Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:12

MarlindeRooz schreef:
Denk dat ze doorschijnen / zichtbaar ademen bedoelt. :P

Oh, dat lijkt me erg onhandig met ondergoed dat bloed moet opvangen :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:20

Mando schreef:
Marcella schreef:
7 uur betaald aanwezig zijn. :')

Ach je heb in iedergeval eindelijk een baan waarbij je aanwezig mag zijn.

Dat zeker. *\o/*

Vergeten pleister op mijn enkel te doen en nog geen verband trommel in de auto.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:12

Marcella schreef:

Ben je nog op je werk? Daar zal vast ergens een ehbo doos zijn, dan heb je voor nu alvast iets

Meliaforever

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:29

Mensen die op het fietspad lopen terwijl er een prima voetpad naast ligt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:34

Telpeva schreef:
Marcella schreef:

Ben je nog op je werk? Daar zal vast ergens een ehbo doos zijn, dan heb je voor nu alvast iets

Is hier nog niks. :')

Project in opstart fase.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:33

tirzasarah10 schreef:
Zebrastreep schreef:
Dat ik sinds corona er is weer voor het eerst naar de bioscoop ben geweest. Ik vindt het nog best wel spannend om in zoveel getallen weer zonder 1,5 meter bij elkaar te komen. Sinds een heftig iets wat ik heb meegemaakt ben ik er wel iets minder mee bezig. Komt ook omdat mijn vaccinatie na zoveel maanden niet optimaal meer kan voorkomen dat ik ziek wordt.

Maar goed , zat dus een jongen behoorlijk te snotteren ( zat zeker meer als 1,5 meter tussen) dus ik voelde mijn hartslag alweer omhoog gaan en was helemaal uit de film. Na een tijdje begon ik wat rustiger te worden en zakte mijn hartslag en zat ik weer helemaal in de film. Best trots op mijzelf dat ik weer rustig werd. Dus ik hoop dat dit een beetje leid tot minder spanning door het juist te doen. Ik kon wat realistischer denken ( deze jongen is gevaccineerd , of getest dus dat moet wel goed komen). Zaten wel meer mensen te snotteren en te hoesten vond het wel vrij irritant omdat het vaak boven het geluid van de film uitkwam :')

Film wat top overigens!

Als je erge angst heb snap ik het hoor maar je weet dat er ook gewoon nog zoiets bestaat als het griep seizoen := snotteren hoeft dus niet direct corona te betekenen.

Ja hoor , op mijn werk is om de 2 weken wel iemand verkouden daar ben ik er eigenlijk helemaal niet meer mee bezig. Maar dat is ook omdat ik weet dat op werk getest moet worden als er klachten zijn dus dat vertrouw ik inmiddels zo wel. Maar met vreemden hou ik dan toch niet zo van :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:37

Kookaburra schreef:
Stoer zebrastreep. Heb je ooit tips gekregen hoe je om kunt gaan met opkomende spanning? Al. Nu kwam je er zo te horen ook vlot uit. Dus dat is fijn!

Na al die jaren met spanning kan ik mijzelf wel ervaringsdeskundige noemen op het gebied van spanning :') Vooral goed ademhalen helpt wel , op zich heb ik niet iets specifieks soms zakt het ook nauwelijks weg en blijft het erg aanwezig. En omdat ik laatst voor de leeuwen ben gegooid toen ik voor het eerst een lichaam heb gezien van een overleden persoon... Klinkt heel gek maar dit heeft mij wel wat minder bang gemaakt voor dingen omdat ik nu eigenlijk een van mijn grootste angsten onder ogen moest komen. Niet dat ik nu alles losgelaten heb hoor , er spelen nu nog wel wat dingen waardoor de spanning wat hoger is.

Ik denk vooral dat acceptatie en het stukje nou ja dit hoort nu eenmaal bij mij al zoveel rust heeft gegeven de afgelopen jaren. En bedankt voor je compliment vindt ik altijd fijn om te horen op dit soort gebieden.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:46

Zebrastreep schreef:
Kookaburra schreef:
Stoer zebrastreep. Heb je ooit tips gekregen hoe je om kunt gaan met opkomende spanning? Al. Nu kwam je er zo te horen ook vlot uit. Dus dat is fijn!

Na al die jaren met spanning kan ik mijzelf wel ervaringsdeskundige noemen op het gebied van spanning :') Vooral goed ademhalen helpt wel , op zich heb ik niet iets specifieks soms zakt het ook nauwelijks weg en blijft het erg aanwezig. En omdat ik laatst voor de leeuwen ben gegooid toen ik voor het eerst een lichaam heb gezien van een overleden persoon... Klinkt heel gek maar dit heeft mij wel wat minder bang gemaakt voor dingen omdat ik nu eigenlijk een van mijn grootste angsten onder ogen moest komen. Niet dat ik nu alles losgelaten heb hoor , er spelen nu nog wel wat dingen waardoor de spanning wat hoger is.

Ik denk vooral dat acceptatie en het stukje nou ja dit hoort nu eenmaal bij mij al zoveel rust heeft gegeven de afgelopen jaren. En bedankt voor je compliment vindt ik altijd fijn om te horen op dit soort gebieden.

Er zijn dus manieren, inderdaad ook ademhaling én acceptatie, om de spanning (als het kan ;) ) onder controle te houden. Daarbij wel belangrijk. Niet alles werkt voor iedereen.
Ik heb de afgelopen tijd het één en ander van een psycholoog meegekregen als handvaten. Maar wie weet is het voor jou ook een idee om eens te zoeken naar 'wat is er allemaal' en om te kijken wat voor jou helpt.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:49

Niet echt ergeren, maar iedereen vraagt de hele tijd wanneer ik eindelijk met zwangerschapsverlof ga omdat ik zo enorme buik heb. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:53

Zebrastreep schreef:
Kookaburra schreef:

Er zijn dus manieren, inderdaad ook ademhaling én acceptatie, om de spanning (als het kan ;) ) onder controle te houden. Daarbij wel belangrijk. Niet alles werkt voor iedereen.
Ik heb de afgelopen tijd het één en ander van een psycholoog meegekregen als handvaten. Maar wie weet is het voor jou ook een idee om eens te zoeken naar 'wat is er allemaal' en om te kijken wat voor jou helpt.

Ik heb 2 jaar gelopen bij een psycholoog en heb voor nu niet zo de behoefte om weer heen te gaan als ik eerlijk ben. Op zich is het nu veel corona gerelateerd. Maar ik mis het ook niet heel erg hoor om bijvoorbeeld niet naar een evenement te gaan. Ik kan daar wel goed mee omgaan. Zolang ik mij gewoon gelukkig voel heb ik het voor mij onder controle. Dat was een paar jaar terug wel anders dus hoe het nu is ben ik wel tevreden mee.

Het is alleen jammer dat door bepaalde omstandigheden wat benadeeld wordt wat spanning oplevert. Ik probeer dat wel los te laten en ga dat binnenkort ook uitspreken. En dat is al heel spannend ben ook een half boekwerk aan het typen met wat ik wil zeggen. Ik denk dat het daarna ook allemaal weer een stuk beter gaat en rustiger wordt.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:06

Ik erger me aan mijn verkoudheid >;) Al bijna twee jaar ben ik niet verkouden geweest, dankzij de coronamaatregelen. En nu ineens, bam, snotverkouden. Men, wat haat ik dit :')

Vanmiddag maar meteen laten testen, dus ik hoop dat het geen corona is. Ik ben gevaccineerd, dus de kans is niet mega groot, maar je weet maar nooit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:10

Hartkloppingen zijn terug, echt super fijn. Was er net 2 weken vanaf sinds juni ofzo. :roll:

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:51

Dat een dier mijn geraapte walnoten heeft gejat.Had er een aantal apart gelegd achter de boom en nu ligt er nog maar 1.Geen probleem hoor,maar welk dier?We hebben geen eekhoorns.Wel veel roekjes en kauwtjes.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 11-10-21 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:52

@zebrastreep, neuh. Dat kan ik mij voorstellen. Maar online zijn er ook genoeg bewezen tips and tricks te vinden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:05

Mensen die hun afspraken niet nakomen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:18

_San87_ schreef:
MarlindeRooz schreef:
Denk dat ze doorschijnen / zichtbaar ademen bedoelt. :P

Oh, dat lijkt me erg onhandig met ondergoed dat bloed moet opvangen :=

Nee je hoort de lagen over elkaar schuiven lijkt het.

Absoluut niet doorschijnend!

Ik erger me aan mijn lijf, veel te hoge hartslag laatste week, verder geen klachten en afgelopen nacht was het weer normaal.
Wat

Hoe komt dat nu? Erger me er aan dat ik dat dus niet weet.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:44

Na onze hond (bijna 3 weken geleden) nu ook mijn moeders kat (die we al een jaar of 12 hebben) overleden. Getver. Precies nu ik ook een rotdag heb.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:45

theadora99 schreef:
Na onze hond (bijna 3 weken geleden) nu ook mijn moeders kat (die we al een jaar of 12 hebben) overleden. Getver. Precies nu ik ook een rotdag heb.

Sterkte! Y;(

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:51

Mijn ex. De kinderen gaan bij hem altijd later naar bed, moet hij zelf weten. Maar als hij mij dan belt voor overleg precies rond bedtijd bij mij, dan heel verbaasd reageren. Oh slapen ze nog niet. Ik had verwacht dat ze nu wel zouden slapen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:11

Sterkte Theodora :knuffel:

Wyoming ik geloof dat ik in jouw plaats niet eens op zou nemen tijdens bedtijd. Pas wanneer de kinderen daadwerkelijk slapen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:14

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Het is in dit topic niet toegestaan bokkers of andere toppics te bespreken.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 12-10-21 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de regels geformuleerd

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:26

fotolijstje schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Het is in dit topic niet toegestaan bokkers of andere toppics te bespreken.

En dan nog lekker boeiend, ik neem ook spontaan tattoos hoor, maakt mij geen hol uit of het een betekenis heeft of wat dan ook :')
Niks van mensen aantrekken, gewoon lekker doen wat goed voelt.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 12-10-21 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:34

Zin in ijsje, maar hebben we niet meer in de vriezer thuis. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:36

Love_Laugh schreef:
Zin in ijsje, maar hebben we niet meer in de vriezer thuis. :')

Naar de Mac? :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:54

Nyaleti schreef:
Een van onze katten is al de hele dag weg ;( ze zitten altijd buiten (boerderij) met echt een vaste stek in de veranda. Ze gaan nooit ver weg en al helemaal niet de straat over.
Niks voor haar, als ik ze ergens verder op tegen kom is het met haar zusje maar die is de hele dag al thuis en ook onrustig..
Hopelijk heeft niemand haar gejat toen ze sochtends buiten rond liep. Ze heeft notabene nog een geschoren buikje van de sterilisatie, dan zie je toch dat ze ergens thuis hoort..

Nog steeds niet thuis.. dit zit echt niet goed |(