MarlindeRooz schreef:Denk dat ze doorschijnen / zichtbaar ademen bedoelt.
Oh, dat lijkt me erg onhandig met ondergoed dat bloed moet opvangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tirzasarah10 schreef:Zebrastreep schreef:Dat ik sinds corona er is weer voor het eerst naar de bioscoop ben geweest. Ik vindt het nog best wel spannend om in zoveel getallen weer zonder 1,5 meter bij elkaar te komen. Sinds een heftig iets wat ik heb meegemaakt ben ik er wel iets minder mee bezig. Komt ook omdat mijn vaccinatie na zoveel maanden niet optimaal meer kan voorkomen dat ik ziek wordt.
Maar goed , zat dus een jongen behoorlijk te snotteren ( zat zeker meer als 1,5 meter tussen) dus ik voelde mijn hartslag alweer omhoog gaan en was helemaal uit de film. Na een tijdje begon ik wat rustiger te worden en zakte mijn hartslag en zat ik weer helemaal in de film. Best trots op mijzelf dat ik weer rustig werd. Dus ik hoop dat dit een beetje leid tot minder spanning door het juist te doen. Ik kon wat realistischer denken ( deze jongen is gevaccineerd , of getest dus dat moet wel goed komen). Zaten wel meer mensen te snotteren en te hoesten vond het wel vrij irritant omdat het vaak boven het geluid van de film uitkwam![]()
Film wat top overigens!
Als je erge angst heb snap ik het hoor maar je weet dat er ook gewoon nog zoiets bestaat als het griep seizoensnotteren hoeft dus niet direct corona te betekenen.
Kookaburra schreef:Stoer zebrastreep. Heb je ooit tips gekregen hoe je om kunt gaan met opkomende spanning? Al. Nu kwam je er zo te horen ook vlot uit. Dus dat is fijn!
Zebrastreep schreef:Kookaburra schreef:Stoer zebrastreep. Heb je ooit tips gekregen hoe je om kunt gaan met opkomende spanning? Al. Nu kwam je er zo te horen ook vlot uit. Dus dat is fijn!
Na al die jaren met spanning kan ik mijzelf wel ervaringsdeskundige noemen op het gebied van spanningVooral goed ademhalen helpt wel , op zich heb ik niet iets specifieks soms zakt het ook nauwelijks weg en blijft het erg aanwezig. En omdat ik laatst voor de leeuwen ben gegooid toen ik voor het eerst een lichaam heb gezien van een overleden persoon... Klinkt heel gek maar dit heeft mij wel wat minder bang gemaakt voor dingen omdat ik nu eigenlijk een van mijn grootste angsten onder ogen moest komen. Niet dat ik nu alles losgelaten heb hoor , er spelen nu nog wel wat dingen waardoor de spanning wat hoger is.
Ik denk vooral dat acceptatie en het stukje nou ja dit hoort nu eenmaal bij mij al zoveel rust heeft gegeven de afgelopen jaren. En bedankt voor je compliment vindt ik altijd fijn om te horen op dit soort gebieden.
Zebrastreep schreef:Kookaburra schreef:
Na al die jaren met spanning kan ik mijzelf wel ervaringsdeskundige noemen op het gebied van spanningVooral goed ademhalen helpt wel , op zich heb ik niet iets specifieks soms zakt het ook nauwelijks weg en blijft het erg aanwezig. En omdat ik laatst voor de leeuwen ben gegooid toen ik voor het eerst een lichaam heb gezien van een overleden persoon... Klinkt heel gek maar dit heeft mij wel wat minder bang gemaakt voor dingen omdat ik nu eigenlijk een van mijn grootste angsten onder ogen moest komen. Niet dat ik nu alles losgelaten heb hoor , er spelen nu nog wel wat dingen waardoor de spanning wat hoger is.
Ik denk vooral dat acceptatie en het stukje nou ja dit hoort nu eenmaal bij mij al zoveel rust heeft gegeven de afgelopen jaren. En bedankt voor je compliment vindt ik altijd fijn om te horen op dit soort gebieden.
Er zijn dus manieren, inderdaad ook ademhaling én acceptatie, om de spanning (als het kan) onder controle te houden. Daarbij wel belangrijk. Niet alles werkt voor iedereen.
Ik heb de afgelopen tijd het één en ander van een psycholoog meegekregen als handvaten. Maar wie weet is het voor jou ook een idee om eens te zoeken naar 'wat is er allemaal' en om te kijken wat voor jou helpt.
_San87_ schreef:MarlindeRooz schreef:Denk dat ze doorschijnen / zichtbaar ademen bedoelt.
Oh, dat lijkt me erg onhandig met ondergoed dat bloed moet opvangen
fotolijstje schreef:Moderatoropmerking:Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Het is in dit topic niet toegestaan bokkers of andere toppics te bespreken.
Nyaleti schreef:Een van onze katten is al de hele dag wegze zitten altijd buiten (boerderij) met echt een vaste stek in de veranda. Ze gaan nooit ver weg en al helemaal niet de straat over.
Niks voor haar, als ik ze ergens verder op tegen kom is het met haar zusje maar die is de hele dag al thuis en ook onrustig..
Hopelijk heeft niemand haar gejat toen ze sochtends buiten rond liep. Ze heeft notabene nog een geschoren buikje van de sterilisatie, dan zie je toch dat ze ergens thuis hoort..