Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:29

phormicola schreef:
Dat TS er een mening op na houdt die niet echt in goede aarde valt is inderdaad geen reden om te roepen dat ze dan maar geen kind waard is, kom op zeg. Er zijn wel meer mensen met een vreemde mening, mogen die dan ook geen kinderen?

Hopelijk komt ze tot inkeer zodra het kind geboren is, maar ook als dat niet zou gebeuren is dat haar eigen probleem (en dat van het kind als het wat groter is).

Ik vind het ook maar een rare bedoeling hier, maar goed. TS, ik hoop dat je tot inkeer komt.

voor zover ik lees vinden ze haar geen kind waard omdat ze al zegt dat het gedoemd is om te mislukken.

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:29

Tammy_ schreef:
ik ben het oudste kind, en ik ben fotomodel... mijn zusje daarentegen heeft af en toe wel iets weg van een neanderthaler...

_O- _O-

Yunaa

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:09

Haha nou bij mij thuis klopt dat iig niet!
Ik vind mijn broer écht niet lelijk, als ik hem met andere jongens vergelijk... Hij zal niets voor niets horden meisjes achter hem aan hebben lopen, dus dat verklaart ook al wat.
En andersom heb ik dat ook met jongens, dus nee bij ons is dat écht niet zo :)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:14

Ik denk dat knap of lelijk nogal persoonlijk is. De ene vindt mij mega knap de andere vindt mij het lelijkste wijf dat er rond loopt.
Mooi en lelijk wordt bepaalt door de genen dus niet of je nu laatst of eerst wordt geboren.
Ik heb trouwens erg knappe broers en zus en die zijn ouder als mij dus nee de theorie kan gewoon niet kloppen voor meerdere redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:28

dwaallicht schreef:
Hoi jonger zusje :P hihi
je zegt wel wat ik had willen zeggen (maar waarvan ik dacht nee laat ik het maar niet doen.. :o ) zijn wij het als familie tenminste eens ;)

Hahahaha ja! Jij bent hartstikke knap hoor! Maarruh wij komen gewoon uit een knappe familie..... :+ :D

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:37

Ik vind niet dat je een jongen en een meisje kan vergelijken op uiterlijk.
Ik heb een oudere broer, en hij is echt niet lelijk. Hij is niet het type waar ik op zou vallen maar het is een mooie jongen qua uiterlijk (innerlijk ga ik het nu niet over hebben, al is die ook niet slecht).
Ook ik ben niet lelijk. Goed, ik vind mij niet de knapste van de familie (incl nichten) maar ik mag er ook best wezen op mijn manier.

Ik kijk heel anders bij schoonheid bij jongens en bij meisjes. Daarom kan ik het niet vergelijken met elkaar. Omdat ik niet op meisjes val kan ik ook niet gelijkwaardig naar beide geslachten kijken.

Ook is schoonheid een mening (zal ongetwijfeld al 100en keren gezegd zijn). De ene persoon vind ik wel mooi, het andere niet, en iemand anders denkt daar precies andersom over.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:40

Ik val op zowel jongens als meiden, maar vind die twee eigenlijk lastig vergelijken. Natuurlijk, als je een foto van een jongen en een meisje geeft zal ik wss één van de twee leuker vinden. Maar bij broertjes/zusjes, die lijken vaak zo op elkaar, dat is gewoon lastig. Ook bij random mensen (dus geen familie van elkaar) zou ik het moeilijk vinden denk ik... Ze kunnen allebei op hun eigen manier mooi of minder mooi zijn in mijn ogen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:50

Ik dump die foto's niet met, oooh check hoe lelijk mijn zusje is en wat voor n beauty ik ben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zeg niets negatiefs over haar? (al valt er heel veel negatiefs te vertellen maar dat is een heel lang en ander verhaal, en dat staat hier nu even los van)
Ik zeg er alleen bij dat ik mijzelf mooier vind, (en ook dat er anderen zullen zijn die haar mooier vinden!) so what.. echt bullshit dat je dat niet zou mogen zeggen over je eigen familie. Ik vind dat een beetje hypocriet eigenlijk..

Dit heeft helemaal niets met aandacht te maken, en dat ik wil horen dat ik knap of whatever ben, als ik last heb van aandachtstekort ga ik straks wel in mn blote billen de stad in. Denk dat er dan aardig wat ogen op mij gericht zijn, en nee, niet omdat ik zo sexy ben dan, maar omdat het niet vaak voorkomt in het straatbeeld :+ Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie en heb daar echt geen bevestiging voor nodig van anderen hoor. Dus ook niet van de bokkers hier.

Ouders zullen nooit toegeven dat ze hun ene kind mooier vinden of beter of wat dan ook vinden, omdat ze van beide kinderen evenveel houden als het goed is.. maar is dat niet wat hypocriet? Ik houd ook zielsveel van mijn ouders, van beide evenveel, ik kan niemand belangrijker in mn leven ontdekken die meer voor mij betekenen dan mijn ouders.. en toch, toch vind k mn vader knapper dan mijn moeder. Is ze daarmee gekwetst? Nee! Want ze weet ook dat ik vind dat zij weer andere pluspunten heeft ten opzichte van mijn vader. Niet iedereen kan gelijk op gaan in het leven.. Waarom is het zo'n probleem als je foto's laat zien? De foto's weergeven gewoon de realiteit, zoals het is.

Ik post die foto's omdat ik mijn mening geef (ik vind mijzelf mooier) maar de foto's zet ik erbij zodat duidelijk wordt dat niet waar hoeft te zijn, en zodat iedereen kan oordelen en tot zijn eigen mening kan komen. Niet om aan te tonen dat het echt waar is, dat ik veel mooier ben en dat een feit is. Nee, zodat iedereen zn eigen mening kan vormen! Snapt u het nog ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:53

Al zou mijn zus misschien voor sommige lelijker zijn. Wat niet het geval is.
Zou ze voor mij nog altijd mijn mooiste zusje zijn en zo hoort het!
Net zoals je kinderen de mooiste moeten zijn al lijken ze op oempa loempa's

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:57

En wie heeft bedacht dan dat het 'zo hoort' en 'zo moet'?

Vind dat echt bullshit en hypocriet.. sorry hoor. Mijn moeder vind mij echt niet de mooiste omdat ik toevallig haar kind ben, mijn moeder vind echt zat meiden/vrouwen op de wereld veel knapper.
En dat vind ik totaal niet erg, ik kan toch niet in haar ogen de aller aller knapste zijn alleen omdat ik haar kind ben? Ze houd wel het meest van mij omdat ik haar kind ben.. en dat ze dan 1000 anderen knapper vind die niet haar kind zijn kan me geen worst schelen, ze houd toch van mij om wie ik ben :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:58

seabiscuitje schreef:
Wat een ophef zeg..tuurlijk is een mens meer dan slechts een uiterlijk. Maar om meteen te roepen dat de ts niet zwanger had moeten raken, het kind had moeten aborteren of moet laten adopteren..kijk..dat gaat mij weer te ver. Over oppervlakkigheid gesproken..

Sommige mensen zijn van uiterlijk eenmaal knapper dan anderen, dat maakt hen niets meer of minder waard. De ts lijkt een patroon te zien..hierover kan iedereen zijn eigen mening vormen.

In deze wereld draait het toch redelijk vaak om uiterlijkheden..?! Ik vind het ergens wel knap als je jezelf (voor even) los kan scheuren van het taboe niet over anderen te oordelen (en dan heb ik het niet over veroordelen). Gewoon zo objectief mogelijk naar uiterlijkheden kijken..zeker als moeder is het lastig om je van het taboe los te maken..en dat snap ik ook wel. Toch..àls je dat doet..zul je zelf ook tot de conclusie komen dat het ene kind een knapper uiterlijk heeft dan de ander..
De vraag is echter wat je er mee opschiet je dit af te vragen. Pedagogisch gezien zou ik er niet aan beginnen..

De reacties van mensen hier vind ik interessant om te lezen. Voor mij is door dit topic in ieder geval iets bewezen: veel mensen kunnen moeilijk een mening vormen (maar meer nog uitten) over de uiterlijkheden van familie. Logisch wel hoor..we zijn sociale dieren en hebben het idee naasten te kort te doen wanneer wij oordelen over hun uiterlijk.

Conclusie: Ik vind dat de TS het recht heeft om zich dit af je vragen. Dit maakt haar in mijn ogen geen slechte moeder. Dat ze schrijft dat haar kind qua uiterlijk gedoemd is om te mislukken zegt in mijn ogen niets over haar affectie. En dan komen we dus weer op het punt: een mens is meer dan alleen uiterlijkheden.

Tuurlijk niet, iedere moeder die zielsveel van haar kind houd zegt dit soort dingen dagelijks :j Doet nietsssss af aan de affectie voor haar kind :+

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:01

phormicola schreef:
Dat TS er een mening op na houdt die niet echt in goede aarde valt is inderdaad geen reden om te roepen dat ze dan maar geen kind waard is, kom op zeg. Er zijn wel meer mensen met een vreemde mening, mogen die dan ook geen kinderen?

Hopelijk komt ze tot inkeer zodra het kind geboren is, maar ook als dat niet zou gebeuren is dat haar eigen probleem (en dat van het kind als het wat groter is).

Ik vind het ook maar een rare bedoeling hier, maar goed. TS, ik hoop dat je tot inkeer komt.

Ik ben van mening (let op, het is dus een mening :+) dat ze geen kind waard is omdat ze loopt te verkondigen dat het 'gedoemd is om te mislukken'. Sorry hoor, maar dan ben je geen kind waardig als je zoiets over een onschuldig kleine wezentje zegt.

En wat je zegt over dat het haar eigen probleem is... én dat van het kind... Het is juist het laatste wat mij zorgen baart. Het interesseert me geen zier dat TS de hele wereld afzeikt, maar het interesseert me wel als dat kind word groot gebracht met het beeld een mislukking te zijn.
Stel ze word gepest op school... naar wie moet ze dan? Haar moeder? Welnee, die zegt net zo hard dat ze tijdens de zwangerschap al gedoemd was om te mislukken. Djeez.... enig idee wat een impact dat heeft op een kind?
Ik heb zelf flink wat meegemaakt, maar ALTIJD op m'n ouders kunnen rekenen, wat er voor gezorgd heeft dat ik stevig genoeg in m'n schoenen sta om door te gaan. Maar als je dat niet zou hebben....... :n

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:02

Ik ben het helemaal eens hoor met die post van seabiscuitje, al moet ik zeggen dat 'gedoemd te mislukken' in mijn ogen wel erg ver gaat..

Citaat:
mislukking
1) Aanfluiting 2) Afgang 3) Algehele ondergang 4) Blindganger 5) Debacle 6) Echec 7) Fiasco 8) Flip 9) Flop 10) Gefaalde poging 11) Ineenstorting 12) Mislukkeling 13) Misser 14) Misval

Dat ze denkt dat haar kind minder mooi wordt dan een eventuele volgende vind ik geen probleem, dat is tenminste eerlijk en oprecht en ze durft haar mening te geven.. maar mislukking gaat in mijn ogen wel ver..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:09

Ik vind dat dit zo hoort, en dat is mijn recht :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:11

Dat is jouw mening en die mag je zeker hebben :) Maar kun je uitleggen waarom je vind dat dat 'zo hoort' ? Ben ik gewoon erg benieuwd naar! Niets aanvallends ofzo, maar ik vind dat redelijk 'hypocriet'.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:13

Imo hoef je je kind niet de knapste van de wereld te vinden. Knapheid heeft verder toch niks te maken met de mate waarin je van iemand houdt? Ik ken genoeg mensen die ik knapper vind dan mijn vriend, en toch is hij degene van wie ik houd. Dat kan toch hetzelfde zijn met ouders en hun kinderen? Als je van iemand houdt wordt die persoon vanzelf mooi in jouw ogen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:17

Schoonheid is een subjectief gevoel van iemand, die meer dan alleen lichamelijkheden zijn.
En dan komt er inderdaad uit dat als je van iemand houdt die persoon in je ogen mooi wordt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:18

lesilla schreef:
Schoonheid is een subjectief gevoel van iemand, die meer dan alleen lichamelijkheden zijn.
En dan komt er inderdaad uit dat als je van iemand houdt die persoon in je ogen mooi wordt

Ja, maar ik vind iemand op die manier mooi vinden iets anders dan iemand knap vinden. Zo vind ik iemand waarvan ik houd, innerlijk en uiterlijk. Knap kan ik iemand vinden die ik zie op straat en die een leuk koppie heeft. Dus ouders hoeven imo niet per se hun kind de knapste van de wereld te vinden, dat maakt toch niet uit, dat doet toch helemaal geen afbreuk aan hun liefde?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:43

Oke, wat een super vaag onderwerp maar wel iets om over na te denken haha.

Ik vind de oudste zeker niet altijd de lelijkste. Heb 2 oudere zussen en vind het allbei ontzettend knappe meiden.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:48

Ik haal me even een paar gezinnen voor de geest en volgens mij klopt het niet hoor..

Baal nu wel dat ik de oudste ben :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:58

JessAndHope schreef:
Conclusie: Ik vind dat de TS het recht heeft om zich dit af je vragen. Dit maakt haar in mijn ogen geen slechte moeder. Dat ze schrijft dat haar kind qua uiterlijk gedoemd is om te mislukken zegt in mijn ogen niets over haar affectie. En dan komen we dus weer op het punt: een mens is meer dan alleen uiterlijkheden.

Tuurlijk niet, iedere moeder die zielsveel van haar kind houd zegt dit soort dingen dagelijks :j Doet nietsssss af aan de affectie voor haar kind :+[/quote]

TS vraagt zich maar af, wat ze wil en gelukkig wil dat niet zeggen dat het de waarheid is, wat ze zich hier afvraagt. ;)

Ik heb overigens maar een dochter en ze is prachtig <3 ! Ik zou het daarnaast niet in mijn hoofd halen of ooit hebben gehaald om te roepen dat ze qua uiterlijk gedoemd is om te mislukken. Ze heeft o.a. mijn genen, dus dat kan al helemaal niet :D en dat je zoiets alleen al roept over je bloedeigen kind, zegt mij inderdaad een hoop over de affectie voor je (nog ongeboren) kind. :+
Daar word je niet vrolijk van. :n

Ik snap verder ook niet waarom iemand zich hiermee bezig houdt, maar dat terzijde. :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:31

Jaime_ schreef:
Ik dump die foto's niet met, oooh check hoe lelijk mijn zusje is en wat voor n beauty ik ben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zeg niets negatiefs over haar? (al valt er heel veel negatiefs te vertellen maar dat is een heel lang en ander verhaal, en dat staat hier nu even los van)
Ik zeg er alleen bij dat ik mijzelf mooier vind, (en ook dat er anderen zullen zijn die haar mooier vinden!) so what.. echt bullshit dat je dat niet zou mogen zeggen over je eigen familie. Ik vind dat een beetje hypocriet eigenlijk..

Blijkbaar heb je niet zo'n goede band met je zusje.....nog meer reden lijkt mij om haar er buiten te laten en haar niet door middel van deze mening met haar gezicht op internet te zetten. denk niet dat ze dit weet of wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:39

Jaime_ schreef:
Ik snap niet dat mensen het zo'n probleem vinden dat ik mijzelf er beter uit vind zien dan mijn zusje, dat kan toch ? Dat is mijn bescheiden eigen mening.. Waarom is dat zo'n probleem? Ik mag wel zeggen dat ik brad pitt mooier vind dan jan peter balkenende.. maar over mn eigen zusje zou ik zoiets niet mogen zeggen?

Edit: Zo vind k mn pa ook mooier om te zien dan mn ma, en mijn tante weer mooier dan mijn oom.. Niemand die ik daar mee kwets hoor.. uiterlijk is ook niet alles.. waarom wordt daar zo'n probleem van gemaakt? Dat zegt toch verder niets over wie je bent of waar je voor staat?

het ligt aan de situatie, als jouw zusje volmondig kan zeggen ' HA, maar ik vind mijzelf ook mooier dan jou' ... Dan ben ik heel blij voor jullie dat jullie zo'n ego hebben.

Maar als jouw zusje haar hele leven moet horen (van jou) dat zij minder mooi is dan jou.... Of ze leest dit een keer op internet ofo... Lijkt me dat een behoorlijke deuk in haar ego. Vandaar dat ik het niet zo heel erg tof vind als mensen zulke uitspraken doen....

verder is dit: Ik zeg niets negatiefs over haar? (al valt er heel veel negatiefs te vertellen maar dat is een heel lang en ander verhaal, en dat staat hier nu even los van)

ook echt best wel een poedersuiker, en ook best wel negatief gewoon...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:43

Ik heb haar inderdaad niet gebelt om toestemming te vragen.. de foto is wel door mijzelf gemaakt en in mijn eigendom.. de foto is ook gemaakt met haar toestemming en heeft ook een tijd op haar hyves gestaan.. en als je naaktfoto's van jezelf op internet zet, zou je een normale foto op bokt vast niet heel erg vinden..

En mijn zusje hoort niets van mij, ook niet dat k mijzelf mooier vind, dus so what? Ik snap het probleem echt niet hier.. als zij al een deuk in haar ego zou krijgen zal dat niet via mij gaan.. en als ze er problemen mee heeft, moet ze mij daar zeker op aanspreken..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:45

Leuk om te weten Jaime_, maar vind je dat niet een beetje heul erg privé? := :+