Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Moontje1991 schreef:Adil18 schreef:En ik zou nooit mijn vlag en paspoort weggooien, waar ik ook zou wonen. Ik ben een Nederlandse, en dat veranderd niet als ik ergens anders ga wonen. Ik ben niet meer of minder dan iemand anders, ik heb alleen een andere achtergrond. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best zou doen om te passen binnen wat er binnen de cultuur belangrijk is, maar ik zal nooit een Ierse, Belgische, Turkse, Deense, Amerikaanse, Mexicaanse of wat dan ook worden. Ik vind het op een bepaalde manier ook arrogant om te denken dat ik dat wel zou kunnen.
Waarom niet als ik vragen mag=
KiWiKo schreef:Hoe zit het dan met je roots als overgrootopa uit turkije komt, overgrootoma uit marokko, opa uit aghanistan en oma uit joeghoslavie... en jij bent derde generatie nederlander......... waar liggen dan je roots????????
KiWiKo schreef:yep stuk voor stuk!!!............. pfffffffff![]()
![]()
Arianna1983 schreef:Hmm... Hoevaak is het niet gebeurd dat Marrokanen Israelische vlaggen verbrandden, Amerikaanse vlaggen, en gingen voetballen met herdenkingskransen van 5 mei? Zijn er een stel mensen die onverdraagzaam zijn naar sommige andere groepen, dan zijn het zij wel!
Nederland moet zo tolerant zijn, dat imo die tolerantiekramp 'eng' wordt. Hier in dit topic valt 75% over mij heen als ik zeg dat ik het idioot vindt als iemand de marrokaanse vlag aan zijn rugzak hangt!
We MOETEN alles maar goedvinden, zo ruimdenkend moeten we zijn, dat er erg wordt geageerd tegen mensen die NIET alles goedvinden...
Over christenen wordt erg vaak lelijk gedaan, ook in de media, die worden vaak afgeschilderd als een stel sukkels. Hoe vaak wordt er niet gelachen om zwarte-kousen-mensen? Ik kom zelf uit die hoek (zit er nu niet meer in) en heb me ook vaak gestigmatiseerd gevoeld. Maar daar maakt niemand zich ooit druk over, tenminste, niet dat ik weet....
Elco schreef:jameyskatje schreef:en dit bewijst dus maar weer. dat wanneer IK ergens tegenin ga het komt 'omdat ik moslim ben' en wanneer alle anderen in dit topic ergens tegenin gaan dan zijn ze gewone mensen, ergens waar ik niet bij hoor.
nee hoor. een eigen mening hebben. of een andere meningen hebben dan de menigte kan een eigenschap zijn. is helemaaaaal niet religiegerelateerd. begrijp je dat?
Ik vind jou altijd ongelovig irritant, misschien dat je dat kan/wil begrijpen..!!! Jij trekt altijd alles mee in je moslim gedachte als iemand het niet eens is met je zeg je altijd ja maar dat komt omdat ik "moslim"ben..Schei daar toch eens mee uit..!!!!
janouk schreef:Ik heb er geen enkel probleem mee. Van mij mogen ze alle vlaggen buiten hangen, die ze willen.
Ik zat te denken:
De Amerikanen hebben ook een Amerikaanse vlag neergezet bij hun eerste bezoek op de maan.![]()
Of hadden zij toch een vlag moeten plaatsen van de Maan.
KiWiKo schreef:hmmmz.......... stel dat opa en oma allang overleden zijn, pappa en mamma zijn nog nooit in het land van herkomst van opa en oma geweest........... en jij ziet alleen maar zwart/wit kiekjes van opa en oma in jongere jaren uit hun land van herkomst..........
dan heb je er nog steeds een binding mee??????? kan het me niet voorstellen :D![]()
Nanna schreef:Ik heb er ook totaal geen problemen mee. Ik kom uit zuid-afrika, en bij het slagen van mijn broer hingen we de zuid-afrikaanse vlag buiten. Met mijn slagen gaat hij ook weer mooi aan de stok!
vikki schreef:Jameskatje, ik denkt dat je tenzij bedoelt ipv mits...