Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:joyce2 schreef:Wat betreft de houdbaarheid van een product, achterop de flesje/potjes/doosjes, staat een heel klein plaatje met een een soort van getekend potje en daar onder staat dan bijv. "6 m" dit betekend dat het product na openen, nog 6 maanden houdbaar is.
Echt? Dat wist ik dus niet. Vroeger zag ik dat wel eens op de tandpasta tube's staan, dan dacht ik dat als je de tube zou leegknijpen dat je er een spoor van 6 meter van kon maken
InekeH87 schreef:En niemand van degenen die dacht dat het 6 meter was heeft het ooit uitgeprobeerd? Dat zou ik namelijk doen als ik zoiets dacht, ik moet dat soort dingen altijd uitproberen.
liberty22 schreef:in het dorp waar ik werk hebben ze een kunstwerk staan op de rotonde en dat zijn vier van die houthakkersbeilen , altijd als ik er langsreed zo een beetje elke dag , kon ik niet snappen waarom dat nou zo was zag er de charme en nut niet van in.
Totdat ik een keer bij mijn moeder in de auto zat en het hardop uitsprak waarom er in hemelsnaam beilen op de rotonde staan toen pas viel het kwartje .Het dorp waar die rotonde zich bevind heet namelijk beilen
Alet schreef:liberty22 schreef:in het dorp waar ik werk hebben ze een kunstwerk staan op de rotonde en dat zijn vier van die houthakkersbeilen , altijd als ik er langsreed zo een beetje elke dag , kon ik niet snappen waarom dat nou zo was zag er de charme en nut niet van in.
Totdat ik een keer bij mijn moeder in de auto zat en het hardop uitsprak waarom er in hemelsnaam beilen op de rotonde staan toen pas viel het kwartje .Het dorp waar die rotonde zich bevind heet namelijk beilen
Helaas, het woord bijlen spel je met een ij en niet met ei...
Maar... het heeft er wel mee te maken:
Vermoed wordt dat de naam Beilen afkomstig is van het woord "bijlloo": een uitgehakte plaats in het bos. In het gemeentewapen staan dan ook twee zilveren bijlen.
calice schreef:Dat er écht geen stop in het midden van een meer zit voor als ze hem leeg willen laten lopen![]()
.
Dit is me jaren wijsgemaakt door mijn vader als we weer op vakantie in Frankrijk waren, tot ik me op een bepaald moment bedacht dat het toch best raar zou zijn.