Krips schreef:Heb je GL ook overwogen? Zij passen wel aardig in het rijtje dat je noemt. Zit een beetje tussen PVDA en D66 in. En is niet bang om door te pakken en soms een meer liberaal standpunt in te nemen als dat nodig is. Maar blijft overwegend links.
ja nog niet echt. maar partner lief zit daar wel aan te denken. moet eens alle programma's op mijn gemak gaan doornemen

Niks meer, niks minder..
Van mij kunnen ze allemaal de hoogste boom in. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die dat minder hebben en die wel graag goed willen doen en dus maar zwijgen. 
)
), waar worden die banen van betaald (als er banen gecreeerd moeten worden zal er geld bij moeten en dat is dan weer minder bezuiniging),wat gebeurt er met diegene die geen recht op bijstand heeft na een jaar WW omdat hij/zij een partner heeft die werkt en dan mijn allergrootste zorg: worden mensen die duurder zijn dan het min. loon (de sollicitant in de WW) nog wel aangenomen met zoveel aanbod van mensen die (ondanks opleiding en ervaring) voor een min. loon móeten werken omdat hun jaar WW voorbij is????? Kortom, zal het gevolg van deze maatregel niet zijn dat we állemaal voor een min. loon moeten gaan werken om uberhaupt nog aan de bak te komen?
Als jij nooit (of kort)gewerkt hebt is er géén AOW voor jou. GL verplicht iedereen om te werken en financieel zelfstandig te zijn (en dat ben je als je 70% van het min. loon verdient). Als je je aan deze verplichting onttrekt wordt dat beboet door korten op de AOW. De AOW!! Een van de grootste peilers van onze zorgstaat! Afhankelijk van hoeveel jaren je gewerkt hebt.
)