Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marocje schreef:Herken wat jullie zeggen.. heb na mijn lange relatie echt bewust gekozen geen relatie meer te willen. Genoot juist van het single zijn en verschillende sekspartners te hebben. Snapte ook bijna niet waarom sommige mensen zo graag een relatie wilde, geniet gewoon lekker.
Tot ik dus iemand ontmoette (wat totaal geen match zou moeten zijn) wat wel erg leuk klikte. Was ook wel verwarrend eigelijk, want ik genoot juist zo van het single bestaan..
Tja, toen kreeg ik toch wat reacties van : ‘zie je nou wel!’ Omdat zoveel mensen al hadden gezegd: ‘wacht maar tot je écht verliefd wordt..’
omdat ik dus altijd zo duidelijk zei echt geen relatie meer te willen..
Ach, ik lach er maar om, maar vind het daarom juist zo fijn altijd wanneer mensen gewoon gelukkig zijn. Met zichzelf, de rest komt zoals het komt..
Jildau schreef:Ja maar als je zo gaat denken kan je nooit iets doen in het leven. Als je beide graag wilt samenwonen en het voelt heel goed - moet je dat dan maar niet doen want stel het gaat ooit over?
pien_2010 schreef:Marocje schreef:Herken wat jullie zeggen.. heb na mijn lange relatie echt bewust gekozen geen relatie meer te willen. Genoot juist van het single zijn en verschillende sekspartners te hebben. Snapte ook bijna niet waarom sommige mensen zo graag een relatie wilde, geniet gewoon lekker.
Tot ik dus iemand ontmoette (wat totaal geen match zou moeten zijn) wat wel erg leuk klikte. Was ook wel verwarrend eigelijk, want ik genoot juist zo van het single bestaan..
Tja, toen kreeg ik toch wat reacties van : ‘zie je nou wel!’ Omdat zoveel mensen al hadden gezegd: ‘wacht maar tot je écht verliefd wordt..’
omdat ik dus altijd zo duidelijk zei echt geen relatie meer te willen..
Ach, ik lach er maar om, maar vind het daarom juist zo fijn altijd wanneer mensen gewoon gelukkig zijn. Met zichzelf, de rest komt zoals het komt..
Fijn om van jou weer wat te horen. Van de week vroeg ik me nl af of het wel goed met je gaat. Gelukkig wel en dat vind ik fijn.
Verder eens met je post. Ik ben ongelukkig geweest in een zeer naar huwelijk, daarna echt lang alleen geweest en af en toe een scharrel (was een zeer fijne tijd) en tot mijn eigen verbazing al 16 jaar getrouwd. Eenzaamheid in een slecht huwelijk is gruwelijk. Ik heb me toen ik alleen was nooit meer eenzaam gevoeld. Dat geldt ook voor mijn huidige huwelijk. Beiden was fijn, het huwelijk is niet beter maar anders. Tussen de twee relaties in was ik erg lang alleen en dat was ook goed.
Omdat mijn man zoveel jaar ouder is als ik, is er een grote kans dat ik als eerste van ons tweeën weer alleen zal komen te staan. Een reden dat ik ook mee lees hier.
Op dit moment denk ik dat ik dan alleen blijf. Maar ik ben blij dat we nog samen zijn want we hebben het echt leuk.
Rawr schreef:assie schreef:Je omschrijft precies hoe ik het ook voel. Vooral die vrijheid, die is bijna verslavend. Wat dat betreft weet ik ook niet of ik ooit nog met iemand kan/wil samenwonen. Ergens in m'n hoofd denk ik dan dat de juiste persoon het opgeven van vrijheden het waard is maar het is zo lekker om je leven volledig in te richten zoals jij dat wilt en niet rekening te hoeven houden met een ander.Alleen vraag ik me af of ik ooit nog wel geschikt ga zijn voor een relatie. Dat is om twee redenen: 1. Ik ben zo gesteld op mijn vrijheid en eigen dingetjes. Dat is niet altijd te combineren met een relatie denk ik. Iig niet zonder concessies. Voor de juiste persoon is dat niet erg, maar ja... die juiste persoon...
En 2. Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om me echt open te stellen en iemand een kans te geven. Bij de fwbs is er ook wel een klik en respect, maar daar ga je niet echt die open, diepe verbinding aan. Ik heb nu een paar keer het deksel op de neus gehad toen ik me openstelde en ik merk dus nu dat ik het ook niet meer zo goed durf/doe.
Mijn vriendengroep is geweldig en aan liefde en aandacht kom ik niets tekort. En met een paar fwb's en een fiets (we vinden elkaar niet eens echt leuk) zit het fysiek ook goed. En dan nog af en toe een hookup via de apps tussendoor. Iemand moet wel heel bijzonder zijn om dat allemaal op te willen geven.
En toch knaagt het ook, er moet toch iemand zijn die het het allemaal waard is.
Zonnetje81 schreef:Jildau schreef:Ja maar als je zo gaat denken kan je nooit iets doen in het leven. Als je beide graag wilt samenwonen en het voelt heel goed - moet je dat dan maar niet doen want stel het gaat ooit over?
Ik zeg hoe ik het inmiddels voel. Nergens zeg ik wat een ander wel of niet moet doen. Ik weet zelf ook dat het sceptisch is maar je wordt zo gemaakt.
En tegenwoordig heb je niet 123 een nieuw huis.
Zonnetje81 schreef:Ik had vorig jaar een date en meteen een tweede date afgesproken. Maar de aandacht verslapte en hij antwoordde nooit meer op mijn laatste appjes.
Na 7,5 maand kreeg ik dit bericht op een dinsdag om 04.23 uur.
Ik was dus opzoek naar een oud gesprek in m’n whatsapp, en ik kom dit dus opeens tegen. En ik moet toch eerlijk zeggen haha, ik ben erg benieuwd. Waarom is dit ook alweer stil gevallen ? Onze date was best leuk toch
Ik op woensdag 14.00 uur:
Ik had het gevoel dat ik het gesprek op gang aan het houden was. Toen er al even geen wedervraag was en erna geen reactie heb ik dus aangenomen dat de interesse er niet meer was ondanks de vervolg date die gepland stond.
Nu weer 2 maanden later om 01.38 uur:
Oh holy oliebol, ik was in de veronderstelling dat je nooit gereageerd had op dit bericht. Ik heb dit denk ik een tijd geleden geopend terwijl ik gedronken heb, en vervolgens compleet vergeten. Dat is hoe dan ook geen excuus, dat snap ik ook. Wil echter wel zeggen dat ik het jammer vind dat dat het gevoel is wat ik je gegeven heb. Ik snap het tegelijk ook wel!! Het was al even geleden dat ik aan het daten was, maar dat geeft zeker geen goedkeuring om geen interesse te tonen in een ander. Het spijt me oprecht over hoe we dingen afgesloten hebben!! En ook hier had ik eerder op moeten reageren, maar het is verdwenen in mijn context. Hoe dan ook sorry voor alles! Ik vond je echt een top meid!
Nou even voor de wetenschap als je dronken was op woensdagmiddag gaat er ook iets mis. Wat een bullshit dit weer.
Hij is super intelligent en echt leuk en vlot om te zien maar die heeft echt dikke issues wat ik toen al merkte en mn twijfels bij had. Zijn dag nacht ritme is niet normaal.
_Mir schreef:Kom net terug van mn date. Ik heb me eigen echt goed vermaakt moet ik zeggen. Hij had er behoorlijk zin in en wilde daarna thuis afspreken. Lijkt me heel ongemakkelijk hoe je iemand dan weer je huis uit krijgt als je er klaar mee bent.