Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:23

Miss_Blimm schreef:
Ahum, dat was ik niet :)

Ahum, ik had een quote verqluote :+

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:56

Miss_Blimm schreef:
Ken 2 mensen die al heel lang verslaafd zijn, 1 aan de speed en de ander aan de coke. Allebei kunnen ze het bekostigen. EN ze leven hun leven gewoon zo door, met gelieg en gedraai. Tot op een gegeven moment van de 1 de partner zei, en nu is het genoeg. Ze kwam met een harde klap in de werkelijke wereld terecht en is gescheiden, 2 kindjes. Nu bij zijn volgende partner begint het van voren af aan. Zij heeft niets door (of wil het niet zien). Hij leeft zijn leven gewoon snuivend door.

De andere persoon en zijn partner blijven kinderloos, kiezen er dus voor om hun leven feestend en zuipend (zij lust hem wel graag in haar vrije tijd, maar ze heeft wel een supergoede baan) door te brengen. De financien hebben ze er voor dus why not. Als zij gelukkig zijn...

Het dikgedrukte valt bij mij niet onder normaal functioneren. Echt niet.

odetteke schreef:
Op het feit na dat bijvoorbeeld coke en speed je een enorme achterdochtige, egoistische, narcistische, arrogante stuiterbal maken kan een gebruiker best normaal functioneren ja....... ahum.

Inderdaad. :) Het lijkt me echt een ramp om mezelf te verliezen in zo'n rotwereld. Noem mij maar een suffe peerdenmiep, maar ik ben blij met mijn leven zonder al die drugs. Ik vermaak me kostelijk. :)

Sandeman

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:09

Moellie@ Dat jonge meisje was al erg depressief ,had al op een feest drugs gebruikt en bij thuiskomst ruzie gehad net de mensen waar ze woonde en toen heeft ze 40 speedpillen ingenomen. Waarschijnlijk dacht ze weer de straat op werd gestuurd. En als je al zwaar depri bent is het niet verstandig om drugs te nemen. Zonde hoor, zo'n jonge mooie meid die haar hele leven nog voor zich had. Heel triest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:16

pharagirlke schreef:
Als er fouten gemaakt zijn in een onderzoek word het niet gepubliceerd, zo simpel is dat. Zo gaat dat met empirisch onderzoek. Dus het onderzoek is juist en geloofwaardig gebeurt anders werd het niet goedgekeurd en niet officieel gepubliceerd en al zeker niet in een boek voor studenten gezet.

Het zal je nog verbazen hoeveel wetenschappelijke artikelen door slecht opgezette experimenten als een l.ul op een drumstel slaan. Het is heel lastig betrouwbare én valide onderzoeken uit te voeren.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:43

Heino, ben het helemaal met je eens! :)
Op hoeveel mensen zouden ze zo'n onderzoek doen? 100 á 200? Wat nou als al 40% anders reageert op de werking van drugs? Dan zijn de resultaten anders als er bijvoorbeeld maar 30% afwijkend reageert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:49

lijkt me dat wetenschappers dat ook wel kunnen bedenken :(:)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:50

pharagirlke schreef:

Idd, maar ik bedoel daar mee te zeggen dat een onderzoek misschien wel klopt als het gepubliceerd wordt .. maar dat er et zo goed andere getallen uit zouden kunnen komen. :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 20:50

Jeetje, je gaat even boodschappen doen en eten en dan krijg je dit....:+

Over zelfmedicatie kan ik ondertussen wel een heel boek schrijven, mijn kerel deed dat nl ook.
Toen we nog niet wisten dat hij ADD had, en héél slecht in zijn vel zat door een héleboel omstandigheden ging hij ook snuiven, met 1 reden, hij werd er rustig van.
Als hij gesnoven had, zo zei hij, dan had hij rust in zijn hoofd.
Op feesten nam hij wel eens een pilletje en als iedereen om hem heen stond te stuiteren dan wilde hij alleen maar "ff zitten hoor"!!

Achteraf blijkt dat hij dus ADD heeft en krijgt hij nu dexamfetamine (coke/pillen = amfetamine) op recept.

Mede de zelfmedicatie heeft de psycholoog ertoe aangezet om onderzoek te doen naar AD(H)D, en dat bleek dus als een bus te kloppen.

Zelf ben ik godzijdank niet zo naief dat ik nooit iets door heb gehad, sterker nog, als hij nu wat drinkt naast zijn medicatie dan krijgt ie precies zo'n snuifbek als voorheen, walgelijk, maar wel reden voor mij om zijn zakken even door te gaan en te checken of ie toch niet stiekem wat gebruikt. Gelukkig niet, maar het vertrouwen zal hij echt terug moeten winnen en tot die tijd word hij bij twijfel netjes gefouilleerd :D

Ik zeg dat je áltijd hulp moet zoeken als drugs móet en niet meer hoeft, zelfmedicatie of eventuele verslaving daargelaten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:17

pharagirlke schreef:

Ja, maar ze hebben er niet altijd controle over ;)

Yeyo: ik werd heel rustig van blowen, en idd mede daardoor aan AD(H)D gedacht. En guess what? Ik heb het idd! Heb ook een tijdje dexamfetamine geslikt, maar daar werd ik juist heel hyper en opgefokt van.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:29

Ja die ADHD geesten werken maar vreemd :+
Mijn vent slikt nu trouwens ook geen dexamfetamine meer, die zit aan de Concerta en Equasym, dat gaat prima!
Wel duur, ik zei al tegen m dat ie er wel een paar kan verhandelen op Mysteryland om de kosten te dekken _O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:39

Concerta en Equasym heb ik ook gehad, zelfde verhaal. Ik ben nu dus medicatieloos. Of moet ik drugsvrij zeggen? :P
Dat spul wordt idd verhandeld, en niet te weinig ook ;)

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:39

phaser schreef:
Blondie_ schreef:
Heb de mooiste/lekkerste momenten van mijn leven beleefd met drugs, en ook de ergste momenten.
En waarom de ergste... omdat ik teveel nam. dat is vrijwel het enige gevaarlijke met drugs.
Dat een pilletje "fout is gevallen" heb ik nog nooit meegemaakt niet bij mezelf en niet bij anderen!

Mensen moeten lekker zelf doen wat ze willen. zolang ze er een ander niet meer lastig vallen.
En dat ze de ehbo ermee lastig vallen is nog bijna een grappigste van deze discussie. wat vind je dan van paardrijders? voetballers?
Ook een risico wat je neemt en waarbij ongelukken kunnen gebeuren.

1) je beste momenten beleefd tijdens drugs... dus je was jezelf niet en je zou die dingen niet hebben gedaan zonder drugs? Wat zou je dan nog zijn zonder die drugs ? ;)

2) Een pilletje of 3 kan geen kwaad zei je ook... Geef eens 3 pillen aan iemand die nog nooit gebruikt heeft.
je kan nooit voor iemand anders zeggen dat 3 pillen niet schadelijk zouden zijn !

3) Mensen die drugs nemen zorgen ervoor dat EHBO'ers soms niet genoeg tijd hebben voor de ECHTE ongevallen (alsin epilepsie, uitdroging, vechtpartijen, ...) omdat een of andere kloothommel teveel drugs heeft genomen en indirect de mensen die écht hulp nodig hebben, in gevaar brengt omdat de EHBO'ers hun handen ook vol hebben met die junkie.

4) Wat voor een vergelijking is dat nu? Drugs nemen en sporten...
De laatste keer dat ik keek was sporten nog niet illegaal en zijn het aantal doden of zieken na sporten nog steeds minder dan het aantal problemen enzo bij druggebruikers.

Neem je een risico als je gaat voetballen? Je gaat je gewoon ontspannen. Natuurlijk kunnen daar SPORT-letsels en ongelukken gebeuren.
Maar ga je dit met drugs gebruiken? Denk dat je aan het einde van je latijn zit als je al dergelijke onzin-argumenten het web op moet smijten ;)

1) Duidelijk een voorbeeld van iemand die niet weet wat drugs met je doet. Mooie momenten beleven hoeft niet altijd te betekenen leuke dingen doen. Met drugs op kan je je GEWELDIG voelen, terwijl je gewoon op een bankje zit te kletsen en rondjes loopt ofzo. Drugs laat je geen niet perse anderen dingen doen, maar je beleeft de dingen gewoon anders.

2) natuurlijk geeft het geen garantie. garantie heb je nooit, ook niet wanneer je medicijnen van de apotheek krijgt, kijk maar na Michael Jackson :+
over het algemeen trip je echt niet door op 1ntje of 2 (tegenlijk)

3) waar vraag is is werk ;) weg met de werkloosheid ;)

4) drugs nemen is vaak ook gewoon om te ontspannen.

Ben nog lang niet aan het eind van m'n latijn meid. Als je niks gebruikt heb KAN je niet weten hoe het voelt. Tuurlijk kan je een oordeel over drugs hebben, maar je weet pas hoe het voelt als je het gebruikt hebt want er is NIETS in de wereld wat lijkt op high zijn en daar kan je je ook geen voorstelling bij maken.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:40

Dat is hier ook het doel, zonder medicatie dus, geen drugshandel beginnen ;)
Dat zit er voorlopig nog niet in helaas, maar goed, wat niet is kan nog komen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:44

Lol, dat kan altijd nog, misschien vind ie hier nog wat klanten :P

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:45

hehehehe ik gok zomaar dat ik dan een dikke vette ban aan mn broek heb :P
kan even een oproepje plaatsen in de te koop hoek?! :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:51

Hahaha je kan het altijd proberen :P

Anyway, om een poging te wagen weer ontopic te gaan: sommige mensen hebben dus idd drugs nodig om te kunnen functioneren. Enige verschil is dat er dan een labeltje "medicatie" opgeplakt zit, ondanks dat het dezelfde werking heeft (evenals vele andere soorten medicijnen, niet alleen de ADHD medicijnen). Beetje hypocriet om dát wel goed te keuren maar recreatief gebruik niet :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:54

Blondie_ schreef:
1) Duidelijk een voorbeeld van iemand die niet weet wat drugs met je doet. Mooie momenten beleven hoeft niet altijd te betekenen leuke dingen doen. Met drugs op kan je je GEWELDIG voelen, terwijl je gewoon op een bankje zit te kletsen en rondjes loopt ofzo. Drugs laat je geen niet perse anderen dingen doen, maar je beleeft de dingen gewoon anders.

2) natuurlijk geeft het geen garantie. garantie heb je nooit, ook niet wanneer je medicijnen van de apotheek krijgt, kijk maar na Michael Jackson :+

3) waar vraag is is werk ;) weg met de werkloosheid ;)

4) drugs nemen is vaak ook gewoon om te ontspannen.

Ben nog lang niet aan het eind van m'n latijn meid. Als je niks gebruikt heb KAN je niet weten hoe het voelt. Tuurlijk kan je een oordeel over drugs hebben, maar je weet pas hoe het voelt als je het gebruikt hebt want er is NIETS in de wereld wat lijkt op high zijn en daar kan je je ook geen voorstelling bij maken.

1. Dat noem ik geen "beste momenten" maar goed. Ieder natuurlijk zijn idee van zich goed voelen en een best moment hebben.

2. Doortrippen kan ook op 1tje. Je moet maar net in de juiste toestand zijn. ;)

3. Daarom dat er zoveel werklozen zijn en het toch vol staat met job aanbiedingen :')

4. Dat verklaart hoeveel jij er over weet, Drugs vanuit pure ontspanning komt niet zo vaak voor :')

Phaser is een kerel, en anders motiveer je mensen even om drugs te nemen. Dus verstandige mensen hebben geen recht van spreken? :(:) Leuke mentaliteit. Er werd gevraagd naar een mening, niet enkel naar de mening van gebruikers, kan je er niet tegen dat iedereen hier reageert moet je dat niet steeds vermelden maar gewoon niet meer reageren.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:55

Dat is ook waar ja, dan komt het erop neer dan je wél tekeer mag gaan op een Ritalinetje, maar niet op een dolfijntje, mitsubishi of zonnetje!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 04:48

Mitsubishi.....das lang geleden. das was me eerste pilletje. Thuis geprobeerd, rustige omgeving. Met me ex toen. Die had hele andere verwachtingen en ik kletste en kletse echt de oren van zijn kop en ging alle tv reclames nadoen.God wat heb ik gelachen, hij niet _O- _O- _O-

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:27

Hahahahaha San!

Ik moet zeggen, ik heb een van mijn beste momenten ook onder invloed gehad, de geboorte van mijn zoon, toen had ik een hele fijne cocktailspuit gekregen om me te helpen ontspannen :+
Echter, toen ik trouwde, ook een best moment, was ik wel nuchter.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 08:59

dejavu schreef:
Miss_Blimm schreef:
Ken 2 mensen die al heel lang verslaafd zijn, 1 aan de speed en de ander aan de coke. Allebei kunnen ze het bekostigen. EN ze leven hun leven gewoon zo door, met gelieg en gedraai. Tot op een gegeven moment van de 1 de partner zei, en nu is het genoeg. Ze kwam met een harde klap in de werkelijke wereld terecht en is gescheiden, 2 kindjes. Nu bij zijn volgende partner begint het van voren af aan. Zij heeft niets door (of wil het niet zien). Hij leeft zijn leven gewoon snuivend door.

De andere persoon en zijn partner blijven kinderloos, kiezen er dus voor om hun leven feestend en zuipend (zij lust hem wel graag in haar vrije tijd, maar ze heeft wel een supergoede baan) door te brengen. De financien hebben ze er voor dus why not. Als zij gelukkig zijn...

Het dikgedrukte valt bij mij niet onder normaal functioneren. Echt niet.

odetteke schreef:
Op het feit na dat bijvoorbeeld coke en speed je een enorme achterdochtige, egoistische, narcistische, arrogante stuiterbal maken kan een gebruiker best normaal functioneren ja....... ahum.

Inderdaad. :) Het lijkt me echt een ramp om mezelf te verliezen in zo'n rotwereld. Noem mij maar een suffe peerdenmiep, maar ik ben blij met mijn leven zonder al die drugs. Ik vermaak me kostelijk. :)

Hoor je mij zeggen dat IK dat normaal vind?? Ik zou me niet zo laten naaien... zij wel. Maar das hun probleem. Bemoei me er niet mee :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 09:04

Citaat:
2) natuurlijk geeft het geen garantie. garantie heb je nooit, ook niet wanneer je medicijnen van de apotheek krijgt, kijk maar na Michael Jackson

Dat bedoel ik dus met mutserige opmerkingen... ik ben al eens goed fout gegaan op een halve plak spacecake... elke persoon reageert anders op drugs, van welke soort dan ook. Dus zit hier niet luchtig te ouwehoeren dan je er zo wel ff 2 tegelijk kan nemen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:00

Diegenen die beweren dat men pas recht van spreken heeft, op het moment dat iemand zélf heeft ondervonden hoe of wat precies, vind ík erg bekrompen reageren.

Ik hoef geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten wat voor aanval het is op mijn lichaam & geest. :n

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:35

Ragnaaa schreef:
Diegenen die beweren dat men pas recht van spreken heeft, op het moment dat iemand zélf heeft ondervonden hoe of wat precies, vind ík erg bekrompen reageren.

Ik hoef geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten wat voor aanval het is op mijn lichaam & geest. :n

Je kan je wel beter inleven en misschien een reden vinden waarom mensen aan de drugs gaan, toen ik nooit drugs had gebruikt kijk je er toch anders tegen aan dan dat je wel drugs heb gebruikt.. je ''snapt'' het beter

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:42

Miss_Blimm schreef:
Citaat:
2) natuurlijk geeft het geen garantie. garantie heb je nooit, ook niet wanneer je medicijnen van de apotheek krijgt, kijk maar na Michael Jackson

Dat bedoel ik dus met mutserige opmerkingen... ik ben al eens goed fout gegaan op een halve plak spacecake... elke persoon reageert anders op drugs, van welke soort dan ook. Dus zit hier niet luchtig te ouwehoeren dan je er zo wel ff 2 tegelijk kan nemen.

Op wiet ga je eerder fout dan een pilletje, in normale hoeveelheden. kan me niet voorstellen dat er iemand op 1 pilletje ooit doorgetript is. misschien als je vantevoren al te schijterig bent om hem te nemen en het doet om mee te doen met je vrienden, ja dan snap ik het ja.