Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:40

Afbeelding Yeah! Ik heb net in de uitverkoop een protest boardbroek voor 25 euro kunnen scoren Afbeelding

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:19

Als ik veel bochtjes maak, gaat het inderdaad beter met mijn enkels. Maar net als dit jaar op de zwarte piste, kreeg ik er toch echt last van. Komt waarschijnlijk ook doordat ik het nog maar voor het 2de jaar doe en nog een beetje "spastisch" naar benede ga.

Ik heb er het meeste last van als ik op van die smalle ski-weggentjes board. Dan sta je natuurlijk in één houding en je kan nauwelijks bochten maken. Mijn snowboardleraar zei dat ik dan van frond naar back-site moet gaan en dat herhalen.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 19:57

C_hristel schreef:
Ik heb er het meeste last van als ik op van die smalle ski-weggentjes board. Dan sta je natuurlijk in één houding en je kan nauwelijks bochten maken. Mijn snowboardleraar zei dat ik dan van frond naar back-site moet gaan en dat herhalen.

Haha dan ga je net als ik, ik tol ook alle kanten op, doordat ik niet goed leun. Ziet er wel grappig uit :P

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:02

x_Lys schreef:
Die vind ik juist chill :P. Die had ik dit jaar ook enje moet echt een foefje kennen want dat had ik eerst elke keer ook. Maar je moet 3 keer keihard met je schoen op je bord slaan en dan hard aan duwen en zitten ze er zo in.Hoeveel sneeuw er ook in zit.

maar tuurlijk is dat mogelijk :). Alsje alleen een ander board wil kun je je bindingen ook over laten zetten.
Ik weet niet of iemadn misschien nog leuke aanbiedingen weet?
Wat voor boards hebben jullie?
Ik zit uiteraard naar een burton te kijken :=

Maar zijn dat ook klik met zo'n metalen ding onder je voet of zo'n andere met zegmaar 3 punten per kant. Want dat had me nichtje en zag er inderdaad wel makkelijk uit.

Bij mijn zit zegmaar maar 1 puntje en hoe hard ik ook trap dat ijs blijft eronder en dan gaat die zegmaar wel beetje vast maar zodra ik lekker sta schiet die los.

Is het dan duur om nieuwe bindingen te doen? Want zou ik ook andere schoenen moeten. En zou het de moeite waard zijn voor een board wat al ruim 4 jaar oud is? Zijn allemaal dingen die nu door me hoofd gaan.

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:10

Ik ben op dit moment bezig met mijn NSL(nationaal spowsport leraar) en leer dus alles over snowboarden bochtjes maken enz.

Ik zal even kort uitleggen hoe je de ''normale'' bochtjes maakt. voor veel mensen is dit nog best wel een probleem!

Je begint al rutsend op de berg. Je Armen blijven altijd boven je nose en tale(voor en achterkant). Dus niet voor je uit wijzen maar altijd naast je. Je schouders blijven ook evenwijdig aan het bord. Dus niet met je lichaam naar benenden kijken als je schuin over de pist gaat. Je gaat dan op je voorste been leunen. Strekt je arm en die blijft boven je nose. Je kijkt waar je heen wil en wijst met je arm mee. Het bochtjes draaien gaat dan vanzelf.

Wat veel mensen doen is dat als ze met hun plank recht naar beneden gaan, en dus wat meer snelheid gaan maken, dat ze dan hun plank ''omschoppen'' dus met een krachtige voetbeweging je plank weer in rutsh positie zetten. Dit moet je niet doen, als je goed wijst en kijkt, en voor al je gewicht op je voorste been zet draai je je bochtje echt!!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is? En voor mensen die nog meer willen weten, vraag maar raak:D

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:12

een goede vriend van me die altijd naar hetzelfde ski gebied als ik gaat is gevraagt door een groot 'les bedrijf' of hij daar snowboard leraar wilde worden omdat ze wel een nederlander konden gebruiken.

Heb al jaren geen les meer maar denk dat ik dat volgend jaar ineens weer nodig heb :9

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:12

Zo Lys je hebt er zin in :P
M'n moeder begon zondag ook ineens te vragen of ik wist hoeveel een board koste enzo *D en ook naar de prijzen in Snowworld, haha het gaat de goede kant op :D :Y)
Jouw bord Rosie_Posie vind ik wel erg gaaf :9

Ik kreeg gister ook nog te horen dat we as. zaterdag een apres-apresskiparty hebben *\o/*

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:19

Ja ik vind hem ook erg gaaf!! Gekregen voor mijn 21e verjaardag :D
Terwijl ik alleen om nieuwe bindingen had gevraagd (die kreeg ik er ook bij)
Heb afgelopen wintersport wel een heel groot stuk uit mijn belag geboard... Gelukkig niet to de kern.
Maar ik laat hem toch wel even opvullen...

Prijzen van boardjes zijn echt zwaar verschillend!

@Dienetje, je kunt ook op zoek gaan naar een 2e handse met bindingen. Voor 250 moet je zeker een goed boardje kunnen vinden!
Ik heb de mijne incl. bindingen verkocht voor 90 euro...
Schoenen zou ik wel nieuw kopen :=

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:24

Zo dat heb je goed voor elkaar :P wel een beetje balen dat je iets te enthousiast was met boarden :=

Ik kwam van de week een site tegen met mooie boarden van zo'n 250 euro en daar waren binnenkort afprijzingen tot 70 % korting :))

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:25

wat is die site?? mijn vriend zoekt nog een boardje :P :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:29

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:43

Maar dat is alleen een board toch geen bindingen? Bij ski oudoorgoos

@ rosie: Ik heb nu ook een tweedehands en me zusje ook. Toch wel wat dingen gehad waarvan ik dacht als die nieuw was zou ik naar de winkel zijn terug gegaan, vandaar dat ik nu voor nieuw wil gaan kijken. En aangezien me tante me skipas enz. heeft betaalt heb ik nog een hoop gespaarde centjes over.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:30

Christel3: heb jij er misschien een verklaring voor waarom ik zulke zere enkels krijg tijdens het boarden? Zou het kunnen dat ik wat verkeerd doe, of ligt het echt aan mijn boten en spieren.

So! boardjes voor 250 euro vind ik echt geen geld! Daar heb je bij Burton net de bindingen voor :P. Maar hoe is het dan gesteld met de kwaliteit?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:39

x_Lys schreef:
Ik ben inderdaad net terug ;).
En ik had er 1 gehuurd wat ik altijd doe, maar dit was echt de laatste keer!
Door dat k ut materiaal wat niet past heb ik wel mooi iets verekt in mijn spieren en verging ik van de pijn, heeft het me en een hoop geld gekost en ik kon de helft van de week niet meer boarden ;(.
En het scheelt wel, het seizoen is nu afgelopen scheelt je een hoop kosten ;).
Dus ik ga waarschijnlijk binnenkort eventjes in Rotterdam bij een grote winkel kijken. Maar ik zatook al op internet eenbeetje te zoeken naar boarden. Daar heb ik al genoeg leuke gezien. Alleen ik weet dan niet of er bindingen bij zitten vaak in winkels heb je aanbiedingen met bindingen erbij. en schoenen moet ik zowiezo toch passen :P

Je kan dan het beste ff wachten tot van de zomer, dan zijn ze lekker goedkoop.
Ik wil wss ook een nieuwe heb nu een Roxy board met flowbindingen, dat zijn echt wereld bindingen die neem ik op mijn volgende board gewoon weer :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:43

Ik heb mijn board toen ook voor 250 euro gekocht, paar jaar terug. Mecury board met flowbindingen. Primaboard, gebruik hem nu al een jaar of 5 en hij ziet er nog bijna als nieuw uit. Nu begint de bovenkant wel iets af te bladderen, maar de onderkant is nog helemaal in orde.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:27

Roxy is inderdaad ook leuk :j .
In Rotterdam zijn ze nu ook heeel erg aan het afprijzen.
Maar is het veel verschil in de zomer Sheer met nu na het winterseizoen?

Oke dat is een leuke prijs :)!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:43

flowbindingen zijn trouwens ook niet alles heb ik begrepen.
Volgens mij moeten je schoenen en bindingen helemaal sneeuwvrij zijn om er goed in te kunnen stappen.
Heb zelf geen ervaringen met flow... maar dat is wat ik heb horen zeggen.

Stiletto bindingen lijken me wel echt super fijn!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:38

Een vriendin van mij had flow, die vond het heel irritant.. het is vervelend dat je ze alleen maar aan kan doen terwijl je staat..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:51

Ik vind ze juist heerlijk. Soms moet je even een stukje steppen als ik niet genoeg vaart heb. Hup binding in een beweging los, even steppen en hup binding weer vast. En je kunt ze ook zittend aan doen hoor :j Sneeuw erin heb ik ook geen last mee, dat had ik wel met die klikbindingen. Ik vind flow ideaal, ben altijd als eerste die klaar staat van de boaders. Maar goed is persoonlijk. Ken ook zat mensen die zweren bij strapbindingen.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:57

Ik heb bindingen van A one uit duitsland, erg fijne bindingen.

Dit jaar viel me op dat je steeds meer bindingen ziet met een riem over de neus van je schoen waardoor deze nog verder naar achter gedrukt wordt

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:59

Komt zich ook melden :D
Ben vorige week in Westendorf geweest en heb nu alweer heimwee terug, het was echt heerlijk!
Veel sneeuw gehad, maar over het algemeen wel lekkere pistes. (wel veel hopen op sommige pistes)

Heb een board gehuurd daar maar het begint toch wel te kriebelen om een mooi eigen board te kopen :$

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:01

Die heb ik ook gezien ja, lijken me ook erg fijn :j

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:02

capopjekop schreef:
Ik vind ze juist heerlijk. Soms moet je even een stukje steppen als ik niet genoeg vaart heb. Hup binding in een beweging los, even steppen en hup binding weer vast. En je kunt ze ook zittend aan doen hoor :j Sneeuw erin heb ik ook geen last mee, dat had ik wel met die klikbindingen. Ik vind flow ideaal, ben altijd als eerste die klaar staat van de boaders. Maar goed is persoonlijk. Ken ook zat mensen die zweren bij strapbindingen.

Ik heb ook altijd flow bindingen gehad, lekker makkelijk. :)
Eigenlijk moet ik die andere ook een keer proberen zodat je weet wat het verschil is. Het lijkt me wel strakker zitten.
Goed excuus om een keertje naar Snowworld te gaan }>

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:03

KvE schreef:
Ik heb bindingen van A one uit duitsland, erg fijne bindingen.

Dit jaar viel me op dat je steeds meer bindingen ziet met een riem over de neus van je schoen waardoor deze nog verder naar achter gedrukt wordt

Dat kan ik ook doen met mn bindingen :j. Dat is handig bij freestylen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:46

Ik heb sinds kort flow bindingen en ben er helemaal gelukkig mee!
Je komt de lift uit, voet er in en hup je kan op weg. Werd er gek van dat ik steeds moest gaan zitten, voeten vast, weer gaan staan, blabla. :)