Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:12

Krips schreef:
Heb je GL ook overwogen? Zij passen wel aardig in het rijtje dat je noemt. Zit een beetje tussen PVDA en D66 in. En is niet bang om door te pakken en soms een meer liberaal standpunt in te nemen als dat nodig is. Maar blijft overwegend links.

ja nog niet echt. maar partner lief zit daar wel aan te denken. moet eens alle programma's op mijn gemak gaan doornemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:19

Ik heb nog steeds geen flauw idee gewoon! Stemwijzer schiet ook niet echt op. Dit weekend heb ik wel een middagje tijd om nog van wat partijen standpunten door te nemen om te zien welke nu echt het beste past bij wat ik wil. Vind het van de PVV vooral jammer dat ze zo hameren op islamisering blabla, volgens mij hebben ze verder wel redelijk goede standpunten over dagelijkse dingen.

pniekepnak

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:33

Ik neig toch het meest naar de SP!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:01

Chubby schreef:
Met 'stad' wordt Geleen niet echt bedoeld, geloof ik ;)

Als het volgebouwd is noem ik het een stad, als er nog veel natuur of akkers te vinden zijn noem ik t pas een dorp :j
Dus Sittard-Geleen is een stad, net zoals Roermond en Venlo en Heerlen, om maar even hier in de buurt te blijven :)

Logisch trouwens dat het aantal PVV stemmers in Rotterdam en Amsterdam lager ligt, in Amsterdam is 40% allochtoon. Rotterdam nog meer dacht ik, toch?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:05

Krips schreef:
Nou. Dat lijkt me toch wel meevallen. Alsof ik als GL stemmer nooit commentaar gehad heb. Ik vind dat het vaak ook wel het aannemen van een soort slachtoffer rol is. Sorry dat ik het zo zeg. Maar ik zie in al deze topics over het algemeen gewoon inhoudelijke reacties op mensen die PVV stemmen. Als je een partij stemt met zo een uitgesproken visie dan kun je verwachten dat daar reacties op komen. GL staat bijvoorbeeld heel erg voor de kilometerheffing en daar komen ook reacties op. Je hoeft je niet aangevallen te voelen wanneer iemand het niet met je eens is.

Ik voel me nergens aangevallen hoor, het was louter een suggestie die ook aannemelijk is! :D Niks meer, niks minder..

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:37

Nee, deze was absoluut niet aannemelijk, gezien je op mijn reactie antwoordde. Ten eerste kom ik niet uit een kring waar we elkaars politieke keuze willen beïnvloeden, maar we er juist over willen praten uit pure interesse. Ik probeer jou nu toch ook niet van je keuze af te houden? Ik denk juist -en zo denken mijn vrienden ook, gezien we het veel over politiek hebben- dat de PVV-stemmers een frisse wind door politiek Den Haag gaan laten waaien. Ik heb zelf ook niks tegen een VVD-PVV kabinet, als dat zo mocht uitkomen. Laat ze maar zien wat ze waard zijn!

Net als Krips krijg ik ook het idee dat jij jezelf in een slachtofferrol duwt. Ja, je krijgt commentaar dat je PVV wil gaan stemmen, omdat deze partij wat een deel van de standpunten betreft extreem rechts vertegenwoordigt. Maar ik stem zelf op een partij die ook ontzettend veel kritiek krijgt. Nou en? Leven en laten leven :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:00

Krips schreef:
Nou. Dat lijkt me toch wel meevallen. Alsof ik als GL stemmer nooit commentaar gehad heb. Ik vind dat het vaak ook wel het aannemen van een soort slachtoffer rol is. Sorry dat ik het zo zeg. Maar ik zie in al deze topics over het algemeen gewoon inhoudelijke reacties op mensen die PVV stemmen. Als je een partij stemt met zo een uitgesproken visie dan kun je verwachten dat daar reacties op komen. GL staat bijvoorbeeld heel erg voor de kilometerheffing en daar komen ook reacties op. Je hoeft je niet aangevallen te voelen wanneer iemand het niet met je eens is.

Racist, marginaal volk, lomp, dom, laag IQ, laag opgeleid, geen verstand enz enz (als ik alles moet zeggen dan ben ik morgen nog bezig).... Heb ik allemaal al gehoord. Slachtofferrol? :(:) Van mij kunnen ze allemaal de hoogste boom in. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die dat minder hebben en die wel graag goed willen doen en dus maar zwijgen. ;) En nog straffer: iemand die uit een vereniging werd (wedstrijdvereniging) gegooit omdat hij op kwam voor het Vlaams Belang. Kruipt die ook in de slachtoffer rol? :+
Geloof me maar, de linkse en midden-partij stemmers weten niet eens wat kritiek is op hun keuze vergeleken met de extreem-rechts stemmers ;)

Hier op bokt werd ik letterlijk gevraagd om het topic aub te verlaten omdat ik het niet vond kunnen hoe ze bezig waren over vlaams belangers. :+ Kreeg nav toen nog een PB van een andere bokker die om dezelfde reden het topic uitgeschopt werd. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-06-10 21:26, in het totaal 3 keer bewerkt

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:04

pvv kwam uit de stemwijzer dus dat doen we maar.
ben het niet met alles eens van de pvv maar wel voor een groot deel.
en ach als mijn marokaanse vriendin pvv gaat stemmen mag ik het ook :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:13

janne schreef:
en ach als mijn marokaanse vriendin pvv gaat stemmen mag ik het ook :o

Kijk dat is nou eens klasse!! Eindelijk iemand die begrijpt waar het bij de PVV om draait en dat is geen geloofsdiscrimininatie.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:25

ze was het vooral een met het zg zero tolerance beleid,en de pvv is ook voor dierenwelzijn,dat gaf ook voor haar de doorslag.
ik hoor hier in mijn omgeving eigenlijk alleen maar dat mensen pvv gaan stemmen.
er zijn ook veel mensen die r niet voor uit durven te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:49

Ik vind van de PVV heel veel goed, voor mij is alleen de focus op islam etc een nadeel. Want eerlijk, ze hebben verder best goede ideeen (soms alleen wat rot hoe ze het willen realiseren, maar goed met de juiste samenwerking kan het dan best wat worden). En daarom twijfel ik of ik wel op zo'n partij wil stemmen. Als ze die focus er niet zo op hadden liggen denk ik dat heel veel meer mensen erop zouden stemmen. Wil me dit weekend ook verdiepen in TON, die zijn volgens mij ook wel to the point.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:56

Krips schreef:
Maar ik zie in al deze topics over het algemeen gewoon inhoudelijke reacties op mensen die PVV stemmen. Als je een partij stemt met zo een uitgesproken visie dan kun je verwachten dat daar reacties op komen.

En weer helemaal met je eens (wordt toch eng :P)
Helaas wordt er op die inhoudelijke reacties niet erg inhoudelijk ingegaan, of er komen mensen bij die idd PVV-ers (maar ook GL-ers) in de pan gaan hakken met oneliners.
Ik ben juist erg benieuwd waarom jullie níet op GroenLinks willen stemmen. Wat is er dan mis mee? En dan inhoudelijk, met partijpunten en al, en niet "ja het is te theeleuterig" want daar kan ik niks mee :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:58

Heino heb gisterennacht nog een bericht gepost waarom ik groen! in België een slechte partij vind. ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:59

Mja maar ik heb het over GroenLinks. Ik kan me niet voorstellen dat die partijen volledig overeenkomen inhoudelijk en heb eerlijk gezegd weinig zin om me te verdiepen in Belgische partijen :o

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:58

Moet zeggen dat Femke Halsema vanavond (nu) bij Nova érg sterk is...

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 01:36

Ffortuna schreef:
Misschien komt het omdat ik ook nauwelijks mensen ken die Henk of Ingrid heten :Y)

Oh? >;) ;)

Heino schreef:
Ik ben juist erg benieuwd waarom jullie níet op GroenLinks willen stemmen. Wat is er dan mis mee? En dan inhoudelijk, met partijpunten en al, en niet "ja het is te theeleuterig" want daar kan ik niks mee :)

Ik weet nog steeds niet wat ik ga stemmen (dacht SP te stemmen, maar ben daar niet meer zo zeker van) en ik weet dus ook niet óf ik GL uitsluit. Maar...,neem nu de WW. GL wil deze verkorten naar één jaar, waarvan het eerste half jaar 90% en het tweede half jaar 80% van het laatstverdiende loon. Als je na dat jaar nog steeds geen baan hebt, wordt je gegarandeerd een baan tegen min.loon aangeboden. Door een hogere werkkorting is dat min.loon ook nog eens zo'n €80,00 hoger dan nu. Dit klinkt mij als muziek in de oren: bezuinigen op WW én op bijstand, super! Ook voor de betroffenen is het een voordeel lijkt mij. En diegenen die liever níet willen werken en lekker uitkering trekken pak je ook aan. Driedubbel voordeel dus.

Maar waar komen al die gegarandeerde banen vandaan (als je maar 5 banen te vergeven hebt, kun je er geen 10 creëren toch? :?), waar worden die banen van betaald (als er banen gecreeerd moeten worden zal er geld bij moeten en dat is dan weer minder bezuiniging),wat gebeurt er met diegene die geen recht op bijstand heeft na een jaar WW omdat hij/zij een partner heeft die werkt en dan mijn allergrootste zorg: worden mensen die duurder zijn dan het min. loon (de sollicitant in de WW) nog wel aangenomen met zoveel aanbod van mensen die (ondanks opleiding en ervaring) voor een min. loon móeten werken omdat hun jaar WW voorbij is????? Kortom, zal het gevolg van deze maatregel niet zijn dat we állemaal voor een min. loon moeten gaan werken om uberhaupt nog aan de bak te komen? :?

En dan de AOW: iedereen mag in de AOW na 45 dienstjaren; de bouwvakker die op 17-jarige leeftijd begonnen is kan van z'n AOW gaan genieten met 63 jaar. +:)+ Op 67-jarige leeftijd mag iedereen. Top!! Hier kan ik me helemaal in vinden. :j
En dan lees ik het volgende: AOW moet opgebouwd worden. -O- Als jij nooit (of kort)gewerkt hebt is er géén AOW voor jou. GL verplicht iedereen om te werken en financieel zelfstandig te zijn (en dat ben je als je 70% van het min. loon verdient). Als je je aan deze verplichting onttrekt wordt dat beboet door korten op de AOW. De AOW!! Een van de grootste peilers van onze zorgstaat! Afhankelijk van hoeveel jaren je gewerkt hebt. :\
En áls je dan je leven lang gewerkt hebt en AOW en pensioen krijgt, verwacht GL ook nog een bijdrage van je. Ik zie de bui al hangen: "Goed zo! Jullie hebben 45 jaar gewerkt, jullie hebben beide een pensioen opgebouwd, jullie hebben een eigen huis dat jullie netjes afgelost hebben én jullie hebben ook nog eens een extra spaarpotje kunnen aanleggen. Jullie hebben zó goed voor jezelf gezorgd, dat jullie helemaal geen AOW nodig hebben. Bedankt!" +:)+
En daar sta je dan als nette staatsburger die nooit een cent bijstand of WW ontvangen heeft, die z'n huis netjes afgelost heeft en daardoor een boel HRA misgelopen is en die altijd hard gespaard heeft om 'later' samen lekker te kunnen genieten. -O-
Maar misschien zie ik het nu héél somber en helemaal fout, dus GroenLinks-stemmers...overtuig mij!!!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 02:13

SP!!!!! die zijn tenminste redelijk over uitkeringen en zorg

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 04:16

Uit de stemwijzer kwam PVDA, dus ik denk dat ik daar maar op stem (al zou ik niet weten of ik op Bonaire kan stemmen := )

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 06:22

Groen links, omdat ze genuanceerd en menselijk en sociaal kunnen blijven nadenken (waarden die voor mij erg belangrijk Zijn)in deze harde maatschappij. Imo een partij die op lange termijn denkt, populischtische uitspraken niet nodig heeft om inhoudelijk sterk te zijn. Ik vind het jammer dat zij het hier in Nederland zo werkt; dat hoe harder je roept, hoe meer belangstelling men voor je krijgt.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 08:55

celticpony schreef:
. Ik vind het jammer dat zij het hier in Nederland zo werkt; dat hoe harder je roept, hoe meer belangstelling men voor je krijgt.

dat is toch met alles zo , hoe harder je roept des te meer aandacht je krijgt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:13

Ffortuna schreef:
Nee, deze was absoluut niet aannemelijk, gezien je op mijn reactie antwoordde. Ten eerste kom ik niet uit een kring waar we elkaars politieke keuze willen beïnvloeden, maar we er juist over willen praten uit pure interesse. Ik probeer jou nu toch ook niet van je keuze af te houden? Ik denk juist -en zo denken mijn vrienden ook, gezien we het veel over politiek hebben- dat de PVV-stemmers een frisse wind door politiek Den Haag gaan laten waaien. Ik heb zelf ook niks tegen een VVD-PVV kabinet, als dat zo mocht uitkomen. Laat ze maar zien wat ze waard zijn!

Net als Krips krijg ik ook het idee dat jij jezelf in een slachtofferrol duwt. Ja, je krijgt commentaar dat je PVV wil gaan stemmen, omdat deze partij wat een deel van de standpunten betreft extreem rechts vertegenwoordigt. Maar ik stem zelf op een partij die ook ontzettend veel kritiek krijgt. Nou en? Leven en laten leven :)

Ik heb voor zover ik kan zien ook niet gezegd dat in jouw kringen mensen beinvloed worden op hun politieke keuze. :) En nee, het klopt dat jij mensen niet van hun keuze af wil houden, maar er zijn daarentegen wel een aantal mensen in dit topic die het wel willen :) Ze zullen er overigens niet in slagen, maar dat is een ander verhaal :P

Nogmaals was puur een mening, een constatering die ik hier op bokt zie. Je hoeft hem natuurlijk niet te delen.. :P

Je moet alleen wel uitkijken waar je mensen van beticht. Ik zit niet in een slachtofferrol, dat is iets waar jij mij in wil plaatsen in dit geval omdat het lekker makkelijk is om te roepen. :) Als je mijn manier van discussieren kent inmiddels weet je dat ik wel tegen een stootje kan, persoonlijke aanvallen gewoon negeer en zelf nooit persoonlijk word, dat is niet mijn stijl.

Dus nee, ik zit niet in een slachtofferrol, zet dat idee gewoon uit je hoofd! :D Dan kunnen we ons weer tot de discussie beperken ipv tot 1 persoon :)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 03-06-10 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 09:24

Houden we het wel gezellig
iedereen stemt toch anders hoor, dat heet vrijheid van meingsuiting he.
laat iedereen stemmen wat tie wil
dat je het er niet mee eens bent dat mag maar niet gaan lopen wel/nieten
Laatst bijgewerkt door Nadia op 03-06-10 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:27

Saffire, ik heb mijn post helemaal aangepast, zou je deze willen aanpassen ook? :) Ik zag zelf ook al in dt het beter te verwoorden was :)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 09:32

je zegt het nu toch aanpassen hoeft toch niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:03

Tallie: ok, maar dan kwam het op mij zo over.

Insun: ik was al benieuwd of je dat zou lezen, moest ook meteen aan jou denken, hahahaha.