Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:47

fargo schreef:
Storm: ze had allang ingestemd dat hij met haar uit eten ging, al voor dat het uit was, dus waarom zou het dan nu ineens niet meer mogen?
Een beetje kul en zoals ik al eerder zei dan zou het helemaal een watje zijn als ie nu de afspraak alsnog af zou zeggen. Ga nou eens van jezelf uit als je zelf ergens duidelijkheid of rust over zal willen, dan moet je het niet om de lieve vrede laten, dan heb je nog geen rust. Of het nu wel of niet aan wordt of blijft met TS, hij wil zijn ex nog een keer zien, daar gaat zowiezo dit topic over (zie titel!!)

Ehh ja vooral als hij het uit heeft gemaakt voor diezelfde ex. Binnen één dag met hangende pootjes terug komt, omdat hij haar niet leuk genoeg vind, maar ondertussen wel het hart van de ts heeft gebroken?
Hij weet wat de plannen van "de ex" zijn, daar heeft ze klaarblijkelijk niet omheen gedraaid. Hij zou die donderdagavond, mocht hij zijn relatie willen redden, op de bank moeten zitten met de Ts om te praten. Ipv van een wijntje te drinken met zijn one night sloerie Knipoog Of moet het nog een weekje wachten omdat het zaterdag voetbaldag is en op zondag familie bezoek?
Hij wil zijn ex zien, daar ging dit topic over, het heeft nu nogal een wending genomen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:52

Het feit dat zijn ex zo in elkaar zit, betekent niet dat hij persé ook alleen op sex uit is.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten; dit soort opmerkingen zegt meer over degenen die dit soort ideeën opperen dan over de vriend van TS. Hij wilde eerst met zijn ex uit en dat wil hij nog steeds.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:58

fargo schreef:
Het feit dat zijn ex zo in elkaar zit, betekent niet dat hij persé ook alleen op sex uit is.
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten; dit soort opmerkingen zegt meer over degenen die dit soort ideeën opperen dan over de vriend van TS. Hij wilde eerst met zijn ex uit en dat wil hij nog steeds.

Helaas, ben ik het ook niet mee eens, ik denk juist dat je door eigen nare ervaringen en verhalen van anderen zo gemaakt wordt.

Je kunt de tv nog niet aanzetten en er gaat wel iemand vreemd, je kunt geen boek opslaan zonder dat er een overspelige personage inzit...
Laatst bijgewerkt door Storm op 05-11-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:59

Als ik eerlijk moet zijn was ik al lang en breed klaar met die vent (ben je geloof ik ook een beetje heh?) Hij is inderdaad gewoon aan het afwachten hoe het gaat met die sl.. en als dat niet goed gaat hoopt hij achteraf tegenover jou te kunnen doen dat hij noooooooit door heeft gehad dat het je zo menes was, zodat hij hoe dan ook een vriendin heeft, haar eerst bekijken en jij bent kandidaat achter deur twee (ofwel de troostprijs). Hoe gek ik (jij?) ook op een jongen zou zijn, ik (jij) verdien(t) beter!

Kun je zelf geen date regelen en dan 'toevallig' in het zelfde restaurant zitten? En dan niet om hem te bespieden maar om hem jaloers te maken (je mooiste kleren aan, ziet hij ook meteen wat hij mis loopt). Wedden dat hij die sl.. vergeet aandacht te geven??? Hij is veel te druk met in de gaten houden waar jij zit, wat je ziet en nog veel belangrijker... wat je doet! (Vergeet niet om eerder weg te zijn dan hij, dan weet hij van gekkigheid helemaal niet meer wat hij moet)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:59

Storm76 schreef:
fargo schreef:

Helaas, ben ik het ook niet mee eens, ik denk juist dat je door eigen nare ervaringen en verhalen van anderen zo gemaakt wordt.

Of hij op sex uit is of niet is toch helemaal niet het punt van discussie??? Hij heeft geen aandacht voor hoe skess zich eronder voelt... DAT is het probleem

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:01

best bitchy maar idd das wel vet! Schijnheilig Babje_84

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:05

Babje_84 schreef:
Kun je zelf geen date regelen en dan 'toevallig' in het zelfde restaurant zitten? En dan niet om hem te bespieden maar om hem jaloers te maken (je mooiste kleren aan, ziet hij ook meteen wat hij mis loopt). Wedden dat hij die sl.. vergeet aandacht te geven??? Hij is veel te druk met in de gaten houden waar jij zit, wat je ziet en nog veel belangrijker... wat je doet! (Vergeet niet om eerder weg te zijn dan hij, dan weet hij van gekkigheid helemaal niet meer wat hij moet)

Bij dit soort dingen is het beter om erboven te staan, niet om jezelf als 'kijk eens hoe nóg leuker ik ben' te presenteren. Werkt alleen maar averechts.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:07

Babje_84 schreef:
fargo schreef:

Of hij op sex uit is of niet is toch helemaal niet het punt van discussie??? Hij heeft geen aandacht voor hoe skess zich eronder voelt... DAT is het probleem[/quote]

Right en daarom wil jij hem gaan bespioneren en jaloers maken. Dat is echt volwassen en inlevend gedacht. Als hij echt een zwak heeft voor ex moet hij dat toch eerst zelf uitzoeken en anders komt ie toch echt niet zomaar terug (als TS dat al wil).

Heel veel van de reactie hier zeggen dat hij het een avondje wil proberen en dan TS als reserve gebruiken; daarop reageerde ik met mijn opmerking over sex. En iedereen die het constant heeft over een avondje uitproberen etc die laten zich naar mijn mening een beetje kennen (zoals de waard is...)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:08

Kan iemand me uitleggen wat er nu precies gebeurt is? Tong uitsteken

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:14

Gerbenfroh schreef:
Kan iemand me uitleggen wat er nu precies gebeurt is? Tong uitsteken

Neem gewoon de moeite om te lezen, en anders is het jammer....
Niet zo raar doen zeg, tis sbs shownieuws niet.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:16

Storm76 schreef:
Mooi voorbeeldje is ook het tv programma Memories van Anita Witzier, oude liefdes komen weer terug in beeld, en je zou eens moeten weten hoeveel jarenlange relaties hierdoor stuk zijn gelopen, op google kan je er een heel aantal terugvinden. Als die oude liefdes niet weer opgedoken waren, waren die jarenlange relaties niet stukgelopen is mijn mening.

Ja, dat denk ik ook.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:18

Ik hoef hem niet te spioneren neeh Nagelbijten / Gniffelen
Nee ik weet wel wat je bedoelt en misschien laat je je wel kennen door er te zijn, maar is daar iets mis mee dan? Moet ze hem maar gewoon laten gaan en een leuke avond hebben terwijl skess thuis op de bank zich zit op te vreten (want dat zou ik wel doen, of ik hem nou terug wou of niet)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:18

Ilzas schreef:
Storm76 schreef:
Mooi voorbeeldje is ook het tv programma Memories van Anita Witzier, oude liefdes komen weer terug in beeld, en je zou eens moeten weten hoeveel jarenlange relaties hierdoor stuk zijn gelopen, op google kan je er een heel aantal terugvinden. Als die oude liefdes niet weer opgedoken waren, waren die jarenlange relaties niet stukgelopen is mijn mening.

Ja, dat denk ik ook.

Moeten er ook maar geen schoolreünies georganiseerd worden. Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:20

Ilzas schreef:
Storm76 schreef:

Ja, dat denk ik ook.

Men verheerlijkt die korte periode van blijdschap en verliefdheid. De huidige/ echte relatie kost nu eenmaal energie, daar moet je aan werken en dat houdt dus in dat er ook wel eens minder fijne momenten zijn.
De wereld is zo ingesteld op het feit dat het leven maakbaar zou zijn, dat we het beste verdienen en alles draait om het individu, dat we niet meer de tijd nemen ergens aan te werken.
Een goede relatie hebben = durven bij jezelf naar binnen te kijken en dus ook te zien wat er beter kan bij jou. Veelal is het gedrag van de ander een reflectie van jouw gedrag.
Mensen kiezen er echter vaak voor om weg te rennen, dan hoeven ze niks aan zichzelf te doen.

carrie79

heel stuk van topic doorgelezen....jemig zeg wat een eikol....lees ik nou dat ie bij de ind werkt? mag ik weten wie het is? (werk er zelf) *nieuwschierig*
in ieder geval als je zo te werk gaat laat hem dan maar fijn vertrekken...Boos!

GreaseMonkey

even aanvulling: doel van de date die ik bedoelde was dus niet om hem terug te winnen maar om zijn avond te verpesten

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:22

Ninx schreef:
Een goede relatie hebben = durven bij jezelf naar binnen te kijken en dus ook te zien wat er beter kan bij jou. Veelal is het gedrag van de ander een reflectie van jouw gedrag.
Mensen kiezen er echter vaak voor om weg te rennen, dan hoeven ze niks aan zichzelf te doen.

Die moet ik onthouden!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:22

Nou volgens mij leveren die best wat wilde nachten op Nagelbijten / Gniffelen

Maar on topic: ik sluit me aan bij: het gaat erom wat hij nu van zichzelf laat zien tegenover de ts. Uitgaan met degene waarvoor het in eerste instantie uitging, dat lijkt me niet bepaald het tonen van good will?
En ja, ik vind dat dat soms wel nodig is in een relatie. Blijf anders lekker vrijgezel.

(edit: een relatie kost wel energie. Ik weet het. maar ik vind het zo zinloos om bij elkaar te blijven, omdat je dat ook zoveel andere jaren heb gedaan. Ik vond het ook moeilijk om bij mijn ex weg te gaan, maar wist zeker dat ik ongelukkig zou zijn als ik zou blijven. En ja, dat koste me heel veel moeite om mezelf zo ver te krijgen. EN om mezelf er ook aan te houden).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:23

Karin schreef:
Ilzas schreef:
Ja, dat denk ik ook.

Moeten er ook maar geen schoolreünies georganiseerd worden. Knipoog

Heb ik dus ook niks mee en ben er ook niet blij mee als mijn partner daar heen gaat. Ga zelf inderdaad ook nooit naar dat soort dingen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:24

Ik weet wel dat als mijn vriend in die situatie er toch voor koos om met haar te gaan daten, hij niet meer bij mij aan zou hoeven kloppen
Wat een ei.kel zeg, niet te filmen, lieve Skess trap er alstjeblieft niet in, want laat je het toe, stem je er mee in Knipoog en mannen schijnen dan te denken dat dat ook voor de toekomst geld, straks heb je een hele kudde exen op de stoep staan om te komen eten Haha!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:25

Babje_84 schreef:
Ik hoef hem niet te spioneren neeh Nagelbijten / Gniffelen
Nee ik weet wel wat je bedoelt en misschien laat je je wel kennen door er te zijn, maar is daar iets mis mee dan? Moet ze hem maar gewoon laten gaan en een leuke avond hebben terwijl skess thuis op de bank zich zit op te vreten (want dat zou ik wel doen, of ik hem nou terug wou of niet)

Je moet je afvragen of je later nog met jezelf door één deur kunt. Kijk dat hij zometeen niet trots hoeft te zijn op hoe hij zich gedragen heeft betekent niet dat je jezelf hoeft te gaan verlagen tot dat niveau. Je hebt je trots en je eigen normen waarden vind ik.
Het is vervelend voor de TS dat hij met ex uitgaat, maar het helpt niet om te gaan kniezen of om ernaar te gaan zitten kijken. Beter een vriendin uitgenodigd en bij wijze van spreke Sex in the city huren of kopen en lekker een filmpje met een boel chocolade op de bank thuis pakken. Hou de eer aan jezelf en als hij TS terug wil, dan hoort ze dat vanzelf en dat ziet en beslist ze dan wel weer.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:25

Babje_84 schreef:
even aanvulling: doel van de date die ik bedoelde was dus niet om hem terug te winnen maar om zijn avond te verpesten

Daar moet je geen energie in steken.
Het moment dat hij haar laat gaan, is het moment waarop de rest van haar nieuwe leven begint.
Daarin is voor hem geen plaats, niet in positieve zin, niet in negatieve zin.
Je moet eerst je eigen poten weer onder je gat krijgen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:27

Babje_84 schreef:

Zie mijn reactie van nog wel met jezelf kunnen leven, en je niet tot zijn niveau te verlagen

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:28

fargo schreef:
...een vriendin uitgenodigd en bij wijze van spreke Sex in the city huren of kopen en lekker een filmpje met een boel chocolade op de bank thuis pakken. Hou de eer aan jezelf en als hij TS terug wil, dan hoort ze dat vanzelf en dat ziet en beslist ze dan wel weer.

Is ook een optie Nagelbijten / Gniffelen (zoals gewoonlijk doe ik weer eens eerst en denk dan... Bloos )
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 05-11-08 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:29

Babje_84 schreef:

Dat valt bij mij onder de noemer 'jezelf verlagen'. Ik zou dat zelf nooit doen, ik houd liever de eer aan mezelf.