Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:41

Mag ik daar een link van Birgit want in de app van Buitenlandse zaken bij laatste ontwikkelingen staat het niet en ik heb het nog niet gehoord hier. Maar het zou kunnen maar dan zou ik graag een link willen om het te checken want ik krijg vandaag ook toeristen en komende weken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:43

Ik las het ook op nos teletekst

Hoe kan je dan weten of je testuitslag op tijd binnen is, want bij de meeste locaties redden ze volgens mij 24 uur niet ivm de drukte momenteel
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-07-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:43

Het staat ook op de nos liveblog momentje ik zet het er even bij

Citaat:
Frankrijk scherpt het inreisbeleid aan voor niet (volledig) gevaccineerde reizigers uit Nederland en andere Europese landen. Reizigers die het land in willen hebben vanaf middernacht een negatieve coronatestuitslag nodig die niet ouder is dan 24 uur, maakte de regering bekend.

Op vliegvelden, treinstations en autowegen kan reizigers om hun testbewijs worden gevraagd. Dit mag een PCR- of een antigeentest zijn. De regering stelt geen leeftijdsgrens aan de nieuwe regels. In Frankrijk gelden coronamaatregelen voor iedereen van 12 jaar en ouder.

De nieuwe regel gaat ook gelden voor reizigers uit het Verenigd Koninkrijk, Cyprus, Spanje, Portugal en Griekenland.

En nog een link gevonden met het hele verhaal
https://nos.nl/artikel/2389698-frankrij ... ere-landen
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-07-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:44

De liveblog van de NOS meldt het. Om die reden was het zojuist ook erg druk bij een testlocatie in Utrecht waar een vriend van mij moest zijn. Hij appte een foto van de rij. Verschillende mensen die idd nog een keer moesten testen voor vertrek.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:46

Het is wel alleen voor niet volledig gevaccineerde mensen. Of recent genezen van covid. Zonder een groen qr code vinkje dus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:48

OK, dank jullie wel mensen! Mijn zoon had na 15 minuten de uitslag van de GGD en hij is er zonder afspraak naar toe gereden. Hij kon er gewoon op wachten. Hij was naar zo'n teststraat gereden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:51

Relaxed schreef:
Janine1990 schreef:

Dit is al weken zo hoor... Volgens mij al na de laatste lockdown.

In het artikel stond dat het met ingang van as maandag ingaat.

[ [url=m/X9MSmS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf maandag is NL geclassificeerd als hoog risico gebied idd. De rest is heel krom opgepakt door de media hier.

Mijn buurvrouw heb ik begin juni weggebracht die die moest toen ook al een pcr test doen. Net als vorig jaar juli en dit jaar februari.

Zelf vlieg ik donderdag heen, maar buiten dat NL hoog risico is voor Curaçaoënaars om heen te gaan, is er niets veranderd. Hooguit meer controle op naleving van de regels. Daar zijn ze wel heel streng in, maar dat is logisch op een eiland.

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:11

Domme vraag misschien maar hopelijk wel 24uur na uitslag van de test toch? 24uur na moment van testen is onmogelijk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:15

Moment van afname

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:19

Het zorgt dus vooral voor dat mensen voor de antigeen test gaan en niet meer voor de pcr test die dus meer betrouwbaar is. Erg bijzonder

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:19

In het noorden nemen ze geen reizigerstesten meer af, laboratorium kan het icm gewone Corona testen niet aan.
Ben je mooi klaar mee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:21

Niet alleen het noorden. Oa. Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden en ijsselland ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:26

De uitslag van de gewone test duurt nu ook inderdaad heeeeeel erg veel langer dan eerst. Het zit nu weer bijna op het beginniveau van vorig jaar... Afgelopen 9 keer had ik hem binnen 12u, vaak zelfs binnen 7. Nu wacht ik al bijna 30u.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:33

Sheran schreef:
De uitslag van de gewone test duurt nu ook inderdaad heeeeeel erg veel langer dan eerst. Het zit nu weer bijna op het beginniveau van vorig jaar... Afgelopen 9 keer had ik hem binnen 12u, vaak zelfs binnen 7. Nu wacht ik al bijna 30u.

Moest je ook met de prioriteiten test zo lang wachten ? Die is nu natuurlijk niet geldig maar die had ik iedere keer binnen 5 uur terug en dan wel de snelle pcr test

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:54

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Moest je ook met de prioriteiten test zo lang wachten ? Die is nu natuurlijk niet geldig maar die had ik iedere keer binnen 5 uur terug en dan wel de snelle pcr test

Heb de prio niet vaak gebruikt, omdat ik met de gewone vaak eerder ingepland kon worden :) prio kon dan pas de volgende dag en gewone nog dezelfde dag. Heb 2x prio gedaan en die waren er binnen 7u.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:59

Ah! Dat was hier gelukkig anders. Bij de prio testen altijd binnen 2 uur aan de beurt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 15:09

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:38

Sheran schreef:

Zonet mijn nieuwe gasten ontvangen en ik vertelde ze dat ze geluk hadden gehad want test mag 72 uur oud zijn. Die van hen is nog geen 24 uur oud, want je kunt heel gemakkelijk (hun woorden) naar commerciële teststraten gaan die gelieerd zijn aan de GGD en daar je test laten afnemen en binnen een half uur vaak zelfs 15 minuten heb je jouw uitslag. Het kost iets meer geld maar dat is het dan ook. Zij deden er dus super laconiek over en wilden zelf met al die jongeren ook geen covid mee nemen naar Frankrijk vandaar het zo gedaan (zo laat mogelijk).
Dus dan zal het wel loslopen, denk ik dan. Misschien moeten sommigen wat verder rijden, maar so what→ wij moeten hier altijd minimaal een half uur rijden voor vaccinaties, testen, bloedonderzoeken etc.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:41

Nah dat particulier testen is echt wel prijzig maar mooi dat zij dat geld kunnen missen. Dat iets meer geld vind ik geen iets :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:42

Dat snap ik, maar mijn zoon heeft het echt niet breed en die wilde het gewoon gelijk weten en heeft het ook betaald. Mensen die in de bijstand zitten kunnen (helaas) niet op vakantie dus hoeven dan ook niet naar die duurdere teststraten. Ik weet trouwens de prijs niet hoor.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:45

Kost 80 euro per test. Dus daarom mijn opmerking. Het is niet iets meer geld :)

Bij twijfel over Corona kun je net zo goed thuis blijven. Verandert niks aan de situatie namelijk.

Voor een reis mooi dat je het hebt maar ik kan mij voorstellen dat, dat voor de meeste mensen geen vervanging is. Die gaan dus voor de veel goedkopere antigeen test om lekker op vakantie te gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:49

België vraagt nu ook een test. Is dat dan zo'n reistest? Wat een gedoe. Ik moet maar paar uurtjes over de grens zijn ergens komende week... En als het dan zo stervensdruk is, de uitslag niet op tijd komt etr.... Denk ik slim te zijn niet op vakantie te gaan naar buitenlandx maar nu moet ik dus ook moeilijk doen voor een snelle korte afspraak :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:52

Ja, ook zo'n reistest. Vraag me wel af hoe ze dat doen met al die grens arbeiders.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:23

Ik heb 1.5 week in twijfel gezeten of ik met mijn ene prik en besmetting van maart volledig ben gevaccineerd omdat ik niet getest was bij de ggd maar heb vandaag mijn internationale qr code gescant met de Franse scan app en die zei een groene vink met valid dus als het goed is ben ik volledig gevaccineerd voor Frankrijk. Doe voor de zekerheid wel een anti geen test voor als het toch niet voldoende is op het vliegveld maar laat me qr code van de vaccinatie zien daar en als die goed is kan ik gewoon redelijk normaal dingen doen in Frankrijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:42

lenaa_tje schreef:
Kost 80 euro per test. Dus daarom mijn opmerking. Het is niet iets meer geld :)

Bij twijfel over Corona kun je net zo goed thuis blijven. Verandert niks aan de situatie namelijk.

Voor een reis mooi dat je het hebt maar ik kan mij voorstellen dat, dat voor de meeste mensen geen vervanging is. Die gaan dus voor de veel goedkopere antigeen test om lekker op vakantie te gaan.

Zonet van zoonlief gehoord dat hij naar een privé kliniek is gegaan en 35 euro betaalde. Ik zag mijn mênneke echt geen 80 euries betalen. Dat klopte dus _O-