Allemaal erg kinderachtig.. Maargoed, we zijn dr goed uit gekomen
. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Huertecilla schreef:Mijn zoon niet. Die krijgt doorgegeven wat wij in onze duurzame relatie-ervaring geleerd heb. Niet de maatschappelijk correcte illusievariant. Die, en anderen, krijgt hij als referentiekader wel aangeboden en uitgelegd uiteraard, anders kan hij nóg niet zelf kiezen uit alles wat net zo goed kan.
Wat hij daar mee doét en dan leert van zijn eigen ervaring??? Hij krijgt in ieder geval van huis uit geen oogkleppen op die er na 10 jaar door schade en schande, bedrog en schuldcomplexen afvallen![]()
Dit laatste was de kern van de eeste 17 paginas; het bedrog en de schuldcomplexen door ´vreemd´ gaan.
17 trieste paginas ..
hc

Ze is echt superaardig en kan vet goed met haar opschieten, maar heb toch wel een beetje dubbele gevoelens als ik met haar omga.. Zij is helemaal verliefd en hij gaat van de een naar de ander. En zij weet het niet..Huertecilla schreef:Prima schreef:Laat deze tieners en twintigers gewoon nog lekker principieel in het leven staan. Daarom is het zo leuk om die verschillende meningen te lezen; het zegt iets over waar ze staan in ontwikkeling, complexiteit vd achtergrond ect. Mooi toch!
Mooi? 17 paginas ellende over bedrog en schuldcomplexen.
Een voorbeeld; 3 jaar verliezen in een hel en dan nóg verder zonder vertrouwen. Om één wip waar de partner zelf gelijk mee kwam en fout vond!!!
Nee, dat vind ík triest.
Ik vind dit een íntriest topic.
Jonge mensen die hun kwalitijd verzieken door voorgeprogrammeerd bedrog en schuldcomplexen.
Het is de taak van ouders en anderen om de jeugd daarvoor juist te behoéden, niet om ze op het verkeerde been te zetten en ze dat zelf te laten ervaren. Dat ervaren gaat ook met de juiste info nog genoeg variabelen tegemoet.
hc
Blue_Eyes schreef:Citaat:Laat deze tieners en twintigers gewoon nog lekker principieel in het leven staan. Daarom is het zo leuk om die verschillende meningen te lezen; het zegt iets over waar ze staan in ontwikkeling, complexiteit vd achtergrond ect. Mooi toch!
Ik mag overigens vast wel opmerken dat ik dit een ty-pisch voorbeeld vind van wat ik al eerder aangaf, het superioriteitsgevoel van hen die denken dat ze beter weten dan monogamie?
Lieve schat, ik kan je legio mensen noemen die veel ouder zijn dan jij en net zo veel hebben meegemaakt op relatiegebied, en die toch dezelfde mening zijn toegedaan als ik (overigens ook geen tiener of twintiger en ook bepaald geen groentje meer).
Dat jij er anders over denkt prima. Maar laat mij in mijn waarde als ik wel principes heb - die volgens mij tamelijk weinig met leeftijd te maken hebben.
Juist dat hele monogamie verhaal is in het leven geroepen voor orde in de maatschappij en minder alleenstaande moeders
Monogamie is er voor de vrouw. Niet voor de man 

Prima schreef:Blue_Eyes schreef:@Prima: ik ben niet zo heel veel jonger dan jij hoor, mocht je dat denken. Het scheelt maar 3 jaar.
Ja klopt, scheelt ook niet en je klinkt ook nog eens hoger dan gemiddeld opgeleid. Je hebt alleen nog 1 nadeel...Je bent een vrouw!!
mackkwek schreef:maar kan je garanderen dat het zeer doet en dat je er alleen maar ellende van krijgt.
Mijn vertrouwen heeft daardoor ook een erge knauw gekregen toenertijd.
Als geliefden hoor je nl eerlijk te zijn voor elkaar en geen dingen achter elkaars rug om.
MissHaffie schreef:Is het niet eerlijker om hem zelf te laten ontdekken wat zijn mening is over dit onderwerp en hoe hij (later?) zijn relatie aan wil pakken?
Brainless schreef:@HC:
Maar we moeten wel jouw "ergernissen" aanhoren dat wij (in jouw ogen) zo bekrompen denken en blijkbaar onder een grote maatschappelijke/kerkelijke druk leven.
) aan HC's post is dus:
En dat heeft niets met bezitterigheid te maken, maar met het feit dat ik er waarde aan hecht dat dat iets tussen ons is
Andersom zou mijn vriend het trouwens ook niet dulden dat ik mijn gevoelens uitzoek door met een andere vent af te spreken.
Mae schreef:En hoe zou men dan om moeten gaan met de 'eenmalige keren': man/vrouw is avondje uit, komt in de verleiding en gaat een nachtje mee met een ander. In zo'n geval kun je pas achteraf praten met je partner over het gebeurde en is er in mijn ogen wel degelijk sprake van vreemdgaan/bedrog, je hebt immers nog niet met je partner gesproken over je gevoelens, want die ontstonden pas die bewuste avond en waren waarschijnlijk vooral gebaseerd op lust. Dat vind ik een heel verschil, ik ben benieuwd hoe je daar tegenaan kijkt HC