Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eknein

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:53

Ik heb nu 3 jaar met mn vriend en we zijn beide wel es vreemd gegaan. Hij met z'n ex en ik daarna met een handje vol kerels om wraak te nemen.

Allemaal erg kinderachtig.. Maargoed, we zijn dr goed uit gekomen :+ .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:01

eknein schreef:
Ik heb nu 3 jaar met mn vriend en we zijn beide wel es vreemd gegaan. Hij met z'n ex en ik daarna met een handje vol kerels om wraak te nemen.
Allemaal erg kinderachtig.. Maargoed, we zijn dr goed uit gekomen :+ .

_O-
Slecht! _O- :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:58

Zo, dit is uitgegroeid tot een mooie discussie. +:)+

Tuurlijk kan je in een relatie verliefd worden op een ander.
Wat je daarmee doet, is een tweede.
Maar ik vind dat als je in een relatie zit en je krijgt thuis niet genoeg van watdanook, het niet eerlijk is tegenover je partner om het dan maar buitenshuis te zoeken.
Zet hem dan aan de kant en ga lekker genieten van het rondhupsen en rondfladderen met de rest van de wereld.

HC, ik heb respect voor je dat je zo'n goede relatie hebt met je partner, maar ik kan me totaal niet vinden in je mening.

Huertecilla schreef:
Mijn zoon niet. Die krijgt doorgegeven wat wij in onze duurzame relatie-ervaring geleerd heb. Niet de maatschappelijk correcte illusievariant. Die, en anderen, krijgt hij als referentiekader wel aangeboden en uitgelegd uiteraard, anders kan hij nóg niet zelf kiezen uit alles wat net zo goed kan.
Wat hij daar mee doét en dan leert van zijn eigen ervaring??? Hij krijgt in ieder geval van huis uit geen oogkleppen op die er na 10 jaar door schade en schande, bedrog en schuldcomplexen afvallen :P

Dit laatste was de kern van de eeste 17 paginas; het bedrog en de schuldcomplexen door ´vreemd´ gaan.
17 trieste paginas ..

hc

Hij krijgt niet mee wat in de maatschappij als normaal wordt ervaren, maar hij krijgt wel jouw mening doorgegeven.
Is dat niet een tikje oneerlijk?
Is het niet eerlijker om hem zelf te laten ontdekken wat zijn mening is over dit onderwerp en hoe hij (later?) zijn relatie aan wil pakken?

En bovendien..17 trieste pagina's?
Bokt is een forum waar een discussie op zijn tijd toch wel wenselijk is.
Ik moet zeggen dat ik dit topic geen triest topic vind, maar een topic waar iedereen op een nette manier zijn of haar mening geeft, ook al botsen die meningen wel. :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:31

Ik vind het echt totaal NOT done. Maar dat vind ik ook omdat ik vind dat ik en mijn vriend een goede relatie hebben. We vertrouwen elkaar 100%, zijn eerlijk tegen elkaar, en voelen ons 100% op ons gemak bij elkaar.

Zou me zeeeeeer zwaar tegenvallen als ooit zou blijken dat mijn vriend met een ander zou zijn gegaan. In welke vorm dan ook.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 06:15

Ik ben minnares geweest zonder dat ik het wist :=

Ik had nogal een crush op een jongen. Hij ook op mij, dus we hebben het erg gezellig gehad. Totdat zijn beste vriend (wat ook een goede vriend van mij was) zei dat hij al 1½ jaar een vriendin had :roll:
Heb kort daarna toevallig zijn vriendin ontmoet, en vind het echt wel klóte.. :\ Ze is echt superaardig en kan vet goed met haar opschieten, maar heb toch wel een beetje dubbele gevoelens als ik met haar omga.. Zij is helemaal verliefd en hij gaat van de een naar de ander. En zij weet het niet..
Moet ik het zeggen of zo laten? Als ik het zeg ben ik waarschijnlijk ook de pineut, ook al wist ik niet dat hij een vriendin had.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 06:49

Blue_Eyes schreef:
@Prima: ik ben niet zo heel veel jonger dan jij hoor, mocht je dat denken. Het scheelt maar 3 jaar. ;)

Ja klopt, scheelt ook niet en je klinkt ook nog eens hoger dan gemiddeld opgeleid. Je hebt alleen nog 1 nadeel...Je bent een vrouw!! :D

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 06:50

Huertecilla schreef:
Prima schreef:
Laat deze tieners en twintigers gewoon nog lekker principieel in het leven staan. Daarom is het zo leuk om die verschillende meningen te lezen; het zegt iets over waar ze staan in ontwikkeling, complexiteit vd achtergrond ect. Mooi toch!

Mooi? 17 paginas ellende over bedrog en schuldcomplexen.

Een voorbeeld; 3 jaar verliezen in een hel en dan nóg verder zonder vertrouwen. Om één wip waar de partner zelf gelijk mee kwam en fout vond!!!
Nee, dat vind ík triest.

Ik vind dit een íntriest topic.
Jonge mensen die hun kwalitijd verzieken door voorgeprogrammeerd bedrog en schuldcomplexen.
Het is de taak van ouders en anderen om de jeugd daarvoor juist te behoéden, niet om ze op het verkeerde been te zetten en ze dat zelf te laten ervaren. Dat ervaren gaat ook met de juiste info nog genoeg variabelen tegemoet.

hc

Jou wereld kan ook niet bestaan in een wereld met de huidige maatschappelijke bedrog. Dat bedrog moet bestaan om heea in stand te houden, anders wordt het een puinhoop. zoals jij er mee omgaat, kan namelijk niet iedereen.

BF

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 06:53

Blue_Eyes schreef:
Citaat:
Laat deze tieners en twintigers gewoon nog lekker principieel in het leven staan. Daarom is het zo leuk om die verschillende meningen te lezen; het zegt iets over waar ze staan in ontwikkeling, complexiteit vd achtergrond ect. Mooi toch!

Ik mag overigens vast wel opmerken dat ik dit een ty-pisch voorbeeld vind van wat ik al eerder aangaf, het superioriteitsgevoel van hen die denken dat ze beter weten dan monogamie?
Lieve schat, ik kan je legio mensen noemen die veel ouder zijn dan jij en net zo veel hebben meegemaakt op relatiegebied, en die toch dezelfde mening zijn toegedaan als ik (overigens ook geen tiener of twintiger en ook bepaald geen groentje meer).

Dat jij er anders over denkt prima. Maar laat mij in mijn waarde als ik wel principes heb - die volgens mij tamelijk weinig met leeftijd te maken hebben.

Die zullen ook vast allemaal moeders zijn? ;) Juist dat hele monogamie verhaal is in het leven geroepen voor orde in de maatschappij en minder alleenstaande moeders ;) Monogamie is er voor de vrouw. Niet voor de man :)

Ik denk ook dat ons geloof zoals Christendom helemaal is ingericht rondom het man/vrouw gebeuren zoals het nu wordt nageleefd. Als je dit je hele leven hoort in de kerk, stja, dan kan je al niet eens meer echt anders gaan denken! Is ook 1 van de redenen om geen sex te hebben voor het huwelijk. Dan houd je het langer uit in dat huwelijk. En als je dan maar leert dat het taboe is om te scheiden en je hebt lekker veel kinderen (die ook zullen dokken voor de kerk), dan laat je scheiden wel uit je hoofd en de maatschappelijke rust blijft.
Oke, da's heeeel kort door de bocht, maar het maakt heea wel ongecompliceerd. :D

Hc: Eindig eens niet met HC onder je posts. het is hooghartig en kinderachtig. Ik krijg daardoor de neiging om je posts niet meer te lezen. Maar dat moet je eerder hebben gehoord.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:56

Prima schreef:
zoals jij er mee omgaat, kan namelijk niet iedereen.

Dus?
Bedrog en schuldcomplexen accepteren? of met de realiteit leren omgaan en van je leven kunnen genieten?

hc

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:05

jammer dat je mijn laatste post onderaan negeert.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:19

Ik heb gewoon samengewoond voordat wij gingen trouwen, ook hebben mijn man en ik meerdere seksuele partners gehad voordat wij bij elkaar kwamen.
Ik heb 3 kinderen, maar mijn zus 1 en mijn broer 2.
Mijn moeder is 2 x gescheiden, dus hoezo maatschappelijke rust??
Het is wel zo dat in de familie (ook van neven en nichten) van mijn man hij de eerste en enige is die ooit heeft samengewoond.
Maar als 1 van ons werkelijk dik over de schreef gaat, gaan we echt wel scheiden (ps dat mag dan ook volgens de kerk!!)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:01

Prima schreef:
Blue_Eyes schreef:
@Prima: ik ben niet zo heel veel jonger dan jij hoor, mocht je dat denken. Het scheelt maar 3 jaar. ;)

Ja klopt, scheelt ook niet en je klinkt ook nog eens hoger dan gemiddeld opgeleid. Je hebt alleen nog 1 nadeel...Je bent een vrouw!! :D

Tsja... alleen denkt mijn man er ook zo over, ouder dan jij en ook hoogopgeleid. ;)

Wat je laatste post betreft: degeen die ik ken die me het eerst te binnen schoot, was mijn schoonvader ;)
Ook mannen dus.

Ik snap je redenatie wel, maar hij gaat niet helemaal op.

Edit: christelijk zijn de meeste wel, maar niet helemaal volgens jouw beschrijving :)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:10

tja ik ben beide geweest,..degene die bedrogen werd en de minnares(ook al wist ik dat toen niet toen ik ermee begon,... meneer verzweeg zijn vrouw"gewoon"voor mij,..toen ik erachter kwam was het meteen einde oefening!)

maar kan je garanderen dat het zeer doet en dat je er alleen maar ellende van krijgt.
Mijn vertrouwen heeft daardoor ook een erge knauw gekregen toenertijd.
Als geliefden hoor je nl eerlijk te zijn voor elkaar en geen dingen achter elkaars rug om.

maar goed,.. heb nu al lange tijd een superman en vertrouw mijn man volledig(ook al duurde dat in t begin wel een behoorlijk tijdje)
Hijzelf is ook vroeger bedonderd door zijn vriendin en dat heeft hem toen ook erg pijn gedaan.
voordeel van dat hele gebeuren is dat we daardoor nu extra zuinig op elkaar zijn :D :+

we hebben dus uit het nadeel een voordeel weten te halen en weet zeker dat we tot en met de rollator-leeftijd samen zullen zijn :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:25

Prima schreef:

Jouw ergernis is jouw probleem :)*

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:34

mackkwek schreef:
maar kan je garanderen dat het zeer doet en dat je er alleen maar ellende van krijgt.
Mijn vertrouwen heeft daardoor ook een erge knauw gekregen toenertijd.
Als geliefden hoor je nl eerlijk te zijn voor elkaar en geen dingen achter elkaars rug om.

Zo eenvoudig is het en wat je verder afspreekt over hoé de relatie in te vullen is niet relevant.

Het is verstandig om over de inhoud realistisch te zijn en wát realistisch is, hangt af van de prioriteiten en je leven.
Realistisch is dat dit niet voor altijd hetzelfde blijft.
Verstandig is dan om daar in je afspraken rekening mee te houden en die gaandeweg te evalueen, eventueel aan te passen.

Wil je, blijft dat naadloos monogaam, dan prima. Er zijn er echter méér wegen naar duurzaam kwaliteitstijd en die zijn nu zo prima.

´Vreemd gaan´, bedrog en schuldcomplexen zijn onnodig, zijn triest kwalitijdverlies. Los het op. Het liefst vooraf.

hc

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:36

@HC:
Maar we moeten wel jouw "ergernissen" aanhoren dat wij (in jouw ogen) zo bekrompen denken en blijkbaar onder een grote maatschappelijke/kerkelijke druk leven. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:54

Huertecilla schreef:
Prima schreef:

Jouw ergernis is jouw probleem :)*

HC

En dat noemt ons monogame mensen onderontwikkeld :z

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:55

MissHaffie schreef:
Is het niet eerlijker om hem zelf te laten ontdekken wat zijn mening is over dit onderwerp en hoe hij (later?) zijn relatie aan wil pakken?

Dat is juist wat we voorbereiden :)*
We geven hem opties, niet één model.
Het ´exclusief monogaam met eeuwige trouw´ is een model wat hij van de samenleving mee krijgt. Van ons krijgt hij daar onze levenservaring bij, geen ´beter´ model. Ook leggen we hem de vele andere modellen uit, met daarbij de kanttekening dat andere mensen vinden dat díe werken. Van ons geen enkel waardeoordeel.

Dat is exáct de kern van wat ik hier keer op keer probeer uit te leggen. Dat er geen absoluut beste model is en dat het tot erg veel leed kan leiden wanneer de jeugd met één model als ´het ware´ wordt opgevoed.
Laat hem inderdaad zelf leren, doch door goede voorbereiding hoeft hij niet te lijden onder bedrog of schuldcomplexen :)*

hc

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:57

Heel veel zinnen voor 1 conclusie:

Leer je kinderen eerlijk te zijn.
Zowel naar zichzelf als naar anderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:00

Brainless schreef:
@HC:
Maar we moeten wel jouw "ergernissen" aanhoren dat wij (in jouw ogen) zo bekrompen denken en blijkbaar onder een grote maatschappelijke/kerkelijke druk leven. :D

Jammer voor je dat je dat zo leest.

Wat ik schrijf is slechts bedoeld om aan te geven dat leed door bedrog en schuldcomplexen door vreemdgaan niet nodig zijn.
Ik vind het namelijk triest dat zoveel schrijfsters hier hun kwalitijd daar door verziekt zien.
Ik erger me daar niet aan; ík heb daar geen last van.

hc

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:43

HC
Wat ik zo jammer vind, is bijvoorbeeld dat jij dingen suggereert over Christelijke relaties zoals:
Sex alleen voor voortplanting, geen voorbehoedsmiddel mogen gebruiken alleen onthouding, de huwelijkse plicht van de vrouw.....
(dit zijn trouwens vooral Roomse regels)

Als je daar dan een uitgebreide reactie krijgt van Blue-eyes.
Dan reageer je daar ook niet meer op.

Ook op reacties van andere reageer niet of niet direct.

Jij zegt wel degelijk dat jouw kijk op relaties de enige manier is om geen bedrog en schuldcomplexen te krijgen.
Dat het voor jouw werkt prima.
Je zegt ook wel dat er andere relaties zijn die ook werken, maar je komt altijd weer tot je eigen conclusie dat jullie manier de beste is.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:58

Ik zou het een ander het nooit aandoen.. Heb het te vaak zelf meegemaakt. en weet ondertussen wel wat voor invloed het heeft. Niet alleen op je relatie, maar ook op je vertrouwen in het algemeen en je zelfvertrouwen.

Had het al redelijk vaak meegemaakt, tot er een jongen kwam waar ik uiteindelijk ruim 3,5 jaar mee gegaan ben.. Hij zou mij nooit die pijn aandoen wat ik toen gevoeld heb.. Bla bla bla.. Uiteindelijk was hij wat stiller, en ik merkte wel wat.. maar hij ontkende alles.. Hij zei "ik hou alleen van jou en wil je nooit meer kwijt!" een dag later maakte hij het "zonder reden" uit..
De domme s*kkel had zn wachtwoorden niet veranderd, en ik wist gewoon dat er een ander in het spel was... Dat heb ik (hoe slecht misschien ook) wel gecheckt op zn mail en alles.. En waarempel, mijn gevoel klopte... Het werd alleen wel erger toen ik er achter kwam dat het een kind van 14 was, en dat het al een paar maand aan de gang was.. Terwijl hij nog met ons mee op vakantie was geweest.. noem maar op... Toen ik er nog niet achter was, en hem dus gewoon nog terug wou.. kwam hij in etappes mijn spullen terug brengen.. hij zoende me dan gewoon weer en zei dat ie me misschien nog wel ging missen... Allemaal valse hoop..

Ik ben ook iemand die heel erg met dingen zit...

Heb nu een superlieve vriend.. Maar door alles.. Het gaat super als ik bij iemand ben, dan denk ik nergens aan en voel ik wel dat er niks verkeerds zit.. Maar zodra ik thuis ben, maak ik mezelf de kop gewoon gek.. Wat als?? Wat als hij ook zo is.. Noem maar op..

M'n vertrouwen is niet alleen kapot.. maar mn zelfvertrouwen ook.. Voel me niet goed genoeg en noem maar op..

Wat je met vreemdgaan bereikt is totaal niks, je kwetst een ander alleen maar.. En idd.. als iemand 1 keer vreemdgaat, zou ie dat ook vaker doen..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:03

Wat is tot zoverre wél snap (denk te snappen? :o? ) aan HC's post is dus:

Als je ooit gevoelens krijgt voor een ander, wat feitelijk kan omdat dit chemie is, moet je dit in een goede relatie gewoon aan elkaar kunnen vertellen. Er is dan geen sprake van bedrog/vreemdgaan, omdat je er eerlijk over bent en je simpelweg niets aan die gevoelens kunt doen. Je hebt dan de optie om er niks mee te doen en de optie om er wel wat mee te doen.

Maar stel, in dat laatste geval, dat mijn vriend dus aangeeft dat hij gevoelens heeft voor een ander en dat hij uit wil zoeken hoe die gevoelens precies zitten door dus een keertje met haar af te spreken, dan is er geen sprake van bedrog en vreemdgaan omdat ik er vanaf weet, maar desalnietemin zou ik me daar tóch heel akelig om voelen. Waarom? Omdat ik wil dat intimiteiten in een relatie alleen aan mijn en mijn vriend voorbehouden zijn.

Het is dus heel makkelijk om te zeggen dat we onszelf dat rotgevoel aanpraten mbt vreemdgaan/bedrog, maar zélfs in openheid zou ik het niet kunnen accepteren dat mijn vriend met een ander intiem is :n En dat heeft niets met bezitterigheid te maken, maar met het feit dat ik er waarde aan hecht dat dat iets tussen ons is :j Andersom zou mijn vriend het trouwens ook niet dulden dat ik mijn gevoelens uitzoek door met een andere vent af te spreken.

En hoe zou men dan om moeten gaan met de 'eenmalige keren': man/vrouw is avondje uit, komt in de verleiding en gaat een nachtje mee met een ander. In zo'n geval kun je pas achteraf praten met je partner over het gebeurde en is er in mijn ogen wel degelijk sprake van vreemdgaan/bedrog, je hebt immers nog niet met je partner gesproken over je gevoelens, want die ontstonden pas die bewuste avond en waren waarschijnlijk vooral gebaseerd op lust. Dat vind ik een heel verschil, ik ben benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt HC :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:24

Tja, je kunt inderdaad moeilijk even naar huis bellen van 'Schaaat ik heb net een onwijs leuk persoon leren kennen,
ik ga er even een beschuitje mee eten, maaaaaaar ik kom morgen gewoon weer bij jou avondeten hoor!'

:+

Leuk persoon of niet, hij mocht van mij toch in z'n uppie aan de croissantjes.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:45

Mae schreef:
En hoe zou men dan om moeten gaan met de 'eenmalige keren': man/vrouw is avondje uit, komt in de verleiding en gaat een nachtje mee met een ander. In zo'n geval kun je pas achteraf praten met je partner over het gebeurde en is er in mijn ogen wel degelijk sprake van vreemdgaan/bedrog, je hebt immers nog niet met je partner gesproken over je gevoelens, want die ontstonden pas die bewuste avond en waren waarschijnlijk vooral gebaseerd op lust. Dat vind ik een heel verschil, ik ben benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt HC :)

Dat is toch helder?
Verliefd is één, er wat mee doén is twee.
Wat je doet hangt af van wat jij met jouw partner daarover hebt afgesproken.
Als jij de beslissing neemt er op dát moment al invulling aan te geven terwijl je met je partner hebt afgesproken dat niet te doen heb je twee mogelijkheden:
- bellen (en iedereen heeft toch een mobiel?)
- achteraf vertellen
en bij beiden moet je niet zeuren over de consequenties want je weet welke keuze je maakt want het ís een kéuze.
Nee, het ´overkomt´ je NIET. Dat is een slechte smoes voor gebrek aan zelfdiscipline.

Als je mans genoeg bent om te besluiten aan lust/verliefdheid toe te geven hoor je mijns inziens WEL mans genoeg zijn om te bellen met ´scháát....´
Ik zie in het geheel niet waarom niet. Als je dat niet durft of vindt dat het niet kan, doe het dan ook niet :)*
Wees integer open en er is geen probleem achteraf, geen bedrog, geen schuldcomplex. Idem naar de vlam van die nacht toe. ´Ik bel even naar huis....´ is alleen maar eerlijk, dan bedrieg je díe persoon ook niet

De kern van wat ik keer op keer probeer duidelijk te maken is dat je vooraf al weet dat dit kan voorkomen en dat het daarom gezond verstand is om vooraf goed te bespreken hoe of wat en vooral dat het niets vertellen erger is dan wat ook.

hc