Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

raketje_ schreef:Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.
orange1 schreef:raketje_ schreef:Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.
Tuurlijk wel.
sorry maar dan moet je geen kind nemen als je je eigen kind niet zal steunen,
je weet van te voren ook echt wel dat je er altijd voor je kind moet zijn.
en als het dan zwanger is kun je ze moeilijk weken niet aankijken.
en niet steunen.
Adil18 schreef:Laatst op TV een stuk van tienermoeder gekeken waar een Engels meisje van 15 een kind kreeg, haar 16-jarige zus die nog maar twee maanden te gaan had zat erbij, de heldhaftige vader stond buiten een peuk te roken en en kwam pas binnen toen alles gedaan was...!
Overigens rookte dit meisje terwijl ze zwanger was en dit werd gewoon gefilmt! Dit was voor mij zo'n duidelijke actie die het beperkte verantwoordingsgevoel en verstand (wat een moeder toch echt in hoge mate nodig heeft) van een gemiddelde 15-jarige weergeeft, wat ze dus ook ongeschikt maakt als moeder.

Wartertje schreef:Je hoort je kind niet overal in te steunen hoor. Als mijn kind later met een joint op mij af komt gestapt ga ik echt geen 'goedzo jongen' zeggen. Geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt..
roosje84 schreef:Over tienermoeders; hoe kan je ooit voor een kind zorgen als je zelf nog een kind bent? iig mijn mening
orange1 schreef:raketje_ schreef:Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.
Tuurlijk wel.
sorry maar dan moet je geen kind nemen als je je eigen kind niet zal steunen,
je weet van te voren ook echt wel dat je er altijd voor je kind moet zijn.
en als het dan zwanger is kun je ze moeilijk weken niet aankijken.
en niet steunen.

Charaz schreef:roosje84 schreef:Over tienermoeders; hoe kan je ooit voor een kind zorgen als je zelf nog een kind bent? iig mijn mening
Nou je mag weleens op de koffie komen hoor... gewoon hetzelfde als iemand die een paar jaar ouder is. Ik was 18 toen mijn zoontje geboren werd dus was wel een tienermoeder en met zo'n opmerking kan je mij heel kwaad maken.
Mijn vriend en ik werken beiden (ik part-time, hij fulltime), wonen samen, ik doe een avondopleiding. Kind krijgt alles wat hij nodig heeft, ja wij moeten onze ouders weleens vragen om op te passen omdat we het druk hebben, maar zou dat anders zijn bij iemand van 35?
Charaz schreef:Ik heb gelukkig heel veel steun aan mijn ouders en mijn schoonouders zijn ook niet te beroerd om soms wat vaker op te passen. Gelukkig maar! want soms valt het me toch wel tegen hoor, én werken, én school, én een jongentje van 2 én een huishouden, maar ach ik ben nog jong en over 2 jaar ben ik klaar met school.
voordat je met zo'n kleine de deur uit bent... amazone77 schreef:siena1 ik ben het helemaal met je eens,en heb er dan ook helemaal niks op toe te voegen.ben ook moeder geworden op mijn 26e en 3 jaar later van de tweede,en moeder zijn is het mooiste wat er is maar ook het aller zwaarste wat er bestaat.
is dat ik zelf echt op de aller laatste plaats kom. eerst komen natuurlijk de kids,dan man lief,dan de hond en paard,en dan kom ike
maar de kids wilde nog niet naar huis
Adil18 schreef:Laatst op TV een stuk van tienermoeder gekeken waar een Engels meisje van 15 een kind kreeg, haar 16-jarige zus die nog maar twee maanden te gaan had zat erbij, de heldhaftige vader stond buiten een peuk te roken en en kwam pas binnen toen alles gedaan was...!
Overigens rookte dit meisje terwijl ze zwanger was en dit werd gewoon gefilmt! Dit was voor mij zo'n duidelijke actie die het beperkte verantwoordingsgevoel en verstand (wat een moeder toch echt in hoge mate nodig heeft) van een gemiddelde 15-jarige weergeeft, wat ze dus ook ongeschikt maakt als moeder.
raketje_ schreef:Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.
Blue_Eyes schreef:raketje_ schreef:Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.
Ik zit er inderdaad niet op te wachten, maar al zou het gebeuren: ik sta voor de volle 100% achter mijn dochter als ze besluit het kindje te houden. Dan maar nog 1. Waar 4 monden gevoed kunnen worden, kan er best nog eentje bij.
amazone77 schreef:Blue_Eyes schreef:Ik zit er inderdaad niet op te wachten, maar al zou het gebeuren: ik sta voor de volle 100% achter mijn dochter als ze besluit het kindje te houden. Dan maar nog 1. Waar 4 monden gevoed kunnen worden, kan er best nog eentje bij.
als ze 18 is oke,maar niet als ze 13 of 14 jaar is,dan zou ik er niet achter staan.die 4 jaar maken zoveel verschil.