Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:23

_San87_ schreef:
De houders zijn gewoon heel smal, denk niet dat je dat oplost met nieuwe wijnglazen.

Probleem is het randje die ze aan voorkant gezet hebben :( hebben met andere glazen geprobeerd en met moeite krijg je ze erin. Dit is de hoek die je moet maken. Maar zodra er maar 1 glas hangt kan je die hoek dus niet meer maken :(

Afbeelding

Geprobeerd randje eruit te schroeven, maar zit ook vast gelijmd :( de rails zitten aan elkaar vast, dus kan je niet zelf wijder zetten..

@Dubbelfun: we moeten volledig nieuw interieur aanschaffen (huidige appartement kwam met meubels), we hadden verwacht dat hij wel de trap op zou kunnen, maar verkeken in het gewicht :’) dus met spoed een verhuis lift moeten regelen toen het pakketje in 1x op de stoep stond :’)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:26

Ik bedoel je glas anders een kwartslag draaien. Of heb je dat al geprobeerd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:29

Gianti schreef:
_San87_ schreef:
De houders zijn gewoon heel smal, denk niet dat je dat oplost met nieuwe wijnglazen.

Probleem is het randje die ze aan voorkant gezet hebben :( hebben met andere glazen geprobeerd en met moeite krijg je ze erin. Dit is de hoek die je moet maken. Maar zodra er maar 1 glas hangt kan je die hoek dus niet meer maken :(

[ Afbeelding ]

Geprobeerd randje eruit te schroeven, maar zit ook vast gelijmd :( de rails zitten aan elkaar vast, dus kan je niet zelf wijder zetten..

@Dubbelfun: we moeten volledig nieuw interieur aanschaffen (huidige appartement kwam met meubels), we hadden verwacht dat hij wel de trap op zou kunnen, maar verkeken in het gewicht :’) dus met spoed een verhuis lift moeten regelen toen het pakketje in 1x op de stoep stond :’)

Ooh, nu zie ik het beter. Wat een onhandig ontwerp, ik kan me niet voorstellen dat jullie de enige zijn met dit probleem.

Je zou de houder eruit kunnen schroeven en een lat tussen de bovenkant en de houder zetten zodat de houder omlaag komt. Maar vraag is of je dat moet willen, de kast is duur genoeg.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 12:45

Bellatrix schreef:
Ik bedoel je glas anders een kwartslag draaien. Of heb je dat al geprobeerd?

Geprobeerd :(

Latje zat ik ook naar te kijken, maar helaas is niet super hoog, dus krijg je dat gezeik weer :’)

Ga nu maar proberen dat ze begin januari ophalen wanneer we officieel verhuizen (dan hebben we een lift…)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 14:39

Kun je met de verkoper afspreken dat het meubel in januari terug gaat? Ik neem aan dat jullie dan weer een lift gebruiken voor andere meubels?

Edit: laat maar, dat schrijf je precies hierboven :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:45

Kan je dit probleem niet bij de verkoper neerleggen? Ik kan me niet voorstellen dat hier niet over nagedacht is. Misschien horen er een bepaald type glazen in te hangen? Wel zuur, want het is een heel mooi kastje!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 23:07

Hé wat rot zeg!

Ben benieuwd of je nog contact hebt gezocht.

Vraagje : waar hebben jullie je gordijnen voor slaapkamer vandaan ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:17

Duo-rolgordijn van de Hornbach, net als die in de woonkamer. Al jaren erg tevreden mee.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 16:07

Nou ik heb het omgegooid!! Eerdere foto’s staan ook ergens in het topic.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 16:25

Misschien domme vraag, maar wat is er anders dan je foto's van juni j.l. ??

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 08:45

DubbelFun schreef:
Misschien domme vraag, maar wat is er anders dan je foto's van juni j.l. ??

De krabpaal staat op een andere plek, de tafeltjes die achter de bank stonden staan nu naast de spiegel, schoenen rekje staat bij de deur, er is nu een tafeltje om aan te hobbien, ik heb een wasmand, de kattenbak staat naast de schouw.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 09:12

Ah, ik heb alleen gekeken naar de plaats van het bed en de bank... Ik dacht even dat je dit had omgedraaid :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 10:22

DubbelFun schreef:
Ah, ik heb alleen gekeken naar de plaats van het bed en de bank... Ik dacht even dat je dit had omgedraaid :)

Aah ja! Nee die kunnen helaas niet om gegooid worden… maar door die kleine aanpassing is er wel meer rust.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:05

Hey allemaal,

Zouden jullie mee willen kijken met het volgende?
Wij gaan verhuizen en zijn aan het bedenken hoe we alles in gaan richten.
Op dit moment is het zo (let even niet op de rode lijnen):

Afbeelding

We komen er niet helemaal aan uit.

Rechtsboven zit een keuken, die is verbonden met ramen met de achtertuin.
Er is nog een keuken ('nu nog keuken' op de plattegrond), die gaat er uit, want is niet onze smaak.

De indeling zoals hij nu staat, is niet de indeling zoals hij MOET zijn, maar het is wel de indeling zoals hij nu is.
We willen een speelkamer voor de kinderen van 6 en 7 jaar maken, we dachten dit eerst in woonkamer 1 te maken, maar misschien wel zonde van de grote ruimte.
Dan misschien in de 'nu nog keuken'?

En dan van de eetkamer een grote keuken maken en van de veranda een eetkamer en dan woonkamer 1 de woonkamer laten en dan van de keuken rechtsboven een washok?
Help :')
Wat zouden jullie doen met deze ruimte?

Edit;

We hebben het even anders ingetekend.
We denken nu hieraan, wat vinden jullie?

Afbeelding

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:39

Wat is de sas?
En waar zit de voordeur?
Als je zegt speelkamer zou ik proberen de keuken in het midden te plaatsen. Dat je de kinderen vanaf alle kanten kan zien.

Als de sas er uit kan dan sas er uit. En waar je keuken nu hebt idd de keuken (eiland vorm) . Waar je de woonkamer hebt bovenste deel speelkamer en onderste deel dmv een roomdivider opdelen in zithoek.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:44

De sas is een soort tussenruimte. Daarin zijn de ruimten voor de meterkast en andere leidingwerk te vinden en een toilet zit daar.

De voordeur zit bij de lichtgrijze ruimte, daar is de hal en ook een toilet.
Die hebben we grijs gemaakt in de plattegrond, omdat die van marmer is en ook zo blijft.
De overige vloer is wel zoals t gaat zijn, dat wordt een walvisgraat in ongeveer die kleur.

Bovenste deel is juist heel erg verbonden met de achtertuin met grote raampartijen, dat willen we niet als speelkamer opofferen, maar daar juist een plek van maken waar we lekker kunnen zitten op de bank, ook vlak bij de haard. :)
De woonkamer willen we niet opsplitsen in 2 kamers, de grote ruimte is juist erg fijn vinden we.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:51

Zonder te weten hoe de ramen zijn en enkel van de plattegrond uit te gaan, zou ik een woonkeuken maken in woonkamer 1. Tenminste, ik denk dat als je een keuken in de oude eetkamer zet, dat altijd je looproutes wat belemmert maar dat kan ik helemaal mis hebben want ik kan de afmetingen net niet zien :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 19:41

Moet de deur van de huidige sas naar de eetkamer beschikbaar blijven? Ik zou langs die wand een kastenwand met koelkast plaatsen en dan een vrij keukeneiland met kook en spoelgedeelte. Kleine overhang met wat krukken.
Jouw onderste indeling is zoals ik hem zelf ook had bedacht naar aanleiding van je verhaal.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 15:12

Ik zou ook van de woonkamer een grote leefkeuken maken. Die muur tussen wat nu woonkamer en keuken is, eruit tikken en daar kamer ensuite deuren of staatsdeuren plaatsen, waardoor je die ruimtes verbindt. En dan van wat nu keuken en eetkamer is, 1 grote ruimte maken en daar de woonkamer van maken. Dan heb je vanuit je woonkamer ook de meeste interactie met de tuin (ook omdat daar zo te zien openslaande deuren zitten). Als het draagmuren zijn kun je daar balken laten plaatsen voor de draagkracht ipv de muren.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 20:25

Welke ervaringen hebben jullie met dakramen laten plaatsen, of andere oplossingen die natuurlijk licht in een ruimte brengen met een plat dak?

Wij zoeken voor onze keuken met plat dak een oplossing. Formaat van +- 100 x 150 cm.
Een dakraam heeft wel mijn voorkeur qua aangezicht, maar je hebt zo veel opties en merken. Van lichtkoepels, half schuin tot plat. De kosten lopen ook erg uiteen.
Plaatsen laten we door de aannemer doen.

Kunnen jullie ervaringen delen en aanbevelingen doen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:34

Een kennis van me had een groot dakraam in de eetkamer laten plaatsen; heel mooi en licht.
Maar als het het donker was dan was het een groot zwart 'gat' in het plafond, als het hard regende kon je elkaar aan tafel niet verstaan en als het hagelde hield je je hart vast of het heel bleef...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:44

Een daglichttube kan een alternatief zijn. Wel daglicht, maar een minder groot raam op het dak met de nadelen die Df noemt. Overigens zelf geen ervaring hiermee.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:46

Hebben jullie ervaring met het zelf laten mengen van een bestaande verfkleur van een specifiek merk? Dus dat je niet de verf koopt die die kleur heeft, maar die kleur zelf laat mengen bij een bouwmarkt? Ik heb de HEX code en de RGB waardes. Ik zie wel veel waarschuwingen dat de kleur anders uit kan pakken doordat je niet met exact de pigmenten etc werkt als dat het verfmerk zelf doet. Dat hoeft in dit geval voor muurverf in een kamer met weinig direct zonlicht geen probleem te zijn. Ik vroeg me vooral af of er onder jullie ervaringsdeskundigen zijn die iets kunnen zeggen over waar ze zelf wellicht nog (onvoorzien) tegenaan zijn gelopen of tips hebben :)

De reden dat ik het zelf wil laten mengen is omdat de originele verf nogal duur is (130 euro voor 2.5 liter) en als ik een vergelijkbare kleur kan krijgen voor een centje minder dan vind ik het wel waard daar naar te kijken :) Het gaat ook om mijn slaapkamermuren. Voor bijvoorbeeld een woonkamer of lakverf in de woonkamer zou ik eerder geneigd zijn tot hoogwaardige kwaliteit.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:52

Ja, ik heb wel eens een kleur van Little Green laten mengen in Flexa Pure muurverf. De laatste is weliswaar iets goedkoper, maar ik wilde die vooral gebruiken omdat ik vind dat hun zijdemat heel mooi is en ik geen ervaring heb met de zijdemat van Little Green en ik vind zijdematte muurverven van veel merken te dof. Of de kleur echt anders uitvalt, vind ik lastig in te schatten, het paste in ieder geval nog steeds prima bij mijn Little Green behang. Ik heb er wel voor gezorgd dat ik in 1x ruim voldoende liet mengen voor alle te verven muren. Maar dat is meer omdat ik al eerder bij tekort komen van verf met een pot thuis kwam waarvan de kleur net iets afweek van wat er al op de muur zat.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:33

Heb ook wel eens een farrow ball kleur laten mengen in histor. Pakte mooi uit!