Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 16:48

Ik vind het ook ontzettend asociaal dat in de collegezaal iedereen altijd zo ver mogelijk naar achteren gaat zitten, zodat ze kunnen praten... Hoorcollege's zijn niet verplicht, als je er geen zin in hebt, wat doe je er dan nog?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:54

BV (bekende vlaming) die na het eten van de brunch zijn vinger, eerst nog eens goed door de mond gedraaid, vervolgens door alle gerechten. Met als idee: "ik gedaan met eten, iedereen gedaan met eten..." degoutant is het juiste woord...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:01

Vjestagirl schreef:
Ik vind het ook ontzettend asociaal dat in de collegezaal iedereen altijd zo ver mogelijk naar achteren gaat zitten, zodat ze kunnen praten... Hoorcollege's zijn niet verplicht, als je er geen zin in hebt, wat doe je er dan nog?

Ik ga ook altijd wat meer naar achter zitten, niet helemaal achterin, maar op de helft ofzo. Vind het zo vervelend om helemaal vooraan te zitten....Ik zit niet continu te praten, maar wissel idd af en toe wel een woordje met een klasgenoot.... Gaat moe tik zeggen meestal wel over de stof die we bij het college behandelen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:02

Crista schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik ga ook altijd wat meer naar achter zitten, niet helemaal achterin, maar op de helft ofzo. Vind het zo vervelend om helemaal vooraan te zitten....Ik zit niet continu te praten, maar wissel idd af en toe wel een woordje met een klasgenoot.... Gaat moe tik zeggen meestal wel over de stof die we bij het college behandelen...

Ik zit altijd op de 2de of 3de rij, zodat er iig niemand voor mijn neus zit. Maar ik wissel ook wel n woordje met n klasgenoot...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:05

ElineS schreef:
Ik heb nog nooit een Ikea ijsje gehad... Na dit topic heb ik wel het gevoel dat ik die ervaring mis in mijn leven. Ik ga maar eens een ijsje eten bij de Ikea, zeer binnenkort.

Ik heb er ook nog nooit een gehad, en na dit topic weet ik zeker dat ik er nooit een zal nemen ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:09

TS: goed topic!

vorige week, vond ik erg aso:
ik fietste met me moeder en de hond. Me moeder liet even de hond plassen terwijl ik haar fiets vast hield. Een scooterrijder reed achter me, minderde snelheid, en de meerijder gaf me een (harde) klap op me kont, en reed met een hoge snelheid er vandoor...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:10

fresley schreef:
Ik maak het toenet weermee in de aula; een meisje naast mij heletijd roepen naar jongens dat ze lelijk zijn en ect. Komop zeg datjezoiets vind oke. Maar dat je dat uit gaat roepen over de aula. Hoewel je zelf zo onzeker als een ezel bent.. :(

de jongens zullen dan wel het volgende weten/denken: Dit zegt meer over haar dan over hen. ;)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:11

EngeltjeS schreef:
fresley schreef:
Ik maak het toenet weermee in de aula; een meisje naast mij heletijd roepen naar jongens dat ze lelijk zijn en ect. Komop zeg datjezoiets vind oke. Maar dat je dat uit gaat roepen over de aula. Hoewel je zelf zo onzeker als een ezel bent.. :(

de jongens zullen dan wel het volgende weten/denken: Dit zegt meer over haar dan over hen. ;)

Dat weet je niet. Misschien zijn die jongens ook wel onzeker.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:20

Vjestagirl schreef:

Inderdaad! Bij mijn studie zijn de hoorcolleges ook niet verplicht en vaak behandelen ze alleen wat verdieping op de stof en niet echt tentamenstof. De helft van de studenten blijft ook altijd al weg :P

Maar de helft die blijft... Ik kan me daar soms echt aan ergeren. Ze praten gewoon echt keihard of schreeuwen rustig naar drie rijen verderop ofzo. En degenen die college geven (meestal gastsprekers) zijn lang niet altijd assertief genoeg om er wat van te zeggen...

Ik ben ook niet altijd een engeltje moet ik zeggen :P Maar als ik anderhalf uur wil kletsen ga ik wel in de kantine zitten ipv bij een college dat niet verplicht is :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:24

Verplichte hoorcolleges werken gewoon niet. Dan komen de studenten wel, maar iedereen is bezig met andere dingen. Sommigen brengen een laptop mee en gaan rustig youtube video's bekijken (echt waar!!), anderen bespreken hun huiswerk.. en dan nog beledigd zijn als ik vraag of ze dat niet tijdens de pauze kunnen doen. Bij dat college zat ik dus ook altijd op de 2e of 3e rij, want anders kon ik niets meer van de docent horen omdat alles en iedereen andere dingen belangrijker vond.. :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:35

ik zit met college ook altijd vrij ver achteraan, maar dat is omdat ik het vooraan zo vervelend vind kijken, noem het altijd plaatsje nekkramp :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:45

MarJon schreef:
Dat weet je niet. Misschien zijn die jongens ook wel onzeker.

Ik weet wel harstikke zeker dat ze heel onzeker zijn over zichzelf.. Deze jongens worden ook helaas zwaar gepest.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:45

erg triest dat mensen pesten dat vind ik ook zwaar associaal en ben ik zelf een keer bijna aan onderdoor gegaan:(

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:31

Pesten is inderdaad vreselijk! Sowieso mensen opzettelijk veel pijn doen, oplichten etc... :n

Ik heb zelf ook nog wel een asoverhaaltje.. Niet super asociaal, maar toch wel bizar hoe sommige mensen denken!
Wij hebben een Beagleteefje die best wel gezet is. Na een tijdje merkte we toch dattie wel dikker werd dus maar wat minder voer. Bleek dattie kattevoer at bij de buren, beetje apart want dat deed ze anders nooit! Dus dat vonden we al een beetje vreemd.. Nu gaat er bij ons vaak een boer langs met zijn hond die een kilometertje verderop woont. Op een dag vroeg die oudere boer: ''En? Heeftie al jongen?'' Dus mijn moeder was stomverbaasd, dus die vroeg waar de man op doelde. Boer: ''Ja ik heb het wel op de kalender gezet! Mijn hond heeft jullie beagle gedekt!'' Nouuu dan valt je mond ook wel open van verbazing hoor! En ja hoor, paar weken later 12(!) vuilnisbakpups (hond van de boer was een vuilnisbak). En nee, de boer zelf wou er geen, want dat wou zijn vrouw niet hebben.. Maar hij kwam nog wel een keer kijken en zei vol trots dat hij ons toch een paar mooie pups gegeven had die we mooi konden verkopen voor een paar centen!

Alle pups hebben een goed tehuis gevonden, daar niet van. Maar het heeft ons wel geld en veel tijd gekost! Als je ziet dat je hond een andere hond dekt sleur je hem er toch af en ga je er niet bij kijken om het vervolgens op de kalender te schrijven :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:48

Jori_X persoonlijk, had ik die gast laten opdraaien voor de kosten die allemaal zijn meegebracht.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:04

jori_X schreef:
Pesten is inderdaad vreselijk! Sowieso mensen opzettelijk veel pijn doen, oplichten etc... :n

Ik heb zelf ook nog wel een asoverhaaltje.. Niet super asociaal, maar toch wel bizar hoe sommige mensen denken!
Wij hebben een Beagleteefje die best wel gezet is. Na een tijdje merkte we toch dattie wel dikker werd dus maar wat minder voer. Bleek dattie kattevoer at bij de buren, beetje apart want dat deed ze anders nooit! Dus dat vonden we al een beetje vreemd.. Nu gaat er bij ons vaak een boer langs met zijn hond die een kilometertje verderop woont. Op een dag vroeg die oudere boer: ''En? Heeftie al jongen?'' Dus mijn moeder was stomverbaasd, dus die vroeg waar de man op doelde. Boer: ''Ja ik heb het wel op de kalender gezet! Mijn hond heeft jullie beagle gedekt!'' Nouuu dan valt je mond ook wel open van verbazing hoor! En ja hoor, paar weken later 12(!) vuilnisbakpups (hond van de boer was een vuilnisbak). En nee, de boer zelf wou er geen, want dat wou zijn vrouw niet hebben.. Maar hij kwam nog wel een keer kijken en zei vol trots dat hij ons toch een paar mooie pups gegeven had die we mooi konden verkopen voor een paar centen!

Alle pups hebben een goed tehuis gevonden, daar niet van. Maar het heeft ons wel geld en veel tijd gekost! Als je ziet dat je hond een andere hond dekt sleur je hem er toch af en ga je er niet bij kijken om het vervolgens op de kalender te schrijven :+

:oo :oo :oo Het zal je maar gebeuren!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:11

jori_X schreef:

Maar als je zelf niet merkt dat je loopse hond weg is, is ook niet zo handig.
Als honden eenmaal bezig zijn en vastzitten, valt er ook weinig los te trekken. Dan zitten ze muurvast. :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:13

miss_lizje schreef:
Jori_X persoonlijk, had ik die gast laten opdraaien voor de kosten die allemaal zijn meegebracht.

Als de teef zelf is gaan buurten valt er weinig te claimen.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:20

Tsjah, onze hond loopt gewoon buiten hoor als wij thuis zijn. Gewoon op ons erf :j Pas als ze echt flink loops is wil ze nog wel eens weglopen en dan doen we haar een bepaalde periode aan de lijn buiten. De man liep langs ons huis, onze hond was niet naar het huis van de boer oid gelopen!

Miepie77 schreef:
Als honden eenmaal bezig zijn en vastzitten, valt er ook weinig los te trekken. Dan zitten ze muurvast. :+

Klopt! Maar er zit een verschil tussen per ongeluk dekken en het daarna melden. Of het toestaan, thuis de datum op de kalender zetten en niets zeggen :+

En we hebben geen geld gevraagd want echt heel veel heeft het ons niet gekost. Plus, we kregen het de man NIET aan het verstand dat dit niet echt een normale gang van zaken is! Maarja, in 12 pups gaan wel veel uren werk zitten. En achteraf was het heel schattig hoor, maar handig&normale gang van zaken was het niet :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:29

Heb je gelijk in, hij had het even moeten zeggen, als ie het toch gezien had.
12 pups dat is een flink nest zeg!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:36

Narya schreef:
Verplichte hoorcolleges werken gewoon niet. Dan komen de studenten wel, maar iedereen is bezig met andere dingen. Sommigen brengen een laptop mee en gaan rustig youtube video's bekijken (echt waar!!), anderen bespreken hun huiswerk.. en dan nog beledigd zijn als ik vraag of ze dat niet tijdens de pauze kunnen doen. Bij dat college zat ik dus ook altijd op de 2e of 3e rij, want anders kon ik niets meer van de docent horen omdat alles en iedereen andere dingen belangrijker vond.. :+

Ja kan ik me ook zo erg aan ergeren he!
Ik ga liever niet vooraan zitten omdat dan de airco recht op je harses staat en dat is kouddd :brr: het liefst zit ik halverwege. Maar daar begint de 'praatgrens' al zegmaar.. Ik snap echt niet waarom docenten er nooit wat van zeggen!! Als je voor een collegezaal durft te staan durf je toch ook wel even te zeggen 'ja mond even dicht graag'. Er zijn er echt die gewoon standaard spelletjes zitten te doen oid, daar word ik altijd heel erg door afgeleid..
Het is ook niet erg handig als je een beetje laat bent (collegezaal gaat/is meestal 10 minuten voor tijd al open) en alle praters de eerste 2/3 van de zaal al in hebben genomen. En bij een zaal van 250 man wordt het ook al heel snel rumoerig...

Waar ik ook echt niet tegen kan als hier op de campus mensen náást het voetpad op het fietspad gaan lopen, met 3 naast elkaar!? Terwijl er letterlijk een voetpad van 2m breed naast zit!! Ik snap het niet??

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:39

Bij ons hebben we hetzelfde probleem met colleges :j Soms zitten mensen zo uitgebreid te praten en hard te lachen. Ik zeg ook wel eens dat als ze niet willen, ze niet hoeven te komen!

Ook standaard, als er nog ong 3 dia's zijn begint iedereen spontaan zijn spullen op te ruimen wat ook resulteerd in veel rumoer!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:52

Dat iemand tot 4 keer toe onze paarden de weg op probeert te jagen, als ons hek op slot zit doet hij het wel via een ander hek -O-

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:00

Daisies schreef:
Dat iemand tot 4 keer toe onze paarden de weg op probeert te jagen, als ons hek op slot zit doet hij het wel via een ander hek -O-

Wat een idioot zeg!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:03

Miepie77 schreef:
Daisies schreef:

Wat een idioot zeg!

En het erge is.. we hebben 2 stukken land, circa 6 km van elkaar. En als de paarden niet op het ene land staan, doet hij het wel bij het andere land (wat aan een weg grenst)