Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:59

Jordy_ schreef:
Zo er zit hier weer wat leven in. Ik woon nu een maandje samen met mijn beste vriendinnetje, en we hadden gezegd 25 euro per persoon per week. Nou was dta blijkbaar wel erg ruim, en hebben we dat terug geschroefd naar 20 euro per persoon per week. 40 euro per week dus. Vorige week hadden we een voorraad drinken, vlees , eten voor een week, koekjes e.d en we waren nog geen 40 euro kwijt, deze week zijn we nog maar 25 euro kwijt, dus dta gaat lekker zo :) Wij doen de grote boodschappen bij de aldi maar hebben een aantal producten (melk, boter e.d) die we bij een andere super halen, de boni of de ah. :) komt allemaal prima uit zo. Dus 160,- euro per maand voor 2 personen en een hondje :)

ik vind het knap dat je het red met €40!!!!!
Eet je wel elke dag vlees enzo??
Want ik vind het echt weinig hoor hihi

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:07

Ik ben het aan het bijhouden. En ik moet zeggen dat het me meevalt. Vorige week was ik rond de € 35, - kwijt. Maar die week daarvoor was het € 65, - ... Toen had ik één dag in de week drie mee-eters en niet eens onwijs uitgepakt qua koken. Maar dat tikt dus wel lekker aan. Ik woon trouwens alleen. In het weekend eet mijn vriend mee, de ene keer betaalt hij en de andere keer betaal ik :).

eekhoornerik

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:49

Ik had dus vorige week vrijdag voor 38,- euro boodschappen gedaan en ik denk dat ik met al het eten etc. langer ga doen dan 1 week.
Zit nu op de woensdag en ik heb nog heel heel heel veel in de koelkast en vriezer liggen :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:22

Ik vind het altijd wel een giga verschil als je alles lekker vers kookt, of ff gauw spaghetti met gehakt en groenten. Ik eet toch wel veel liever een lekkere verse salade, met verse ingrediënten, geen kant en klare dingen.. als je dan een avocado en een meloen ofzo koopt ben je al gauw duur uit..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:30

Ligt eraan wat je in de salade doet, ik heb gister een verse spinaziesalade gemaakt met uitgebakken spekjes, champigons, geitenkaas en cherrytomaatjes.
Champignons had ik nog over uit een Indiase curry (met verse ingredienten) die ik het weekend gemaakt heb en bladspinazie was in de aanbieding voor 1,-.

Heb nu nog een halve zak spinazie, geitenkaas, halve courgette (gebruikt in de curry) en spekjes over. Ga hier morgen weer iets lekkers van brouwen (wat dat weet ik nog niet).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:11

Tip: courgette en komkommer hou je langer goed als je ze helemaal in aluminiumfolie verpakt :)*

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:30

Of in een krantje :j.

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:37

Vind het erg knap als je met 2 personen voor 40-50 euro rond kunt komen per week én wat dan ook nog gezond is....
Als je elke dag macaronie eet red je dat natuurlijk wel, maar lijkt me niet zo gezond....

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:21

Voor 50 euro kan ik makkelijk gezond en goed koken hoor ;) Gaat prima! Ik ben er meer verbaasd over dat mensen echt verschrikkelijk veel geld kunnen uitgeven p.w. aan eten.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:26

Hoe kan dat nou? Zit net een hele verhandeling te schrijven...alles weg!

Het kan best hoor, voor weinig geld de week rondkomen. Groot inkopen, veel hergebruiken, weinig vlees eten en vriezer als je beste vriend zien!
Vandaag heerlijk gegeten voor een minimaal prijsje: een potje capucijners, twee uitjes gesnipperd en uitgebakken, bakje (biologische) spekjes uitgebakken, zelfgemaakte appelmoes uit de vriezer, een restje spinaziesalade van gisteren én een flinke schep piccalilly (standaard in de koelkast): slank, gezond, errug lekker en heel goedkoop! :Y)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:32

mja dat is dan wel goedkoop maar zoiets vind ik dan echt geen avond eten.
ik moet tohc wel iets meer van vlees hebben. gehakt of kip in iets vind ik prima maar alleen spekjes telt niet (dat zit bij ons alleen in de salade als we aardappelen sla vlees eten. ik hoef niet van alles duur te hebben maar ik hou wel van lekker, en dat gaat boven mijn wens om goedkoop te eten.
als ik echt niet meer zou rond kunnen komen dan zou ik wel besparen op mijn eten gewoon omdat het denk ik toch best een makkelijk punt is om te besparen (al had ik dat aan het begin van dit topic net echt gedacht )

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:38

Maar efaa wat noem jij dan weinig?

Zoals ik zeg, van 50 euro eten wij elke dag vlees (ja ik kan niet zonder) aardappels/rijst/pasta en groente. Chips hebben we ook altijd wel net als iets lekkers.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:43

Maar Eefa, wie zegt dat ik niet van lekker eten hou? Ik geef alleen aan dat het zeer goed mogelijk is om goedkoop én lekker te eten (en de definitie van lekker is voor iedereen anders). Ik eet in toprestaurants - en dan bedoel ik ook echt top, maar ik kan net zo goed genieten van zoiets simpels als capucijners met spekjes...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 01:13

Ik vind spekjes door een gerecht (toevallig vandaag ovenschotel witte kool met spekjes gegeten :9 ) prima, ik kom uit een vlees-familie (en verkoop het ook) maar ik hoef niet elke dag een lap vlees hoor :n
En mijn vriend gelukkig ook niet!
Als je iets lekker maakt mis je het nieteens, vind ik.

Dorothea: ik had in de vakantie ook een soort chili con carne met capucijners gemaakt voor mij en de (2) mannen, nou het was vechten hoor! MMMMMMM :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:26

efaa schreef:
ik hoef niet van alles duur te hebben maar ik hou wel van lekker, en dat gaat boven mijn wens om goedkoop te eten.
als ik echt niet meer zou rond kunnen komen dan zou ik wel besparen op mijn eten gewoon omdat het denk ik toch best een makkelijk punt is om te besparen (al had ik dat aan het begin van dit topic net echt gedacht )

Hoe weet je nou of dat niet lekker is? Probeer het eens en zie maar of je er genoeg aan hebt of niet :)
Ik eet zo af en toe ook vegatarisch als er een vegatariër komt eten of ik daar ga eten, maar mis dan niet het vlees hoor. Ik eet dan zalig en zit echt vol :9

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:02

ons huishouden bestaat uit 2 volwassenen en 1 kind, en we geven ongeveer rond de 200 euro uit aan per maand boodschappen :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:16

efaa nee bedoel echt 2 weken. we kopen voor iedere dag vlees. maar omdat het per 4 verpakt is. gooien we 2 stukken vlees in de vriezeren eten die de week erna op.
2x in de week het zelfde vind ik niet lekker namelijk...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:12

Geen vlees eten is wel goedkoper :). Vooral in restaurants heb je altijd het goedkoopste menu.

en vlees is ongezond, slecht voor het milieu, en beestachtig voor de dieren. Ik hoop dat iedereen die dagelijks vlees eet zich ervan bewust is dat je medeverantwoordelijk bent voor het in stand houden van de bio-industrie... Sorry, ik kon het niet laten.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:13

volgens mij loopt daar een ander topic over dani, is totaal off topic hier..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:16

Daarom eet ik veel wild, mooier scharrelvlees bestaat niet :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:23

Ik hoef niet elke dag een stuk vlees op mijn bord, maar ik vind het wel erg lekker.
Die opmerking van Dani negeer ik ook maar even...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:24

Mjam, wild :9 Alleen niet echt praktisch voor de dagelijkse kooktoer, geen tijd voor :n

40 euro boodschappen voor 2 personen voor één week moet best te doen zijn, als je tijd hebt (en moeite wilt doen) om de aanbiedingen door te spitten bij verschillende supermarkten en niet elke dag superdeluxe wilt eten.

Kapucijners met spekjes zijn trouwen echt :9 <3

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:28

Ik ben blij dat mijn vriend niet zo veel eisend is qua vlees, geen flubbertjes en geen droog vlees.
Maar hij houdt enorm van het goedkope vlees, slavinkjes, gehakt dat soort dingen :j

Gisteren dus 4 koteletto's en 4 varkensfiletlapjes (gemarineerd) gekocht voor 5 euro :j
Dat verpak ik dan even per twee en gaat zo de vriezer in.

Ik hou echt de folders in de gaten. De aldi en de AH zitten naast elkaar en de C1000 hebben we in het dorp en daar koop ik dan echt de aanbiedingen :j Soms ook weleens extra zoals met Pasen e.d. maar daarom heen doe ik toch echt geen overbodige en luxe producten kopen :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:29

Oh en gisteren hebben we een zak aardappels van 25 kilo gekregen omdat mijn vriend bij een aardappelboer aan het werk was geweest :+ Scheelt toch weer en kunnen we weer een paar weken mee vooruit :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:32

Equimotion schreef:
Daarom eet ik veel wild, mooier scharrelvlees bestaat niet :D

Ligt eraan of je het zelf geschoten hebt... Maargoed dat is een andere discussie.

Het kan inderdaad nogal wat schelen ja, om aanbiedingen af te gaan.
http://www.voordeelmuis.nl daar kan je aanbiedingen van alle winkels vergelijken.

Aardappels hou ik nooit lang goed :?