http://familymatters.ncrv.nl/familie-rijnders
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renske_ schreef:Heftig verhaal van jou, en ook van je moeder...
Herkenbaar ook helaas.
Fijn te horen dat het nu goed met je gaat!
Maar, en ik bedoel dit beslist niet aanvallend, waarom wil je wel op tv en alles, terwijl je zo slecht in je vel zit/zat jezelf lelijk vindt enz
Er zijn zoveel klinieken waar je goede hulp kan krijgen zonder op tv te komen, zowel samen met je moeder als individueel, kan zelfs ook een paar maanden intern worden behandeld met af en toe een weekendje thuis, maar bv dagbehandling kan ook zodat je school enz gewoon door kan gaan.
Ik zit zelf al zo'n 15 jaar midden in jouw situatie(niet ik zelf maar wel met ons gezin) en zij zouden nevernooit hiermee op tv willen komen, sowieso niet vrijuit kunnen en wíllen praten voor een camera...sterker nog camera's zijn jarenlang angstvallig ontweken want een foto was al teveel..iets simpels een winkel inlopen of een volle kamer ingaan lukte niet eens altijd!
En het probleem openbaar maken was ook uit den boze, alles ontkennen en kop int zand steken, anders werd je(iig op zn minst in je eigen gedachten) nóg raarder aangekeken op straat/school/enz en durfde ze helemaal niet meer naar buiten
Via hun 'lotgenoten' hoor ik dat dus ook heel vaak, dus juist in combi met anorexia snap ik de camera niet zo goed.
Maargoed het heeft voor jou gewerkt ondanks of dankzij de camera, en daar gaat het om
Hoop dat je dit positieve gevoel kan vasthouden!