Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:00

Heb je ook weer gelijk in Carola~!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:03

Zit nu te kijken naar animal planet funiest animals; als je ziet wat sommige kinderen met dieren doen en de ouders nemen het op en iedereen zit erom te lachen Frusty
Sommige mensen zullen misschien wel nooit verantwoordelijkheid nemen, hoe zullen hun kinderen het later gaan doen met hun kinderen...

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:06

Idd sommige ouders zijn nou niet bepaald een voorbeeld voor hun eigen kinderen

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:37

raketje_ schreef:
Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.

Tuurlijk wel.
sorry maar dan moet je geen kind nemen als je je eigen kind niet zal steunen,
je weet van te voren ook echt wel dat je er altijd voor je kind moet zijn.
en als het dan zwanger is kun je ze moeilijk weken niet aankijken.
en niet steunen.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:44

orange1 schreef:
raketje_ schreef:
Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.

Tuurlijk wel.
en niet steunen.

Totdat je er als moeder zelf voor staat. En pardon trouwens? Dus als ik het goed begrijp had mijn moeder mij gewoon niet moeten krijgen? Lekker respectloos.. Je hoort je kind niet overal in te steunen hoor. Als mijn kind later met een joint op mij af komt gestapt ga ik echt geen 'goedzo jongen' zeggen. Geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:47

Adil18 schreef:
Laatst op TV een stuk van tienermoeder gekeken waar een Engels meisje van 15 een kind kreeg, haar 16-jarige zus die nog maar twee maanden te gaan had zat erbij, de heldhaftige vader stond buiten een peuk te roken en en kwam pas binnen toen alles gedaan was...!

Overigens rookte dit meisje terwijl ze zwanger was en dit werd gewoon gefilmt! Dit was voor mij zo'n duidelijke actie die het beperkte verantwoordingsgevoel en verstand (wat een moeder toch echt in hoge mate nodig heeft) van een gemiddelde 15-jarige weergeeft, wat ze dus ook ongeschikt maakt als moeder.

Ach joh, je moet de zwangeren die stukken ouder zijn en door blijven roken eens de kost geven Rolleyes
Anders hebben ze teveel stress als ze moeten stoppen en dat is slecht voor het kindje Clown

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:48

Wartertje schreef:
Je hoort je kind niet overal in te steunen hoor. Als mijn kind later met een joint op mij af komt gestapt ga ik echt geen 'goedzo jongen' zeggen. Geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt..

nee dan ga je met hem praten waarom hij dat doet
9 van de 10 x hebben ze dan problemen. dus ja dan "steun" je ze.

& nee zo was het niet bedoelt.
ik bedoel als je een kind krijgt moet je ook weten dat je ze later moet steunen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:59

roosje84 schreef:
Over tienermoeders; hoe kan je ooit voor een kind zorgen als je zelf nog een kind bent? iig mijn mening

Nou je mag weleens op de koffie komen hoor... gewoon hetzelfde als iemand die een paar jaar ouder is. Ik was 18 toen mijn zoontje geboren werd dus was wel een tienermoeder en met zo'n opmerking kan je mij heel kwaad maken.

Mijn vriend en ik werken beiden (ik part-time, hij fulltime), wonen samen, ik doe een avondopleiding. Kind krijgt alles wat hij nodig heeft, ja wij moeten onze ouders weleens vragen om op te passen omdat we het druk hebben, maar zou dat anders zijn bij iemand van 35?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:00

orange1 schreef:
raketje_ schreef:

Tuurlijk wel.
en niet steunen.

denk dat ik het hier niet helemaal met je eens bent. Ik vind niet dat je je kind in alles moet steunen. Kinderen maken nl. ook fouten waar jij als ouder niet achter hoeft te staan. Denk maar eens aan drugsgebruik.
Denk wel dat je altijd van je kind zult houden, ongeacht wat ze doen, maar dat is iets anders dan steunen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:04

@Alet; Daar zit ook wel weer wat in!

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:25

Charaz schreef:
roosje84 schreef:
Over tienermoeders; hoe kan je ooit voor een kind zorgen als je zelf nog een kind bent? iig mijn mening

Nou je mag weleens op de koffie komen hoor... gewoon hetzelfde als iemand die een paar jaar ouder is. Ik was 18 toen mijn zoontje geboren werd dus was wel een tienermoeder en met zo'n opmerking kan je mij heel kwaad maken.

Mijn vriend en ik werken beiden (ik part-time, hij fulltime), wonen samen, ik doe een avondopleiding. Kind krijgt alles wat hij nodig heeft, ja wij moeten onze ouders weleens vragen om op te passen omdat we het druk hebben, maar zou dat anders zijn bij iemand van 35?

18 of 12, 13 14, 15 jaar is een wereld van verschil! Op je 18e ben je volgens de staat volwassen ( heb je stemrecht)

Op je 18e ben je niet meer helemaal afhankelijk van je ouders, zoals Charaz al schrijft, ze woont samen, werkt en zorgt zelf voor haar kindje..
Ik heb respect voor je Charaz hoe je dit allemaal doet, dit meen ik oprecht!

op je 12, 13, 14e woon je nog thuis, en hebben de ouders veel meer met de baby te maken / verzorgen..

@ Arlet ik kan je alleen maar groot gelijk geven!

Ik ben zelf moeder van 2 kids, op mn 26e werd ik zwanger, niet gepland maar wel gewenst, alles in orde, huis, vriend en beide werk...

Maar een kindje krijgen is zo zwaar, Roze wolken bestaan volgens mij alleen in boekjes.... Het eerste jaar vond ik loodzwaar, mn zoontje was lief / verteterend en ik hou zielsveel van hem... Maar dat neemt niet weg dat een kindje opvoeden een zware taak is met veel verantwoording en je raakt jezelf even kwijt in die eerste jaren....

3 jaar daar na kwam mijn dochter, minder zwaar en net zo leuk en lief... achteraf gezien leef je als ouder de eerste jaren in een soort roes, waarin je af en toe flink wakker wordt geschut!

Ik denk dat mentaal iemand van 18 veel beter in staat is om voor zijn kindje te zorgen dan iemand van 12, 13, 14, 15 jaar.. Psychies vraagt het heel veel van ouders en ik denk dat een kind zijn hersens nog niet voldoende ontwikkeld zijn op dit zelf te dragen.. na je 16e zijn je hersens pas zover ontwikkeld dat ze dit aankunnen...

en tja wat het steunen betreft, daar heb ik tig pagina's geleden al antwoord opgegeven...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:28

Ik heb gelukkig heel veel steun aan mijn ouders en mijn schoonouders zijn ook niet te beroerd om soms wat vaker op te passen. Gelukkig maar! want soms valt het me toch wel tegen hoor, én werken, én school, én een jongentje van 2 én een huishouden, maar ach ik ben nog jong en over 2 jaar ben ik klaar met school.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:37

siena1 ik ben het helemaal met je eens,en heb er dan ook helemaal niks op toe te voegen.ben ook moeder geworden op mijn 26e en 3 jaar later van de tweede,en moeder zijn is het mooiste wat er is maar ook het aller zwaarste wat er bestaat.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:37

Charaz schreef:
Ik heb gelukkig heel veel steun aan mijn ouders en mijn schoonouders zijn ook niet te beroerd om soms wat vaker op te passen. Gelukkig maar! want soms valt het me toch wel tegen hoor, én werken, én school, én een jongentje van 2 én een huishouden, maar ach ik ben nog jong en over 2 jaar ben ik klaar met school.

Daarom heb ik ook respect voor je, ik weet uit ervaring hoe zwaar het is... niets verkeerd over kinderen hoor..

maar veel mensen denken bij kinderen alleen maar aan de leuke kant, niet aan de zware kant... BV
Nachten wakker zijn, ik heb 7 jaar lang geen enkele nacht doorgeslapen, altijd gebroken nachten.. En dat gaat je opbreken op een gegeven moment, overdag je huishouden, school , werk etc...

Dag en nacht verantwoording, niet zo maar ff de deur uitgaan, this een complete ondernemenig / verhuizing Knipoog voordat je met zo'n kleine de deur uit bent...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:39

Godzijdank heb ik een kind wat om 7 uur zn bed in gaat en er om half 9 pas uitkomt dus daar ben ik dan mee gezegend, maar het is inderdaad altijd regelen als je weggaat.
Zo ook werken, niet alleen jezelf verzorgen en ik heb toen hij baby was 2 weken gebroken nachten gehad en die vond ik al lastig vol te houden.

Maar dat is bij iemand die ouder is denk ik niet anders.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:42

amazone77 schreef:
siena1 ik ben het helemaal met je eens,en heb er dan ook helemaal niks op toe te voegen.ben ook moeder geworden op mijn 26e en 3 jaar later van de tweede,en moeder zijn is het mooiste wat er is maar ook het aller zwaarste wat er bestaat.

We kunnen elkaar wel een hand geven!! Haha!

Daarom reageerde ik een aantal pagina's geleden ook zo, ik ben blij als ik mn kinderen op een goede manier groot krijg en ze stevig in hun schoenen laten staan is mijn grootste doel...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:54

shakes hands haha Haha!
het is inderdaad een hele uitdaging om de kids fatsoenlijk groot te krijgen.
die van mij zijn nog piep jong 5 en bijna 2,maar ik krap mijn eigen regelmatig achter mijn oren haha
ik hou ziels veel van mijn kinderen,ze zijn mij echt alles,en zal er ook echt alles voor doen.
maar ik ben ook blij dat als ze savonds op bed liggen mams even rust heeft.(voor een paar uur) de jongste word ook nog (bijna)iedere nacht wakker.maar echt rust heb ik dan niet,moet hier de bende even op ruimen,en dan heb ik nog vier paarden te verzorgen(1 van mijn eigen)
waar ik in het begin ook erg aan moest wennen,en nog af en toe Clown is dat ik zelf echt op de aller laatste plaats kom. eerst komen natuurlijk de kids,dan man lief,dan de hond en paard,en dan kom ike Knipoog
en heb me daar echt bij neer moeten leggen,merk wel nu ze wat ouder worden het allemaal net wat gemakkelijker gaat,afgelopen vrijdag zijn mijn kinderen voor de aller eerste keer weeste logeren bij hun oma,mijn vriend en ik savonds heerlijk uit eten gegaan,was echt jaren geleden.en hebben er echt van genoten. tot ik thuis kwam in een leeg stil huis,en besefte toen echt wat een geluk wij hebben met onze schatjes.
allebij gezond en geen rare of gekke dingen met ze mee gemaakt.
en ben ze de volgende dag al vroeg gaan halen Bloos maar de kids wilde nog niet naar huis Clown

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:02

Ik ben dan 18, maar ik heb het er laatst met mn moeder over gehad toevallig..
Als ik nu thuis kom en zeg ik ben zwanger en ik zou het willen houden steunt ze mij en helpt ze mij volledig. Als ik zou zeggen dat ik het weg zou halen zegt ze dus dat ze dat heel cru vind.
Dat snap ik wel maar ZELF zou ik zoiets hebben van nee nog niet, ik zou het dus misschien weg laten halen. Máár... Natúúrlijk zorg ik ervoor dat ik dat NIET wordt!

Mijn moeder zou mij dus steunen, omdat zij zelf ook 18 was toen ze een kind kreeg dus ja.

Maar hoe ik dus denk over tienermoeders van 14/15 jaar.
Ik vind dat echt heel slecht. Een kind van 14 hoort eigenlijk geen sex te hebben vind ik. ( Zelf was ik dat dus en ik heb er mega spijt van! Omdat ik niet voor altijd met die jongen samen kon zijn, dat vind ík echt heel erg, dus daarom denk ik van spaar dat alsjeblieft op tot je een leuke jongen tegenkomt).
Maar stel dat een kind van 14/15 zwanger raakt en zij wilt dat dus houden (wat ik gewoon echt dom vind) en die ouders staan er achter en die willen het opvoeden zou het nog kunnen, maar is dit niet het geval kan dat gewoon niet! Zo'n kind is gewoon niet zelfstandig genoeg, wat voor kinderen krijg je dan! Van die onopgevoede asociale kinderen met van die vreselijke nikes en oorbellen als ze nog heel jong zijn want die kinderen vinden dat heel stoer, want iedereen heeft dat tegenwoordig! ( Ik vind dat echt VRESELIJK!!!)

Nee ik ben er eigenlijk wel een beetje op tegen..

EDIT!!!
Laatst bijgewerkt door Espoir_ op 23-12-08 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:05

Adil18 schreef:
Laatst op TV een stuk van tienermoeder gekeken waar een Engels meisje van 15 een kind kreeg, haar 16-jarige zus die nog maar twee maanden te gaan had zat erbij, de heldhaftige vader stond buiten een peuk te roken en en kwam pas binnen toen alles gedaan was...!

Overigens rookte dit meisje terwijl ze zwanger was en dit werd gewoon gefilmt! Dit was voor mij zo'n duidelijke actie die het beperkte verantwoordingsgevoel en verstand (wat een moeder toch echt in hoge mate nodig heeft) van een gemiddelde 15-jarige weergeeft, wat ze dus ook ongeschikt maakt als moeder.

Helaas.... ik ken ook een aantal toch echt volwassen moeders die gewoon doorgepaft hebben... ik snap dat indd echt niet! Maar goed, da's niet helemaal on topic Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:08

raketje_ schreef:

Ik zit er inderdaad niet op te wachten, maar al zou het gebeuren: ik sta voor de volle 100% achter mijn dochter als ze besluit het kindje te houden. Dan maar nog 1. Waar 4 monden gevoed kunnen worden, kan er best nog eentje bij.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:08

@ amazone77 : Ja, zo herkenbaar! Die van mij zijn nu 12 en 9 jaar, zo langzaam aan krijg ik mijn eigen leven weer terug, ik bedoel de kids worden zelfstandiger, ze kunnen wel eens een uurtje alleen thuisblijven..

Dan moet je er toch niet aan denken dat mijn dochter ( nu 9) over 4 a 6 jaar thuis komt met de mededeling... "man ik ben zwanger" * schok* weer terug naar "af"!

Als ze 18,19 ( jong volwassenen) is zal ik er minder moeite mee hebben, maar als ze 14, 15 is dan is het echt nog een kind....
Laatst bijgewerkt door qalipso24 op 23-12-08 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:10

Blue_Eyes schreef:
raketje_ schreef:

Ik zit er inderdaad niet op te wachten, maar al zou het gebeuren: ik sta voor de volle 100% achter mijn dochter als ze besluit het kindje te houden. Dan maar nog 1. Waar 4 monden gevoed kunnen worden, kan er best nog eentje bij.

als ze 18 is oke,maar niet als ze 13 of 14 jaar is,dan zou ik er niet achter staan.die 4 jaar maken zoveel verschil.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:11

siena1 wij zitten echt op 1 lijn haha grappig. Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:11

amazone77 schreef:
Blue_Eyes schreef:

als ze 18 is oke,maar niet als ze 13 of 14 jaar is,dan zou ik er niet achter staan.die 4 jaar maken zoveel verschil.

Natuurlijk maakt dat verschil. Toch zou ik ook dan voor 100% achter haar staan. Ik wil absoluut niet hebben dat ze zichzelf na een aantal jaren niet meer aan zou kunnen kijken omdat ze haar kindje gedood heeft...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:13

ik weet het niet hoor,moeilijk ook om dat nu te zeggen,ik hoop dat ik het nooit zal mee maken met mijn kinderen.