Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:58

Joonsel schreef:
En wat nog het ergste is..had een vraag fout ingevuld, en kwam erachter dat het 'Nee' moest zijn ipv 'Ja' maar was net te laat met veranderen!

Maarja, volgende keer beter!

Ah, das wel heel erg balen, maar inderdaad volgende keer beter!

Lucifer123

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:22

Net weer gereden. Ging best aardig, alleen zag ik bij een rotonde wat fietsers over het hoofd :P
Ik kan echt heel slecht terugschakelen van zijn 4 naar zijn 3! Dan kan ik de derde versnelling niet "vinden". Hebben jullie daar ook last van of tips voor?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:26

Lucifer123 schreef:
Net weer gereden. Ging best aardig, alleen zag ik bij een rotonde wat fietsers over het hoofd :P
Ik kan echt heel slecht terugschakelen van zijn 4 naar zijn 3! Dan kan ik de derde versnelling niet "vinden". Hebben jullie daar ook last van of tips voor?

Ik heb het met de 2 naar de 3, ik wilde dus naar z'n 3 schakelen, reed ik ineens in z'n 5 :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:34

3 en 4 zijn juist de makkelijkste. :Y) Gewoon de pook in z'n vrij zetten en dan recht naar voren/achteren duwen.

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:35

Hé ja laat ik dat maar eens proberen :P Opschakelen gaat wel terug maar ik kreeg hem gewoon niet van zijn 4 in zijn 3 vandaag.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:38

Ik vergeet gewoon in welke versnelling ik sta, dàt is onhandig :')

Heb in het begin ook een periode gehad dat ik als ik stilstond altijd vergat weer naar 1 te schakelen voor ik weer vertrok, vond m'n vader niet zo leuk O:)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:42

Maar daar raak je aan gewend. :j Dan weet je vanzelf in welke versnelling je zit aan de hand van hoe hard je rijdt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:46

Ja, na een miljoen keren stilvallen maak je er wel een gewoonte van :7

Dat ik vergeet in welke versnelling ik sta heb ik vaak als ik met duizend dingen tegelijk bezig ben. Bv. voor/op/na een groot en druk rond punt waar ik 2x per week langs moet als ik naar stal ga. Dan ben ik zo druk met vertragen, uitkijken of er niemand aankomt, terugschakelen, vertrekken enz. dat ik het gewoon vergeet :Y) Maar dat is de laatste tijd ook weer verminderd.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:49

Dat is echt een kwestie van wennen. :) En heel veel dingen waarover je nu 100x nadenkt, gaan dan vanzelf. Ik denk nooit meer "Ohnee! Ik moet en dit en dit en dat en zus en zo!" dat gaat gewoon vanzelf. :Y)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:47

Heb om 9 uur ook weer les, ben benieuwd wat we dit keer gaan behandelen :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:29

Ik heb morgen om 8 uur rijles, zo ff douche en maar meteen naar bedje anders wordt het sowiso een rampenles :O .... maandag ging het dus echt bagger, en morge is de laatste les voordat hij 3 weken weggaat dus hoop niet dat ht slecht gaat... worden mijn 20/21 les al.. ben echt bang dat ik extra lessen nodig heb aangezien ik gewoon steeds weer beginnersfouten laat zien op sommige momenten terwijl ik al vaak genoeg heb laten zien dat ik het allemaal wel redelijk kan! hebben jullie dat ook nog na zoveel lessen? Hij snapt het niet iig :P ...
Maarrem met schakelen idd eerst in zijn vrij zetten, verder niet echt duwen maar gewoon met je vingers een beetje drukken. Ik vind van 4 naar 5 poedersuiker, want daar moet ik juist wel echt kracht zetten, en aangezien je dan minimaal 80 rijdt.. :P

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:40

Wat maakt dat uit dan? :Y)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:37

wat dat schakelen :P ?
Rijles ging in het begin redelijk goed, daarna moest ik zelfstandig gaan rijden... (richting venlo, en daarna naar lieshout en daar veilig binnen de bebouwde kom stilzetten). Pff tging echt poedersuiker ... weer op de snelweg gezeten voor de 2e keer, dus ik snelheid maken, en vrachtwagen die ik zag rijden ging hard dus ik dacht oh dan kan ik wel meer gas geven omdat ik mijn snelheid aan de rest moest aanpassen de vorige les, maarja toen zat ik er dus naast en kon ik niet invoegen.. achteraf ook dom.. maarja... en verder ging het gewoon niet lekker... daarna toen ik stil zette heeft hij alles uitgelegd wat ik allemaal fout deed, had echt de tranen in mijn ogen pff... dacht echt ik leer het nooit.. maarja hij zei ook ik nam je eerst aan het handje mee en nu moet je het zelf gaan doen, enja dan maak je weer fouten maar daar leer je alleen maar van. Naja en daarna ging het eigenlijk wel redelijk, wel wat kleine fouten,
blij dat ik ff 3 weken rust heb :=

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:11

Mijn rijlesen liggen stil tot september. := Instructeur is op vakantie..

Maarja, net wel theorie gehaald. :D
Gelukkig meteen de 1e keer. :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:51

Net weer rijles gehad. Ging opzich wel goed, alleen meot toch echt nog beter leren kijken. :=

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:04

marloe gefeliciteerd :)

Zo ik ben er ook weer. Gister terug gekomen van vakantie. Veel geleerd, want ik mocht vandaag gelijk voor mijn theorie en ben geslaag :D. In 1x gehaald ook.
7 fout in gevaarherkenning, en 4 fout in verkeersregels en inzicht. :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:31

Gefeliciteerd :D Die van mij is ook op vakantie, mag pas de 17e augustus weer

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:27

Ik heb net weer rijles gehad. Hij gaat het examen aanvragen, dus over 2 of 3 weken kan ik waarschijnlijk afrijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:29

Vanavond weer rijles :k

Lisa, waar moet je afrijden? Rotterdam? Hou maar rekening met een maandje of 2 hoor := Ik zit nu inmiddels alweer bijna anderhalve maand op een herexamen te wachten...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:09

Ohja? Ik was op vrijdag gezakt en had 2 weken daarna op donderdag m'n her? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:10

Inmiddels is de hele herexamen procedure veranderd en heeft de randstad en Friesland een enorme wachttijd.. :\ dus ik hoop dat het donderdag wel goed gaat op mijn her, want geen zin om nog een maand of 2 te moeten gaan wachten..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:11

Getver. :\ En in de tussentijd je instructeur maar geld verdienen. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:12

Gelukkig heb ik bijna geen les tussendoor, vindt hij niet nodig :D Hij baalt ook zelf nog steeds dat ik gezakt ben :j

En och, ik vind het niet erg, mijn lessen zijn ontzettend gezellig, en we gaan ook samen een eind rijden als ik mijn rijbewijs heb _O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:23

Maar je moet toch wel een paar lessen nemen, om gewoon in de running te blijven. :D Mijn instructeur had ruzie met die examinator toen ik gezakt was. :=
Dat is wel gezellig! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:25

Uhuh :j kan het ook enorm goed vinden met mijn instructeur en daar ben ik ook heel erg blij om :D

Hij moet altijd lachen om mijn navigatieverhalen, ik ga vaak mee met mensen ipv een navigatiesysteem.. ipv in Nieuwerkerk zaten we ineens in Hendrik Ido Ambacht _O-