Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
OleJon schreef:Dat zie je verkeerd, niet de wetenschappers. Maar het WEF, zit met grote belangstelling te kijken. Hoe wij ons aan de regeltjes houden. Door lockdown en het invoeren van muilkorfen buiten, ze zijn nieuwsgierig hoe wij als bevolking gehoorzamen. Of niet dat is heel wat anders
purny schreef:Loretta schreef:Ik heb me vandaag alweer 2 keer totaal niet aan de regels gehouden. Heb een kapper wat laten verdienen en ben in een winkel geweest die via de achterdeur illegaal open is.
Voel je je nou trots?
Relaxed schreef:Gaan we nou niet allemaal roomser dan de paus doen.. Er zijn winkels genoeg waar je je bestelling op kunt halen en/of gewoon aan de deur kunt bestellen.. Slimme ondernemers.
Vayo schreef:Eerlijk!? Als ik het met de steun financieel niet zou redden, dan zou ik dit ook doen. Natuurlijk zijn winkels niet gesloten om ondernemers te pesten, maar er valt best iets te zeggen over dit beleid.
Vaccineren zou goed moeten helpen tegen ziekenhuisopname, maar blijft vrijwillig. Prima, maar geef gevaccineerden die beschermd zijn dan in ieder geval de optie om wel gebruik te kunnen maken van horeca en winkels die nu gesloten zijn.
Zebrastreep schreef:Maar die kappers die nu illegaal open gaan beseffen niet dat ze er ook andere mee hebben die wel netjes dicht blijven.
Snap dat het heel lastig is allemaal , en het hoofd moeilijk boven water te houden is maar dit lost ook niks op.
Stel ze krijgen de boete van 4000 waar moeten ze dat dan weghalen?
Mijn moeder kreeg ook al telefoontjes of ze niet stiekem achter de deur wel even nagels kwam knippen. Mijn moeder zei dat de boete van 4000 dan voor hun was. Dan was het gelijk van oh nee nee nee dat is niet de bedoeling.
Zebrastreep schreef:Vayo schreef:Eerlijk!? Als ik het met de steun financieel niet zou redden, dan zou ik dit ook doen. Natuurlijk zijn winkels niet gesloten om ondernemers te pesten, maar er valt best iets te zeggen over dit beleid.
Vaccineren zou goed moeten helpen tegen ziekenhuisopname, maar blijft vrijwillig. Prima, maar geef gevaccineerden die beschermd zijn dan in ieder geval de optie om wel gebruik te kunnen maken van horeca en winkels die nu gesloten zijn.
Maar eigenlijk helpen ze zichzelf nog meer de ellende in. Denk niet dat met zoveel kosten daar nog een boete van 4000 overheen kan
Loretta schreef:Zebrastreep schreef:Maar die kappers die nu illegaal open gaan beseffen niet dat ze er ook andere mee hebben die wel netjes dicht blijven.
Snap dat het heel lastig is allemaal , en het hoofd moeilijk boven water te houden is maar dit lost ook niks op.
Stel ze krijgen de boete van 4000 waar moeten ze dat dan weghalen?
Mijn moeder kreeg ook al telefoontjes of ze niet stiekem achter de deur wel even nagels kwam knippen. Mijn moeder zei dat de boete van 4000 dan voor hun was. Dan was het gelijk van oh nee nee nee dat is niet de bedoeling.
Mooi dat jouw moeder het nóg uit kan zitten zonder stiekem te moeten werken. Sommigen staat het water zo hoog aan de lippen dat ze geen keus meer hebben. En ja helaas heeft de Nederlander een traditie hoog te houden met je buren verraden. Dus ja het is helaas niet zonder risico.
MarlindeRooz schreef:die staats steun is anders ook een wassen neus! Veel vallen buiten de boot of mogen hem zelfs gewoon weer deels inleveren is gebleken.echt top om zulke illegale dingen te doen. Prachtige extra sneer naar bedrijven die zich wel aan de regels houden. En dat terwijl die kapsalon en winkel wel lekker staatssteun krijgen.
Topper!