Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyce_eddy schreef:In
september hebben we een bruiloft aan de andere kant van het land. Er komt 35 man.. nu is er zo dat we 2 nachten blijven slapen. We hebben dus allemaal verschillende gezinnen, maar wel 10 persoons huisjes.. elke kamer met eigen badkamer maar wel 1 huisje met 10
Man... mag dat??
Sizzle schreef:Het lijkt me belangrijk om af te stappen van de vraag of het wel of niet mag maar jezelf af te vragen: wil ik dat, vind ik dat verstandig.
SusanH schreef:Nee met zoveel mensen uit meerdere huishoudens mag niet, tenzij er meer toiletten zijn. Ik ben best dubbel. Aan de ene kant vind ik dat we met zijn allen veel te voorzichtig zijn. Maar idd zoals eerder aangegeven slecht geventileerde ruimtes mijd ik voorlopig ook..evenals plekken waar veel mensen samen komen.
joyce_eddy schreef:In
september hebben we een bruiloft aan de andere kant van het land. Er komt 35 man.. nu is er zo dat we 2 nachten blijven slapen. We hebben dus allemaal verschillende gezinnen, maar wel 10 persoons huisjes.. elke kamer met eigen badkamer maar wel 1 huisje met 10
Man... mag dat??
lenaa_tje schreef:Ik vraag mij vooral af wanneer je weer met 3 (dus bijv. 1 niet in je huishouden) weer in de auto mag.
Blussem schreef:Fijn dat met ze tweeën nu wel weer mag. Het begint hier echt een politie staat te worden.
Bij virus uitbraak wil ik echt wel binnen blíjven en afstand houden, echter kun je hier niet van een uitbraak spreken.
Wel ben ik voorstander van dat grote evement voorlopig niet mogen.
Al aan de andere kant wat is het verschil tussen een evenment en een pretpark? Dat komt in mijn ogen wel weer over als meten met verschillende maten.
sureido schreef:Ik zit in de studenten wereld en er wordt echt heeeel veel weer gechillt met elkaar in studentenhuizen met anderen. Tot nu toe gaat dat ook nog goed. Heel veel huizen hadden de regel geen andere mensen maar dat is bij de meeste wel weer afgeschaft.
Sizzle schreef:Ik ben prima voor voorzichtigheid maar niet voor onhandig geneuzel. Als ik iemand buiten de bebouwde kom door een onweersbui zie rennen dan vraag ik toch heus gewoon of die persoon misschien even wil instappen.
Idem met zo‘n situatie waarbij iemand met een beperking verplaatst moet worden, dan heb ik persoonlijk echt een dikke vinger aan zulke regels.
Sizzle schreef:Ik heb serieus nog nooit iemand auto‘s zien controlleren. Misschien hooguit als er 4 petjes in zitten. Maar ik ben dan ook niet perse braaf.
Naath86 schreef:Ik kom ook uit het Noorden en ik denk dat het ook vooral komt doordat mensen hier veel meer de ruimte hebben, minder op elkaar zitten en mensen zijn hier allemaal wat minder knuffelig. Niet altijd begroeten met een zoen of een knuffel als je familie of vrienden een week niet hebt gezien. Iets wat in het westen juist heel normaal was om mekaar zo standaard te begroeten.