Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:36

Vergeet alleen niet dat dit niet de eerste keer is dat je het erover hebt. :+ De vorige keer was niet in het biechttopic en ook daar impliceerden de gebruikte smileys en een duidelijk uitgesproken verwachting dat een nieuw uitje net zo uit de hand ging lopen toch wel een iets andere houding dan die je nu pretendeert te hebben.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:37

Mkango schreef:
Vergeet alleen niet dat dit niet de eerste keer is dat je het erover hebt. :+ De vorige keer was niet in het biechttopic en ook daar impliceerden de gebruikte smileys en een duidelijk uitgesproken verwachting dat een nieuw uitje net zo uit de hand ging lopen toch wel een iets andere houding dan die je nu pretendeert te hebben.

Gelukkig is dat niet gebeurd. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:42

Het kwam zeker wel over alsof je er en zelf ook aan mee had gedaan en het nog grappig vond ook. Nogal logisch als je reageert op iemand die het heeft over haar eigen werkgewoontes. Dus niks omgedraaid oid.

En zoals al gezegd werd, zelfs als het gesloopt zou worden laat je het niet zo achter.

Fly_high

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:46

Ik vind het zo puberaal allemaal, opscheppen over oh zo stout gedrag en dan weer alles 180 graden omdraaien zodra de juf je daarop aanspreekt :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:52

Het probleem met een vakantiehuisje zo vinden is dat je in een heel kort tijdsbestek alles spic en span moet hebben voor de volgende gasten. Een keer ook ipv met 2 vrouwen huis voor 8 personen schoonmaken inclusief tuin en zwembad extra versterking moeten bellen. Twee extra vriendinnen die mee kwamen poetsen en mijn vriendin die de renovatie had gedaan van onze gîte is 3 uur bezig geweest om alle technische klussen te doen lees als wc die volledig los zat (schroeven waren afgebroken) verwarming die los van de muur was gekomen etc etc. We waren met zijn allen kwart voor 5 klaar (Normaal 13.30 uur met zijn tweeën!) en de volgende huurders lagen al paar uur bij het zwembad :x Gelukkig vreselijke lieve mensen die echt wel door hadden dat er iets helemaal niet OK was in het huis en die lieverds waren fantastisch. Dat hielp heel erg .
Dus breek me de bek niet open over dit vandalisme.
Gelukkig deugen de meeste mensen en laten het gewoon keurig achter (met name Nederlanders zijn hele fijne huurders) en wij hebben dit maar 1x gehad en in de meeste vakantie huizen zo indertijd ook in dat van ons, zijn feestjes verboden. Dit voorbeeld maakt duidelijk waarom dat is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:01

Mijn moeder is ook poetsvrouw geweest bij CenterParcs en die heeft ook echt de smerigste en raarste dingen gevonden. Van een complete deur die opgestookt was in de open haard tot gebruikte condooms onder het bed inclusief de bijbehorende magazines (...), meubilair vol met hondenharen, mensen die pannen hadden meegenomen.. het is bizar hoe asociaal mensen zich soms gedragen.

En inderdaad zo weinig tijd, volgens mij had ze drie kwartier voor een heel huis inclusief de bedden natuurlijk allemaal doen.. en ze moest het hele park over op een normale (dus niet elektrische) fiets met een kar met linnengoed erachter die goed 100 kilo kon wegen terwijl het management voorbij kwam zoeven in golfkarretjes.

Echt een hondenbaan is het.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 13:04

Hoe minder je zegt, hoe beter denk ik. Dit gedraai gaat het niet beter maken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:07

xPabloBokt schreef:
Mijn moeder is ook poetsvrouw geweest bij CenterParcs en die heeft ook echt de smerigste en raarste dingen gevonden. Van een complete deur die opgestookt was in de open haard tot gebruikte condooms onder het bed inclusief de bijbehorende magazines (...), meubilair vol met hondenharen, mensen die pannen hadden meegenomen.. het is bizar hoe asociaal mensen zich soms gedragen.

En inderdaad zo weinig tijd, volgens mij had ze drie kwartier voor een heel huis inclusief de bedden natuurlijk allemaal doen.. en ze moest het hele park over op een normale (dus niet elektrische) fiets met een kar met linnengoed erachter die goed 100 kilo kon wegen terwijl het management voorbij kwam zoeven in golfkarretjes.

Mn broertje is begonnen als schoonmaker bij Eurocamp, inmiddels is ie onderhoudsmonteur. En inderdaad, het is asociaal hoe mensen kunnen zijn. Soms laten ze de koelkast helemaal vol achter (dat is nog het minst erge, want gratis eten), maar er zijn er ook bij die gerust de tv van de muur schroeven en meenemen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:15

xPabloBokt schreef:

Jup. Ik heb ooit als bijbaantje bij een Bastion Hotel gewerkt en daar hadden we 20 minuten per kamer. Gelukkig hadden ze bij ons geen bad, want anders moest je dat ook nog doen en kreeg je daar maar een paar minuten extra voor. Je mocht er wel langer over doen, maar dat was dus eigen tijd. Ultrasmerige kamers kreeg je ook geen cent extra voor betaald. :=

Ik zorg dus altijd dat ik alles zo netjes mogelijk achterlaat, zodat het schoonmaakteam er in één keer doorheen kan. Ik probeer bijvoorbeeld zoveel mogelijk maar één prullenbakje te gebruiken, want alle kleine beetjes helpen (en is ook minder slecht voor het milieu dan alleen een tandenstoker in een en een lege wc-rol in de ander :)) ).

Foaly schreef:
Mn broertje is begonnen als schoonmaker bij Eurocamp, inmiddels is ie onderhoudsmonteur. En inderdaad, het is asociaal hoe mensen kunnen zijn. Soms laten ze de koelkast helemaal vol achter (dat is nog het minst erge, want gratis eten), maar er zijn er ook bij die gerust de tv van de muur schroeven en meenemen :=
Haha, ik had laatst op Menorca per ongeluk bruiswater gekocht ( :r ), dus dat heb ik ook achtergelaten in de ijskast met een briefje erbij dat de flessen allebei nog ongeopend waren en ze ze mee mochten nemen. :))

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:18

Mkango schreef:
Ik probeer bijvoorbeeld zoveel mogelijk maar één prullenbakje te gebruiken, want alle kleine beetjes helpen (en is ook minder slecht voor het milieu dan alleen een tandenstoker in een en een lege wc-rol in de ander :)) ).

Ja precies, ik doe dat dus ook omdat ik weet hoe zwaar het werk is. Als wij in een hotel hebben geslapen dan doe ik altijd het beddengoed los en leg ik dat netjes op het voeteneind, zet ik alvast een raampje op een kiertje of op kiepstand zodat het wat kan luchten etc. ik probeer in ieder geval wel mee te denken. Als hotels de optie hebben dat ze niet elke dag langs komen om schoon te maken dan doe ik dat meestal ook. Als we maar een paar nachtjes er zijn hoef ik echt geen compleet nieuwe set handdoeken ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:20

xPabloBokt schreef:
Mkango schreef:
Ik probeer bijvoorbeeld zoveel mogelijk maar één prullenbakje te gebruiken, want alle kleine beetjes helpen (en is ook minder slecht voor het milieu dan alleen een tandenstoker in een en een lege wc-rol in de ander :)) ).

Ja precies, ik doe dat dus ook omdat ik weet hoe zwaar het werk is. Als wij in een hotel hebben geslapen dan doe ik altijd het beddengoed los en leg ik dat netjes op het voeteneind, zet ik alvast een raampje op een kiertje of op kiepstand zodat het wat kan luchten etc. ik probeer in ieder geval wel mee te denken. Als hotels de optie hebben dat ze niet elke dag langs komen om schoon te maken dan doe ik dat meestal ook. Als we maar een paar nachtjes er zijn hoef ik echt geen compleet nieuwe set handdoeken ofzo.
Same. :j

Beddengoed laat ik meestal wel op bed liggen (netjes opgemaakt), want daar heb je op een gegeven moment zo'n handigheid in en wordt onderdeel van de routine dat dat heel snel gaat en dat het soms juist lastiger is als gasten dat zelf doen, want dan ben je uit je systeem. :)) Maar gebruikte handdoeken idd altijd op de grond in de badkamer, niet ergens nog eentje in de kamer laten slingeren, afstandsbedieningen e.d. terugleggen waar ik ze in eerste instantie gevonden heb etc.

Zijn gewoon kleine dingen die het leven van de schoonmakers net wat makkelijker maken.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:22

Foaly schreef:
maar er zijn er ook bij die gerust de tv van de muur schroeven en meenemen :=

Ik heb vaker mensen horen opscheppen over alles wat ze gratis uit hotels hebben weten te jatten :') heel apart altijd want het zijn tegelijk van die types die zich heel erg beledigd zouden voelen mocht je zulk gedrag diefstal noemen.

Idem mensen die enorm trots zijn op roken in ruimtes waar het niet mag, hoop dat ze allemaal schurft krijgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 13:24

Ik heb wel m'n e-smoker gebruikt in een hostel in Berlijn. En je mocht geen alcohol op de kamers maar dat is precies wat ik meesmokkelde.

Het spijt me. Ik ben een ander persoon nu.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:30

Fly_high schreef:
Foaly schreef:
maar er zijn er ook bij die gerust de tv van de muur schroeven en meenemen :=

Ik heb vaker mensen horen opscheppen over alles wat ze gratis uit hotels hebben weten te jatten :') heel apart altijd want het zijn tegelijk van die types die zich heel erg beledigd zouden voelen mocht je zulk gedrag diefstal noemen.

Idem mensen die enorm trots zijn op roken in ruimtes waar het niet mag, hoop dat ze allemaal schurft krijgen.

Lekker om 3 uur snachts in je ondergoed slaperig op de gang staan, omdat iemand zo stom is om te roken in een hotelkamer waardoor het brandalarm afgaat.

Wat je huurt laat je netjes achter, punt. Als ik met een groep meerdere huisjes zou huren, zou ik me ook verantwoordelijk voelen dat de andere huisjes in oké staat verkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:30

Urbanus schreef:
Ik heb wel m'n e-smoker gebruikt in een hostel in Berlijn. En je mocht geen alcohol op de kamers maar dat is precies wat ik meesmokkelde.

O, dus jij was de reden van de ontruiming. >;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:31

Soepblik schreef:
Even voor de helderheid: dit was niet "mijn" feestje of huisje. Ik zat met een paar hele leuke dames en wij hebben ons eigen huisje volledig gepoetst, gezogen, beddengoed afgehaald en keurig achtergelaten. Ook niet erin gefeest.

En nee, ik ben hier niet trots op of vind het niet stoer. Dit is een biechttopic, en ja, dit is een flinke. Jammer dat je woorden dan zodanig worden omgedraaid alsof je dit leuk vindt en er meteen op de "stoerknop" wordt gedrukt wanneer het een biecht is die men niet zint. Wellicht ook onhandige verwoording van mij, want hoe verwoord je zoiets ergs.

Ik praat niet recht wat krom is; mijn "verklaring" is wat ik te horen heb gekregen van het management. Dat dat niet zo blijkt te zijn zoals Secrible zegt, vind ik heel erg en vertekent wel mijn beeld van het bedrijf. Het feestje van de beelden was georganiseerd door het management zelf, ik ben even aanwezig geweest en heb er gedanst maar that's it.

Je blijft jezelf tegenspreken. :+

Urbanus schreef:

Mijn e-smoker gebruikte ik ook overal, vooral die wegwerpdingen die naar fruit ruiken. :o
En geen alcohol op kamers? Alcohol smokkelde ik op de middelbare school al mee, daar is niks in veranderd.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 07-07-23 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 13:32

Nee want het alarm reageerde er niet op _O-

Ik heb wel voor al het personeel dat er was een improvisatie gedaan van The Cup Song. Ik laat even aan je verbeelding over hoe dat ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:37

Urbanus schreef:
Nee want het alarm reageerde er niet op _O-

Ik heb wel voor al het personeel dat er was een improvisatie gedaan van The Cup Song. Ik laat even aan je verbeelding over hoe dat ging.
_O-

Ach, wat flexibel omgaan met de regels heb ik niet zo'n probleem mee, mits je andere mensen er niet mee tot last bent (gasten en personeel). Ik snap dat zo'n hostel geen alcohol binnen wil hebben, maar ik snap ook wel dat als iemand het bij een paar biertjes houdt en verder de boel niet op stelten zet, ze het gewoon mee naar binnen sjouwen. :))

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:37

Ik ben een keer wakker ge-alarmd in een hotel omdat er iemand te heet stond te douchen. :')

Stond al met mijn rugzakkie en mijn pyjama binnenstebuiten bij de receptie.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:40

Ik moet zeggen dat ik vroeger (= als tiener) echt heel veel heel erg asociaal heb gerookt. Overal en nergens op stal, ook helemaal onbeschaamd in zadel- en kleedkamers :') Weet dat volwassen stalgenoten absolute hekel aan ons hadden. Hostelkamers enz hebben we toen ook vaker in gerookt.

Het spijt me ook maar kan er toch niets aan doen. Ben zeker een andere persoon nu, in ieder geval al best een tijdje geen 16 meer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:43

Ik ben gewoon altijd al heel saai geweest. _O- En jullie zijn die fase in ieder geval ontgroeid, ik sla nog steeds rotsachtige landweggetjes in op verlaten plekken met auto's die daar niet voor bedoeld zijn of wandel ruïnes in waarvan ik niet eens weet hoe stevig ze überhaupt zijn. :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:47

Ik kan heel die biecht van Soepblik niet vinden en het lijkt uit 2022 te stammen, hoe komen jullie daar allemaal opeens op :') ??

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:52

Mkango schreef:
Ik ben gewoon altijd al heel saai geweest. _O- En jullie zijn die fase in ieder geval ontgroeid, ik sla nog steeds rotsachtige landweggetjes in op verlaten plekken met auto's die daar niet voor bedoeld zijn of wandel ruïnes in waarvan ik niet eens weet hoe stevig ze überhaupt zijn. :')

Oh ik doe random sh*t de hele tijd, alleen bij voorkeur geen ronduit asociale random sh*t meer ;) Ik reed vroeger ook altijd agressief bumperklevend 170 op de snelweg enz, ook niet exact lief voor je medemens zeg maar :')

Urban exploration en offroaden ergens in Rusland of andere Georgie of ff onschuldig free solo klimmetje doen, dat blijft gaaf. Heb altijd van die vakantieverhalen waar andere mensen zenuwinzinking van krijgen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:53

Georgië. <3

Hier ook hoor, haha. De limieten van een Nissan Tiida testen op de onverharde wegen van de vulkaan van St Kitts, héérlijk! 8-) Of half Georgië door liften, was ook top (eens maar nooit weer :)) ).

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:53

BaileyMix schreef:
Ik kan heel die biecht van Soepblik niet vinden en het lijkt uit 2022 te stammen, hoe komen jullie daar allemaal opeens op :') ??

Zo is het gisteren begonnen:

Soepblik schreef:
Fly_high schreef:
Ik zal dan maar zwijgen over mijn werkgewoontes :=

Eens :') Iets met een Landal huisje en een zebra :=