Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:58

Marije_1997 schreef:
Alleen zijn kan voor mij momenteel zelfs gevaarlijk zijn. Ik ben blij dat m'n ouders thuis zijn, als ik wegga met de auto ben ik niet alleen of ik bel. Dus ja..

Digitale knuffel voor jou :knuffel:

fleurtjeuh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:03

Dat zo veel mensen op marktplaat hun kitten bij Toebehoren zetten in plaats van overige katten...
Een kitten hoort toch niet bij toebehoren??

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:23

marley93 schreef:
iirrssjjee schreef:
Mensen die de naam van dingen niet goed zeggen/schrijven. :+. Jongens het is Primark, zonder T!

Nee, Prittmark toch? :+

Prutmark :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:25

De karikatuur die onze politiek is. De tandjes...

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:13

Gvd.. maandag gehoord dat mijn zusje vandaag opgenomen zou worden. Dus haar daar naartoe gebracht. Dat ging helemaal fout, binnen een half uur nadat mijn moeder weg was had ze zichzelf gesneden in haar gezicht. En toen mijn moeder dus aan de begeleiders vroeg of ze het mes weg konden halen zeiden ze "dat gaan we niet doen want ze vindt toch wel een manier.'

En toen vanavond mocht ze weer bellen en toen vertelde ze dat er vier volwassen mannen bovenop haar hadden gezeten en dat ze gefixeerd was geweest, wij dachten dat ze verzon. Toen hebben wij dit nagevraagd aan de begeleiders en die gaven aan dat dit waar was want "ze wilde weglopen bij het avondeten, toen hebben we haar vastgegrepen maar ze wilde zich losrukken" (wat ik heel goed begrijp want ze is autistisch en kan niet tegen aanrakingen) en toen hebben ze een 14 jarige meisje wat 35 kilo weegt met z'n vieren op de grond gehouden en bovenop haar gezeten zodat ze niet meer kon tegenstribbelen tegen de aanrakingen

Ze is dus nu van plan om zelfmoord te plegen, maar de begeleiders geven aan niet het mes dat ze heeft weten te vinden af te pakken "we gaan om de paar uur kijken snachts."

Wij zijn woest. Ze is daar voor haar veiligheid maar ze is daar verdomme nog minder veilig dan hier thuis. Mijn ma huilt al heel de dag. Die laksheid is echt vreselijk, die mensen hebben toch haar dossier gelezen en weten hoe gevaarlijk ze is voor zichzelf?? Ik ben echt zó boos.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:15

Chocola bevat namelijk cafeïne, net als koffie, waardoor je ’s avonds juist scherp en alert blijft en misschien wel urenlang schaapjes ligt te tellen.

Waarom ben ik niet normaal kan juist heerlijk slaap vallen na of tijdens chocolade eten. :=

Lestrange01 :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:19

Een ergernis die ik al maanden heb maar die steeds weer op duikt is mijn slijtende kleding, 1 voor 1 lijkt alles kapot te gaan. Ik mis het shoppen en passen in winkels :\

Afgelopen zondag weer een shirt kapot (versleten) en vanavond kreeg een van mijn gerbils een sierkussen te pakken. Dat kussentje ziet er nu uit alsof die door een shredder is gegaan :') Beestje had me toch een lol en ik had het te laat door.

Oohhh Lestrange wat erg ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:21

Lestrange01 schreef:
Gvd.. maandag gehoord dat mijn zusje vandaag opgenomen zou worden. Dus haar daar naartoe gebracht. Dat ging helemaal fout, binnen een half uur nadat mijn moeder weg was had ze zichzelf gesneden in haar gezicht. En toen mijn moeder dus aan de begeleiders vroeg of ze het mes weg konden halen zeiden ze "dat gaan we niet doen want ze vindt toch wel een manier.'

En toen vanavond mocht ze weer bellen en toen vertelde ze dat er vier volwassen mannen bovenop haar hadden gezeten en dat ze gefixeerd was geweest, wij dachten dat ze verzon. Toen hebben wij dit nagevraagd aan de begeleiders en die gaven aan dat dit waar was want "ze wilde weglopen bij het avondeten, toen hebben we haar vastgegrepen maar ze wilde zich losrukken" (wat ik heel goed begrijp want ze is autistisch en kan niet tegen aanrakingen) en toen hebben ze een 14 jarige meisje wat 35 kilo weegt met z'n vieren op de grond gehouden en bovenop haar gezeten zodat ze niet meer kon tegenstribbelen tegen de aanrakingen

Ze is dus nu van plan om zelfmoord te plegen, maar de begeleiders geven aan niet het mes dat ze heeft weten te vinden af te pakken "we gaan om de paar uur kijken snachts."

Wij zijn woest. Ze is daar voor haar veiligheid maar ze is daar verdomme nog minder veilig dan hier thuis. Mijn ma huilt al heel de dag. Die laksheid is echt vreselijk, die mensen hebben toch haar dossier gelezen en weten hoe gevaarlijk ze is voor zichzelf?? Ik ben echt zó boos.

Jemig ik ben gewoon een beetje sprakeloos wat verschrikkelijk heftig!

Ik ben zo tegen fixeren van mensen , puur omdat het met goede begeleiding en luisteren naar de cliënt niet nodig is... Op mijn stageplaats ( woongroep voor mensen met verstandelijke , en meervoudige beperking) komt fixeren nooit voor , puur omdat er geen agressie is omdat iedereen de cliënten goed kent en weet wat momenten zijn als er teveel prikkels opgebouwd worden. Ik moet er ook niet aan denken om bovenop iemand te gaan zitten... Ook omdat ik weet dat het anders kan

En heel begrijpelijk! Ik werk ook met mensen die autisme hebben , en als je ze niet goed kent vinden ze het echt niet prettig als je ze zomaar aanraakt. En helemaal niet als ze boos zijn , dan is vastpakken echt niet iets wat helpt....

Wat ontzettend verdrietig je verwacht dat ze geholpen wordt , en dan gebeurd er dit....

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:23

Lestrange01 schreef:

Wat erg! Kan het heel goed begrijpen van jullie moeder, wat een nare gedachte.

Digitale knuffel :(:)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:27

Heftig Lestrange, vreselijk dit... -O-

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:31

Zebrastreep schreef:
Lestrange01 schreef:

Ik ben zo tegen fixeren van mensen , puur omdat het met goede begeleiding en luisteren naar de cliënt niet nodig is... Op mijn stageplaats ( woongroep voor mensen met verstandelijke , en meervoudige beperking) komt fixeren nooit voor , puur omdat er geen agressie is omdat iedereen de cliënten goed kent en weet wat momenten zijn als er teveel prikkels opgebouwd worden. Ik moet er ook niet aan denken om bovenop iemand te gaan zitten... Ook omdat ik weet dat het anders kan

En heel begrijpelijk! Ik werk ook met mensen die autisme hebben , en als je ze niet goed kent vinden ze het echt niet prettig als je ze zomaar aanraakt. En helemaal niet als ze boos zijn , dan is vastpakken echt niet iets wat helpt....

Wat ontzettend verdrietig je verwacht dat ze geholpen wordt , en dan gebeurd er dit....

Ik ook, ik ben zelf 8 maanden opgenomen geweest op een plek waar ze nog een separeerkamer hebben (dat hebben ze ook bij mijn zusje) en waar mensen gefixeerd werden. En het is zo.. zo onmenselijk. Iedere keer dat het gebeurde, was het zo onnodig. Een patient die weg wilde gaan, of boos werd, begeleider pakt client vast (vaak een man) client (bijna altijd meisje met trauma verleden) raakt in paniek van de plotse aanraking en wil loskomen, en bam dan moet ze gefixeerd worden.

En dit is haar eerste dag, dat betekent dat de vertrouwensband tussen haar en die vier begeleiders ongelooflijk beschadigd is.

Lief dat jullie een beetje meeleven. Mijn zusje en ik mogen elkaar absoluut niet maar ik zat toch wel even goed te janken, en zou haar daar persoonlijk op komen halen als dat kon :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:35

Zebrastreep schreef:
Lestrange01 schreef:

Ik ook, ik ben zelf 8 maanden opgenomen geweest op een plek waar ze nog een separeerkamer hebben (dat hebben ze ook bij mijn zusje) en waar mensen gefixeerd werden. En het is zo.. zo onmenselijk. Iedere keer dat het gebeurde, was het zo onnodig. Een patient die weg wilde gaan, of boos werd, begeleider pakt client vast (vaak een man) client (bijna altijd meisje met trauma verleden) raakt in paniek van de plotse aanraking en wil loskomen, en bam dan moet ze gefixeerd worden.

En dit is haar eerste dag, dat betekent dat de vertrouwensband tussen haar en die vier begeleiders ongelooflijk beschadigd is.

Lief dat jullie een beetje meeleven. Mijn zusje en ik mogen elkaar absoluut niet maar ik zat toch wel even goed te janken, en zou haar daar persoonlijk op komen halen als dat kon :')

Bah een separeerkamer ( want opsluiten is de oplossing |o ) Ik stel altijd mijzelf de vraag bij het begeleiden hoe zou ik dat vinden als dat bij mij gebeurd? Iemand zonder psychiatrische aandoeningen vindt het al niet leuk om zomaar vastgepakt te worden. Laat staan iemand die dan niet in staat is om dat te zeggen.

Heel begrijpelijk dat de vertrouwensband nu al weg is , en dat op de eerste dag...

Ik snap je gevoel heel goed dat je haar per direct op wil halen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:07

Ik zit mij gewoon helemaal op te fokken erover, vind het zo erg voor je zusje, die arme meid is 14, ze is net in een nieuwe omgeving waar ze nog moet wennen en dan dit... wat moet zij zich bang en onveilig voelen nu ;(

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:19

Telpeva schreef:
Ik zit mij gewoon helemaal op te fokken erover, vind het zo erg voor je zusje, die arme meid is 14, ze is net in een nieuwe omgeving waar ze nog moet wennen en dan dit... wat moet zij zich bang en onveilig voelen nu ;(

Ennnnnnn ik moet weer janken :'). Ze is volgende week ook nog eens jarig en er mag niemand langskomen de komende tijd zelfs niet haar tweelingbroer. Ik vind het gewoon zo zielig, ze is daar helemaal alleen en die begeleiders laten hun harde kant zien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 23:47

Oooohhh sorry dat was onhandig van mij, ik wou je niet nog meer van streek maken! Sorry en een hele hele hele dikke knuffel :knuffel:

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 00:48

Dat ik niet kan slapen omdat ik ineens allemaal nare flash backs heb van mijn ex. (Slaapt mijn dochter eindelijk weer goed tot nu toe na 4 slechte nachten, krijg ik dit)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 01:05

Urgh normaal ben ik in december ofzo een keer een week stemloos door verkoudheid, en afhankelijk van het weer dan in februari ongeveer weer. Nu heel de tijd niets aan de hand geweest, deze week vakantie, werd ik al verkouden, en nu uurtje geleden stem weg. Ik wil eigenlijk niet testen want he dit heb ik elke winter en kom bijna niet in contact met mensen buiten vaste kring, maar ik gok zomaar dat ik maandag nog wel naweeën heb van dit grapje en werk dus wel test wil hebben zeg maar >;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 01:57

Gewoon laten testen :j

Lestrange: wat heftig. Heftig dat zoveel behandelmethodes nog bestaan. Problematiek van je zus is al heftig genoeg. Klinkt alleen alsof ze ook nog niet goed er klaar voor zijn daar?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 03:21

Lestrange heel veel sterkte Y;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 03:24

Marije_1997 schreef:
Alleen zijn kan voor mij momenteel zelfs gevaarlijk zijn. Ik ben blij dat m'n ouders thuis zijn, als ik wegga met de auto ben ik niet alleen of ik bel. Dus ja..

Hoe dat zo dan?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:46

Lestrange een dikke knuffel voor jou en je moeder!

Ik heb vannacht plafond dienst gehad :') misschien toch wat meer zenuwen dan gedacht

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:37

Lekker wakker gelegen tussen 4 en half 6 ofzo. Slaap is een overbodige luxe toch? :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 08:38

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:39

xPabloBokt schreef:
https://nos.nl/artikel/2377713-advies-r ... j-bkr.html

Dit. Maak het even nog moeilijker voor de toekomstige generaties. Bah _-:(

Ze hebben het fout geformuleerd, er moet staan “zo voorkom je dat mensen nog een hypotheek krijgen”.

Wat een gezeik om die studieschuld altijd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:43

MarlindeRooz schreef:
Lekker wakker gelegen tussen 4 en half 6 ofzo. Slaap is een overbodige luxe toch? :+

Ah joh, ik heb maar 3u geslapen vannacht. Wat een horror. :')