ik lees nu dat ze de 8 maanden zwangere vriendin van d'r ex-man heeft gewurgd. :\

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:35

Ja hoor, ik wist van tevoren waarvoor ze zitten. Met verkrachters en pedofielen zou ik meer moeite hebben. Ik heb van degene die zijn moeder heeft vermoord het rechtbankverslag gelezen. Hij heeft zelf verklaart dat zijn moeder hem aan viel en een vriendin van zijn moeder had verklaart dat de moeder last had van stemmingswisselingen en agressieve buien. Zijn vriendinnetje verklaarde echter weer wat anders. Tuurlijk denk je dan wel ff van "oliebol", maar iedereen verdiend een 2de kans. Het vroegste wat hij eventueel vrij kan komen is in 2018 en heeft hij er 20 jaar opzitten. Ook geeft hij aan dat hij geen behoefte heeft aan donaties ed omdat zijn familie goed voor hem zorgt. Ik denk niet dat dat het geval zal zijn als hij een totaal geflipte psycho zal zijn. Maar dat weet je ook niet zeker natuurlijk.

Het is sowieso soms te bizar voor woorden. De daden die gepleegd hebben, maar ook het gebrek aan privacy wat ze hebben. Hele verslagen met naam en toenaam zijn online te vinden.

Ik ben wel benieuwd van hoeveel mensen ze brieven zouden ontvangen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:36

Ik kijk af en toe ook rond op de profielen van mensen. (Niet van plan te schrijven, ben nog maar 14)
Vind het toch wel heel apart...
Dan zie je een heel normaal iemand, leuk verhaaltje.
Zit ie vast voor 'Murder' ofzo...
Dan kijk je opeens heel anders naar die gene.