Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Frankrijk scherpt het inreisbeleid aan voor niet (volledig) gevaccineerde reizigers uit Nederland en andere Europese landen. Reizigers die het land in willen hebben vanaf middernacht een negatieve coronatestuitslag nodig die niet ouder is dan 24 uur, maakte de regering bekend.
Op vliegvelden, treinstations en autowegen kan reizigers om hun testbewijs worden gevraagd. Dit mag een PCR- of een antigeentest zijn. De regering stelt geen leeftijdsgrens aan de nieuwe regels. In Frankrijk gelden coronamaatregelen voor iedereen van 12 jaar en ouder.
De nieuwe regel gaat ook gelden voor reizigers uit het Verenigd Koninkrijk, Cyprus, Spanje, Portugal en Griekenland.
Relaxed schreef:Janine1990 schreef:
Dit is al weken zo hoor... Volgens mij al na de laatste lockdown.
In het artikel stond dat het met ingang van as maandag ingaat.
[ [url=m/X9MSmS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sheran schreef:De uitslag van de gewone test duurt nu ook inderdaad heeeeeel erg veel langer dan eerst. Het zit nu weer bijna op het beginniveau van vorig jaar... Afgelopen 9 keer had ik hem binnen 12u, vaak zelfs binnen 7. Nu wacht ik al bijna 30u.
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:De uitslag van de gewone test duurt nu ook inderdaad heeeeeel erg veel langer dan eerst. Het zit nu weer bijna op het beginniveau van vorig jaar... Afgelopen 9 keer had ik hem binnen 12u, vaak zelfs binnen 7. Nu wacht ik al bijna 30u.
Moest je ook met de prioriteiten test zo lang wachten ? Die is nu natuurlijk niet geldig maar die had ik iedere keer binnen 5 uur terug en dan wel de snelle pcr test
Sheran schreef:De uitslag van de gewone test duurt nu ook inderdaad heeeeeel erg veel langer dan eerst. Het zit nu weer bijna op het beginniveau van vorig jaar... Afgelopen 9 keer had ik hem binnen 12u, vaak zelfs binnen 7. Nu wacht ik al bijna 30u.
lenaa_tje schreef:Kost 80 euro per test. Dus daarom mijn opmerking. Het is niet iets meer geld
Bij twijfel over Corona kun je net zo goed thuis blijven. Verandert niks aan de situatie namelijk.
Voor een reis mooi dat je het hebt maar ik kan mij voorstellen dat, dat voor de meeste mensen geen vervanging is. Die gaan dus voor de veel goedkopere antigeen test om lekker op vakantie te gaan.