Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:38

Discussies over kinderen lopen altijd hoog op om een of andere reden. Zo ben ik een keer veroordeeld dat ik geen kinderen wil, want "wie moet er straks dan voor je zorgen? "(euh, de maatschappij?) Daarnaast kan je niet oordelen als je niet weet wat je mist (dus moet ik dan maar aan een kind beginnen om te zien of ik wat mis of :? )
Ik heb niks met kinderen, ik vind baby's zelfs verschrikkelijk. Daarintegen sta ik regelmatig kids hier op stal even te helpen met opzadelen, pony longeren of weet ik veel. Als ik een kindje van 2 in de winkel achter mama aan zie rennen en t gaat op zn snufferd raap ik het ook op en breng in m bij mama. Echter kinderen die de supermarkt dan weer een speeltuin vinden door met de kleine kinderkarretjes door de hele winkel te crossen ala botsauto, ja, daar erger ik me dan weer wel aan, net als volwassene die midden in het gangpad hun hele hebben en houwen gaan bespreken (geen probleem hoor, moeten ze zelf weten, maar zet je kar dan ff aan de kant ipv de gang te blokkeren).
Mijn irritatie grens ligt niet bijzonder hoog, en dat weet ik ook, maar hey, das toch mijn probleem?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:47

Stef, ik ben zelfs een keer egoistisch genoemd omdat ik geen kinderen zou willen :?
En dan zeg ik ook.
Wat is er nou egoistisch?
Een kind op de wereld zetten en er vervolgens geen tijd voor hebben en het de hele dag maar in een opvang zetten, of gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je geen kinderen wilt omdat dat gewoon niet in je leven past??

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:59

Ik heb ook zeer bewust geen kinderen, en ben altijd achter die keuze blijven staan. Ik vind kinderen wel erg leuk, kan er ook goed mee overweg. Maar dat heb ik met honden ook, en die heb ik ook niet :D

Tot een bepaalde leeftijd werd het vreemd gevonden, en werd ik ook niet geloofd, want ik ben zo leuk met kinderen. Maar op een gegeven moment wordt het toch wel geaccepteerd, en zelfs mijn schoonmoeder staat nu volledig achter onze keuze.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:00

Brrrrrrr, baby's! En het idee dat je zo'n ding eerst moet uitpoepen :\

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:01

Arabesk schreef:
En het idee dat je zo'n ding eerst moet uitpoepen :\

Dat staat mij ook tegen :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:02

Ik werk met pubers, heel leuk en om 15.00h uur zijn ze weer van hun ouders :D

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:03

IKbenEllen schreef:
Arabesk schreef:
En het idee dat je zo'n ding eerst moet uitpoepen :\

Dat staat mij ook tegen :D

Daar moet ik idd ook niet aan denken!
Laatst bijgewerkt door Raja op 09-02-11 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:03

Ik zou liever met kleintjes werken, tot een jaar of 10... dan zijn ze nog heerlijk onbedorven. Als ze geen voetbalplaatjes sparen tenminste :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:11

Ik heb ook een tijd gehad dat ik geen kinderen wilde. Ik zag mezelf gewoon niet als moeder en dan dat leven wat erbij hoorde, dat paste gewoon niet zo bij mij (dacht ik). Tot ik de man ontmoette bij wie ik dat gevoel wel heel sterk had. En toen kwam mijn dochter, gewenst, gepland en inderdaad gekregen (want dat moet je nog afwachten). En ik bleek juist enorme moedergevoelens te hebben. Voor haar dan, want ik ben nog steeds geen type die zich fijn voelt met tig kids om haar heen. :D
Maar mijn eigen kind, tja, dat is gewoon een heel ander verhaal. <3
Meer hoef ik er ook niet, het is goed zo. Als ik een baby zie, ben ik blij voor die ouders, maar het geeft mij ook geen kriebelgevoel van 'oooooooh, ik wil er nog eeeeeeeen!!!'
Welnee, ben blij dat ik die tijd gehad heb, want ik vond het zeer vermoeiend. Maar daarnaast ook heel bijzonder. Ben gewoon blij dat ik het mee heb mogen maken en nu een schat van een dochter heb rondlopen, waarin ik veel van mezelf terug zie.

Overigens heb ik ook vrienden en kennissen die bewust geen kinderen willen. Ik vind dat niet egoistisch, ik vind dat een prima keuze, als je daar zelf achterstaat. Kan me daar ook best wat bij voorstellen. Ik heb wat meer moeite met mensen die bewust niets met kinderen hebben, omdat mijn dochter nou eenmaal bij mij hoort. Zeker nu ik alleenstaand ben (tja, want wat ik wel heb geleerd is dat de liefde voor mijn kind echt onvoorwaardelijk is en de liefde voor een man, tja, dat is helaas een iets ander verhaal geworden).
En natuurlijk ben ik naast moeder nog veel meer in het leven, maar het is nu wel gewoon wat ik ben en daar kan niemand omheen.
Dus keur je mijn kind af, blijf dan zelf ook maar lekker weg. Gelukkig heb ik eigenlijk geen mensen om me heen, die niets met kinderen hebben. Je hoeft er niet dolenthousiast over te zijn, maar je moet wel begrijpen dat ze het allerbelangrijkste in mijn leven is.

En verder vind ik dat iedereen lekker zelf moet weten hoe 'ie zijn/haar leven invult, hetzij met kinderen, hetzij met een carriere, hetzij met een combinatie daarvan of andere dingen, maakt mij niet uit. Zolang je het allemaal maar bewust doet, ervan geniet en anderen in hun waarde laat. Toch?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:16

Idd twiggy!

Ik heb ook absoluut geen hekel aan kinderen in het algemeen.
Het zijn meestal de bijdehante (op een vervelende manier bijdehand ;) ) en brutale kinderen die ik niet leuk vind.

Ik heb ook absoluut geen moeder gevoelens nu, maar wie zegt dat dat niet kan veranderen idd...

Miss over 3 jaar loop ik ook ineens met een baby...
Wie zal het zeggen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:25

Ik heb ook niets met brutale, verwende rotkinderen, maar dat geldt ook voor volwassenen. Dus ik trek dat altijd door naar: Ik heb niets met verwende, nare, onsympathieke, asociale mensen, of ze nou jong of oud zijn. ;)

Moedergevoelens, tja..... Ik had altijd zo'n beeld van 'moeder zijn', die helemaal niet klopt. Ik heb nog steeds een leven naast het moederschap, juist nu nog meer nu ik gescheiden ben :D , haha, het is gewoon wat je er zelf van maakt. En ik heb nog steeds een goed figuur (was altijd bang dat mijn figuurtje er aan zou gaan), maar ik ben juist nog trotser op mijn lijf geworden na de zwangerschap en de bevalling :D. Mijn dochter en ik hebben het supergezellig samen. Onze band is heel close, daar komt niemand tussen (hoop ik, ik moet de pubertijd nog afwachten natuurlijk ;) ), en gelukkig is ze ook nog close met haar vader en dat vind ik ook fijn voor hen allebei.
Ik vind haar komst een verrijking van mijn leven. Maar goed, ik ben ook niet meer zo carrieregericht. Ik ontwikkel me juist ook op hele andere vlakken, maar het is maar hoe je je leven invult, zeg maar.......

Ik zie ook veel moeders en kinderen waar ik voor geen goud mee zou willen ruilen. ;)
Maar ieder zijn/haar ding.

Een hele goede vriend van mij (is mijn grote broer) riep trouwens ook altijd 'IK WIL GEEN KINDEREN' en zijn vriendin idem dito. En toch uiteindelijk ook voor de bijl gegaan en vorig jaar ouders geworden, haha.... En moet je ze nu horen, ik lach me suf en pest hem daar ook mee. :D
En zo zijn er ook mensen die er gewoon echt nooit voor gaan, nou, prima. Mij maakt het niet uit, het is toch hun leven?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:10

Mijn schoonmoeder van 82 gaat verhuizen dit weekend, heeft 4 kinderen, en iedereen doet nu zijn stinkende best om te helpen. Toen hadden we het er wel over: als wij nou op die leeftijd zijn, wie verhuist ons dan? Want onze vrienden zijn dan dus ook bejaard neem ik aan :D
Maar goed, komt tijd, komt raad ;) De neefjes en nichtjes een erfenis voorhouden dan maar denk ik :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:23

IKbenEllen schreef:
Mijn schoonmoeder van 82 gaat verhuizen dit weekend, heeft 4 kinderen, en iedereen doet nu zijn stinkende best om te helpen. Toen hadden we het er wel over: als wij nou op die leeftijd zijn, wie verhuist ons dan? Want onze vrienden zijn dan dus ook bejaard neem ik aan :D
Maar goed, komt tijd, komt raad ;) De neefjes en nichtjes een erfenis voorhouden dan maar denk ik :D

Dan huur je een verhuisbedrijf, je houdt toch geld over als je geen kinderen hebt. :D

Ik vind dit soort discussies altijd vervelend verlopen.
Geen kinderen tegen wel kinderen.
Werkende moeders tegen thuisblijfmoeders.

Als iedereen er nu eens vanuit gaat, dat iedereen zelf mag beslissen wat hij wilt m.b.t. kindereren.

Ik heb wel (grote) kinderen. Mijn beste vrienden (bewust kinderloos) gingen altijd met ons op vakantie, omdat ze geen last hadden van mijn dochters. :D Niet dat het van die lieverdjes zijn, maar ze zijn niet onbeschoft ofzo.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:26

Electra63 schreef:
Dan huur je een verhuisbedrijf, je houdt toch geld over als je geen kinderen hebt. :D

Geld over, waar dan? _O-

Moet wel iets meer geregeld worden, overschrijven bij allerlei instanties, in huis moet van alles gedaan worden, schilderen, stuccen, plus we willen haar niet met grote bedragen geld over straat lopen. Want er zijn ergere gevallen dan kinderen die voetbalplaatjes van d'r willen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:34

Electra63 schreef:
Als iedereen er nu eens vanuit gaat, dat iedereen zelf mag beslissen wat hij wilt m.b.t. kindereren.

Mee eens, maar dat moet wel 2 kanten op. Ik ben heel blij dat jij kids hebt, kunnen die mij straks verplegen als ik kwijlend in het bejaardehuis zit ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 13:34

IKbenEllen schreef:
Electra63 schreef:

Geld over, waar dan? _O-

Moet wel iets meer geregeld worden, overschrijven bij allerlei instanties, in huis moet van alles gedaan worden, schilderen, stuccen, plus we willen haar niet met grote bedragen geld over straat lopen. Want er zijn ergere gevallen dan kinderen die voetbalplaatjes van d'r willen :D

Overschrijven kun je ook als je oud bent zelf. En voor alles wat er in huis moet gebeuren kun je mensen inhuren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:38

Vjestagirl schreef:
Overschrijven kun je ook als je oud bent zelf. En voor alles wat er in huis moet gebeuren kun je mensen inhuren.

Ik denk niet dat je een idee hebt van wat voor impact zo'n verhuizing heeft op een 80+er ;)

Ik zeg ook, komt tijd komt raad, en er zijn ook zat kinderen die het hun ouders maar uit laten zoeken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 13:42

IKbenEllen schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik denk niet dat je een idee hebt van wat voor impact zo'n verhuizing heeft op een 80+er ;)

Ik zeg ook, komt tijd komt raad, en er zijn ook zat kinderen die het hun ouders maar uit laten zoeken.

Ik werk in een bejaardentehuis. Ik help bij verhuizingen van 80+ers. Ook nog wel bij 90+ers en 100+ers. Ik heb een geweldig goed idee van wat voor impact zo'n verhuizing heeft op een 80+er.

De meesten zijn nog prima bij de pinken. Ja, het gaat wat langzamer, en er zullen er zat zijn die het graag door een ander laten doen, maar de meesten zullen het het liefste zelf willen doen. Hun hele leven zelf de regie gehad, dus ook als ze oud zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:45

IKbenEllen schreef:
Electra63 schreef:

Geld over, waar dan? _O-

:D

Ik weet het ook niet hoor. Mijn éne dochter is net het huis uit, maar ik houd nog geen geld over.
En ik ben sinds eind november gestopt met roken (rookte 1 pakje per dag), maar ook daar word ik niet rijk van.
Ik maak nog steeds alles op. :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:41

IKbenEllen schreef:
... en er zijn ook zat kinderen die het hun ouders maar uit laten zoeken.

Ja precies... ik vind het dan ook echt een lousy reden om kinderen te nemen hoor :=

Maar :? ik zie het verband niet zo...

Voetbalplaatjes: brutale snotapen bij de Appie + kinderloze, al dan niet potentiële kinderhaters die zich ergeren -> het wel/niet "nemen" van kinderen om al dan niet goed verzorgd te worden bij 80+ leeftijd :?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:43

Kaja, het is toch juist erg grappig om zo van het ene onderwerp naar het andere te komen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:49

Raja schreef:
Kaja, het is toch juist erg grappig om zo van het ene onderwerp naar het andere te komen...

:D :D :D

Ik heb alleen een deja-vu :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:34

Ik heb een vriendin die in de tweede helft van de 60 zit, ongehuwd, geen kinderen, geen goede gezondheid, weinig geld...... Nou, ik benijd haar niet, hoor, het is niet altijd even makkelijk voor haar. Ze moet altijd hulp vragen van derden bij veel zaken. Gelukkig heeft ze wel wat mensen om zich heen (vrienden, niet zozeer familie, want die wonen in het buitenland of zijn overleden).
Maar ja, kinderen hebben, nee, dat biedt niet per definitie een garantie, want er kan van alles gebeuren, waardoor ze je niet willen/kunnen helpen (mijn dochter kan later bv ook in het buitenland gaan wonen, ken dat soort situaties ook in mijn directe omgeving, om maar een voorbeeld te noemen......).

Ik geloof ook niet dat ik die druk op haar schouders wil leggen later. We zullen zien, hoe ik het dan allemaal doe, ik kan me daar nu nog niet druk over maken. Eerst maar zien dat ik uberhaupt oud wordt, zien we dan wel weer verder. ;)
Het is in elk geval niet de reden dat ik destijds zwanger raakte. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:06

Ik begrijp wat je bedoelt twiggy, maar dat kan toch geen reden zijn om kinderen te nemen?
Als ik naar mezelf kijk, ik zou mn leven op een dusdanige manier om moeten gooien, wat ik helemaal niet wil. Daarnaast zou ik me echt geen raad weten met een kind. Moet ik dan maar een kind nemen om te zorgen dat ik later iemand heb die voor me zorgt?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:37

Nee, Stef, lijkt mij ook een belachelijke reden om aan de kids te beginnen :j . Ken zat kinderen die hun ouders niet meer zien om diverse redenen, dus om er nou van uit te gaan dat je kinderen later voor je zullen zorgen? Dat valt altijd nog te bezien........
Maar goed, ken er ook genoeg die wel een hoop doen voor hun bejaarde ouders, dus het kan wel. ;)

Ik vind dat je kind je bezit niet is, dus je kunt wel zo veel willen als ouders, maar als je kinderen zelf volwassen zijn, zijn ze je in principe niets verplicht. Zo zie ik het. Ik zou het wel heel fijn vinden als mijn dochter later het e.e.a. voor me over heeft, als ik oud ben, hoor, tuurlijk, maar ik vind niet dat ik haar iets kan verplichten. De tijd zal leren hoe onze band tegen die tijd is en of de situatie er naar is. Want je kunt een geweldige band met je dochter hebben, terwijl ze ver weg woont, en dan wordt het lastig om veel voor je ouders te betekenen in praktische zin.

Stef, als jij gewoon geen kind wil, omdat het niet in je leven en niet bij jou past, gewoon niet aan beginnen. Een kind is zo ongeveer de heftigste verandering in je leven, kan ik uit ervaring zeggen. Het is dan toch wel fijn als je het in elk geval graag gewild hebt, dan kun je je beter neerleggen bij de veranderingen. Overigens zijn er ook leuke veranderingen, hoor, niet alleen maar negatieve. ;)
Voor mij is het voornamelijk heel positief geweest, ik wil haar voor geen goud meer kwijt en ik ben blij dat ik dit avontuur aan ben gegaan. ik kan me geen leven meer zonder haar voorstellen..... :)