OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GaitMonster

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:45

Ik zal maandag toch met mijn oude ov moeten. De winkels zijn hier niet open, dus ik kan ook niks bekijken en opladen etc.

Maar ik denk ook dat het allemaal gaat mislukken met die hele ov-chipkaart.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:03

GaitMonster schreef:
Ik zal maandag toch met mijn oude ov moeten. De winkels zijn hier niet open, dus ik kan ook niks bekijken en opladen etc.

Maar ik denk ook dat het allemaal gaat mislukken met die hele ov-chipkaart.

Ik ook, ik heb nog geen eens een studenten chipkaart :\

Schijt hem stiekem wel voor volgende week hoor :P Straks dikke controles, haha. Retourtje school is meer dan 25 euro per dag, is me ook wat teveel. Door een fout van hun. Maar ja, ik moet sowieso bij die buschauffeurs langs :+ Weet niet echt wat ik zal/moet doen..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 18:54

Nikki__ schreef:
Grrr ik word echt heel chagerijnig van dat OV gebeuren!
Heb van vorig jaar (2009) zowel een OV-chipkaart (reis in r'dam) en een studendenrijsbewijs (dat grote pastice ding). Maar moet je nou voor 2010 ook nog een studentenreisbewijs hebben of gaat alles via je ov-chipkaart?

En ik woon in Hellevoetsluis, en die site geeft aan dat er op 50km geen ophaal/oplaad automaten zijn..?! Misschien een fout in het systeem want neem aan dat die er binnen 50 km wel zijn!

T is weer behoorlijk vaag allemaal!

Staat erbij dat je dan even op die link moet klikken, dan kun je het zien op google maps. ;)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:07

Nog even een vraagje, ik heb de OV-chipkaart nog niet ontvangen, voor 30 november mijn pasfoto ingeleverd, kreeg ik van de week een brief dat ik niets heb ingeleverd, zoals zovele hier hoor ik :P
Echter nog geen nieuw aanvraagformulier aangevraagd, maar kan de tijdelijke kaart van een vriendin lenen (die heeft er 2 gehad? :P)

Maar moet je nou in en uitchecken als ik met de bus rijd, of moet ik hem laten zien?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:08

in en uitchecken ;)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:13

Oke thanks :D
En moet ik er dan ook een product opzetten?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:16

Lees even t topic door zou ik zeggen :) Er staat een tijdelijk product op en je moet je definitieve product zelf activeren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:19

En toch denk ik dat je die vragen beter hier kan stellen. Ik word namelijk echt niet wijs uit studentenov-chipkaart.nl omdat dat hele tegenstrijdige dingen zegt met de werkelijkheid. Zo kan letter S zijn definitieve product pas eind januari ophalen. Ik heb hem inmiddels al een week geleden opgehaald.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:21

Die periodes hebben ze volgens mij alleen gedaan om 't een beetje te verspreiden.
Wat geven ze verder voor tegenstrijdige dingen dan? Volgens mij kun je beter op die site kijken dan dat je conducteurs/mensen van bokt/buschauffeurs gaat vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:23

Punt is dat die website technisch gezien helemaal niet goed functioneert, waardoor mensen valse informatie krijgen, bijvoorbeeld bij de kaart waar je je OV kan ophalen.

Tevens stuurt de voormalige IBgroep brieven en mails rond naar een deel van de Nederlandse studenten met informatie die essentieel is die op die website niet is terug te vinden. Mede door die brieven wist ik dat het product gewoon te halen viel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:26

Ik heb nooit zo'n brief gehad geloof ik := Wat stond daar in dan?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:27

WillemYntJee schreef:
Lees even t topic door zou ik zeggen :) Er staat een tijdelijk product op en je moet je definitieve product zelf activeren.

Ook op de tijdelijke pas??

Exit13

Ik vind die website ook echt zo onduidelijk als maar kan. Net als dat je niet op saldo kunt reizen bij de NS als student, dat staat ergens weggepropt in de faq.

_Tara_

Ik haal ook alle informatie uit de FAQ.

Anoniem

Die tijdelijke passen, ik heb er ook eentje van de RET, vervallen per januari. Dan moet je een nieuwe halen, en die kosten 10 euro borg. Eerder waren ze gratis. Dus ga hem maar eens terugbrengen.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:31

Ik ben gisteren het station Apeldoorn rond wezen vragen maar niemand heeft daar enig flauw idee waar ik mijn kaart moet activeren. Ik had hem gewoon keer bij de kaartjeshaalautomaat gelegt en daar stond dat ik OV student ben. Dus ik dacht dat is het wel :+ nou niet dus.
Waar zijn die appareten verborgen! Ik heb een mooi foldertje van ze gekregen met een mooi geel aparaat erop en hoe het moet. Das leuk en aardig := maar ik kan de aparaten niet vinden! Ik heb me OV kaart al eerder dit jaar gekregen al en hoef hem dus alleen te activeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:32

Die staan in de meeste Albert Heijnen, AH to Go's, sommige boekhandels en sigarenzaken :j

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:34

Unwritten schreef:
Die staan in de meeste Albert Heijnen, AH to Go's, sommige boekhandels en sigarenzaken :j

Dankjewel, dat is snel! Ik heb gisteren al gekeken bij de AH to Go :n maar daar zag ik dus niks. Dan zal ik morgen eens naar een gewonen AH gaan. Misschien heb ik daar meer geluk. Ergste vind ik nog wel dat het personeel van NS die ik heb gesproken niks weet :\ en me doorstuurt naar de ingewikkelde OV site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:35

De voorlichting voor studenten is ook heel slecht geweest in deze situatie. Je mag toch verwachten dat er wat duidelijkheid zou zijn, maar kennelijk denken ze dat wij het allemaal wel snappen :=

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:37

Even een vraagje nog..

ik reis al een jaar met een ov-chipkaart. Moet ik hem dan alsnog activeren of werkt hij dan al?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:39

Dan moet je hem ook alsnog activeren.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:39

Unwritten schreef:
De voorlichting voor studenten is ook heel slecht geweest in deze situatie. Je mag toch verwachten dat er wat duidelijkheid zou zijn, maar kennelijk denken ze dat wij het allemaal wel snappen :=

:)) Ze verwachten te hoog niveau van ons studenten. Voel me echt niet slim als ik die site bekijk := dan ga ik mezelf zelfs afvragen of ik wel eens de goede kaart heb, laat staan als ik google maps bekijken dat het toch echt mogelijk hoort te zijn op station Apeldoorn. :+ Dan denk ik toch echt waar dan, want vanmiddag zag ik nog niks staan, issie uit de lucht gevallen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:40

Ik moet maar eens zien hoe ik maandag naar groningen kom....

heb oude OV kaart..
en heb chipkaart waarop staat dat ik mag vrijreizen doordeweeks en in weekend korting heb.

maar ik kan hier niet in en uitchecken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:44

Jollie, dan moet je gewoon een 40% kortingskaartje kopen :) en je OVchipkaart zien als papieren OV.