Boras schreef:Ik erger me (zacht uitgedrukt) aan het feit dat in het door mijn moeder gereserveerde graf vorige week per abuis/per ongeluk een andere persoon is begraven![]()
Wat een domme fout. En je kunt er natuurlijk niets meer aan doen.
Extra pijnlijk, omdat de plek met zorg was uitgekozen. We noemen het wel eens grappend de ....... (familienaam) boulevard. Naast elkaar en tegenover elkaar liggen namelijk de overleden ouders en broers en zussen van mijn moeder. Mijn moeder is de enige die nog in leven in. Toen het plekje direct naast het graf van haar ouders enkele jaren geleden vrijkwam, hebben we de al lopende reservering direct over laten zetten naar die plek. Tot groot genoegen van mijn moeder, ze was er blij mee. "Gelukkig" (natuurlijk alleen bij wijze van spreken) is ze inmiddels dement en krijgt ze hier weinig meer van mee. Maar wat een blunder. En wat had de dame van de parochie er een hekel aan om me te bellen hierover. En terecht. Maar voor berouw en spijtbetuigingen kopen we natuurlijk niiks.
Adem in, adem uit, tel tot 10 en realiseer je dat er veel ergere dingen gaande zijn
Jeetje wat erg!
Dat is echt een blunder zeg en banketstaaf voor jullie