Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:28

GamblersCup schreef:
Kentaro schreef:
Een andere keer reageer je dan maar niet, wordt het bod verwijderd met reden 'u reageerd niet op mijn bod'.......

Maar da's logisch ;)

Ja, inderdaad.. De bieder in kwestie is niet op de hoogte van jouw geschiedenis van lamme reacties die jij hebt mogen ontvangen :) , dus die kan niet weten dat jij om die reden niet reageert.. ;)

Ja joh, marktplaats... Je kunt er wel een boek over schrijven.. Gelukkig is het niet alleen maar kommer en kwel ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:47

Kommer en kwel... je doet het toch jezelf aan. Als je het zo irritant vindt, dan moet je gewoon niets op MP proberen te verkopen. Zoals ik al eerder zei, er zijn nog steeds ongelofelijk veel mensen die het als een rommelmarkt zien en daar naar koopjes zoeken. Ik denk dat MP ook niet mijn eerste keuze zou zijn als ik ergens rijk van wil worden. En er zijn er nog steeds een héleboel die ook daadwerkelijk de "in de weg liggende spullen" daar voor een habbekrats willen verkopen, weg is weg en je hebt nog een paar euro.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:54

GamblersCup schreef:
Kommer en kwel... je doet het toch jezelf aan. Als je het zo irritant vindt, dan moet je gewoon niets op MP proberen te verkopen. Zoals ik al eerder zei, er zijn nog steeds ongelofelijk veel mensen die het als een rommelmarkt zien en daar naar koopjes zoeken. Ik denk dat MP ook niet mijn eerste keuze zou zijn als ik ergens rijk van wil worden. En er zijn er nog steeds een héleboel die ook daadwerkelijk de "in de weg liggende spullen" daar voor een habbekrats willen verkopen, weg is weg en je hebt nog een paar euro.

Ik probeer ook niets op marktplaats te verkopen?? In het verleden wel eens gedaan.. Soms naar tevredenheid, soms niet. En ik zeg juist in mijn post; gelukkig is het NIET alleen maar kommer en kwel. Heb twee Kieffer zadels gekocht die het geld dubbel en dwars waren en waar ik dus een prima koop aan heb gehad.

Je hebt overal mensen die voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang willen zitten, niet alleen maar bij Marktplaats.

Overigens schrik (en lach) ik wel eens om wat men nog te koop durft te zetten, zoals dekjes waarvan de originele kleur zich laat raden en waar de voering uitkomt :oo

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:06

Het was ook niet naar jou gericht hoor ;) Maar jij gaf het zo mooi aan met "kommer en kwel", heel veel mensen hier zien het duidelijk zo. Maar blijven wel dingen op mp aanbieden. Eigen schuld denk ik dan, en dan nog op die mensen schelden... maar mp is en blijft een veredelde rommelmarkt en je kunt dus rekenen op een laag bod, 1000 vragen etc.

En dat schrikken en/of lachen om wat mensen te koop zetten: dat heb ik ook wel eens. Maar goed, misschien is iemand er voor 1 euro nog heel blij mee... ofzo... :D

Cyntje

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:18

Wij hebben laatst ook onze zolder opgeruimd en spullen op MP gezet. Zou die spullen zelf niet snel kopen zo op MP maar we hebben nog genoeg mensen blij gemaakt voor een klein prijsje!

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:19

Ik heb een bod van 25 euro gekregen op mijn samsung star
ding ziet er nog goed uit maar heeft wel gebruikersdingetjes
Zit lader en oortjes bij
Halfjaartje gebruikt
Nieuwprijs was ong 90 euro

Wat zouden jullie doen

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:42

Ik verwacht niet dat je heel veel voor zo'n telefoon krijgt, dus of doen, of hopen dat iemand anders nog wat meer biedt.. Als ik jou was zou ik even kijken wat de meesten vragen en bieden voor zo'n telefoon op MP :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:54

ligt er ook aan, of het eentje is met of zonder wifi. Ik zou persoonlijk wel meer geven voor een samsung star maargoed (heb er zelf ook eentje, wel met wifi dan)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:33

Een tijdje terug kreeg ik een mailtje van een vriendin met daarin een link van een advertentie op marktplaats. Iemand verkocht zijn hoofdstel en bij de advertentie stond een foto met jawel míjn paard met hoofdstel. Dat paard is van die vriendin die mij mailde geweest, vandaar dat ze mij mailde. Ik heb de verkoper eerst gemaild met de tekst: ik ben niet geinteresseerd in het hoofstel, maar goh wat een leuk paard. Wat voor een is het en wat is de afstamming enzo? Zij een leuke mail terug gestuurd met wat informatie. Daarna heb ik haar toch vriendelijk gevraagd of ze de foto wilde verwijderen omdat dit mijn paard was. Nooit meer wat gehoord, maar de foto was weg!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:39

xDaantjxx schreef:
Zit lader en oortjes bij
Halfjaartje gebruikt

Wat zouden jullie doen

Ik heb ook deze tel erop staan.
Ik wil er €50,- voor hebben.

Maar de mijne is nog zo goed als nieuw dan.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:41

EvitaHitalia schreef:
Een tijdje terug kreeg ik een mailtje van een vriendin met daarin een link van een advertentie op marktplaats. Iemand verkocht zijn hoofdstel en bij de advertentie stond een foto met jawel míjn paard met hoofdstel. Dat paard is van die vriendin die mij mailde geweest, vandaar dat ze mij mailde. Ik heb de verkoper eerst gemaild met de tekst: ik ben niet geinteresseerd in het hoofstel, maar goh wat een leuk paard. Wat voor een is het en wat is de afstamming enzo? Zij een leuke mail terug gestuurd met wat informatie. Daarna heb ik haar toch vriendelijk gevraagd of ze de foto wilde verwijderen omdat dit mijn paard was. Nooit meer wat gehoord, maar de foto was weg!

daar had ik niet eerst leuk op gereageert die had ik meteen een mail gestuurd of ze zo vriendelijk wou zijn heel snel de foto met mij paard van marktplaats te halen :(
zomaar een foto van een ander paard gebruiken ook al gaat het om het hoofdstel kan echt niet :n

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:42

@ EvitaHitalia, hoe kwam die verkoper dan aan die foto? Wat raar! Van internet afgeplukt?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:42

Gerda20 schreef:
xDaantjxx schreef:
Zit lader en oortjes bij
Halfjaartje gebruikt

Wat zouden jullie doen

Ik heb ook deze tel erop staan.
Ik wil er €50,- voor hebben.

Maar de mijne is nog zo goed als nieuw dan.

ik vindt 45,- een nette prijs ;)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:45

@hanny_jelke: Daar zat ik eerst ook aan te denken maar ik was erg benieuwd wat ze op mijn mail zou reageren.
@ anneert: geen idee hoe ze aan de foto is gekomen. Het zal wel van hyves of bokt af komen denk ik.
Ik schrijf trouwens wel dat ik vriendelijk heb gevraagd of ze de foto wilde verwijderen, maar zo vriendelijk heb ik het niet gevraagd hoor.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:00

EvitaHitalia schreef:
@hanny_jelke: Daar zat ik eerst ook aan te denken maar ik was erg benieuwd wat ze op mijn mail zou reageren.
@ anneert: geen idee hoe ze aan de foto is gekomen. Het zal wel van hyves of bokt af komen denk ik.
Ik schrijf trouwens wel dat ik vriendelijk heb gevraagd of ze de foto wilde verwijderen, maar zo vriendelijk heb ik het niet gevraagd hoor.

meschien had ze echt zo een hoofdstel maar er geen foto van en heeft ze het daarom gedaan maar dan nog vind ik het geen stijl een foto is zo gemaakt.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:40

Over de chaps: ze worden vandaag opgestuurd!
Over de tel: kheb hem vp 45 staan met biedingen toegestaan en geen wifi

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:18

Ik snap sommige mensen ook niet echt op marktplaats.
We hadden onze motorjas te koop, €20 geboden en mochten hem komen halen.
Adres etc doorgegeven en tijd afgesproken, bellen ze op de dag zelf dat ze de dag van te voren een andere jas hebben gekocht.

of :

Ik heb mijn springzadel te koop staan, bieden de mensen, stuur je een mail dat je accoort gaat, hoor je helemaal niks meer.. of je zit eerst wekelang met ze te mailen over de preciese datum en tijd voor het passen. Hoor je een aantal dagen niks meer.. en dan hebben ze ineens geen interesse meer..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:31

@ Niekj_Jente
Wat jij met je motorjas had heb ik ook gehad..
Had contact met iemand gehad over mijn thermolaarzen (had meerdere biedingen en reacties).
Toen zou ze vorige week dinsdag komen kijken, tegen de rest gezegd dat ze gereserveerd waren.
Kreeg ik een dag van te voren dat ze ook maar nieuwe laarzen had gekocht, van de rest hoorde ik ook niks meer.
Kreeg gelukkig een paar dagen later een bod van €25,00 (5 euro meer dan die ander ervoor wilde betalen) en heb ze daarvoor toen ook gelijk verkocht.

Maar het is wel verschrikkelijk vervelend..

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:53

Ik spreek altijd even af hoe lang ik ze reserveer.

En als er meer mensen zijn die interesse hebben zeg ik altijd van nou ze zijn gereserveerd tot... 'vrijdag' ik laat u dan even weten of het verkocht is of niet.
Mocht u in tussen iets anders hebben gevonden geen probleem.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 01:53

Heb een nieuwe rijbroek op MP gezet met bieden erbij.
Nieuwprijs is 49,95 euro.
Vanochtend al 18 euro geboden, en die heb ik dus gewoon verwijderd, maar nu was er 10 euro geboden -:(-
hoe serieus willen sommige mensen dat je ze neemt???

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 02:51

tja blijft marktplaats en ondanks hij nieuw is zul je die prijs er echt niet voor vangen.
had die mensen van 18 euro even een mailtje gestuurd met wat jij er graag voor wil hebben.
dan had het bod er meschien nog gestaan en had je geen bod van 10 euro gehad

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:48

hanny_jelke schreef:
EvitaHitalia schreef:

daar had ik niet eerst leuk op gereageert die had ik meteen een mail gestuurd of ze zo vriendelijk wou zijn heel snel de foto met mij paard van marktplaats te halen :(
zomaar een foto van een ander paard gebruiken ook al gaat het om het hoofdstel kan echt niet :n

En als je nu zelf die foto gemaakt hebt of gekregen hebt? Dan wordt er geen foto zomaar gepikt.
Er staat op marktplaats nu ook en advertentie van een meisje die een verzorgpaard zoekt. Vorig jaar mocht ze mijn paard lenen voor een onderlinge wedstrijd in springen en dressuur. De foto's die ik toen gemaakt heb, heb ik haar gemaild. Die staan nu bij de advertentie, zonder overleg. Ik heb er geen moeite mee. Laat haar maar op deze manier een verzorgpaard vinden.
Ik heb hier dus geen moeite mee.
Als je zelf ooit dat paard in je bezit gehad hebt en nog foto's hebt, dan mag je die foto's gebruiken. Het is wat anders als het een foto is die jij recent op internet gezet hebt en die nu zonder overleg hergebruikt wordt voor een advertentie.
Zou toch een mooie boel zijn dat ik geen foto's uit m'n eigen collectie mag gebruiken van een paard wat ik reeds verkocht heb, maar wat ik wel 4 jaar in m'n bezit gehad heb? Ik heb de foto's immers zelf gemaakt of laten maken, en paard was toen ook in mijn bezit.
Als ik net dat ene dekje wat op zo'n foto te zien is te koop aan bied, dan pak ik zo'n foto, ook al is paard misschien verkocht. Kun je er nog bijzetten: paard is reeds verkocht :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:55

HTM schreef:
Heb een nieuwe rijbroek op MP gezet met bieden erbij.
Nieuwprijs is 49,95 euro.
Vanochtend al 18 euro geboden, en die heb ik dus gewoon verwijderd, maar nu was er 10 euro geboden -:(-
hoe serieus willen sommige mensen dat je ze neemt???

Ik vraag voor nieuwe rijbroeken, de HH EZ 12.50 euro, ik raak ze niet kwijt, terwijl de winkelprijs 45 euro is. Ze zijn nog nieuw, kaartjes hangen er nog aan.
Dus voor 18 euro zou ik akkoord gaan.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:00

Ik zou 18 euro ook goed vinden hoor als het verzonden moet worden komt er nog een paar euro bij. Anders kan je het beter in de winkel halen. :')

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:12

Sommige mensen doen zo raar op marktplaats.. echt moe word ik er van.
150 euro bieden voor een paard van een paar duizend, heb je de hele dag niks beters te doen?