Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:21

ik vind dat hele telefoneren tijdens het afrekenen zo'n zwets
net alsof van dat telefoontje de hele wereld afhangt, kom nou!
ik vind het erg associaal naar degene die jou netjes probeert te helpen
het is triest als je zo afhankelijk bent van je mobiel, sommige mensen lijken wel verslaafd aan zo'n ding

wat nu als je te paard in het bos bent, met je vriend/man aan het jeweetwellen bent, net je baby zijn luier verschoont, met je kind aan het oversteken bent
is dat telefoontje dan ook zooooooooooooo belangrijk dat je daar alles voor laat vallen?
je paard op hol door het bos gaat, je vriend zegt dat je het kan bekijken, je baby van de comode afdonderd en je kind onder een auto loopt?

als je nog rondloopt kun je best telefoneren maar op het moment dat je bij de kassa staat neem je gewoon niet op
die paar minuten kunnen ze best wachten en na het afrekenen kun je zonder problemen terug bellen
vind het zelfs knap als iemand in staat is precies te bellen als ik afreken
meestal lopen ze al te bellen in de winkel en blijven ze kleppen als ze in de rij staan en vervolgens is het niet mogelijk op te hangen want het gesprek is zo belangrijk?
hoeveel zakendeals zullen er aan de kassa worden afgesloten? :roll:

de enige reden die ik zou kunnen verzinnen dat je wel aan de telefoon blijft is wanneer één van je naaste in paniek belt of gewond is, maar dan zou ik de boel de boel laten en gelijk richting die persoon gaan
Laatst bijgewerkt door spatter op 18-06-09 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:24

tja, ze kunnen het gesprek ook al wandelend door de winkel afmaken. daar heb ik echt geen problemen mee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:26

spatter schreef:
de enige reden die ik zou kunnen verzinnen dat je wel aan de telefoon blijft is wanneer één van je naaste in paniek belt of gewond is, maar dan zou ik de boel de boel laten en gelijk richting die persoon gaan

Maar dat weet je niet, als je niet opneemt, wanneer deze net bij de kassa afgaat :Y)
(erg flauw ik weet het... :') )

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:28

Ik was vanmiddag aan het werk (vakkenvuller, moet spiegelen).
Nou ik was de koekjes aan het spiegelen daar tegenover is de koffie. Was een klant koffie pakken dus ik hoor haar zeggen: ik moet hier ook altijd bukken om erbij te kunnen. Dus ik draai om, kijkt ze me echt zo aan doe je werk is }:0 .

Ik dacht bij me eigen: tsja ik heb andere dingen te spiegelen he >;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:29

Een paar weken geleden. Er waren meer bezoekers dan geplant. Dus we bleven langer open. Toiletten worden vlak voor sluiting schoongemaakt en gaan dan niet meer open. Nu met de drukte was besloten de herentoilet na het schoonmaken weer open te gooien ( de vrouwen kunnen hier ook en anders is er het invalidetoilet nog). We sluiten om 18.00 en om 18.45 waren er mensen die eerst begonnen te zeuren dat de toiletten voor het grootste gedeelte al dicht waren, daarna wilde ze het restaurant nog in. Toen werd mijn collega maar even uitgemaakt voor poedersuiker. Meneer was zeer boos dat we niet meer open waren. Tsja wij willen ook naar huis. Daarnaast zat het hele restaurant nog vol met etende mensen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:31

je kunt op je mobiel al aan het nummer(ik zelfs aan een foto) zien wie er belt dus dat is het probleem niet

lous lekker dan, opvoeden die handel }>

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:12

spatter schreef:
het is triest als je zo afhankelijk bent van je mobiel, sommige mensen lijken wel verslaafd aan zo'n ding

wat nu als je te paard in het bos bent, met je vriend/man aan het jeweetwellen bent, net je baby zijn luier verschoont, met je kind aan het oversteken bent
is dat telefoontje dan ook zooooooooooooo belangrijk dat je daar alles voor laat vallen?
je paard op hol door het bos gaat, je vriend zegt dat je het kan bekijken, je baby van de comode afdonderd en je kind onder een auto loopt?

als je nog rondloopt kun je best telefoneren maar op het moment dat je bij de kassa staat neem je gewoon niet op
die paar minuten kunnen ze best wachten en na het afrekenen kun je zonder problemen terug bellen
meestal lopen ze al te bellen in de winkel en blijven ze kleppen als ze in de rij staan en vervolgens is het niet mogelijk op te hangen want het gesprek is zo belangrijk?

Nou inderdaad het telefoneren bij de kassa vind ik wel aso.... En waar het dan af en toe over gaat. Pas ook iemand, die zat echt zijn complete relatieproblemen te vertellen, ik kon precies horen wat er werd gezegd. En ze zeggen ook niet even van: ik sta even bij de kassa, nee ze kijken je niet eens aan, duwen je 50 euro in je handen, en je moet het maar een beetje uitzoeken.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:31

Als klanten bij mij druk bellend aan de kassa komen en ze duwen een briefje van 50 euro in mijn hand, terwijl ze bijvoorbeeld 7,05 moeten betalen, vraag ik altijd 2,05 bij. Dat doe ik sowieso wel bij alle klanten, maar bij bellende mensen vooral, zodat die persoon aan de andere kant van de lijn hoort dat ze aan de kassa staat.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:36

spatter schreef:

Ik ben het met je eens!

Werk in een cafetaria, en als er dan mensen aan de kassa komen al bellend, snel hun bestelling doorgeven en weer verder gaan, wacht ik ook even rustig hoor...

Ik moet dan nog vragen: Dat was hem? Was het hier opeten of meenemen? dan wordt het ...euro, en met ...euro..en evt.: Ik kom het zo bij u brengen...

Nou sorry hoor maar ik vertik het om alles in gabarentaal en ja geknik en nee geschud te vragen en beantwoorden..

Als het druk is tetter ik er gewoon heerlijk doorheen, ik kan ten slotte niet ruiken of ik tot nu toe een halve bestelling heb of dat het opeten of meenemen is..

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:38

Je komt echt de raarste vragen en opmerkingen tegen als je in een winkel werkt.. Laatst hielp ik een man met een koffiezet apparaat.. Was een afrikaanse man en praatte alleen engels.. Bij de kassa zei mijn collega een zin met het woordje vriend erin.. De man zei; Friend? You mean like a sexmate?Do you want to be my sexmate ? Uhmmmmm.... Nee dankjewel :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 02:33

Of klanten/gasten die je begroeten met: Hoi schat.
Of meteen op je naambatch spieken en je meteen met je naam begroeten. Dan blijf ik aardig en begroet zo iemand net als iedereen.
Inmiddels heb ik dan ook een goede negeerfunctie ontwikkeld.. :D

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:26

Bij de kringloopwinkel in ons dorp die gerund word door sociaal zwakkeren hang het volgende bordje.....
"Wegens gebrek aan personeel werken hier mensen! Behandel hen met respect!"

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:33

ik maak me niet meer druk in telefonerende gesprekken,
vaak komt er tegen de klant vlak na hun een opmerking (luid genoeg dat telefonerende klant het kan horen), goh, een goedendag zeggen is moeilijk he voor mensen! :D
als ze de moeite niet doen om iets te zeggen, l*l ik gewoon de vraag: Postcode??? erdoor,wijs op het bedrag, krijg het geld, en leg het wisselgeld samen met kasticket op de boodschappen, en ga door met de andere klant ...

Wat ook grappig is, als ik een paar klanten na elkaar heb die geen goedendag zeggen, laat ik vaak "toevallig" vallen tegen mijn collega:
jah! tis weer den dag van kzeg geen goeiendag zulle!!!!

raar, maar alle klanten in mijn rij zijn dan plots wél vriendelijk :D

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:34

Ik liep laatst met mijn armen vol borden naar een tafel, waarvan er eentje op mijn arm lag te fikken,
kom ik bij die tafel aan, zit daar een stel, en allebei aan de telefoon.
Dus ik noem netjes de gerechten op, reageert geen van beide :=
Dus ik zat het inwendig al uit te schreeuwen van pijn, toen heb ik maar gewoon de borden voor hun neergezet.
Enige wat ik nog kreeg was een knikje van het meisje..

Gezellig, uit eten zijn, en dan beide gaan bellen!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:11

wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen iemand die aan de telefoon praat, of rechtstreeks met iemand anders die ook in de rij aan de kassa staat?
zolang je beleefd bent tegen de cassière, zie ik niet in waarom het ene wel mag en het andere niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:40

Duhelo schreef:
daantjuhh, en dat vind ik nou echt onbeleefd als de cassiere mij zou vragen om MIJN gesprek, met MIJN telefoon, in MIJN tijd zou moeten ophangen omdat jij mij niet wilt afrekenen
nou goed, ik zou heel men hebben en houwen laten staan en het aftrappen.
zolang ik netjes een goedendag zeg tegen de cassiere, en antwoord op haar vragen en afreken, hoeft de cassiere zich niet te moeien met hetgeen dat ik doe.
nou nee zeg...
(niet persoonlijk aanpakken hoor :p)

:z

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:56

hihi, grappig filmpje :D
zo vind ik het natuurlijk ook niet kunnen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:56

Er zijn ook genoeg restaurants waar het verboden is om te telefoneren.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:57

fojoe schreef:
hihi, grappig filmpje :D
zo vind ik het natuurlijk ook niet kunnen ;)

Er zijn er meer van op tv :j

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:00

Brainless schreef:
Er zijn ook genoeg restaurants waar het verboden is om te telefoneren.

Dat vind ik wel wat ver gaan,
ik vind gewoon dat dat vanuit je eigen fatsoen moet komen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:37

Lous schreef:
Een paar weken geleden. Er waren meer bezoekers dan geplant. Dus we bleven langer open. Toiletten worden vlak voor sluiting schoongemaakt en gaan dan niet meer open. Nu met de drukte was besloten de herentoilet na het schoonmaken weer open te gooien ( de vrouwen kunnen hier ook en anders is er het invalidetoilet nog). We sluiten om 18.00 en om 18.45 waren er mensen die eerst begonnen te zeuren dat de toiletten voor het grootste gedeelte al dicht waren, daarna wilde ze het restaurant nog in. Toen werd mijn collega maar even uitgemaakt voor poedersuiker. Meneer was zeer boos dat we niet meer open waren. Tsja wij willen ook naar huis. Daarnaast zat het hele restaurant nog vol met etende mensen.

Wat voor restaurant is het? Ik vind het wel bijzonder dat een restaurant dicht gaat rond etenstijd :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:47

Ik had woensdag 2 klanten. 1 schatte ik ongeveer 16, en die ander vond ik een beetje moeilijk, misschien een jaar of 20. Ze wouden drank kopen, en hadden allebei geen ID mee. Ik heb hun toen niet de drank meegegeven, waarna hij erg boos werd op een klant achter hem, en begon te schelden. Daarna ook nog op mij en toen is hij weggelopen. Ik moest toen huilen :o. Maar volgende keer moet ik gewoon de bedrijfsleiding erbij halen. kom op regels zijn regels..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:53

Weetje wat ik nog erger vind, als er 2 klanten bij elkaar horen en aan de kassa staan te kletsen. Die gaan gewoon door met kletsen, smijten een briefje van 50 op de kassa, en kletsen vrolijk verder. Aan die mensen vraag ik dus ook niet of het een kadotje of wat dan ook is.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:54

net zo erg als bellen dus, zoals ik al zei.
misschien mensen dan ook maar gaan verbieden om met elkaar te praten? :+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:57

in de tijd dat ik als bijbaantje achter de kassa zat durfde ik nooit iemand te storen die aan de telefoon zat := maar op een gegeven moment móet je wel contact maken, achteraf denk ik, waarom durfde ik dat niet? :')