Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:40

Griekenland is een toegestaan geel land. Waar geen negatief reisadveis voor geldt. Als dergelijke reisbedrijven naar een oranje of rood land reizen gaan organiseren waar het rood of oranje is vanwege veiligheidsrisicos voor aanslagen of bijvoorbeeld ebola dan staat iedereen meteen verontwaardigd op.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:44

Laatst bijgewerkt door Tiggs op 18-10-21 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:45


Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:49

Zelfs al is een land rood, het is nog steeds een reisADVIES.
Enige wat volgens mij normaal met een negatief reisadvies speelt is dat reisverzekeringen niet betalen als er iets gebeurt.
Verder sta je volgens mij gewoon vrij om naar zulke landen te reizen.
Er zijn zonder corona altijd plekken rood op de kaart.

Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je echt constant loopt te mekkeren over wat anderen doen Karuna.
Hou je gewoon lekker met jezelf bezig. Jij zat ook in de auto met iemand toen dat geadviseerd werd om niet te doen. Maar ja, zolang het in jouw straatje past is het OK, maar ojee als een ander iets doet wat jou niet aanstaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:50


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:51

Needje schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je echt constant loopt te mekkeren over wat anderen doen Karuna.
Hou je gewoon lekker met jezelf bezig. Jij zat ook in de auto met iemand toen dat geadviseerd werd om niet te doen. Maar ja, zolang het in jouw straatje past is het OK, maar ojee als een ander iets doet wat jou niet aanstaat...


Amen _/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:52

Citaat:
Jij zat ook in de auto met iemand toen dat geadviseerd werd om niet te doen


Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, :o? maar kennelijk jij wel. Goed van jou :wave:

Ik mekker niet, ik geef berichten door net als hierboven mensen doen over de ziekenhuis opnames. Simpel zat, ik mag mijn mening hebben. En ben van mening dat bedrijven die vakanties aanbieden naar plekken waar je beter niet kunt zijn en ernstig wordt afgeraden door de overheid gewoon onverantwoord bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:54

karuna schreef:
Citaat:
Jij zat ook in de auto met iemand toen dat geadviseerd werd om niet te doen


Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, :o? maar kennelijk jij wel. Goed van jou :wave:

Ik mekker niet, ik geef berichten door net als hierboven mensen doen over de ziekenhuis opnames. Simpel zat, ik mag mijn mening hebben. En ben van mening dat bedrijven die vakanties aanbieden naar plekken waar je beter niet kunt zijn gewoon onverantwoord bezig.


Alsof het in Nederland zoveel veiliger is :') Je oordeelt continu over wat anderen doen, terwijl je zelf ook niet bepaald stil hebt gezeten en lekker overal heen bent gegaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:56

Laat maar, verdraaien is ook een vak toch en een typisch geval we wijzen allemaal snel naar een persoon in de hoop dat de boodschap vergeten wordt. Want die boodschap staat ons niet aan 8)7 nederland mocht en mag je heen. Griekenland idem. Geen negatief reisadvies, en gewoon verzekerd. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:58

karuna schreef:
Laat maar, verdraaien is ook een vak toch en een typisch geval we wijzen allemaal snel naar een persoon in de hoop dat de boodschap vergeten wordt. Want die boodschap staat ons niet aan 8)7 nederland mocht en mag je heen. Griekenland idem. Geen negatief reisadvies, en gewoon verzekerd. :evaw:


Niks verdraaien, dat is precies wat jij steeds post. Simpel voorbeeld, klagen dat het op bepaalde plekken zo druk is, terwijl je daar zelf op dat moment ook bent. Maar voor jou is er altijd een geldig excuus om daar te zijn en voor die anderen blijkbaar niet, want zij zijn 'teveel'
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-21 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:59

karuna schreef:
Griekenland is een toegestaan geel land. Waar geen negatief reisadveis voor geldt. Als dergelijke reisbedrijven naar een oranje of rood land reizen gaan organiseren waar het rood of oranje is vanwege veiligheidsrisicos voor aanslagen of bijvoorbeeld ebola dan staat iedereen meteen verontwaardigd op.


In juni waren delen nog oranje

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:00

Karuna, jij hebt de hele zomer genoten van de vrijheid in je camper. Dat mag en is fijn voor je, nu worden er reizen aangeboden naar plekken die blijkbaar niet voldoen en dan zeg je dat je dat dom vind. Om reden dat jij je dan niet meer veilig voelt want wat als??? Laat die mensen toch. Ze komen er vanzelf achter en er zijn heel veel mensen die echt wel goed uitkijken en gevaccineerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:01

En dat iemand 'onverzekerd' op vakantie wil gaan, dat is toch ieders eigen probleem/risico? Genoeg mensen die sowieso geen reisverzekering afsluiten :n De reisbranche krijgt geen steun meer en ze kunnen echt niet leven van alleen de boekingen naar de ABC eilanden en de wintersport. Blijkbaar is er ook veel vraag naar andere zonbestemmingen en dat bieden ze aan. Je moet vervolgens toch gewoon getest of gevaccineerd zijn om dat land in te mogen, dus wat is het probleem?

nicole_floor

Berichten: 3375
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:06

karuna schreef:
Egype is oranje en rood deels ivm de hoeveelheid besmettingen. Idem kaapverdie maar die is oranje. Oftewel alleen noodzakelijke reizen erheen. Of gewoon niet erheen.mDie reisadviezen zijn actueel. En de meeste verzekeringen vergoeden geen covid dingen. Vakantie is geen nodzakelijke reis. Dan ben je voor mij als reisorganisatie gewoon onverantwoord bezig

De kans dat je daar covid oploopt is net zo groot als in Nederland. Dus waar maak je, je druk om. Ik ben juist gevaccineerd zodat ik rustig naar het buitenland op vakantie kan, waarom zou ik dan nu paniekerig thuis moeten blijven.

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:08

karuna schreef:
Laat maar, verdraaien is ook een vak toch en een typisch geval we wijzen allemaal snel naar een persoon in de hoop dat de boodschap vergeten wordt. Want die boodschap staat ons niet aan 8)7 nederland mocht en mag je heen. Griekenland idem. Geen negatief reisadvies, en gewoon verzekerd. :evaw:

Ik ben overal ter wereld verzekerd mét coronadekking tot oranje gebieden (rood dus niet) Maar nu heb ik ook een extra verzekering vanwege kitesurfen. En dat valt dan weer niet onder een reguliere verzekering... ik zit via sportzeker.

Ik vind het wel typerend dat iedereen die toch niet naar een reguliere plek wil de bad-guy stempel krijgt. Mocht ik komend winter de kans hebben om naar een zonnig oord te gaan om te kiten, dan pak ik die aan. Mét eventuele quarantaine daarna. Daarin neem ik mijn verantwoordelijkheid gewoon.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:30

Winged schreef:
Mocht ik komend winter de kans hebben om naar een zonnig oord te gaan om te kiten, dan pak ik die aan.



Ik zit elke week wel een keer aan de kust/ het strand hier. Het strand van Gualdamar is kite surf paradijs.
Op 5 min. van Málaga vliegveld.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:35

Zoveel besmettingen zijn er niet. Er zijn in Nederland een stuk meer besmettingen dan in Egypte of in kaapverdië. Die aantal besmettingen die ik al eerder postte vind ik niet veel hoor.
En ik denk dat je een stuk veiliger bent in een vreemd land dan hier nu...

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:37

Maar goed, wintersporten is natuurlijk vele malen veiliger dan ergens in de zon aan een strand liggen :')

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:38

Winged schreef:
karuna schreef:
Laat maar, verdraaien is ook een vak toch en een typisch geval we wijzen allemaal snel naar een persoon in de hoop dat de boodschap vergeten wordt. Want die boodschap staat ons niet aan 8)7 nederland mocht en mag je heen. Griekenland idem. Geen negatief reisadvies, en gewoon verzekerd. :evaw:

Ik ben overal ter wereld verzekerd mét coronadekking tot oranje gebieden (rood dus niet) Maar nu heb ik ook een extra verzekering vanwege kitesurfen. En dat valt dan weer niet onder een reguliere verzekering... ik zit via sportzeker.

Ik vind het wel typerend dat iedereen die toch niet naar een reguliere plek wil de bad-guy stempel krijgt. Mocht ik komend winter de kans hebben om naar een zonnig oord te gaan om te kiten, dan pak ik die aan. Mét eventuele quarantaine daarna. Daarin neem ik mijn verantwoordelijkheid gewoon.


Tot of tot en met? En welke verzekering is dat?
Nu gaan ze binnen Europa sowieso niet hoger meer dan geel (onderling), maar ik vind het wel interessant om te weten voor het geval dat weer verandert. Mijn reisverzekering dekt Corona gerelateerde zaken nl niet en ik denk niet dat de NL ziektekostenverzekering genoeg dekt bij een opname in Zwitserland. En mijn familie zo lang weer niet zien is geen optie meer voor mij.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:40

Bovendien worden de reisadviezen pas volgende maand bijgewerkt en dus zijn de oranje gebieden niet meer van toepassing

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:41

Relaxed schreef:
Maar goed, wintersporten is natuurlijk vele malen veiliger dan ergens in de zon aan een strand liggen :')

Waar kwam de eerst golf ook alweer vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:42

Echwel schreef:
Relaxed schreef:
Maar goed, wintersporten is natuurlijk vele malen veiliger dan ergens in de zon aan een strand liggen :')

Waar kwam de eerst golf ook alweer vandaan?


Goed punt, niet uit Curacao en Kaapverdië iig :Y)

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:43

Tja met zwakke gezondheid moet je dat soort dingen ook niet willen
Net als vliegen enz..

Pandora2
Berichten: 19904
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:44

Citaat:
Vlaanderen kleurt deze week weer rood: “We staan aan het begin van een besmettingsgolf”
Vlaanderen zal deze week opnieuw rood kleuren op de Europese coronakaart, waardoor heel België een rode zone wordt. Elke dag testen nu meer dan 3.500 mensen positief. "We staan aan het begin van een besmettingsgolf", zegt Steven Van Gucht (Sciensano). "Maar er is geen reden tot paniek."


Er is in het rode Vlaanderen geen reden tot paniek, dus waarom zou het dan elders anders moeten zijn ? :P

By the way...Vlaanderen is koploper in de EU wat betreft vaccinaties. 92% volledig gevaccineerd.

Winged

Berichten: 33118
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:48

Tiggs schreef:
Winged schreef:
Ik ben overal ter wereld verzekerd mét coronadekking tot oranje gebieden (rood dus niet) Maar nu heb ik ook een extra verzekering vanwege kitesurfen. En dat valt dan weer niet onder een reguliere verzekering... ik zit via sportzeker.

Ik vind het wel typerend dat iedereen die toch niet naar een reguliere plek wil de bad-guy stempel krijgt. Mocht ik komend winter de kans hebben om naar een zonnig oord te gaan om te kiten, dan pak ik die aan. Mét eventuele quarantaine daarna. Daarin neem ik mijn verantwoordelijkheid gewoon.


Tot of tot en met? En welke verzekering is dat?
Nu gaan ze binnen Europa sowieso niet hoger meer dan geel (onderling), maar ik vind het wel interessant om te weten voor het geval dat weer verandert. Mijn reisverzekering dekt Corona gerelateerde zaken nl niet en ik denk niet dat de NL ziektekostenverzekering genoeg dekt bij een opname in Zwitserland. En mijn familie zo lang weer niet zien is geen optie meer voor mij.


Sportzeker, een sportverzekering voor fietsers en boardsporters. En tot en met oranje. https://surf.sportzeker.nl/corona-virus ... 27-2-2020/ Het is dus eigenlijk een reisverzekering met heel wat extra's voor extreme sporten.
(edit, loopt eigenlijk via Europese Verzekeringen, maar dan dus met sportextra's)
(edit 2: zij hebben ook groen, geel en oranje op moment van vertrek: https://www.europeesche.nl/nieuws/coron ... n-antwoord )
Laatst bijgewerkt door Winged op 18-10-21 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt