Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:56

Ik had woensdag wel een hele eerlijke klant :j
Jongetje van een jaar of 11,12 kocht 2 dezelfde dingen ( wat weet ik niet meer ) .
Dus ik sla het aan en zeg ; 2,80 asjeblieft, dus hij kijkt bij zijn geld en zegt ; dat klopt niet hoor mevrouw het moet 3,80 zijn.
Dus ik nog denken dat ik een fout heb gemaakt en kijk nog eens op het scherm, maar zie toch echt 2,80 staan.
Dus heb hem gezegt dat hij een eerlijke jongen was maar het toch echt 2.80 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:02

Aah dat is lief <3

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:03

Judith_ schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Weet niet of dat zo werkt, je begint namelijk ook elke dag of week opnieuw met tellen. En ze had kunnen vragen of ze een andere dag de kaas kon komen omruilen.

Dat had zeker gekund. En als het 'goede' mensen waren achter de kassa was een bonnummer niet eens nodig geweest. Beschimmelde kaas, vervelend kan om geruild worden. (Dat je naar de winkel moet komen lijkt me logisch, de kaas kan moeilijk op de post gedaan worden... ) maar het had absoluut niet diezelfde dag gemoeten. Even bellen dat de kaas niet goed is, dat je graag een ander wilt maar vandaag niet meer in staat bent om te komen zou goed genoeg moeten zijn. De kaas had dan ook prima op een andere dag geruild kunnen worden. Die opmerking er achter aan bij het snijden van een groter stuk had imo weer niet gehoeven inderdaad :=

Bij ons gebeurt dit regelmatig (dan niet beschimmelde kaas :P, maar mensen die iets een andere dag willen omruilen). Wij schrijven dan gewoon een briefje met de naam en hangen dat aan de kassa. Nooit problemen mee gehad :)

Vjestagirl...sorry, ik ben schuldig. Maar hier is het altijd zo druk dat je serveerster moet zoeken en ze dan niet wil storen met een vraag om een stoel. Volgende keer zal ik het vragen :Y)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 19:05

Ik pak ook wel eens een stoel, maar vraag dat dan even aan degene die verder aan dat tafeltje zitten.. En meestal ruim ik hem ook weer op. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:19

Dat je een stoel pakt is niet erg, maar het is wel onhandig als je die in een looplijn zet, of als je die wegpakt van een tafel of een groep tafels waar gereserveerd op staat. Zeker die gereserveerde tafels zijn vaak uitgeteld, en als het druk is moet ik dus nog een keer opzoek naar voldoende stoelen.

Het zou zo fijn zijn als mensen ff kijken waar ze gaan zitten voor ze er gaan zitten. Zo zat er van de week iemand op 1m afstand van onze kassa (met daarnaast ons drank uitgifte loket), recht voor de deur van het restaurant waar wij steeds in en uit lopen. Dan vraag ik me echt af wat mensen denken als ze daar gaan zitten.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:23

Vjesta: Zo hebben wij een hoek van de bar waar wij de drank uit geven , Hangt een bord boven met : AFHAALBALIE VRIJHOUDEN

En dr gewoon voor gaan staan en zitten, En als je ze wegstuurd nog beledigd zijn ook :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:28

Specials schreef:
Vjesta: Zo hebben wij een hoek van de bar waar wij de drank uit geven , Hangt een bord boven met : AFHAALBALIE VRIJHOUDEN

En dr gewoon voor gaan staan en zitten, En als je ze wegstuurd nog beledigd zijn ook :+

Tuurlijk. Want zij moeten toch ook ergens zitten.

Zo hebben wij regelmatig het binnenterras (het restaurant) gereserveerd voor groepen. Maar ja, als het regent houdt dat in dat mensen niet binnen kunnen gaan zitten. Hadden we op aaaaalle tafels bordjes gereserveerd staan, behalve op 1 tafel in de hoek die we neerzetten als cadeautafel en waar geen stoelen aan staan. En dan toch nog stoelen pakken die aan de gereserveerde tafels staan om daar te kunnen gaan zitten. En dan boos worden als je ze wegstuurd. Of boos worden als je geen binnentafel hebt. Ja, sorry, dat is ook niet mijn keuze...

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:10

Wat grappig om dit zo te lezen!,
Ik ga dit volgen :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:46

Teruglezen is best grappig, maar het meemaken éeeeecht niet :=

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:21

Ik had van de week ook een erg lollige (vooral de blikken van mijn collega's die erbij stonden hahaha)

*de telefoon gaat*
Ik ben even ik
en de andere kant van de lijn is even Ander

Ik: neem de telefoon op.
Ander: Booooonnnjoooouuuuur, Jeeee suuuiiiisss .... van Supeeeeer de boooeeer Etteleur (ofzoiets)
Ik: *trekt een heel vreemd gezicht*... uhu, ja goedemiddag :D
Ander: Jaaaaa, je spreekt met een collega en ik moet je even wat vragen als dat kan?
Ik: Nou, ik ben benieuwd
Ander: Is er een Jamin in de buurt?
Ik: Nee meneer, we hebben geen jamin in de buurt
Ander: Okee, en een andere snoepwinkel?
Ik: Enkel een kleintje, maar naast dat het wel lekker is, is het niet echt een bijzonder winkeltje.. wel grappig.
Ander: OuiOui.... iieeeek denk dat ik jou moet geloven, want je klinkt zo vlot en ik ben nu bij jou.
Ik: *kijkt steeds waziger* Oh, nou dat is gezellig dat u hier bent
Ander: Non Non Non, iiieeek ben niet bij jou, maar heb jou aan de telefoon.
Ik: Okee, ja dat klopt inderdaad.
Ander: Iiieeek moet dat weten voor de concurrentie (hij belde vanuit een supermarkt....)
Ik: okee, nou ik hoop dat u er iets aan heeft.
Ander: Jazeeeeker. Nou, werk ze nog eeeeennneeee Merci et Au revoir
Ik: *denkt uhu*

Dus ik leg die hoorn neer en kijk nog net zo wazig naar die hoorn waarna werkelijk alle collega's in mijn buurt mij aangapen onder het mom van 'wtf was dat'. Dus ik vertel ze het verhaal en we liggen met zijn alle dubbel van het lachen :P.

Ik weet nog steeds niet wat het moest voorstellen, maar grappig was het wel. Ws iemand die gewoon een grap wilde uithalen ofzo.

Het moge trouwens duidelijk zijn, dat ik bij 'normale' mensen en vragen de mensen uiteraard gewoon netjes te woord sta :P.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:56

Specials schreef:

Hehehehe.

Die plekken hebben we ook met bord "Alleen personeel".
Als een gast vertikt om weg te gaan worden alle bestellingen aan hun doorgegeven.
* Drie bier, twee wit een ijs. een rooie en een ice tea*
En als ze het nog niet door hebben de bestelling nogmaals doorgeven met SPOED!
Ik wacht al 30 seconden, pauze hou je maar in je eigen tijd.
Werkt dat ook niet luid over de bar schreeuwen "We hebben een buitenlander hier!
Hij kan geen Nederlands lezen!"
Da's meestal de laatste hint.
;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:38

Hahahahahah geweldig. Wat ook leuk is, is een propvol terras, waar je drankjes op staat te nemen bij de ene tafel, dan snel naar het loket om de drankjes voor een andere tafel te halen, doekje hier, rietje daar etc etc etc. En dan mensen die 2 sec zitten en beginnen te zwaaien en 'joehoe' roepen en weet ik het wat. Ik heb je écht wel gezien, kom er zo aan. Of mensen die hun kinderen sturen om aan het loketje te bestellen...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:27

ik mocht bij 1 van de bedrijven waar ik stage heb gelopen gewoon de mensen negeren die joehoe riepen, dan ging mn leidinggevende zelf heen := hihihi.. Of zeggen... vervelend he.. dat je altijd moet werken als andere mensen vrij zijn... *glimlach* nee hoor valt wel mee :(

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:27

"Joehoe!!" en zwaaien = achter je kijken, niet begrijpend schouder ophalen en verder lopen.
Met de vingers knippen = snel naar ze toelopen en vragen "Hoe ziet uw hond er uit?
Oow, geen hond. Dan bent u straks aan de beurt." en weglopen.
Op de bar met geld tikken = voor ze staan en wachten tot ze gaan bestellen, dan onmiddelijk onderbreken met "Ik hoorde net morse maar nu is het weg".
Gast leeg aankijken en weglopen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:37

Je hebt gelijk... helaas mocht ik dat nooit zonder toestemming doen :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:37

slokkie; dát noem ik pas niet klantvriendelijk, als ik bijv. al 10minuten sta te wachten voor het betalen en de ober oid zal zo naar mij toekomen, ja bekijk het dan even lekker.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:39

Met vingers knippen en "joehoe" roepen vind ik onbeleefd, maar met geld op de bar tikken doe ik ook. Meer omdat ik altijd muziek in m'n hoofd hoor en 't ritme altijd tot uiting breng, maar dan nog wil ik niet zo behandeld worden. :n

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:43

Ik ga dus nooit naar het cafe/restaurant waar slokie werkt, laat dat even duidelijk zijn. Ik ben een klant, ik betaal je salaris en wil dan wel vriendelijk behandeld worden. Als ik al 10 minuten mijn hand opsteek naar serveersters dan wil ik wel geholpen worden en dan roep ik idd Joehoe.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:21

Ik ben het wel met jullie eens, maar voor wat hoord wat naar mijn mening. Als klanten zéér onbeleefd 'Joehoe' gaan roepen of naar me met hun vingers zouden knippen zou ik ook niet staan springen om te gaan helpen. Als ze daarentegen me even aan zouden tikken en vragen van 'joh we zitten al een tijdje, maar er is nog niemand geweest, kunt u ons misschien helpen?' is het al een hele andere kwestie, dan zal ik daar mijn verontschuldigingen voor aanbieden en zo snel mogelijk tijd vrijmaken voor deze mensen en ze uiteraard vriendelijk te woord staan ;) Voor de duidelijkheid: Ik werk zelf niet in de horeca, maar dit is hoe ik het zie ;)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:58

Vandaag:

“Ik wil even doorgeven dat ik zwanger ben. Tja, ik was helaas te laat om het weg te laten halen.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:59

:roll: Spontaan medelijden met het kindje in haar buik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:06

Glitch schreef:
Vandaag:

“Ik wil even doorgeven dat ik zwanger ben. Tja, ik was helaas te laat om het weg te laten halen.”

Vertelde een klant dat? :?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:09

Het gaat om mensen die a la minuut geholpen willen.
Verder kijken dan de pen lang is.
:P

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:34

Ffortuna schreef:
Glitch schreef:
Vandaag:

Vertelde een klant dat? :?

Ja, dat vertelde een klant. Je wilt niet weten wat klanten allemaal vertellen. Ik had net nog iemand aan de lijn: ''Ja, mijn moeder gaat deze week dood. Kan ik dan meer geld krijgen?''

8)7

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:35

Wat een rare mensen. :oo