Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:14

Ik heb me vandaag alweer 2 keer totaal niet aan de regels gehouden. Heb een kapper wat laten verdienen en ben in een winkel geweest die via de achterdeur illegaal open is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:14

OleJon schreef:
Dat zie je verkeerd, niet de wetenschappers. Maar het WEF, zit met grote belangstelling te kijken. Hoe wij ons aan de regeltjes houden. Door lockdown en het invoeren van muilkorfen buiten, ze zijn nieuwsgierig hoe wij als bevolking gehoorzamen. Of niet dat is heel wat anders

Joh, ga jij even naar het viruswaanzin-topic.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:16

Loretta schreef:
Ik heb me vandaag alweer 2 keer totaal niet aan de regels gehouden. Heb een kapper wat laten verdienen en ben in een winkel geweest die via de achterdeur illegaal open is.

Voel je je nou trots?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:17

Loretta schreef:

Gefeliciteerd je hebt een sticker verdient :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:18

Loretta schreef:

*\o/*

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:27

purny schreef:
Loretta schreef:

Voel je je nou trots?

Waarom denk je dat. Ik voel me niet trots. Maar ik steun liever een paar ondernemers die het zwaar hebben dan dat ik achter het kabinet en het OMT aan hobbel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:31

Het OMT en kabinet zetten die maatregelen ook niet voor de lol in. Ze zitten daar niet voor een potje "ondernemertje pesten" :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:32

Gaan we nou niet allemaal roomser dan de paus doen.. Er zijn winkels genoeg waar je je bestelling op kunt halen en/of gewoon aan de deur kunt bestellen.. Slimme ondernemers.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:34

Maar die kappers die nu illegaal open gaan beseffen niet dat ze er ook andere mee hebben die wel netjes dicht blijven.

Snap dat het heel lastig is allemaal , en het hoofd moeilijk boven water te houden is maar dit lost ook niks op.

Stel ze krijgen de boete van 4000 waar moeten ze dat dan weghalen?

Mijn moeder kreeg ook al telefoontjes of ze niet stiekem achter de deur wel even nagels kwam knippen. Mijn moeder zei dat de boete van 4000 dan voor hun was. Dan was het gelijk van oh nee nee nee dat is niet de bedoeling.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:35

Relaxed schreef:
Gaan we nou niet allemaal roomser dan de paus doen.. Er zijn winkels genoeg waar je je bestelling op kunt halen en/of gewoon aan de deur kunt bestellen.. Slimme ondernemers.

Hier kon je gewoon binnen kleren passen. Maar is wel via de achterdeur en niet iedereen weet het. En dan die kapper. Genoeg kappers werken gewoon stiekem door.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:43

Eerlijk!? Als ik het met de steun financieel niet zou redden, dan zou ik dit ook doen. Natuurlijk zijn winkels niet gesloten om ondernemers te pesten, maar er valt best iets te zeggen over dit beleid.

Vaccineren zou goed moeten helpen tegen ziekenhuisopname, maar blijft vrijwillig. Prima, maar geef gevaccineerden die beschermd zijn dan in ieder geval de optie om wel gebruik te kunnen maken van horeca en winkels die nu gesloten zijn.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:44

Loretta de volgende keer dat je weer maatregelen aan je laars lapt meld dat dan niet hier.

Gister stonden ze op het bordes toch ook met minder mooie kapsels. Als iedereen zich appelflap aan deze maatregelen zou houden waren we nu niet in een fiets lockdown.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:45

Vayo schreef:
Eerlijk!? Als ik het met de steun financieel niet zou redden, dan zou ik dit ook doen. Natuurlijk zijn winkels niet gesloten om ondernemers te pesten, maar er valt best iets te zeggen over dit beleid.

Vaccineren zou goed moeten helpen tegen ziekenhuisopname, maar blijft vrijwillig. Prima, maar geef gevaccineerden die beschermd zijn dan in ieder geval de optie om wel gebruik te kunnen maken van horeca en winkels die nu gesloten zijn.

Maar eigenlijk helpen ze zichzelf nog meer de ellende in. Denk niet dat met zoveel kosten daar nog een boete van 4000 overheen kan

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:46

Zebrastreep schreef:
Maar die kappers die nu illegaal open gaan beseffen niet dat ze er ook andere mee hebben die wel netjes dicht blijven.

Snap dat het heel lastig is allemaal , en het hoofd moeilijk boven water te houden is maar dit lost ook niks op.

Mijn moeder kreeg ook al telefoontjes of ze niet stiekem achter de deur wel even nagels kwam knippen. Mijn moeder zei dat de boete van 4000 dan voor hun was. Dan was het gelijk van oh nee nee nee dat is niet de bedoeling.

Mooi dat jouw moeder het nóg uit kan zitten zonder stiekem te moeten werken. Sommigen staat het water zo hoog aan de lippen dat ze geen keus meer hebben. En ja helaas heeft de Nederlander een traditie hoog te houden met je buren verraden. Dus ja het is helaas niet zonder risico.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:48

Zebrastreep schreef:
Vayo schreef:

Maar eigenlijk helpen ze zichzelf nog meer de ellende in. Denk niet dat met zoveel kosten daar nog een boete van 4000 overheen kan

Als het mis gaat is het einde bedrijf. Als ze zich aan de regels houden is het zo of zo einde bedrijf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:51

Tja, er zijn tijdens de Corona pandemie 4500 horecabedrijven bij gekomen. Dom volk dan of niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:53

echt top om zulke illegale dingen te doen. Prachtige extra sneer naar bedrijven die zich wel aan de regels houden. En dat terwijl die kapsalon en winkel wel lekker staatssteun krijgen. <3

Topper! <3

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:55

IMANDRA schreef:
Het OMT en kabinet zetten die maatregelen ook niet voor de lol in. Ze zitten daar niet voor een potje "ondernemertje pesten" :roll:

Nou, begint er anders aardig op te lijken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:55

Nee, de ménsen zijn ondernemertje aan het pesten met hun quarantaine negeren, geen afstand houden etc etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:56

Nou de een na de ander is besmet dus er gaat sowieso nog een enorme ziekenhuispiek komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:56

MarlindeRooz schreef:
echt top om zulke illegale dingen te doen. Prachtige extra sneer naar bedrijven die zich wel aan de regels houden. En dat terwijl die kapsalon en winkel wel lekker staatssteun krijgen. <3

Topper! <3

Wat zijn jullie hier toch allemaal brave DDR burgertjes.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 17:58

MarlindeRooz schreef:
Nou de een na de ander is besmet dus er gaat sowieso nog een enorme ziekenhuispiek komen.

Die zal dan toch langzaam moeten beginnen nu denk ik. Gezien dat meestal 2 weken na de besmettingen aan kwam. En vanaf kerst loopt het op....

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Loretta schreef:
Zebrastreep schreef:

Mooi dat jouw moeder het nóg uit kan zitten zonder stiekem te moeten werken. Sommigen staat het water zo hoog aan de lippen dat ze geen keus meer hebben. En ja helaas heeft de Nederlander een traditie hoog te houden met je buren verraden. Dus ja het is helaas niet zonder risico.

Gelukkig dat als je nu verlinkt wordt je niet afgevoerd wordt naar een kamp. Enigszins die vergelijking erbij halen vind ik zwaar overtrokken en triest eigenlijk ook

Popstra

MarlindeRooz schreef:

Topper! <3
die staats steun is anders ook een wassen neus! Veel vallen buiten de boot of mogen hem zelfs gewoon weer deels inleveren is gebleken.
Het is echt niet zo mooi geregeld zoals jij denkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:01

Loretta vind je die vergelijkingen nou echt zo nodig? Dit kan ook wel even een beetje met wat meer respect naar elkaar (en het verleden).

En de steun naar ondernemers... Da's een apart geval. Of ze het mogen houden is een tweede zeg maar.

Mijn kapsalon is aardig creatief. Zo doen ze loterijen etc. Toch een manier om wat geld binnen te krijgen :)